Sidor: 1, 2, 3, 4
Berith
CITAT (Berith @ 25-05-2009, 08:29) *
Här har det bara kommit ett litet reklamblad från Sverigedemokraterna... Kom i lördags. Är inte dom andra intresserade av att informera om vilka frågor och personer som är viktiga för just dom?

Igår kom det info och röstsedlar från Centern också. Det rör på sej! Kanske att alla hinner dela ut före söndag. yes.gif
ninnisky
Jag lade min röst igår !
Uggi
Jag går ned till "biblo" och röstar idag.
Berith
Ni som röstat, har ni fått nån info hem eller har ni hämtat in själva? Om så - var?
Aqvakul
Jag har fått info via min dagstidning, radio och TV samt Internat.
Uggi
CITAT (Berith @ 03-06-2009, 09:08) *
Ni som röstat, har ni fått nån info hem eller har ni hämtat in själva? Om så - var?

Har fått en del hem i brevlådan samt sett på TV och lyssnat på radio, jag tror mig ha en god uppfattning om valet. confused.gif
Berith
Varför jag undrade var för att när det är andra val så dräller det ju in valsedlar och reklamblad och information om vad alla partier står för och vem som tycker vad och varför jag ska rösta på just den personen eller partiet. Nu är det nästan tyst och jag måste skaffa allt det där själv, men kan alla andra det? Gamla tex.
Uggi
Berith "gamla tex", jag är ju gammal men jag hittar info lite överallt, men om rösten blir rätt det återstår att se. tummenupp.gif
kasam
Röstade igår!

Toppenbra service!!! tummenupp.gif Var på möte i en annan stad. Gick förbi medborgarkontoret och där kunde man rösta. Hade inte valsedel med mig, men nema problema - de kunde trycka ut en på direkten. Ja, så både jag o min kollega vi röstade.
Meriona
CITAT (Berith @ 03-06-2009, 09:08) *

jag har bara fått av ett enda parti, jag kommer inte ihåg från vilket, men det var inte det som jag röstade på iallafall.

ninnisky
CITAT (Uggi @ 03-06-2009, 07:14) *
Har fått en del hem i brevlådan samt sett på TV och lyssnat på radio, jag tror mig ha en god uppfattning om valet. confused.gif

dito dito (trots att även jag är gammal) biggrin.gif
Berith
CITAT (Uggi @ 03-06-2009, 09:41) *
Berith "gamla tex", jag är ju gammal men jag hittar info lite överallt, men om rösten blir rätt det återstår att se. tummenupp.gif

CITAT (ninnisky @ 03-06-2009, 10:12) *
dito dito (trots att även jag är gammal) biggrin.gif

blush.gif Äh, jag räknar inte er till "dom gamla". Menade så där tresiffrigt gamla! Typ....
ninnisky
CITAT (Berith @ 03-06-2009, 12:36) *
blush.gif Äh, jag räknar inte er till "dom gamla". Menade så där tresiffrigt gamla! Typ....

smiley_small_hug.gif
mamamaggan
Info lite varstans har jag fått . Egentligen har jag samlat på mig info länge , tror inte på vallöften !
Red Top
I dag har jag röstat. Lätt som en plätt. Röstade på kommunhuset i Tierp. Det tog c:a 2 min att plocka valsedel, kryssa och klistra igen.

Information har jag skaffat mig främst genom att lyssna på P1:s utfrågningar av kandidaterna och via internet.

Endast ett partis valsedlar saknades i lokalen. FI:s. Det finns kanske inte ngr aktiva feminister där g.gif .

Ni som inte har möjlighet att rösta på valdagen har fortfarande 2 dgr på er att förhandsrösta. Utnyttja er demokratiska rättighet att påverka!

Gå och rösta!
andersen
Ja då har jag varit och röstat,blev förvånad av att det var så lite folk på "min val lokal" pratade lite med tjejen som delade ut röstsedlar från mitt parti, och hon sa att det hadde varit lite folk under hela dagen, och att många nog hadde röstat redan.
Fny
så, nu har jag gjort mitt! tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 03-06-2009, 09:24) *
Varför jag undrade var för att när det är andra val så dräller det ju in valsedlar och reklamblad och information om vad alla partier står för och vem som tycker vad och varför jag ska rösta på just den personen eller partiet. Nu är det nästan tyst och jag måste skaffa allt det där själv, men kan alla andra det? Gamla tex.

Ja just. Vi har inte fått nått i vår brevlåda. Det borde vara på tiden nu.
Berith
CITAT (Chamomille @ 07-06-2009, 15:26) *
Ja just. Vi har inte fått nått i vår brevlåda. Det borde vara på tiden nu.

Det kommer nog med reklamen i morron, här brukar vi få en bunt på måndagar. tummenupp.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 07-06-2009, 15:31) *
Det kommer nog med reklamen i morron, här brukar vi få en bunt på måndagar. tummenupp.gif

Tsss. Det är ju på tiden då.
Berith
CITAT (Chamomille @ 07-06-2009, 15:37) *
Tsss. Det är ju på tiden då.

Allvarligt, jag tror inte att vi får nåt mer än dom två som vi fick tidigare. Men jag tycker det är jättekonstigt faktiskt, annars brukar dom väl inte spara på reklamen?
Aqvakul
Redo att gå och rösta - väntar bara på att regnet ska ge sig...
Gudrun i Göteborg
Jag röstade i onsdags. Har fått en del reklam i lådan men inte alls så mycket som inför riksdagsval.

Jag har inte gått efter parti utan person. Kollat olika personer, vad de faktiskt gjort och inte bara vad de säger att de vill göra. T ex för riksdagsledamöter: vilka motioner, frågor har de tagit upp. Hur mycket har de varit närvarande? Och samma för de som sitter i EU.

Det har varit intressant sysselsättning yes.gif

Huggorm
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 07-06-2009, 17:07) *
Det har varit intressant sysselsättning yes.gif

Samt skrämmande, kan jag tänka mig. En del personer har ju knappt gjort ett handtag på hela mandatperioden
Gudrun i Göteborg
CITAT (Huggorm @ 07-06-2009, 17:11) *
Samt skrämmande, kan jag tänka mig. En del personer har ju knappt gjort ett handtag på hela mandatperioden

Du har rätt. Speciellt när det gäller riksdagsledamöter i allmänhet och inte enbart de som ställer upp i EU-valet. I vissa fall (jag var bara inne på några icke-EU-kandidater) var det riktigt uselt.

Jag tror det är sketaviktigt att vi framledes kollar det faktiska jobbet de gjort.
Chamomille
CITAT (Berith @ 07-06-2009, 15:44) *
Allvarligt, jag tror inte att vi får nåt mer än dom två som vi fick tidigare. Men jag tycker det är jättekonstigt faktiskt, annars brukar dom väl inte spara på reklamen?

Ja. Just. Mycket märkligt.
Aqvakul
Röstat och klart!
Piccante
jag har förtidsröstat, klart sedan en vecka tillbaka.
ylvahi
Tog "gubben" och bägge sönerna med till röstlokalen efter jobbet idag. Så nu är det gjort
Aqvakul
CITAT (ylvahi @ 07-06-2009, 18:44) *
Tog "gubben" och bägge sönerna med till röstlokalen efter jobbet idag. Så nu är det gjort

Bra jobbat! tummenupp.gif
Ralf
Var fyra personer i vallokalen idag förutom mig, tre funktionärer och en till lirare som satt på en soffa. När funktionär frågade mig om jag hade röstkort svarade jag att jag hade legitimation så skrattade denna person i soffan. Undrar verkligen vilken roll han hade i det hela... elelr varför han satt i vallokalen.
Azur
CITAT (Ralf @ 07-06-2009, 20:45) *
När funktionär frågade migom jag hade röstkort svarade jag att jag hade legitimation så skrattade denna person i soffan.

Oj, deja vu. Precis samma sak hände mig här. Jag fattade inte varför det på nåt vis var skojigt att jag inte fått nåt röstkort (det är mer tur än skicklighet om nåt som levereras med post kommer fram här), men det var det tydligen.
Huggorm
Vänstern tappar 7,1% enligt de första prognoserna, det är väll lite av en skräll. Förmodar att de flesta nya miljöpartister kommer härifrån?
ängsvädd
Jag har förtidsröstat smile.gif
Överbölingen
Att rösta är en skyldighet enligt mitt sätt att se. När det gäller EU-valet lämnar jag allt vad som har med partipolitik att göra. Det är för mig enbart en personfråga. Den som vinner min sympati i tyckande och tänkande får min röst.

Jag är mycket besviken på detta vals information. Skit i brevlådan. Korkade reklamsnuttar mm.

Jag har sällan haft så svårt att hitta en kandidat som jag accepterar och företräder min syn på tingen. Men plötsligt satt den där. Oaktat vilket parti det gällde.

Det är tredje gången under 51 år som jag struntat i partipolitik och röstat på förnuftiga människor i stället. Höger/Vänster/Grönt/Rött/Blått med ett antal mellantoner som stundtals skär sig lite är ju bara en skimär. Sunt förnuft skall råda. Men alla får ju uttala sig om vad sunt förnuft är. Bäst vinner. Jobbsök, tennis, fisketävling.

Röstat? Självklart!
Wilmer
CITAT (Vippan @ 25-05-2009, 20:33) *
Piratpartiet frihet och integritet för medborgarna,,storebror läser inte dina brev över axeln, dom kommer att värva många röster.

Varsågod, läs mina brev, läs min mail, lyssna på när jag snackar skit i telefon. Bara det fångar några som inte har rent mjöl i påsen. Det är ju förhoppningsvis inte så att jag i Sverige i dag blir avrättad för jag är emot ledande parti eller liknande...
Huggorm
CITAT (Wilmer @ 07-06-2009, 21:58) *
Varsågod, läs mina brev, läs min mail, lyssna på när jag snackar skit i telefon. Bara det fångar några som inte har rent mjöl i påsen. Det är ju förhoppningsvis inte så att jag i Sverige i dag blir avrättad för jag är emot ledande parti eller liknande...

Nej, inte idag, men vem vet vad som sker i morgon?
Wilmer
Det var rätt länge sedan vi avrättade någon i Sverige, kommer den dagen har vi stora problem på flera fronter. Jag är personligen mer bekymrad över lagbrytare än mig själv.
Azur
CITAT (Wilmer @ 07-06-2009, 21:58) *
Varsågod, läs mina brev, läs min mail, lyssna på när jag snackar skit i telefon.

Visst, du är den ende personen i Sverige som aldrig gör något olagligt, omoraliskt, eller säger något olämpligt.

Resten av mänskligheten vill gärna ha kvar lite personlig integritet, tack.
Wilmer
Haha, vassego, granska på bara!! Det gör jag säkert och orkar de bry sig om mindre saker vad det nu skulle vara så TRAGISKT, jag hoppas de koncentrerar sig på värre saker. Och då får de gärna fota mig på dass på vägen om de vill. Eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Azur
CITAT (Wilmer @ 07-06-2009, 23:28) *
Det gör jag säkert och orkar de bry sig om mindre saker vad det nu skulle vara så TRAGISKT

Oja, det kommer de att göra, så det är bäst du betalat TV avgiften. Lagarna motiveras med pedofiler/terrorister/häxor, men när möjligheten finns, utnyttjas den. Ta PUL - den motiverades av att man ville stoppa folk från att skriva elaka saker om kändisar på websites, men användes för att åtala sjuksköterskor som la upp en webbsida med foton från teambuildingen.
Nauti
Fast motiveringen att man skulle kunna stoppa kriminell verksamhet stämmer ju inte över huvud taget. Det är inte ett dyft svårt att vara anonym på internet eller att kryptera sin trafik. Det har de som pysslar med kriminell verksamhet på internet gjort väldigt länge, skillnaden nu är väl att det blir lättare, så att alla kan kryptera och vara anonyma på internet. Så då kan pedofilterroristhäxorna härja fritt ändå tongue.gif

Wilmer, jag tror att du är en mönstermedborgare i deras ögon. De tycker nog att det är väldigt synd att det finns tänkande och tyckande individer som dessutom värnar om personlig integritet.
Chamomille
CITAT (Azur @ 07-06-2009, 23:10) *
Visst, du är den ende personen i Sverige som aldrig gör något olagligt, omoraliskt, eller säger något olämpligt.

Resten av mänskligheten vill gärna ha kvar lite personlig integritet, tack.

ohmy.gif Jösses
Nauti
CITAT (Chamomille @ 08-06-2009, 07:22) *
ohmy.gif Jösses
?
Aqvakul
Härligt att Sverigedemokraterna inte kom in! yahoo.gif
Wilmer
CITAT (Azur @ 08-06-2009, 03:11) *
Oja, det kommer de att göra, så det är bäst du betalat TV avgiften. Lagarna motiveras med pedofiler/terrorister/häxor, men när möjligheten finns, utnyttjas den. Ta PUL - den motiverades av att man ville stoppa folk från att skriva elaka saker om kändisar på websites, men användes för att åtala sjuksköterskor som la upp en webbsida med foton från teambuildingen.

Betalar licensen, har alltid gjort wink.gif

Men hallå, ville du inte ha personlig integritet?? Jag vill själv välja om mitt företag ska lägga ut bilder på mig så att hela världen kan se. naughty.gif

Nauti, det har du förstås rätt i (med kriminella). Jag tycker kanske att de kan ge mer pengar åt polisen så att de kan komma när man ringer istället för att jaga på nätet, men jag tycker iallafall att lagen inte spelar någon roll.

Som den mönster medborgare jag är har jag röstat tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 08-06-2009, 07:43) *
Härligt att Sverigedemokraterna inte kom in! yahoo.gif

Men dom ökade. Det är tyvärr bara en tidsfråga innan dom passerar spärren. Vid riksdagsvalet nästa år så tror jag dom har sina 4%.

För övrigt var SD det enda parti som inte fick sin partiledare intervjuad i valvakan på SVT. Jag tycker inte heller om SD, men vi har faktiskt demokrati i det här landet, och då tycker jag sånt där är skrämmande.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 08-06-2009, 11:14) *
Men dom ökade. Det är tyvärr bara en tidsfråga innan dom passerar spärren. Vid riksdagsvalet nästa år så tror jag dom har sina 4%.

För övrigt var SD det enda parti som inte fick sin partiledare intervjuad i valvakan på SVT. Jag tycker inte heller om SD, men vi har faktiskt demokrati i det här landet, och då tycker jag sånt där är skrämmande.

Jag är inte så säker på att de kommer att öka. Tendesen i Skåne är lite stagnerande jämfört med förra riksdagsvalet.

Håller med dig om att det är helt fel att diskriminera SD.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 08-06-2009, 11:26) *
Jag är inte så säker på att de kommer att öka. Tendesen i Skåne är lite stagnerande jämfört med förra riksdagsvalet.

Håller med dig om att det är helt fel att diskriminera SD.

Att dom inte fick mer röster än dom gjorde beror nog på att piratpartiet tog många av deras väljare. Det är trots allt inte speciellt långt mellan 3,5% och fyraprocentspärren, och bland alla partier som var med förra EG-valet är SD det enda parti som har ökat i samtliga av Sverige kommuner. Vi får inte glömma att deras motsvarigheter i andra EU-länder ofta har fått mellan 10-15%.
Gossen Ruda
Nöjer mig med att konstatera att "partiet" som företräder den gruppen som vill legalisera stöld via nätet fick in en person i EU. Och vad kan denne enfrågeföreträdarna göra där, ensam bland över 700 andra? Inte ett skit!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon