|
ninnisky
28-05-2009, 18:44
Skulle det fortfarande vara så att man inte kan få hem allt så finns ju alternativet att beställa till apoteket och hämta där. Då finns medicinen klar att hämta vid kassan. Funkar alldeles utmärkt även det!
Meriona
28-05-2009, 20:07
CITAT (ninnisky @ 28-05-2009, 19:44)  Skulle det fortfarande vara så att man inte kan få hem allt så finns ju alternativet att beställa till apoteket och hämta där. Då finns medicinen klar att hämta vid kassan. Funkar alldeles utmärkt även det! Det får vi inte här längre, tyvärr. Det var himla bekvämt förut när man fick. Men jag är supernöjd med våra apotek här runtikring och personalen är tipptopp, så jag klagar inte!
Snigelhatare
28-05-2009, 23:08
CITAT (mamamaggan @ 28-05-2009, 12:27)  Ett privat apotek ,som ska ge vinst till de enskilda ägarna , hur kommer prissättningen att bli där ? Apoteket går ju med jättevinst och höjdarna har fantasilöner redan idag. Ser fram emot att det blir lite konkurrens. Det måste ju bli billigare på skattsedeln också, det blir ju inte lika mycket att betala för dem som har högkostnadsskydd. CITAT (mamamaggan @ 28-05-2009, 12:27)  Kommer de att ha tid ( tid är pengar !!! ) att ge kunderna råd i lugn och ro ? Nu har de tid att prata privata saker med varandra, trots att många kunder köar. När man ser av inläggen i den här tråden, så förstår man hur stora skillnader det är mellan de olika apotekens personal. Egentligen så tror jag att det är chefen på de dåliga apoteken som skulle bytas ut. Det är ju chefens jobb att se till att personalen arbetar effektivt och är trevliga mot kunderna.
Myosotis
31-05-2009, 14:28
CITAT (Huggorm @ 28-05-2009, 17:13)  Finessen med monopol är att man inte behöver lyssna på sina kunder, dom har ändå ingen annanstans att gå.  Om det hade varit monopolets fel hade det varit likadant överallt. Det är verkligen inte acceptabelt som vissa av er har blivit bemötta! Men som sagt så är det precis tvärtom här, jag tycker faktiskt om att gå till apoteket för att de är så kunniga och tar sig tid för en och ger så bra råd. Var på apoteket i Klippan i fredags och skulle ha hjälp med en krånglig fråga (utan recept), hon kollade och räknade och förklarade, gick för att fråga en kollega som hade specialkunskaper. Under tiden kom en annan och expedierade de andra som var bakom mig så de slapp vänta.  Helt föredömligt, jag blir glad över sådan service!
160kvm stort hus
02-06-2009, 08:07
Men allvarligt???!! Vilket idotiskt kösystem!! Det är ju det här som är farligt med monopol.... Dom kan göra precis vad dom vill.
Tack och lov har inga apotek i närheten av mig börjat med detta puckade system, men det finns ju gott och väl annat att klaga över...
Och varför skulle ungdomarna köpa mängder med huvudvärkstabletter ( om dom inte har ont i huvudet då ) . Jag menar hela internet är fullt med "riktiga" droger som kan beställas hem med ett enkelt knapptryck....
ninnisky
02-06-2009, 09:49
Någon gång om året brukar jag köpa hem en fempack Treo - så skulle jag göra igår. Jag hade ingen aning om att man fr o m 1.6 inte får det längre just för att "barnen" kan missbruka det!!! Frågade receptarien vad jag fick köpa - jo, du får köpa 5 lösa rör. Alltså lika många tabletter som i en fempack, men till ett något högre pris. Skulle 30-40:- kronor hindra någon "missbrukare". Detta är något från ämnet, men eftersom jag i övrigt hade en del dispyter med receptarien (som stod och pratade privata saker med kollegan också) så skriver jag om det! Har relativt dålig erfarenhet av de större apoteken som finns i min omgivning. Känns som om många i den äldre personalen har problem med bl a datahantering. OBS! är själv till åren kommen!
Huggorm
02-06-2009, 10:02
CITAT (ninnisky @ 02-06-2009, 10:49)  Har relativt dålig erfarenhet av de större apoteken som finns i min omgivning. Känns som om många i den äldre personalen har problem med bl a datahantering. OBS! är själv till åren kommen! Varför anstränga sig med att lära sig något nytt, när LAS gör att man ändå inte kan avskedas?
herkules
02-06-2009, 13:19
CITAT (Huggorm @ 02-06-2009, 11:02)  Varför anstränga sig med att lära sig något nytt, när LAS gör att man ändå inte kan avskedas? sicket tramsprat - las har ingenting med folks vilja att lära sig något nytt att göra. mitt apotek är tyvärr ett av de som kommer säljas ut så här kommer det bli dyrt att handla på apoteket fortsättningsvis.
Red Top
02-06-2009, 15:29
Oj, oj, oj! Vad ni gnäller på Apoteket. Det är väl ändå så, att det inom alla yrkesgrupper finns både bra och mindre bra medarbetare.
Själv är jag sedan drygt fyra år tillbaka, pga sjukdom, storkund hos dem. Jag frekventerar halva året olika apotek i Storstockholm, resten av året i Norduppland. Jag har bara goda erfarenheter. Trevlig och kunnig personal överallt. Ibland har de inte alla mina mediciner, men det är jag ju medveten om, så jag beställer i god tid.
Eftersom ni inte själva är anställda på de olika apoteken, kan ni ju inte veta vilka arbetsuppgifter de har, som ni ser prata med varandra. De kanske inte alls har till uppgift att ta hand om kunderna.
Jag har oxå svårt att förstå varför ni har dispyter med personalen, de är ju anställda och har skyldighet att följa de regler som finns. Både vad gäller kösystem och antal Treo-tuber.
Att sedan påstå att de äldre medarbetarna har svårt med "datahanteringen". Trams säger jag. Det är nog inte världens enklaste datasystem de har att arbeta med och säg det system, som fungerar felfritt i alla lägen.
Innan ni skäller på anställda, försök att sätta er in i deras situation. Föreställ er att det vore ni själva som arbetar där.
Om ni själva varit utsatta för omorganisation och haft en mörk skugga, i form av hot om ev nedläggning/uppsägning, hängande över er under lång tid, vet ni att det kanske inte alltid är så lätt att vara på sitt bästa humör.
Aqvakul
02-06-2009, 15:48
CITAT (Red Top @ 02-06-2009, 16:29)  Oj, oj, oj! Vad ni gnäller på Apoteket. Det är väl ändå så, att det inom alla yrkesgrupper finns både bra och mindre bra medarbetare.
Själv är jag sedan drygt fyra år tillbaka, pga sjukdom, storkund hos dem. Jag frekventerar halva året olika apotek i Storstockholm, resten av året i Norduppland. Jag har bara goda erfarenheter. Trevlig och kunnig personal överallt. Ibland har de inte alla mina mediciner, men det är jag ju medveten om, så jag beställer i god tid.
Eftersom ni inte själva är anställda på de olika apoteken, kan ni ju inte veta vilka arbetsuppgifter de har, som ni ser prata med varandra. De kanske inte alls har till uppgift att ta hand om kunderna.
Jag har oxå svårt att förstå varför ni har dispyter med personalen, de är ju anställda och har skyldighet att följa de regler som finns. Både vad gäller kösystem och antal Treo-tuber.
Att sedan påstå att de äldre medarbetarna har svårt med "datahanteringen". Trams säger jag. Det är nog inte världens enklaste datasystem de har att arbeta med och säg det system, som fungerar felfritt i alla lägen.
Innan ni skäller på anställda, försök att sätta er in i deras situation. Föreställ er att det vore ni själva som arbetar där.
Om ni själva varit utsatta för omorganisation och haft en mörk skugga, i form av hot om ev nedläggning/uppsägning, hängande över er under lång tid, vet ni att det kanske inte alltid är så lätt att vara på sitt bästa humör.
mamamaggan
02-06-2009, 16:08
 Red Top
smörblomma
02-06-2009, 21:23
Red Top
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|