|
CITAT (skogstroll @ 04-09-2009, 16:10)  det stod nått om det i villkoren fast kommer inte ihåg vad... nåja blir man avstängd så är man nog riktigt kokkobäng om man kommer tillbaka i ny skepnad och fortsätter Här finns medlemmar, som blivit avstängda både två och tre gånger, och ändå kommer tillbaka.  CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 16:14)  Det har vi ju sett här hur lätt och snabbt det går att komma runt. Tog väl 2 minuter för en medlem som blev avstängd häromåret att skaffa nytt nick och vederbörande hade sedan tidigare 4 eller 5 gamla nick igång. Det händer rätt som det är tycker jag att någon skaffar dubbelnick bara för att slänga in en brandfackla eller liknande i en tråd. WORD
*Stintan*
04-09-2009, 15:22
Nu var jag inte ute efter att misstänkliggöra någon eller att spä på misstänksamheten men man måste ha klart för sig att det inte bara finns snälla ärliga medlemmar på forumet utan en hel del fula fiskar också.
skogstroll
04-09-2009, 15:25
jag tycker på nåt vis att fula fiskar och spam är nåt man får bita i (surt äpple) när man är på nätet i ett öppet forum. Värre tycker jag är när vanligt folk kallar varandra grejer utan att ens ha träffats IRL utan gömmer sig bakom ett nick på ett forum. Fegt på nåt vis. Det är min åsikt.
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 16:22)  Nu var jag inte ute efter att misstänkliggöra någon eller att spä på misstänksamheten men man måste ha klart för sig att det inte bara finns snälla ärliga medlemmar på forumet utan en hel del fula fiskar också.  CITAT (skogstroll @ 04-09-2009, 16:25)  jag tycker på nåt vis att fula fiskar och spam är nåt man får bita i (surt äpple) när man är på nätet i ett öppet forum. Värre tycker jag är när vanligt folk kallar varandra grejer utan att ens ha träffats IRL utan gömmer sig bakom ett nick på ett forum. Fegt på nåt vis. Det är min åsikt.
herkules
04-09-2009, 15:36
CITAT (Huggorm @ 04-09-2009, 16:15)  Jag har haft samma IP så länge jag kan minnas, troligtvis sedan jag skaffade denna uppkoppling för två år sedan. Och förbindelsen har varit bruten i veckor i streck när jag varit bortrest. Jag har telias fiber om det har någon betydelse jag har också haft samma ipnummer i flera år, stänger av och på modem och router flera ggr/veckan pga comhems skitbredband som ofta strular, får alltid tillbaka samma ip.
Gossen Ruda
04-09-2009, 15:53
Då är uppenbarligen olika, jag har Telia ADSL och jag får ny adress vid längre tids avkoppling. Eller har åtminstone fått, jag har inte haft anledning att testa på nåt år.
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 08:21)  Det är märkligt vad ni har mycket att säga ibland, du , kossan Gita och så Netaave förstås som ser rött så fort mitt nick dyker upp, mest av ren reflex tror jag. Om vi börjar med dig Gossen så är dina antydningar och hot betydligt större anledning att sålla bort något än alla svordomar i hela världen. Även om det sitter många frikyrkonissar här inte betyder inte det att alla är det. Det händer faktiskt att jag får glada tillrop från dem som håller mest tand för tunga i debatterna, men det tror ju naturligvis inte du eftersom du inbillar dig i ditt höga ego att alla som håller käften står på din sida.
Netaave - om någon började starta en utreding i en tråd om vem du är, var du bor och kräver bevis för vem du är i verkliga livet och till och med "tar till åtgärder" för att få dem bevisen så skulle du nog inte vara så stor i korken som du försöker vara. Kanske, kanske skulle du då någonstans i ditt mörka sinne känna ett litet uns av tacksamhet om någon tog till en svordom då.
Lilla Gita- nu är det ju så här att du har fel och jag har rätt. Jag är inte liten, jag skulle kunna sitta ihjäl dig vilken dag som helst och du ÄR en gammal ko.
Ta-da... Och det är sådana här inlägg som du försvarar Anma.? Gita
CITAT (Gita @ 04-09-2009, 16:56)  Och det är sådana här inlägg som du försvarar Anma.? Gita Ja men du läser ju som du vill. JAG HAR INTE FÖRSVARAT GRÅS INLÄGG!! Var har jag försvarat hennes inlägg? Visa mig, eller läs om och läs RÄTT!! Nu drar jag till stugan, eventuell respons på eventuellt svar av dig får du tidigast söndag.
CITAT (herkules @ 04-09-2009, 16:36)  jag har också haft samma ipnummer i flera år, stänger av och på modem och router flera ggr/veckan pga comhems skitbredband som ofta strular, får alltid tillbaka samma ip. Samma skitföretag här och samma IP sedan comhem började.
Aqvakul
04-09-2009, 16:46
Som TS tycker jag att denna tråd har fyllt sitt syfte i och med att "Reservtråden" återkom. Ni som vill kasta skit på varandra kan väl skapa en egen tråd.  Anders
CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 17:46)  Som TS tycker jag att denna tråd har fyllt sitt syfte i och med att "Reservtråden" återkom. Ni som vill kasta skit på varandra kan väl skapa en egen tråd.  Anders OVER AND OUT.
*Stintan*
04-09-2009, 16:53
Hur ser man vad man har för IP-nummer?
CITAT (Grå @ 04-09-2009, 08:21)  Det är märkligt vad ni har mycket att säga ibland, du , kossan Gita och så Netaave förstås som ser rött så fort mitt nick dyker upp, mest av ren reflex tror jag. Om vi börjar med dig Gossen så är dina antydningar och hot betydligt större anledning att sålla bort något än alla svordomar i hela världen. Även om det sitter många frikyrkonissar här inte betyder inte det att alla är det. Det händer faktiskt att jag får glada tillrop från dem som håller mest tand för tunga i debatterna, men det tror ju naturligvis inte du eftersom du inbillar dig i ditt höga ego att alla som håller käften står på din sida.
Netaave - om någon började starta en utreding i en tråd om vem du är, var du bor och kräver bevis för vem du är i verkliga livet och till och med "tar till åtgärder" för att få dem bevisen så skulle du nog inte vara så stor i korken som du försöker vara. Kanske, kanske skulle du då någonstans i ditt mörka sinne känna ett litet uns av tacksamhet om någon tog till en svordom då.
Lilla Gita- nu är det ju så här att du har fel och jag har rätt. Jag är inte liten, jag skulle kunna sitta ihjäl dig vilken dag som helst och du ÄR en gammal ko.
Ta-da... För att undvika spekulationer och misstankar åt alla håll. Så här är det: Jag har skickat det ovan citterade inlägget och ett par andra inlägg från Grå i denna tråd, till admin. med en fråga om den här typen av inlägg verkligen är OK på Odla. Observera att jag inte krävt att Grå blir avstängd. jag är själv för en tuff, fri debatt med högt till tak, men vid svordomar, glåpord, öknamn och elaka tillmälen riktade direkt till någon går min gräns. Nu tänker jag ta "timeout" från Odla ett tag, därför att jag tycker att de sjukligt hatiska inläggen riktade mot mig och ett par andra forumister börjar bli obehagliga. Det känns helt enkelt inte sunt. Förr eller senare kommer jag säkert tillbaka Ha det bra!/Gita
CITAT (Gita @ 04-09-2009, 17:57)  För att undvika spekulationer och misstankar åt alla håll. Så här är det: Jag har skickat det ovan citterade inlägget och ett par andra inlägg från Grå i denna tråd, till admin. med en fråga om den här typen av inlägg verkligen är OK på Odla. Observera att jag inte krävt att Grå blir avstängd. jag är själv för en tuff, fri debatt med högt till tak, men vid svordomar, glåpord, öknamn och elaka tillmälen riktade direkt till någon går min gräns.
Nu tänker jag ta "timeout" från Odla ett tag, därför att jag tycker att de sjukligt hatiska inläggen riktade mot mig och ett par andra forumister börjar bli obehagliga. Det känns helt enkelt inte sunt. Förr eller senare kommer jag säkert tillbaka Ha det bra!/Gita Har full förståelse för ditt beslut, även om jag tycker du gör fel. Men du är välkommen tillbaka när du känner för det. Tänk på din egen devis Gita, "det är bara på nätet och inget att hänga upp sig på" Ändrade har till gör.
CITAT (Gita @ 04-09-2009, 17:57)  För att undvika spekulationer och misstankar åt alla håll. Så här är det: Jag har skickat det ovan citterade inlägget och ett par andra inlägg från Grå i denna tråd, till admin. med en fråga om den här typen av inlägg verkligen är OK på Odla. Observera att jag inte krävt att Grå blir avstängd. jag är själv för en tuff, fri debatt med högt till tak, men vid svordomar, glåpord, öknamn och elaka tillmälen riktade direkt till någon går min gräns.
Nu tänker jag ta "timeout" från Odla ett tag, därför att jag tycker att de sjukligt hatiska inläggen riktade mot mig och ett par andra forumister börjar bli obehagliga. Det känns helt enkelt inte sunt. Förr eller senare kommer jag säkert tillbaka Ha det bra!/Gita Jag hoppas att du skickade med dina egna inlägg som du har fyllt den här tråden med gällande mig Gita, men det "glömde" du väl. Läs gärna den här tråden en gång till och kolla var du själv kom in - och hur. Kom gärna tillbaka sen och snacka om hatiska inlägg. Fjolla.
Aqvakul
04-09-2009, 17:46
Som TS tycker jag att denna tråd har fyllt sitt syfte i och med att "Reservtråden" återkom. Ni som gillar pajkastning kan väl skapa en egen tråd. Trevlig helg Anders
CITAT (Aqvakul @ 04-09-2009, 18:46)  Som TS tycker jag att denna tråd har fyllt sitt syfte i och med att "Reservtråden" återkom. Ni som gillar pajkastning kan väl skapa en egen tråd. Trevlig helg Anders Trevlig helg du med Anders
CITAT (pejori @ 04-09-2009, 18:11)  Tänk på din egen devis Gita, "det är bara på nätet och inget att hänga upp sig på"
Huggorm
04-09-2009, 18:21
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 17:53)  Hur ser man vad man har för IP-nummer? Tex. nere i höger hörn på denna sida: http://www.superstart.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|