|
*Ulrica*
21-08-2009, 16:20
Jodå, har du 10 grannar så ska det gå att anställa folk som plöjer!
*Stintan*
21-08-2009, 16:22
Om någon är och skördar så måste man sälja skörden först innan man kan be om plöjning på samma sätt som när man ber någon plöja. Testa det.
CITAT (*Stintan* @ 21-08-2009, 17:22)  Om någon är och skördar så måste man sälja skörden först innan man kan be om plöjning på samma sätt som när man ber någon plöja. Testa det. Jaha tackar det har jag inte gjort utan jag frågade de som var och skördade och då kom det upp något där det stod något om att det inte gick, men  jag testar nästa gång med att sälja först.
*Stintan*
21-08-2009, 19:28
Minns inte om man måste ha ett visst antal pokaler också. Som man måste när man ska kunna sälja saker. Om det inte fungerar för dig så kan det vara så.
brittmarie
21-08-2009, 19:55
Jag har också fastnat i Farm Town. Ska ta och lete reda på gruppen så att jag kan gå med där. För att anställa någon för att plöja så behöver man inte sälja av sitt lager först. Men ibland behöver sidan uppdateras först. Det som finns på lagerhyllan kan man ha stående så länge man vill. Jag har det mesta där och säljer en del när det behövs mer pengar.
brittmarie
21-08-2009, 20:28
Hittade gruppen och gick med där  . är det någon som behöver fler grannar så går det bra att lägga till mig som vän. Skriv då gärna Odla.nu i meddelandet så att jag vet vilka ni är. Lägger inte gärna till personer som jag inte vet vem det är.
Jag spelar oxå Farmville. Just nu behöver jag fler grannar. Får väl skumma igenom inläggen här för att se om någon vill bli granne med mig
Och jag behöver grannar i Farmville, det andra, Farmtown har inte sönerna velat ha mig till vän i ännu. det är så man fastnar, ungarna vill ha vänner som skickar saker och sedan sitter man där och väntar på att rosor, tulpaner och julstjärnor ska bli klara. PMa om ni vill ha en granne till
Har inte checkat in vad det är för spel... Har nämligen fått några inbjudningar.. Det är väl inget farligt ... Tack förresten "odlariter" som inbjudit mig..  .
skånepåg
15-12-2009, 16:53
Man odlar och bygger upp en bondgård, jag tycker Farmville är snyggare och mer användarvänligt än Farmtown.. Sen ju fler grannar man har desto större plats kan man köpa att bygga på
Kan man vara en latbonde spela då och då eller skall det passas djur mm ... som dör om man inte matar dom ...(Man är ju även djurdatavän...Empati för allt som är....  ... likt tamagouchi? eller vad det heter ...
skånepåg
15-12-2009, 17:11
CITAT (PX-21 @ 15-12-2009, 17:01)  Kan man vara en latbonde spela då och då eller skall det passas djur mm ... som dör om man inte matar dom ...(Man är ju även djurdatavän...Empati för allt som är....  ... likt tamagouchi? eller vad det heter ... Hehe nej djuren och träden dör inte, men gröderna gör det men det finns gröder som tar flera dagar så det e ju bara att se till att passa tiderna för vilka man väljer ^^
CITAT (PX-21 @ 15-12-2009, 17:01)  Kan man vara en latbonde spela då och då eller skall det passas djur mm ... som dör om man inte matar dom ...(Man är ju även djurdatavän...Empati för allt som är....  ... likt tamagouchi? eller vad det heter ... Djuren och träden kan vara oskördade hur länge som helst, men odlingen måste man skörda. Det finns olika saker att odla med olika tid på när de blir klara, mellan 2timmar och 4 dagar tror jag. Skörden håller sig fin lika länge som den tog tid på sig att bli klar, sedan ruttnar den. Alltså en fyradagars har du fyra dagar på dig att skörda efter att den mognat. Djuren förresten lever på vilja eller något, man behöver inte mata dem.
Det blir till att skaffa en egen fet laptop så man får vara ifred ...  Med sitt farmande och datande... Hmm..blir till att köpa en värsting på en gång...hehe
skånepåg
15-12-2009, 17:23
CITAT (PX-21 @ 15-12-2009, 17:15)  Det blir till att skaffa en egen fet laptop så man får vara ifred ...  Med sitt farmande och datande... Hmm..blir till att köpa en värsting på en gång...hehe Hehe behövs ingen värsting till de spelen, det e väl enkla flash spel men sidan och spelen är rätt tung ändå så minst 1-2gig minne iallafall för att det ska flyta
Ovan menar jag alltså farmville, farmtown testade jag i två dagar men tyckte inte om det spelet, ingen aning om hur den fungarar med djur med mera. Däremot spelar jag även café world.
Är det ett fika spel(Cafe world)Måste man hålla igång kaffedrickandet ...hela tiden eller.. Fast dricka är jag bra på... äöhh fet laptop möjlighet att ladda in film/spel ...musik you name it...  ..."..Lika bra att smida medans perennerna blommar"... Mvh
Jag fastnade på Farmville för ett par månader sen, det är faktiskt beroendeframkallande. Jag märker att jag skyndar mig hem från jobbet för att "skörda", och så nytt. Lite fånigt, men nåt ska man väl unna sig i den vägen också...
Börjar digga mer och mer..
*Stintan*
15-12-2009, 19:29
Caféet lagar man mat i till alla hungriga gäster. Något att dricka har jag inte sett där än men det skulkle vara kul med en bar Jag tycker nog att Farm Town är ett strå vassare än FarmVille. Man behöver inte mata några djur i något av spelen och vill man pausa så låter man bara bli att så och då blir inget förstört. I Farm Town kan man ju dessutom chatta med och få hjälp av grannar med skörden.
skånepåg
15-12-2009, 19:35
CITAT (*Stintan* @ 15-12-2009, 19:29)  Caféet lagar man mat i till alla hungriga gäster. Något att dricka har jag inte sett där än men det skulkle vara kul med en bar Jag tycker nog att Farm Town är ett strå vassare än FarmVille. Man behöver inte mata några djur i något av spelen och vill man pausa så låter man bara bli att så och då blir inget förstört. I Farm Town kan man ju dessutom chatta med och få hjälp av grannar med skörden. Kan man i Farmville oxå ^^ Man behöver bara skörda djuren i farmville oxå, man har massa stall till djuren, man kan samla alla djuren oxå så skördar man alla samtidigt i farmville oxå ^^
*Stintan*
15-12-2009, 19:45
CITAT (skånepåg @ 15-12-2009, 19:35)  Kan man i Farmville oxå ^^ Man behöver bara skörda djuren i farmville oxå, man har massa stall till djuren, man kan samla alla djuren oxå så skördar man alla samtidigt i farmville oxå ^^ Ja fast i FarmTown behöver man inte skörda djuren.
Jag gillade inte layouten i farmtown. Men det kan ju bero på att jag spelade farmville i flera veckor innan jag testade farmtown. Dessutom har jag knappt någon vän som spelar farmville så det skulle bli lite ensamt där.
Är nu med kom inte ihåg vilken av dom jag gick med i...ville?/town?...  får kolla sen...hehe.. Mvh
skånepåg
16-12-2009, 17:36
CITAT (PX-21 @ 16-12-2009, 17:25)  Är nu med kom inte ihåg vilken av dom jag gick med i...ville?/town?...  får kolla sen...hehe.. Mvh Lägg till aplicationen sen, brukar finnas nån stans på längst ner till vänster, så får du ikonerna längst ner till vänster, sen de som inte får plats eller de du inte vill spela så mycket finns de längst ner till vänster i Aplication knappen ^^
Eva-Helene
16-12-2009, 17:41
CITAT (Anma @ 15-12-2009, 20:00)  Jag gillade inte layouten i farmtown. Men det kan ju bero på att jag spelade farmville i flera veckor innan jag testade farmtown. Dessutom har jag knappt någon vän som spelar farmville så det skulle bli lite ensamt där.  Jag spelar Farmville - FarmTown och CountryLife också  Du hittar mig i facebook-gruppen Odlaiter - ifall du vill ha en till granne
 Får kolla det ...!
Ja jösses just nu är det 14!!!! spel jag spelar på FB  fast jag har haft fler men har lagt ner några för det blir lite för mycket  jag finns också på Odla på FB om någon vill ha en granne
Ja är jag med i farmville nu tro?.. man känns lite tappad bakom vagnen...(Var visst inte med igår gick knas ..vet inte hur man spelar men får väl kolla lite mer sen.. La till alla som frågat Går det?)som grannar Obs!Tror jag..om inte ursäkta puuuuhhh!! Mvh
Eva-Helene
17-12-2009, 16:24
CITAT (PX-21 @ 17-12-2009, 14:22)  Ja är jag med i farmville nu tro?.. man känns lite tappad bakom vagnen...(Var visst inte med igår gick knas ..vet inte hur man spelar men får väl kolla lite mer sen.. La till alla som frågat Går det?)som grannar Obs!Tror jag..om inte ursäkta puuuuhhh!! Mvh  Förvirrande? Det ordnar sig snart!
Och jag är också med i FB Odlaiter, spelar farm-ville-town petville och countrylife. Mest farmville dock och nu petville så jag kan 'levla' och skicka saker till barnen. Behöver många vänner så adda på
Skall checka Addade om allt igen idag puhhhhhhh...1 st hade fastnad sen sist ....pinsamt...hmm...ber så mycket om ursäkt! Ni får väl lägga in mig istället ...För hjälplösheten tryter här ...Har jag glömt nån så ursäkt nr 2 här!!
Gosan72
21-12-2009, 00:14
spelar Farmtown,Farmville och nu countryLife. tycker att countrylife är roligare just nu förutom att jag har så lite grannar just nu men det blir väl flera hoppas jag. nu har även lilla jag gått med i gruppen Odlaiter på FB.
skånepåg
21-12-2009, 00:23
Hmm några av er har nämt Country life så måste spana in det sen, om jag tycker det e kul hör jag av mej
Jag har lagt ner många spel för det blir ett himla klickande,(kan man få klickfinger)musarm har man ju hört talas om,nä farmtown har dålig grafik jag kör Farmville och happy aqvarium,jo islandparadise .
skånepåg
21-12-2009, 00:57
CITAT (storm @ 21-12-2009, 00:52)  Jag har lagt ner många spel för det blir ett himla klickande,(kan man få klickfinger)musarm har man ju hört talas om,nä farmtown har dålig grafik jag kör Farmville och happy aqvarium,jo islandparadise . Håller med dej farmville är så mycket snyggare Spelar mest mafia wars numera för jag väntar på uppdatering på farmville så man får större mark
Jag skall snart strida jag med MW..Men har satt så många grödor på farmarna ..Men snart Gosan72 skall kolla sen och adda dig..if it´s OK
Gosan72
21-12-2009, 21:54
CITAT (PX-21 @ 21-12-2009, 19:43)  Jag skall snart strida jag med MW..Men har satt så många grödor på farmarna ..Men snart Gosan72 skall kolla sen och adda dig..if it´s OK  Det går bara fint och alla andra får gärna adda mig ifall ni vill
Hittar dig inte...Kanske redan addat dig ?..på oldfarmers var det du var..hmm..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|