Sidor: 1, 2, 3, 4
Motti
I går på mors dag premiärbadade jag med mina små barnbarn !och deras hund yahoo.gif Vi har tjugo grader i vattnet här nu,i dag har jag badat hela dagen det är så himmla skönt att man äntligen kan ta sig ett dopp yahoo.gif Är det någon mer som vågat blöta sin kropp ? blink.gif Eller finns det några badkrukor här laugh.gif

Mvh Motti
Aqvakul
premiär i havet 26/4 7 grader
mikaan
CITAT (Motti @ 01-06-2009, 21:13) *
I går på mors dag premiärbadade jag med mina små barnbarn !och deras hund yahoo.gif Vi har tjugo grader i vattnet här nu,i dag har jag badat hela dagen det är så himmla skönt att man äntligen kan ta sig ett dopp yahoo.gif Är det någon mer som vågat blöta sin kropp ? blink.gif Eller finns det några badkrukor här laugh.gif

Mvh Motti

nej fy jag är en badkruka...
Huggorm
Jag har blivit bekväm på gamla dagar, jag badar enbart inomhus nu biggrin.gif
Motti
Akvaqul !du bär ditt nick med heder flirting.gif men all sin da !bada i sju grader kallt vatten fear.gif det har jag aldrig gjort däremot i fjorton grader och det va KALLT sick.gif Många badar ju inte för än det är så där en 22-24 grader.I år badade jag sent !brukar hoppa i i slutet på april annars.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 01-06-2009, 22:42) *
Jag har blivit bekväm på gamla dagar, jag badar enbart inomhus nu biggrin.gif

"gamla dar"... confused.gif
Motti
Gammal ja !hur gammal är man när man är gammal confused.gif jag är 56 och älskar att bada !
Aqvakul
CITAT (Motti @ 01-06-2009, 22:48) *
Gammal ja !hur gammal är man när man är gammal confused.gif jag är 56 och älskar att bada !

samma här - 58 fyllda

medan Huggorm har 30 år dit....
Huggorm
Då är jag väll frusen av andra anledningar laugh.gif

Där emot var jag och en kompis ute och paddlade kanot idag, men vi vågade inte hoppa i
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 01-06-2009, 22:54) *
Då är jag väll frusen av andra anledningar laugh.gif

Där emot var jag och en kompis ute och paddlade kanot idag, men vi vågade inte hoppa i

Låter härligt - blir klart avis...
Motti
Paddla kanot är ju så kul !fast jag har bara prövat Canadensare ,gäller att sitta still och hålla balansen annars kan man ramla i laugh.gif !Vi var ute och åkte båt i går i solen med barnbarna de tycker det är kul att åka Morfars racebåt som de säger,mycket båtar på sjön nu i det fina vädret ,såg till och med en segelbåt i går !Ja det är härliga tider nu wub.gif För gammla tanter laugh.gif
Anki på Öland
Badkruka av första graden...... shy.gif Flyttade tillÖland för över 20 år sen och har badat 1 gång........
Anki
Farbror Blå
Bäst jag går och badar då, så det blir nån ordning på torpet
Meriona
Det är 16 grader i Vänern, inte badbart i min mening, om man inte måste.... crazy.gif
Pia L
Badar gör jag bara i badkaret eftersom jag har Morbus Raynaud sedan många år tillbaks, men svågern vågade sig på ett dopp i Albysjön (Tyresö) i helgen, där var det 19 grader i vattnet (minst 10 grader för kallt för mig)
Anma
Jag blev tvungen att att hämta upp bojkedjan i helgen, schakeln hade åkt upp och bojen lossnade, 16 grader i östersjön. Jag brukar ta första doppet vid 17 grader. Det var inte så kallt. Bara lite.
Uggi
Var i sommarstugan, efter avslutad gräsklippning i måndags em blev det ett längre bad det var hela 22 grader.
Aqvakul
CITAT (Uggi @ 03-06-2009, 20:49) *
Var i sommarstugan, efter avslutad gräsklippning i måndags em blev det ett längre bad det var hela 22 grader.

Det låter ju riktigt behagligt. Mitt varmaste hittills i år är 13 grader.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 03-06-2009, 21:08) *
Det låter ju riktigt behagligt. Mitt varmaste hittills i år är 13 grader.

Nästan så du fick putta isflaken åt sidan innan du kunde hoppa i laugh.gif
Danne031
Inte ännu på ett tag tack, termometern sa 12.5 grader i sjön nu helgen när vinden legat på åt fel håll lite.
Dock så är det något grovt fel på våra barn, de sprang omkring i ett par timmar i vattnet och förstod inte att det gjorde rent fysiskt ont i fötterna om man gick längre ut än nedre vaden wacko.gif
Starfight
Badade i havet när jag va och hälsade på i Falkenberg i söndags. 16,8 grader visade termometern på, det va allt lite kyligt jag va inte i många sekunder men jag har badat.
Farbror Blå
Känner att jag ligger lite efter i badandet..=(
Aqvakul
Helgens morgondoppsnoteringar kunde varit mer positiva, 10 resp. 11 grader.
Uggi
Jag badade förra helgen men då var det varmt 20-22 grader, nästa gång blir troligen på tisdag.
Aqvakul
Min närmaste omgivning bara skakar på huvudet åt mina kalla morgondopp. Antingen anser de att jag är galen eller att jag försöker göra mig märkvärdig. OK, det ä väl härligt att slippa bli kallad badkruka. Men mina morgondopp handlar nog om något annat. Lite teatraliskt skulle man kunna beskriva dem som en slags reningsakt efter nattens vedermödor. Tyvärr är min nattsömn nästan alltid dålig, men i vattnet tvättar jag bort alla dåliga tankar.
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 07-06-2009, 19:15) *
Min närmaste omgivning bara skakar på huvudet åt mina kalla morgondopp. Antingen anser de att jag är galen eller att jag försöker göra mig märkvärdig. OK, det ä väl härligt att slippa bli kallad badkruka. Men mina morgondopp handlar nog om något annat. Lite teatraliskt skulle man kunna beskriva dem som en slags reningsakt efter nattens vedermödor. Tyvärr är min nattsömn nästan alltid dålig, men i vattnet tvättar jag bort alla dåliga tankar.

Äsch, lite märkvärdig är du allt! naughty.gif
Farbror Blå
CITAT (Uggi @ 07-06-2009, 19:08) *
Jag badade förra helgen men då var det varmt 20-22 grader, nästa gång blir troligen på tisdag.

gjort bilden själv?
den är talande=)
Huggorm
Det är faktiskt en ruskigt bra bild. Man kan riktigt känna våndan den stackars tjejen känner när hon vet att hon har tagit klivet och ingen återvändo står mellan henne och vattnets kyla laugh.gif
Uggi
Hittade bilden på nätet, den är bra, en bild säger mer än osv.
Biggan_
CITAT (Uggi @ 08-06-2009, 21:23) *
Hittade bilden på nätet, den är bra, en bild säger mer än osv.

....som friskt vågat, hälften vunnit!
Uggi
Nu väntar vi på en bild på ett morgondopp på Aqa. tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Uggi @ 08-06-2009, 21:29) *
Nu väntar vi på en bild på ett morgondopp på Aqa. tummenupp.gif

Jaa, det gör vi! biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 08-06-2009, 21:31) *
Jaa, det gör vi! biggrin.gif

Tyvärr är hustrun mycket ovillig att lämna den goa stugvärmen så tidigt...
Uggi
CITAT (Aqvakul @ 08-06-2009, 21:34) *
Tyvärr är hustrun mycket ovillig att lämna den goa stugvärmen så tidigt...

OK, godtages.
Biggan_
Skyll på frugan du! Du har väl massor av publik som undrar om det är kallt i vattnet, be dom fota!
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 08-06-2009, 21:37) *
Skyll på frugan du! Du har väl massor av publik som undrar om det är kallt i vattnet, be dom fota!

intresset verkar synnerligen begränsat...
Uggi
Hur är det med en satelitbild, kan det vara något? flirting.gif
Biggan_
CITAT (Uggi @ 08-06-2009, 21:40) *
Hur är det med en satelitbild, kan det vara något? flirting.gif

rotfl.gif Då får man kanske se månen? dunno.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 08-06-2009, 21:42) *
rotfl.gif Då får man kanske se månen? dunno.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif säkert...
Danne031
Det finns la självutlösare wink.gif
Meriona
Den här tråden behöver uppdateras! Här är fortfarande bara 14 grader i vattnet och kanotisterna drunknar/fryser ihjäl....uschianemej! help.gif
Farbror Blå
Jag hade planerat lägga in en bild på mej doppandes min lekamen i sjövattner här i byn, men inte kommit mej före ju, pga vädrets (milda) makter
Meriona
Hihi, vi kan godkänna en badbaljebild också vet du! laugh.gif
Farbror Blå
haha, skulle vara det då, men har inget badkar heller wink.gif
Meriona
Hur håller du dig ren kan man undra? laugh.gif
Jag SKA bada i sommar oavsett vad det är för väder, det hör till. Men Vänern kan vara kall den....
Farbror Blå
Jo, en tysk, Kneipp, uppfann för längesedan ett slags regnbad, som han kallade dusch. det går ut på att vattnet trycke upp i en slag, som mynnar i ett munstycke, som...

wink.gif
Meriona
Aha en sån har jag med, men det kommer varmt vatten ur den? innocent.gif w00t.gif g.gif
Farbror Blå
öh.. ja joo ur min med.
Undras om jag ska våga smita ner til sjön, om det bara slutade regna nångång=(
Meriona
Du är ursäktad, svårt att känna lust till dopp när det regnar och är svalt.... -cry-.gif
Farbror Blå
Kaffe med dopp är det närmaste man har lust med wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon