Full version: FarmTown på Facebook
Sidor: 1, 2, 3
*Stintan*
Bettis, grannarna är bra att ha till jobben annars kan man gå till marknaden och hämta nån som vill jobba. Man måste vara om sig och kring sig så man får jobba mycket hos andra. Alla vinner på att jobba åt varann. Sen ser man ju lite hur grannarna har det med skörd när man blir tillfrågad att kratta o vattna så fort man loggar in. Vet inte om man får dubbelt betalt för skörden när andra skördat men mer än om man gör det själv får man iallafall. Man får ju XP oxå när man plöjer åt andra.

Ja vi är fler som har FarmVille och sen finns det ju MYFarm, (Lil) Farm Life, Sunshine Farm och flera andra men dom är inte riktigt jämförbara med FarmTown som ju går ut lite på att man har kontakt med andra farmare.
Bettis
Ja Stintan jag tror jag börjar få koll på det hela, har nyligen tagit reda på hur man får större, innan undrade jag hur i h***a kunde ni ha så stort giggle.gif men nu vet jag och har även köpt mig större.

Farm Life var jag med en kort stund, den var kass tyckte jag.
*Stintan*
Sen vet du väl att du kan göra olika saker under skiftnyckeln i övre högra hörnet. Kan vara bra när man bygger sin farm.
Bettis
CITAT (*Stintan* @ 12-08-2009, 15:49) *
Sen vet du väl att du kan göra olika saker under skiftnyckeln i övre högra hörnet. Kan vara bra när man bygger sin farm.

Ja det har jag också lärt mig, jag frågade Ulrika varför hon inte hade så breda mellanrum och då visade hon mig den tummenupp.gif
*Ulrica*
CITAT (malin72 @ 12-08-2009, 14:46) *
vill ni bli granne med mig så skicka pm tummenupp.gif

Samma här, bara skicka ett PM! Jag ställer gärna upp som granne på FarmTown - de andra spelen spelar jag inte.

Dessutom loggar jag numera i min profil på FB när jag behöver hjälp med att skörda och plöja nästa gång, så håll koll om ni vill ha jobb och tjäna pengar och poäng!

För de som vill lära sig mer om hur spelet fungerar så rekommenderar jag att ta en titt i FarmTown-forumet.
skånepåg
En fråga, kan man bara ha 2 spel där nere till vänster som application eller hur får plats med fler??
*Stintan*
Nej du kan ha flera! Om man klickar på spelet i listen så lägger det sig som en application under applicationer ( oj vad konstigt det lät men om du godkänt applicationen så ska det ju funka) Ja har flera spel så listan kan nog bli lång. Men du måste ju klicka på applicationer för att se dom för i listen visas inte alla.
Bettis
En undran, när jag är inbjuden att skörda (harva) hos någon, då får man ju bara upp lien i ruta nertill så man kan ju inte ploga, så har jag fattat det.

Men jag såg någon som frågade "vill du ha plogat också", de svarade ja och han/hon satte igång och plogade!! hur gick det till??? dom får väl bara upp lien dom också g.gif det var lurigt tyckte jag. Vet ni hur dom gör??
Malin_MeL
De "frågar" en gång till så man får acceptera igen.

Om du klickar på en gubbe så får du upp massa alternativ, bla "hire to harvest at your farm" och "hire to plow at your farm"
Sheridanz
hahahaha...tror inte mina ögon. Diskuteras det här inne oxå? Jag är en av dom som fastnat totalt i detta spel.
tycker det är jätteskoj men har hamnat i en period nu då jag börjar sakna snacket på facebook. Alla bara skördar.
När man är borta och börjar bli stressad för skörden kan ju förstöras då är det kris;)
*Ulrica*
CITAT (Sheridanz @ 13-08-2009, 15:04) *
jag börjar sakna snacket på facebook. Alla bara skördar.
När man är borta och börjar bli stressad för skörden kan ju förstöras då är det kris;)
laugh.gif
Bettis
Jag skulle behöva två grannar till blush.gif PM:a om ni har vill bli granne med mig yes.gif
*Stintan*
Ja Bettis man måste ju ha visst antal pokaler också för att få leja ut plöjning och kunna sälja av saker man inte längre vill ha. Så det är bra att springa runt och kratta och vattna när grannarna frågar när dom är borta.

Såg att nån av er vet inte om det var du Bettis som sådde vindruvor på kvällen biggrin.gif det skulle jag aldrig våga. Man är ju livrädd att det ska hinna förstöras innan man hinner dit på morgonen. Rena heltidsjobbet giggle.gif
Cathis
Pust, det är ju ett heltidsjobb det här, får nog ta tjänstledigt...

Men lite fler grannar vore inte fel rolleyes.gif
Malin_MeL
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2009, 20:57) *
Ja Bettis man måste ju ha visst antal pokaler också för att få leja ut plöjning och kunna sälja av saker man inte längre vill ha. Så det är bra att springa runt och kratta och vattna när grannarna frågar när dom är borta.

Såg att nån av er vet inte om det var du Bettis som sådde vindruvor på kvällen biggrin.gif det skulle jag aldrig våga. Man är ju livrädd att det ska hinna förstöras innan man hinner dit på morgonen. Rena heltidsjobbet giggle.gif

jag har aldrig fått någon förstörd skörd av något i farmtown och jag har låtit hallon stå över natten. men i farmville blir de ju dåliga fort. jag glömde även att sälja mitt förråd en gång efter en skörd men inget hände, är det någon som fått grödorna förstörda?
Bettis
CITAT (*Stintan* @ 13-08-2009, 20:57) *

Jag kan ha gjort den missen tidigare, men vis av erfarenhet så sår jag inte det på kvällen utan det blir pumpor om jag vet att jag kan fixa dom på morgonen sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif ja jösses det är fullt upp med detta nu giggle.gif hundarna får kissa inne, gubben får ingen mat, huset gror igen och några rena kläder har vi inte, jag har inte tid crying.gif flirting.gif
*Stintan*
rotfl.gif
Cathis
CITAT (Bettis @ 14-08-2009, 11:18) *
Jag kan ha gjort den missen tidigare, men vis av erfarenhet så sår jag inte det på kvällen utan det blir pumpor om jag vet att jag kan fixa dom på morgonen sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif ja jösses det är fullt upp med detta nu giggle.gif hundarna får kissa inne, gubben får ingen mat, huset gror igen och några rena kläder har vi inte, jag har inte tid crying.gif flirting.gif

rotfl.gif Känner igen mig lite där, jag bara skördar och plöjer för glatta livet, tar alla jobb jag kan få giggle.gif

Hur går det för er andra?
*Stintan*
Jodå, det blev något fel på uppkopplingen igår i en kvart så vovven fick faktiskt en liten promis den här veckan. crazy.gif giggle.gif
skånepåg
Hej en fråga, hur gör man så det inte blir mellanrum mellan odlingarna, overlapping som det heter ??
Har googlat och kollat youtube med guider men jag får det inte till att funka =/
Piccante
CITAT (skånepåg @ 18-08-2009, 13:31) *
Hej en fråga, hur gör man så det inte blir mellanrum mellan odlingarna, overlapping som det heter ??
Har googlat och kollat youtube med guider men jag får det inte till att funka =/

klicka på skiftnyckeln i verktygsraden (uppe till höger) där under inställningar kan du klicka i att ta bort mellanrummen.
skånepåg
CITAT (Markus_H @ 18-08-2009, 13:35) *
klicka på skiftnyckeln i verktygsraden (uppe till höger) där under inställningar kan du klicka i att ta bort mellanrummen.

Aah tack så jätte mycket, har försökt klura ut det med alla tricks de försöker med på google tongue.gif
Cathis
CITAT (Markus_H @ 18-08-2009, 13:35) *

Men jag får det inte att funka ändå. Suck får prova igen sen.

Behöver någon granne till. Skicka PM om nån vill va min granne flirting.gif
*Stintan*
när man klickar i och ur olika saker där uppe under skiftnyckeln så behöver man gå ut o komma in igen för att det ska funka.
Pia mitt i Skåne
Jag söker efter grannar på FarmVILLE, någon som spelar det och har en granntomt till övers?
skånepåg
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 18-08-2009, 19:00) *
Jag söker efter grannar på FarmVILLE, någon som spelar det och har en granntomt till övers?

Jag vill gärna ha en granne till biggrin.gif
Pia mitt i Skåne
CITAT (skånepåg @ 18-08-2009, 19:14) *
Jag vill gärna ha en granne till biggrin.gif

PM:ade dig =))
skånepåg
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 18-08-2009, 20:10) *

PM:ade dej med hoppas det gick fram ^^
HelenJ
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 18-08-2009, 20:10) *

Jag behöver också fler grannar - har PM:at dig.

CITAT (skånepåg @ 18-08-2009, 20:18) *
PM:ade dej med hoppas det gick fram ^^

Och dig...
skånepåg
CITAT (HelenJ @ 18-08-2009, 20:24) *
Och dig...

Addad biggrin.gif
CillaM
Haha! Jag tycker detta är så roligt och vill också ha mer grannar så jag kan så och skörda i evighet bravo.gif
Cathis
Cilla är det Farm Town du pratar om?
CillaM
Ah, nä, det är FarmVille. Sorry, läste nånstans om Farmville här i tråden. Villnågon mer bli min granne så PM:a mig gärna
skånepåg
Nuså tack biggrin.gif
Pia mitt i Skåne
CITAT (CillaM @ 18-08-2009, 21:43) *
Ah, nä, det är FarmVille. Sorry, läste nånstans om Farmville här i tråden. Villnågon mer bli min granne så PM:a mig gärna

Har skickat dig ett PM...=))
yla
inte visste jag att de diskuterades farmtown här
jag har inte längre tiiid o kolla på odla ahhahha
kan ingen fixa en grupp på facebook för farmtownar från odla då kan vi ju vara grannar alla
Cathis
Himla bra idé Yla. Grannar behöver man ju alltid happy.gif
Pia mitt i Skåne
Nu är jag Farm Townare med så nu söker jag grannar där också =))
PM:a gärna om ni har en granntäppa över så hör jag av mig...
yla
ja just de den som vill ha grannar till farmtown sök upp yla wood på facebook
o bli vän så blir vi många ;O)
Cathis
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 20-08-2009, 12:16) *

PM skickat happy.gif

CITAT (yla @ 20-08-2009, 12:40) *
ja just de den som vill ha grannar till farmtown sök upp yla wood på facebook
o bli vän så blir vi många ;O)

tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Pia mitt i Skåne @ 20-08-2009, 12:16) *

Har skickat PM

Någon mer som vill ha granne så skicka ett PM till mej.
*Ulrica*
CITAT (yla @ 19-08-2009, 22:01) *
jag har inte längre tiiid o kolla på odla ahhahha
kan ingen fixa en grupp på facebook för farmtownar från odla då kan vi ju vara grannar alla
laugh.gif
Fixar jag genast! Det blir en himla massa PMande här inne juhe... jag har inget emot att få fler grannar!
*Ulrica*
Gruppen på Facebook heter:

FarmTownar från Odla.nu

Jag har skickat inbjudan från de på min vänlista som jag vet är Odlaiter, ni andra får hjälpa till att sprida gruppen. Skicka gärna vänförfrågan till mej, samma förnamn och ett i sammanhanget passande efternamn! yes.gif
Bettis
Jag måste säga att jag är helt såld på spelet crazy.gif jag tycker att det är himla kul. Men en liten undran en del frågar mig om jag vill vara med på deras "Buddy List" confused.gif jag förstår ju vad det menas med det men vad har man för nytta av listan g.gif vad använder man den till? någon som vet.
*Stintan*
Använder den ibland för att kika hur andra som man inte har som grannar har det. Man kanske har varit och jobbat hos nån som har en jättefin farm då kan man lägga till dom för att kunna gå dit o kika. Har även en del grannar på budylistan och det är lätt att gå till dom från den. Annars vet jag inte.
*Ulrica*
Jag har några på min buddylist som jag har snackat lite med som verkar trevliga men som man kanske ändå inte vill lägga till på FB. Om ingen av mina grannar är inne eller har tid att skörda och plöja hos mej (kollar alltid med inloggade grannar först) så kollar jag av buddylistan om någon där vill hjälpa till. Om jag är generös mot dem så kanske de är generösa tillbaka!
yla
jag har buddysar som hämtar mej ibland för skörd de e bra o ha,,en del men dom som de inget blir av tar jag bort
HelenJ
CITAT (Bettis @ 20-08-2009, 14:31) *
Jag måste säga att jag är helt såld på spelet crazy.gif jag tycker att det är himla kul. Men en liten undran en del frågar mig om jag vill vara med på deras "Buddy List" confused.gif jag förstår ju vad det menas med det men vad har man för nytta av listan g.gif vad använder man den till? någon som vet.

Emellanåt åker man ur spelet (krasslig server) och har man då precis påbörjat ett jättebra jobb är det ju hur irriterande som helst! Så jag brukar börja med att lägga till personen på min buddylist, för då kan jag iaf hitta tillbaka dit och be honom/henne anställa mig igen...
Cathis
CITAT (HelenJ @ 20-08-2009, 20:16) *
Emellanåt åker man ur spelet (krasslig server) och har man då precis påbörjat ett jättebra jobb är det ju hur irriterande som helst! Så jag brukar börja med att lägga till personen på min buddylist, för då kan jag iaf hitta tillbaka dit och be honom/henne anställa mig igen...

Smart Helen, det har hänt mig flera gånger att jag åkt ut och sen hittar jag ju inte tillbaka igen.
Bettis
Så många bra tips yes.gif nu undrar jag naturligtvis över hur man ska få andra att plöja för mig confused.gif jag trodde först att man behövde en massa grannar men det är det ju inte, hur går det till? någon som vet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon