|
Har gjort mej ovän med apotekets personal IGEN! Jag hade synpunkter på deras odemokratiska kösystem IGEN!!! Resultatet blev att jag gick där ifrån utan mina mediciner
Snöflinga
26-05-2009, 19:34
Vaddå ... odemokratiska kösystem  Du får nog förklara lite närmare.
Jo jag kommer till apoteket och tar nummerlapp. Väntar i 7-10 minuter. Kommer fram till expediten/farmaceuten med mina tre recept. Får då sätta mej ner och vänta ytterligare (obestämd tid) till dess en annan farmaceut tar hand om mitt ärende. Vid första upropet expedieras endast den som har ETT recept. Vi andra får vänta igen. Policyn är att "enreceptarna" inte ska behöva vänta på oss "besvärliga" som har flera recept. Varför är deras tid mera dyrbar än min?? Det tycker jag är odemokratiskt. Pesronalens taffliga försök att ge en godtagbar förklaring är inte värd att återge
Aqvakul
26-05-2009, 19:46
Servicen kanske blir bättre när de flesta apotek privatiseras?
Red Top
26-05-2009, 19:47
Jag kan förstå din ilska. Det känns rätt hopplöst när man bara ska hämta ut en medicin. Att då bara få lämna ifrån sig sitt recept efter att ha köat i en halvtimme och få köa igen tills numret kommer upp igen är synnerligen irriterande. Första gången jag drabbades av det nya systemet blev jag så arg, så jag ringde till Apoteket centralt. Den jag fick tala med sa att det var något, som bara skulle göras på försök. Hon bad om ursäkt och försökte förklara att meningen var att man skulle slippa vänta på folk, som hade många recept.  Hon sa oxå att det var bra att jag ringde och talade om vad jag tyckte. Hon hoppades fler skulle göra det. Det är ju inte så kul för de stackars apotekarna att bli utskällda stup i kvarten De gör ju bara sitt jobb. Numera lämnar jag mina recept och talar om att jag återkommer om en halvtimme. Sen gör jag något annat under tiden och när jag kommer tillbaka är medicinen klar att hämta ut. Problemet är nog borta snart, när nya ägare tar över apoteksverksamheten. Då lär det nog bli ngt annat vi klagar över.
Huggorm
26-05-2009, 19:48
CITAT (Aqvakul @ 26-05-2009, 20:46)  Servicen kanske blir bättre när de flesta apotek privatiseras? Kunder med flera recept ger ju fler sålda varor per kundkontakt så tanken är inte dum
Kriget i dag utbröt på ett Apotek som ska säljas ut. Och dom påstår att detta är vetenskapligt uträknat att detta är ett bra system. När jag första gången råkade ut för detta så hade jag en lång mail-dialog med "höga vederbörande" (vem det nu var) men vi kom ingen vart i samtalet. Hon förstod inte i allafall att jag kände mej kränkt! Det är ju faktiskt på sånna som jag som apoteket håvar in pengar. (tyvärr)
Aqvakul
26-05-2009, 20:14
F´låt men jag har fortfarande inte klurat ut hur det här kösystemet är tänkt att fungera....
smörblomma
26-05-2009, 20:17
Krigar du också i matvarubutiker som har snabbkassor för kunder med t.ex max 5 varor medan du som storhandlat får stå ock köa? Blir du kränkt där också? Skäll inte på personalen de gör bara som de blivit tillsagda.
Aqvakul
26-05-2009, 20:21
Innebär det att det finns olika köer för de som har ett resp. fler recept?
Förstod Du Aqvakul inte min förklaring så kan systemet enklast förklarar så Vi börjar alla i samma kö Sen finns det 5-6 farmacetuer/diskar för den med 1 recept (har Du fler får du gå och sätta dej igen) och vi andra som "tar så lång tid" servas av 1 max 2 diskar. Det har hänt att 10 kunder som kommit efter mej med, ett recept, lämnat apoteket före mej. Blev det klarare
Aqvakul
26-05-2009, 20:33
CITAT (wibemo @ 26-05-2009, 21:25)  Förstod Du Aqvakul inte min förklaring så kan systemet enklast förklarar så Vi börjar alla i samma kö Sen finns det 5-6 farmacetuer/diskar för den med 1 recept (har Du fler får du gå och sätta dej igen) och vi andra som "tar så lång tid" servas av 1 max 2 diskar. Det har hänt att 10 kunder som kommit efter mej med, ett recept, lämnat apoteket före mej. Blev det klarare  OK, fördelningen verkar ju minst sagt skev...
Huggorm
26-05-2009, 20:40
Mitt förslag är att allt som är receptfritt skall säljas på ICA och konsum, så kan farmacepterna ägna mer tid åt de som behöver receptbelagd medicin
Edit: Då skulle jag dessutom inte behöva ta omvägen runt apoteket och stå där och köa för att få köpa mina fluortabletter
Aqvakul
26-05-2009, 20:51
Min erfarenhet från flera apotek i Skåne och Blekinge är att det nästan aldrig är kö när det gäller att handla receptfritt. Det är oftare kö i kassan i mataffärerna.
Expedieringen av recept måte ta viss tid. Dessutom är det livsviktigt att det absolut inte blir något fel. Kösystemet bör uppfattas som rimligt och rättvist. Möjligheten att komma tillbaka och hämta läkemedlet senare borde kanske utnyttjas oftare. Dessutom så kan man väl numera hantera detta delvis via nätet.
Huggorm
26-05-2009, 21:15
CITAT (Aqvakul @ 26-05-2009, 21:51)  Min erfarenhet från flera apotek i Skåne och Blekinge är att det nästan aldrig är kö när det gäller att handla receptfritt. Det är oftare kö i kassan i mataffärerna. Förvisso, men till matvaruaffären måste man ändå och dom har även öppet efter att folk har slutat jobbet för dagen
mamamaggan
26-05-2009, 21:23
Har själv varit och hämtat c:a 15 olika mediciner. Fick vara med om samma sak som dig men jag blir inte upprörd.
I matvaruaffären finns det snabbkassor , på IKEA finns det snabbkassor o s v.
I vanliga fall brukar jag skicka efter mina mediciner ( besälls via Internet ) , funkar jättebra , kommer hem i brevlådan. Varför gör du inte så ?
Nej Smörblomman. Där väljer jag en kö och alla som valt den kön blir expedierade i den turordning vi kom till kön. Har jag få varor < än 5 så väljer jag kanske snabbkassa, men vitsen är att vi oavssett vanlig eller snabbkassa blir servade i turordning.
Huggorm
26-05-2009, 22:46
Äsch, se det från den ljusa sidan i stället. Du behövde inte köa en gång för varje recept
mamamaggan
26-05-2009, 23:50
CITAT (wibemo @ 26-05-2009, 23:41)  Nej Smörblomman. Där väljer jag en kö och alla som valt den kön blir expedierade i den turordning vi kom till kön. Har jag få varor < än 5 så väljer jag kanske snabbkassa, men vitsen är att vi oavssett vanlig eller snabbkassa blir servade i turordning. Men om det redan från början fanns egna köer för den med ett recept och den med flera recept så skulle du inte bli ilsken ? Och varför inte få medicinerna hem i brevlådan ? Fast där kan du inte övervaka köordningen ?!
andersen
27-05-2009, 02:48
CITAT (Huggorm @ 26-05-2009, 21:40)  Mitt förslag är att allt som är receptfritt skall säljas på ICA och konsum, så kan farmacepterna ägna mer tid åt de som behöver receptbelagd medicin
Edit: Då skulle jag dessutom inte behöva ta omvägen runt apoteket och stå där och köa för att få köpa mina fluortabletter Så du menar att ungdomar mm, kan köpa huvudvärkstabletter hur som helst?
andersen
27-05-2009, 02:53
CITAT (Aqvakul @ 26-05-2009, 20:46)  Servicen kanske blir bättre när de flesta apotek privatiseras? Knappas, hur blir det med apotek där dom inte är lönsamma? dvs på små orter så lär dom läggas ner, och då försvinner den servicen, finns det någon privatisering som har blivit lyckad?.
Monica M zon 4
27-05-2009, 05:03
Har aldrig hört talas om detta märkliga kö-system. Var bor ni? Jag tillhör Västra Götaland och på de apotek jag besöker brukar de ta hand om kunderna i turordning. Oavsett hur många recept man har. Jag var på apoteket häromdagen med en kilometerlång receptlista och jag behövde inte sätta mig och vänta igen. Och det var många som stod i kön efter mig.
Privatisering av apoteken tror jag blir en försämring för oss kunder. Idag kan dom alltid kolla, via datorerna, om en medicin finns på nåt annat apotek i närheten. Det kommer dom knappast att göra om det är konkurrerande företag. I vår lilla kommun kommer apoteken att tillhöra olika bolag.
Kajsa i Arvika
27-05-2009, 07:14
Här finns inte heller nåt sånt knepigt kösystem.. däremot får man först köa för att få lämna in receptet (eller som nu för tiden legitimationen.. recepten finns på datorn) och sedan köa för att få betala i kassan.. Men man kan ju som redan nämnts både ringa i förväg till apoteket och få sina mediciner "iordninggjorda.. " eller hemskickade på posten..
Huggorm
27-05-2009, 07:16
CITAT (andersen @ 27-05-2009, 03:48)  Så du menar att ungdomar mm, kan köpa huvudvärkstabletter hur som helst? Det kan dom redan. Ett paket magnecyl borde räcka för att ta livet av vem som helst, och ett paket tror jag inget apotek nekar någon att få köpa oavsett hur svartklädd och hårdsminkad man är
Har ni bara ett apotek? Kunde ju vara värt att testa ett annat. Här har vi två, ett i "stan" och ett på sjukhuset. Skillnad som natt och dag! På det i stan är kösystemet som det du beskriver, iaf ungefär. Och iaf var det så för några år sen. Man tog en nummerlapp och fick lämna in receptet, ny nummerlapp och vänta igen. Personalen var heller inget att hurra för, ibland fick man inte så som det stod i receptet. En gång gjorde hoppan bakom disken en notering på receptet - "enligt kund" - bara för att vi inte var överrens. Jag ville köpa medusinen i storpack men mer sällan = storpacken var billigare, men man åt ju inte mer för det per år. Gick inte sa hon! När jag bytte till apoteket på sjukhuset möttes man av helt annan kundservice - "såklart att det är bättre med billigare storpacken, vi ordnar detta".
Elisabeth-Västkustkolonisten
27-05-2009, 08:21
CITAT (wibemo @ 26-05-2009, 20:56)  Kriget i dag utbröt på ett Apotek som ska säljas ut. Och dom påstår att detta är vetenskapligt uträknat att detta är ett bra system. När jag första gången råkade ut för detta så hade jag en lång mail-dialog med "höga vederbörande" (vem det nu var) men vi kom ingen vart i samtalet. Hon förstod inte i allafall att jag kände mej kränkt! Det är ju faktiskt på sånna som jag som apoteket håvar in pengar. (tyvärr) Handlar du i samma apotek som jag?????? Vi har en apotek här i närheten men där får man sällan allt på en gång. Och man måste alltid vara på sin vakt eftersom dom gör så många fel. Går vi till den andra i nästa stadsdel, ja då får jag vänta en ewighet eftersom ja alltid har flera recept med mig. Och så ser man hur personalen pratar med varandra och har allmännt roligt istället för att packa ihop min medicin. Ofta ser man också när dom äter en smörgås samtidigt osv Här i vår lilla apotek är det många som får sig ett utbrott. Elisabeth
På "mitt" apotek hade de samma system under en period. Jag förstod aldrig varför..........jag trodde att det berodde på att inte alla fick exp. recept............ingen förklaring lämnade heller. De gånger jag var där var det aldrig lång kö så jag uppfattade det inte som ett problem. När jag nu läser här förstår jag ju hur idiotiskt systemet är. Numera har "mitt" apotek återgått till det gamla igen.
För att gå tillbaka till det här med receptfria produkter på mataffären. Här i byn så har lilla konsum receptfria läkemedel och annat från apoteket och som svar till Andersen, ungdommar kan inte köpa receptfria läkemedel där heller, det är samma kontroll som för cigaretter och alkohol så jag är också FÖR att släppa alla receptfria läkemedel till mataffärerna.
Meriona
27-05-2009, 09:31
Så här gör man här om man har många eller tidskrävande recept att expediera: Man en pip-dosa att stoppa i fickan (sån man kan få på vissa restauranger också) och så kan man gå och shoppa i andra butiker till dess att medicinen är framplockad. När dosan piper går man till apoteket och får sin medicin i en särskild disk, ingen ytterligare kö förutom i kassan då, men där brukar det gå fort. Jag tycker att det är ett jättebra system.
CITAT (andersen @ 27-05-2009, 03:53)  Knappas, hur blir det med apotek där dom inte är lönsamma? dvs på små orter så lär dom läggas ner, och då försvinner den servicen, finns det någon privatisering som har blivit lyckad?. Jag vill vända på det hela. Finns det något statsägt monopol som är lyckat? Gita
Huggorm
27-05-2009, 12:29
CITAT (Gita @ 27-05-2009, 13:23)  Jag vill vända på det hela. Finns det något statsägt monopol som är lyckat? Gita Systembolaget? Dom bär sina egna kostnader i alla fall
Aqvakul
27-05-2009, 14:37
Konkurrerande apotek i storstäderna kan jag förstå vitsen med, men vem garanterar servicen i glesbygd...
Även recptfria läkemedel är läkemedel och kräver utbildad personal som kan ge råd och stöd - utesluter att de kan säljas på ICA eller på macken....
Monica M zon 4
27-05-2009, 15:31
Kassa service skulle väl garantera servicen i glesbygden. Det blir väl likadant med apoteket. Klart servicen ska garanteras! Frågan är väl hur länge garantin gäller. De som bor i glesbygden får väl helt enkelt strunta i att bli sjuka eller odla sin egen medicin. (Obs! Ironi!!!)
Jag måste bara få påpeka att långt ifrån alla mediciner kan du få hemskickade. De började glatt pladdra på om det till mig när det var nytt tills de så listan.. Hrm, ja, men någon kan du få hemskickad - stor ide.. Eller? Jag hade också blivit skogstokig om jag handlade något och stog i samma kö som andra men blev nekad service, snabbkassa med egen kö är en annan sak.
Huggorm
27-05-2009, 17:02
Angående glesbygden så agerar ju lanthandeln ibland ombud för både post, systembolag och biljettförsäljare för tåget, kan de inte få agera ombud för apotek också?
Myosotis
28-05-2009, 08:01
Oj, jag hade ingen aning om detta kösystemet, verkar ju knepigt att behöva vänta flera gånger. Jag har bara positiva erfarenheter med apoteket faktiskt, tycker de är helt underbara, kunniga, hjälpsamma, tar sig tid, även deras telefonservice är jättebra... Tydligen har jag haft tur. Jag fasar för privatiseringen, det är ju uppenbart att det kommer att gå åt h-e, alla apoteken i mindre orter kommer att läggas ner. Man får väl se till att hålla sig frisk helt enkelt.
28-05-2009, 10:03
Myosotis vi väntar på privatiseringen sedan några år tillbaka. Titta på Tyskland, där är alla aptoek privata och det fungerar bättre.
Jag hat så många dåliga erfarenheter med dom. Har fått felaktig medicin, dom försökte att byta ut min medicin trots att läkaren kryssade för att dom inte får byta ut den osv Arg blev jag ju när dom skulle stjäla 900 kr från mig. Jag visste att det bara fattades 10 eller 20 kronor till frikortet. Men nej då, det fattades 900 kronor.
Jag var nog nära att äta föreståndaren där levande när han menade att dom inte gör fel och datorn kan inte heller göra fel. Sedan är det inte så lätt att bevisa motsatsen eftersom du ett kvitto som efter 4 veckor inte går att läsa längre.
Men till slut hittade jag ett kvitto som man kunde läsa slutsumman. Då fick dom ge med sig. Men då hette det plötsligen att alla kan ju göra fel.
Eller som när dom inte hade medicinen hemma då kollade dom om en annan apotek har den. Apoteket i Nordstan i Göteborg har den och dom reserverade den till mig, hette det.
Min sambo åkte in till stan, letade parkeringplats och gick till apoteket. Men där fanns inte den medicinen, har inte funnits sedan en tid. Vad har han gjort nu igen, sa dom.
Ofta har vi åkt till nästa stadesdel till apoteket där men när dom införda detta konstiga kösystemet och jag kanske skulle sitta där i en timme och vänta, bara för att jag hade mer än en recept, då slutade vi med det också.
Problemet jag ser när apoteket här blir såld är att samma personal är kvar. Kommer jag inte idag, så kommer jag imorgon.......... många privata samtal trots att det är en lång kö osv
Elisabeth
Aqvakul
28-05-2009, 10:20
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2009, 11:03)  Myosotis vi väntar på privatiseringen sedan några år tillbaka. Titta på Tyskland, där är alla aptoek privata och det fungerar bättre.
Jag hat så många dåliga erfarenheter med dom. Har fått felaktig medicin, dom försökte att byta ut min medicin trots att läkaren kryssade för att dom inte får byta ut den osv Arg blev jag ju när dom skulle stjäla 900 kr från mig. Jag visste att det bara fattades 10 eller 20 kronor till frikortet. Men nej då, det fattades 900 kronor.
Jag var nog nära att äta föreståndaren där levande när han menade att dom inte gör fel och datorn kan inte heller göra fel. Sedan är det inte så lätt att bevisa motsatsen eftersom du ett kvitto som efter 4 veckor inte går att läsa längre.
Men till slut hittade jag ett kvitto som man kunde läsa slutsumman. Då fick dom ge med sig. Men då hette det plötsligen att alla kan ju göra fel.
Eller som när dom inte hade medicinen hemma då kollade dom om en annan apotek har den. Apoteket i Nordstan i Göteborg har den och dom reserverade den till mig, hette det.
Min sambo åkte in till stan, letade parkeringplats och gick till apoteket. Men där fanns inte den medicinen, har inte funnits sedan en tid. Vad har han gjort nu igen, sa dom.
Ofta har vi åkt till nästa stadesdel till apoteket där men när dom införda detta konstiga kösystemet och jag kanske skulle sitta där i en timme och vänta, bara för att jag hade mer än en recept, då slutade vi med det också.
Problemet jag ser när apoteket här blir såld är att samma personal är kvar. Kommer jag inte idag, så kommer jag imorgon.......... många privata samtal trots att det är en lång kö osv
Elisabeth Det verkar som du kommit riktigt på kant med ditt apotek. Jag hoppas och tror att de flesta apotek har nöjdare kunder.
Snigelhatare
28-05-2009, 10:30
Det är mycket stora skillnader på olika apotek. Det största apoteket som finns i min närhet, där är personalen ofta(inte alla) bedrövlig. Förstår inte hur de kan ha så mycket att stå och prata om med varandra och skratta åt när där är mängder med kunder som väntar. Serviceminded? Knappast.
Här finns ett litet apotek som hade ett idiotiskt ickekösystem. Jag kom till kassan och lämnade in ett recept. Det kom mängder med kunder efter mig som blev expierade men jag fick vänta och vänta. Jag frågade om medicinen inte fanns färdig, om de var tvungna att blanda den själv eftersom det tog så lång tid. Fick till svar att alla som inte hade recept måste gå före och jag skulle få min medicin när där inte fanns någon kvar utan recept kvar. Blev tillsagd att jag skulle gå och sätta mig några meter bort eftersom de absolut inte kunde ha kö framför kassan. Jag talade om att jag ÄR kö och jag väntar här. Det kom ju hela tiden in nya kunder, jag skulle kunna få vänta i många timmar ju. Det tog två timmar att få medicin som fanns färdig. Hur där ser ut nu har jag ingen aning om, detta är mer än 20 år sedan och jag har aldrig handlat där någon mer gång.
När jag ska gå till apoteket nu så väljer jag att åka förbi det stora huvudapoteket och kör nästan en mil extra för att komma till ett litet apotek med toppenbra serviceminded personal.
Anki på Öland
28-05-2009, 10:41
I mitt lilla apotek är dom jättebra och man blir expedierad i den ordningen man kommer och tar sin nummerlapp. Kan vara väldigt mycket kö ibland dock för det är bara en som jobbar och periodvis är det mycket folk där. Kan inte se att det är "köbildande" om jag kommer med flera recept, där kan dom ju bara läsa och plocka fram. Det är väl i så fall värre med dom som skall ha 10 olika receptfria produkter och vill veta skillnaden på 'den sorten och den sorten' och när dom är framme vid kassan börjar leta i hyllan vilken tandkräm dom skall ha, osv..... Anki
smörblomma
28-05-2009, 11:02
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2009, 11:03)  Myosotis vi väntar på privatiseringen sedan några år tillbaka. Titta på Tyskland, där är alla aptoek privata och det fungerar bättre.
Elisabeth Det är inte apotekspersonalen som bestämmer summan på högkostnadskortet summan finns lagrad på dator och kan inte ändras av personalen. Fel i datorsystem kan alltid inträffa men personal skall inte få skäll och ovett för det. Varför personal kan ha tid att prata med varandra fastän köer det beror på att receptarierna inte får expidiera innan en farmaceut kontrollerat att mediciner samt ordination överensstämmer med receptet.
mamamaggan
28-05-2009, 11:27
Blir lite fundersam över vad som skrivs om personalen. De apotek vi anlitar , 4- 5 olika i olika städer, ger alltid bra service. De enda som har expertkunskapen om mediciner är utbildad apotekspersonal , läkarna vet bara vad de får veta av läkemedelsrepresentanterna ( ofta utbildade apotekare ! ) .
Har största förtroende för dagens apotekspersonal, med bra utbildning , och känner oro inför privatiseringen. Var tar den gamla personalens kunnande och erfarenheter vägen ? Får sådan personal följa med till det nya privata apoteket ?
Ett privat apotek ,som ska ge vinst till de enskilda ägarna , hur kommer prissättningen att bli där ? Kommer de att ha tid ( tid är pengar !!! ) att ge kunderna råd i lugn och ro ?
Se på hur det blivit med de privata vårdföretagen , det skrivs om missförhållanden där rätt så ofta , blev det bättre där med privatiseringen ?
Se på hur det blev på en hel del privata vårdcentraler , som p g a vinstintresset , inte ger sina sjuka patienter remisser , inte låter dem få ta lite dyrbarare prover mm mm .
Visst finns det problem inom dagens vård men blir det verkligen bättre allting bara det privatiseras ? Blir kösystemet " bättre " på apotken ? Får vi " bättre " vård hos privata inrättningar ?
Allt blir inte bättre för att det går fortare !!!!!!!!!!!!!
Slutligen en liten fundering kring det första inlägget i den här tråden : Hur stort behov har man av sin medicin om man lämnar apoteket utan den ??????
Jag måste föresten få berömma det apotek jag går till, eller allihopa här, kösystemet här har bara blivit bättre!!
28-05-2009, 12:19
CITAT (smörblomma @ 28-05-2009, 12:02)  Det är inte apotekspersonalen som bestämmer summan på högkostnadskortet summan finns lagrad på dator och kan inte ändras av personalen. Fel i datorsystem kan alltid inträffa men personal skall inte få skäll och ovett för det. Varför personal kan ha tid att prata med varandra fastän köer det beror på att receptarierna inte får expidiera innan en farmaceut kontrollerat att mediciner samt ordination överensstämmer med receptet. Du tycker att jag skall säga tack tack när jag skulle behöva betala 900 Kronor mera???? Varför tror du han sa att alla kann vi göra fel när han erkände? När medicinen är klar och personalen har klart och tydligt privata samtal då skall man också säga tack tack det är trevligt att få vänta lite till. När min sambo kommer hem med fel medicin likaså eller hur?
smörblomma
28-05-2009, 12:29
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2009, 13:19)  Du tycker att jag skall säga tack tack när jag skulle behöva betala 900 Kronor mera???? Varför tror du han sa att alla kann vi göra fel när han erkände?
När medicinen är klar och personalen har klart och tydligt privata samtal då skall man också säga tack tack det är trevligt att få vänta lite till.
När min sambo kommer hem med fel medicin likaså eller hur? Han orkade kanske inte förklara för dig hur systemet fungerar och därför sa han så. Var du bakom disken och såg att farmaceut kontrollerat och godkänt expidiering men personalen struntade att ge ut den till dig? Att expidiera fel medicin brukar leda till anmälan. Har du gjort någon. Om personalen på ditt apotek är så usel och gör så många fel som du påstår då skulle de inte få arbeta kvar där. Felexpidiering är synnerligen ovanligt och sällan förekommande.
28-05-2009, 16:09
CITAT (smörblomma @ 28-05-2009, 13:29)  Han orkade kanske inte förklara för dig hur systemet fungerar och därför sa han så. Var du bakom disken och såg att farmaceut kontrollerat och godkänt expidiering men personalen struntade att ge ut den till dig? Att expidiera fel medicin brukar leda till anmälan. Har du gjort någon. Om personalen på ditt apotek är så usel och gör så många fel som du påstår då skulle de inte få arbeta kvar där. Felexpidiering är synnerligen ovanligt och sällan förekommande. Smörblomma 900 kr. är mycket pengar för mig, dom ger jag inte bort. Och då får man kämpa en hel vecka för att få rätt. Nej jag är inte bakom disken men man ser när dom ger medicinen till folk men sen fortsätter att ha privata samtal. Och nej jag har inte gjort en anmälan p.g.a. att jag fick fel medicinen. Och när man ser hur många irriterade kunder man träffar på där, så är det inte bara hos mig dom gör fel. Det är många här som väntar och hoppas att det kommer ny personal också. Vi har visserligen fått där många olika under årens lopp, speciell föreståndaren har aldrig varit där länge.
Huggorm
28-05-2009, 16:13
Finessen med monopol är att man inte behöver lyssna på sina kunder, dom har ändå ingen annanstans att gå.
28-05-2009, 16:17
CITAT (Huggorm @ 28-05-2009, 17:13)  Finessen med monopol är att man inte behöver lyssna på sina kunder, dom har ändå ingen annanstans att gå. precis så behandlar apoteket sina kunder
andersen
28-05-2009, 16:31
CITAT (Huggorm @ 28-05-2009, 17:13)  Finessen med monopol är att man inte behöver lyssna på sina kunder, dom har ändå ingen annanstans att gå. Fast så illa är det väll inte?Apoteket har så som jag ser det en duktig och utbildad personal,att det sedan finns olika kösystem betyder väll inte att man inte lyssnar på sina kunder,där det är problem i kösystemet eller andra problem, så borde det talas om att "kunden alltid har rätt"
mamamaggan
28-05-2009, 16:34
CITAT (Huggorm @ 28-05-2009, 17:13)  Finessen med monopol är att man inte behöver lyssna på sina kunder, dom har ändå ingen annanstans att gå. Så kan man ju se det. Men själv har jag inte upplevt något sådant och så tycker jag inte att man ska döma ut en hel yrkeskår för att några inte beter sig så man blir nöjd. Tjatar om igen , varför beställer ni inte över Internet ? Ni får det hem i brevlådan , slipper all kontakt med sådant som gör er upprörda, bara det borde väl var en bonus. Varför frivilligt utsätta sig för något som man vet gör ens tillvaro så in i Norden jobbig som det verkar för en del här ? Någon skrev att man inte kan få hem allt och visst kan det var så . Så var det i början för mig , har en del mediciner som är specialklassade men nu fungerar även det så du kanske ska höra dig för igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|