Sidor: 1, 2, 3, 4
Boxer
Igår kväll höjde jag havsnivån 2 cm. I början var det kakakakallt, men när man legat i en stund domnade armar och ben så det blev bättre.

Ska testa i en sjö ikväll!
Farbror Blå
Oj, havet är nog bra kallt ännu!
Provade Siljan, Sveriges sjunde största sjö, som ni vet.
Gör inte det ännu, kan jag bara säga, där var det kaaaallt också.

I byn nyss var det skönare=)
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 25-06-2009, 18:19) *
Oj, havet är nog bra kallt ännu!
Provade Siljan, Sveriges sjunde största sjö, som ni vet.
Gör inte det ännu, kan jag bara säga, där var det kaaaallt också.

I byn nyss var det skönare=)

Med tanke på din badiver, lever du säkert upp till ditt namn... giggle.gif rotfl.gif
Farbror Blå
CITAT (pejori @ 25-06-2009, 19:43) *
Med tanke på din badiver, lever du säkert upp till ditt namn... giggle.gif rotfl.gif

´haha så kul, har jag inte tänkt på giggle.gif bravo.gif
Motti
Måste erkänna att jag fegade ur sist jag sa jag skulle bada unsure.gif det kändes liksom onödigt!Nu har vi ju dusch inne men när vi hade sommarstugan här utan dusch var man ju mer tvungen att bada för att hålla sig ren,nu är det ett annat läge när vi har nytt hus här och vatten inne,men i morgon kanske man ska göra ett nytt försök giggle.gif I dag har det blåst halv storm här så man va inte så värst badsugen -fear-.gif
pejori
CITAT (Motti @ 25-06-2009, 22:55) *
Måste erkänna att jag fegade ur sist jag sa jag skulle bada unsure.gif det kändes liksom onödigt!Nu har vi ju dusch inne men när vi hade sommarstugan här utan dusch var man ju mer tvungen att bada för att hålla sig ren,/..../ -fear-.gif

Man kan ju testa, att göra som infödingarna i Australien...rulla sig i sand så man blir ren... giggle.gif
Fast det är ju jäkligt långt till "badet" då, men allt för att slippa frysa ars**et av sig. rotfl.gif
Motti
Ja vi har ju en liten liten sandstrans här frågan är om man får rum att rulla sig i den rotfl.gif
skogstroll
önskar jag vågade brrrrr

önskar jag vågade brrrrr
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 26-06-2009, 09:14) *
önskar jag vågade brrrrr

önskar jag vågade brrrrr

Hoppa, hoppa, hoppa rolleyes.gif I maren kanske det är "varmt" i vattnet whist.gif
Farbror Blå
Farbrorn simmade idag, inte bara doppade sej, utan att vara särskilt blå vid uppstigningen=)
Chamomille
CITAT (Farbror Blå @ 26-06-2009, 23:10) *
Farbrorn simmade idag, inte bara doppade sej, utan att vara särskilt blå vid uppstigningen=)

Vem andades åt dig under tiden?
pejori
Jag badade faktist igår och jag var lätt blåtonad när jag kom upp... rolleyes.gif
Tror jag krympte flera centimeter i omkrets av kylan giggle.gif
Farbror Blå
CITAT (Chamomille @ 26-06-2009, 23:18) *
Vem andades åt dig under tiden?

Hr ni andra inte fått gälar ännu? blink.gif
Farbror Blå
..å förresten, varför har bara Farbrorn lagt upp badbild egentligen?=(
Chamomille
CITAT (Farbror Blå @ 27-06-2009, 07:35) *

Mig var det ingen som hade en chans att hinna fotografera giggle.gif
Farbror Blå
CITAT (Chamomille @ 27-06-2009, 07:39) *
Mig var det ingen som hade en chans att hinna fotografera giggle.gif

Synd, Pricken, men jag tog faktiskt min bild själv...wink.gif
Cathis
CITAT (Farbror Blå @ 27-06-2009, 07:35) *

Ingen av oss andra som ville bli fotade rolleyes.gif
Motti
Man får väl vara tacksam att ingen tar badbilder på en ninja.gif Har tänkt bada nu i flera dagar men vi får besök hela tiden så det är bara att koka kaffe och släppa badandet wacko.gif Men i morgon kväll smäller det nog rolleyes.gif
Farmor
Älskar att bada och är samtidigt stans största badkruka, men nu har jag gjort det.

Det var ljuvligt och jag var i och simmade allra minst 5 minuter.

Så länge vädret är så här varmt kommer det bli bad varje dag och jag hoppas förbättra konditionen lite på köpet.

Farbror Blå
Efter en timme med trimmern, var det skönt att simma i sjön och tvätta av bene allt grässprut, förresten ända upp i ansiktet och armarna.. ( ja, körde trimmer i shorts och t-shirt)
Idag visade vattentempen tjugefyra grader i simläge, dvs ytan.

Har du inte badat än, är du minsann en kruuka, eller så har du bosatt dej på nåt dumt ställe, som innerstan , och hittar ingen sjö.
Motti
Kan medela att jag gör just inget annat än badar nu yahoo.gif 20 grader i vattnet !men kvällsbaden är dom "Goaste rolleyes.gif "
Aqvakul
I dag flyttar jag upp till "landet". Morgondoppen har varit obligatorsika sen slutet på april. Men kanske det blir ett och annat "dagsdopp" också....
Motti
Känns som det är viktigt att uppdatera badtråden rolleyes.gif Oj vad jag badar nu !sista dagarna med tryckande värme cool.gif ja då måste man ju bara bada för att svalka sig så man överlever "Åskvärmen",här åskade det i två timmar i dag -fear-.gif Ja nu är det väl bara att fortsätta att bada tills i september w00t.gif
Kram alla badentusiaster smiley_small_hug.gif
Boxer
Jag var för några timmar sedan nere vid havet, och fick höra att på dagen hade det varit 30°C vid handikappbryggan och 26°C en bit ut.

Behöver jag tala om att det var varmt wink.gif
Farbror Blå
Badar på lunchen också sen denna veckan=)
Aqvakul
Synnerligen varmt, men tyvärr också väldigt algrikt....

Sölvesborg.....
Cathis
Nu har jag badat, i helgen i en härlig sjö (eller två till och med) och nu i veckan i havet utanför
Halmstad. Härligt!!
skogstroll
huu jag är en sån kruka, önskar jag vågade... men spar mig till semestern whistling.gif
Motti
Måste skryta lite rolleyes.gif har ju egen badstrand och har badat vareviga kväll i månskenet med grannens fru,men nu de två sista kvällarna har inte lusten att bada varit så himmla stark rolleyes.gif Har ju blåst så in i attans och spöregnat.Fast jag håller badkläderna i trim hela tiden i fall naughty.gif
Chamomille
Hupp. Hoppade i i onsdags. Sambon vågade inte doppa sig mer än till hmm...
skogstroll
CITAT (Motti @ 09-07-2009, 23:36) *
Måste skryta lite rolleyes.gif har ju egen badstrand och har badat vareviga kväll i månskenet med grannens fru,men nu de två sista kvällarna har inte lusten att bada varit så himmla stark rolleyes.gif Har ju blåst så in i attans och spöregnat.Fast jag håller badkläderna i trim hela tiden i fall naughty.gif

jo mina badkläder ligger också och väntar på mitt premiärdopp på semestern
Farbror Blå
visade åter min vita lekamen igår, när jag morgonbadade före frukost=)
Chamomille
Ska gå och bada snart yes.gif
skogstroll
vad skönt det låter -cry-.gif ska jag göra på morronen oxå sen...
Chamomille
Så skönt..

Vart badar du då?
skogstroll
Sandholmarna smile.gif du da?
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 17-07-2009, 14:25) *
Sandholmarna smile.gif du da?

Hos Rolles päron. Kalvfjärden.
skogstroll
aha majsigt med egen plaja smile.gif
Chamomille
Japps smile.gif
Farbror Blå
CITAT (Chamomille @ 17-07-2009, 13:49) *
Hupp. Hoppade i i onsdags. Sambon vågade inte doppa sig mer än till hmm...

Haha, hört Rallys sång om badkrukor..? wink.gif
ylvahi
Doppade faktiskt alla 10 tårna i dammen idag. whistling.gif
Motti
Här badas det för fullt nu !vi har legat på vår strand nästan hela dagen fikat åkt vattenskidor och åkt Donutt,i kvälll har vi suttit med grannarna nere vid sjön och grillat och bara varit rolleyes.gif Har varit ute och cycklat en mil i dag och sen var det dags för ett dopp !fy va härligt det är att bada bravo.gif yahoo.gif
Farbror Blå
Idag ska det badas, får överhettning i systemet annars;)
Motti
Precis rätta utrycket Farbror Blå ! överhettning i systemet får man om man inte svalkar av sig med ett dopp rotfl.gif
Chamomille
Badade 3 gånger igår. Modigt va?
Motti
Ja för all del giggle.gif är man rädd för vatten kan det annses som modigt flirting.gif
Chamomille
Skitläskigt. Är rädd för tång -fear-.gif Sen så är det fullt med långa trådar i vattnet som slingrar sig runt benen när man simmar crying.gif
Motti
Det är säkert havsmonstret som vill få tag i dig giggle.gif Håller med dig faktiskt det är äkligt när sjögräset tar tag i en fear.gif Här har vi jättestenar i sjön som magen skrapar i när man simmar,heller inget kul ranting.gif Fast å andra sidan kan man ställa sig på en och då ser det ut som man går på vattnet som Jesus gjorde giggle.gif
Aqvakul
vi är födda i havet (havsdjur/livmodern), därför är det vårt "rätta" element...
Farbror Blå
Jag simmade i sjön idag, en lång stund. Det blåste upp och riktiga vågor, men det var varmt och skönt=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon