Sidor: 1, 2, 3, 4
netaave
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:27) *
Å andra sidan har jag heller inte fått någon varning, det brukar jag få när jag skrivit något hmm.. "osympatiskt".
Jag fick faktiskt en varning när jag kallade dig för en gammal ko Gita, det var väl bra?

Måste fråga vad ditt problem är? Varför är du så otrevlìg?
Är inte här speciellt ofta men höjde på ögonbrynen 2 ggr i kväll, dels över att tråden är borta och sen över ditt språk i flertalet inlägg!

CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:38) *
Varför tror du att jag någonsin skulle bry mig om hur jag framstår? Tycker jag något om någon så får vederbörande veta det och jag har mycket sällan fel.

Hoppsan, så dina åsikter är dom som gäller här då?

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Anma
CITAT (netaave @ 03-09-2009, 22:21) *
Är inte här speciellt ofta men höjde på ögonbrynen 2 ggr i kväll, dels över att tråden är borta och sen över ditt språk i flertalet inlägg!
Hoppsan, så dina åsikter är dom som gäller här då?

Ingen idé, Netaave. whistling.gif
netaave
Jag har inte läst efter mitt inlägg, där jag försökte förklara hur jag kände och såg på det hela. Netha har jag inte sett på "år o dag" Så jag vet ju inte vad som hänt, men ser ju hur en del skriver så jag är inte förvånad egentligen.
Tycker dock att det vore bra om tråden kom tillbaka, gärna låst, så man kan få reda på vad som hände om man kommer tbx efter lång tid o saknar R.
Monaxe
Om vi ska ha någon chans att få tillbaka tråden får nog tonen dämpas lite. Grältrådar får ju aldrig vara kvar och kommer knappast tillbaka heller om grälen och spydigheterna fortsätter.
netaave
CITAT (Anma @ 03-09-2009, 22:24) *
Ingen idé, Netaave. whistling.gif

Nej du har förmodligen rätt, trasiga människor finns överallt, men det här tror jag tar priset, återvänder till mina trevliga dansforum och facebook jag, och kikar in till er ibland wink.gif
Ha det gott alla o kram på er. smiley_small_hug.gif
Gita
[quote name='netaave' date='03-09-2009, 22:23' post='1081598']

Nu är ju inte lilla Grå de språkliga nyansernas mästare precis.Här kan man få heta allt från gammal ko till klimakteriekärring.För min del tycker jag att det säger mer om den som använder sådana uttryck än om dem
som råkar bli kallade dylikt.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 22:33) *
Nu är ju inte lilla Grå de språkliga nyansernas mästare precis.Här kan man få heta allt från gammal ko till klimakteriekärring.För min del tycker jag att det säger mer om den som använder sådana uttryck än om dem
som råkar bli kallade dylikt.
Gita

Ärligt talat är det inte mycket bättre att kalla någon för nedsättande "lilla" heller. Varför sjunka till samma nivå, liksom?
Paeonia Lactiflora
Av principiella skäl:

CITAT (netaave @ 03-09-2009, 22:23) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora

Har läst en del i tråden ni refererar till, och även om jag inte hängt med på allt så känns det som det varit en viktig diskussion för många. Så länge det inte är fråga om, jag vet inte vad, trakasserier eller diskriminering kanske, så finns det väl ingen anledning att radera en hel tråd. Ovanligt med forum där det är så lågt i tak.

Själv är jag riktigt trött på all reklam som dyker upp i högermarginalen här. Kanske kan jag skriva till moderator och be honom/henne att åtminstone plocka bort den där fula Algominblaffan smile.gif!?
ängsvädd
CITAT (Monaxe @ 03-09-2009, 22:29) *
Om vi ska ha någon chans att få tillbaka tråden får nog tonen dämpas lite. Grältrådar får ju aldrig vara kvar och kommer knappast tillbaka heller om grälen och spydigheterna fortsätter.

Ja, jag tror inte att det är tillåtet med personangrepp och förtal på ett forum, det är det inte på de andra forumen jag är med på iaf. Om det är så så skulle ett alternativ skulle kunna vara att admin raderar de inlägg där personangrepp förekommer i så fall, istället för att ta bort hela tråden - det var mycket vettigt skrivet i den.
MariaS
CITAT (netaave @ 03-09-2009, 22:23) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
MariaS

Inte för att jag deltagit i diskutionerna, men har läst både då och nu
Red Top
Jag har inte någon större erfarenhet av att delta i forum på nätet, men tycker det är väldigt märkligt att tråden bara försvinner utan någon som helst förklaring från admin.confused.gif Det var ju mycket bra att alla antydningar fick sin förklaring och att de som lidit, av det som hänt, hade modet att träda fram. Stor kram till er modiga smiley_small_hug.gif och välkommen tillbaka Netha/Hej igen kompiskram.gif

Sen har jag väldigt svårt att förstå varför en del 'nick' slänger okvädingsord efter varandra. Stoppa ner all er grälsjuka i en gammal säck och kasta den i brännbart. Absolut inte i återvinning! Jag vill i allla fall inte ha den tillbaka i någon form.

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
Tråden blev ändå föööööör lång för att någon skulle orka läsa igenom den igen wink.gif Men den hade varit bra att ha kvar...

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan

edit: glömde skriva mitt namn giggle.gif
ängsvädd
CITAT (Red Top @ 03-09-2009, 22:48) *
.......

Sen har jag väldigt svårt att förstå varför en del 'nick' slänger okvädingsord efter varandra. Stoppa ner all er grälsjuka i en gammal säck och kasta den i brännbart. Absolut inte i återvinning! Jag vill i allla fall inte ha den tillbaka i någon form.

......

Jag håller verkligen med. Det förstör allting, även om man försöker bortse från dem sad.gif
Gita
CITAT (Anma @ 03-09-2009, 22:39) *
Ärligt talat är det inte mycket bättre att kalla någon för nedsättande "lilla" heller. Varför sjunka till samma nivå, liksom?

Fast nog är det mer än en nyansskillnad mellan att kalla någon "lilla" eller att kalla någon "din gamla ko".
I alla fall är det så i min språkvärld. Ärligt talat så tycker jag inte att alla skälls- och glåpord hon slänger ur sig tillför något och som jag sa i ett tidigare inlägg, de säger mer om henne själv än om dem de är riktade till.
Lilla Gita
malin72
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72

Anma
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 22:56) *
Fast nog är det mer än en nyansskillnad mellan att kalla någon "lilla" eller att kalla någon "din gamla ko".
I alla fall är det så i min språkvärld. Ärligt talat så tycker jag inte att alla skälls- och glåpord hon slänger ur sig tillför något och som jag sa i ett tidigare inlägg, de säger mer om henne själv än om dem de är riktade till.
Lilla Gita

Visst är det Nyansskillnad, men det är inte mycket bättre att lilla någon var min poäng. Man kan vara nedlåtande och elak på många sätt, och härskarteknik är uselt att använda sig av. Tycker jag.
EsterM
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
CITAT (Red Top @ 03-09-2009, 22:48) *
Jag har inte någon större erfarenhet av att delta i forum på nätet, men tycker det är väldigt märkligt att tråden bara försvinner utan någon som helst förklaring från admin.confused.gif Det var ju mycket bra att alla antydningar fick sin förklaring och att de som lidit, av det som hänt, hade modet att träda fram. Stor kram till er modiga smiley_small_hug.gif och välkommen tillbaka Netha/Hej igen kompiskram.gif

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
Blomkronan
Meriona

Kunde inte sagt det bättre själv! smiley_small_hug.gif FÖRSTÅELSE och TOLERANS är nog de nyckelord som saknas när det blir som det blir i trådar som den som vi vill ha tillbaks..... FÖRSTÅELSE och TOLERANS kanske kan göra att vi FÅR tillbaka tråden, men det är klart beter vi oss som skit så lär den grävas ner längst ner bakom dasset! ranting.gif
Hej igen
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 23:04) *
Kunde inte sagt det bättre själv! smiley_small_hug.gif FÖRSTÅELSE och TOLERANS är nog de nyckelord som saknas när det blir som det blir i trådar som den som vi vill ha tillbaks..... FÖRSTÅELSE och TOLERANS kanske kan göra att vi FÅR tillbaka tråden, men det är klart beter vi oss som skit så lär den grävas ner längst ner bakom dasset! ranting.gif

Skriver på , jag också.

Nu blev det lite konstigt ... vet inte hur man skriver på "listan" med namn sad.gif
Farbror Blå
Jasg funerar återigen på att byta forum helt.
Odla verkar inte vara nåt för mej längre..ältaältaälta
Myosotis
Miss i listan, Meriona, du glömde malin72 och EsterM!
Anma
CITAT (Farbror Blå @ 03-09-2009, 23:09) *
Jasg funerar återigen på att byta forum helt.
Odla verkar inte vara nåt för mej längre..ältaältaälta

Äsh, det är ju bara att hoppa över ältatrådarna! tummenupp.gif
Meriona
sad.gif Nä de knödde sig in med skohorn medan jag skrev mitt inlägg!
Myosotis
CITAT (Hej igen @ 03-09-2009, 23:08) *
Skriver på , jag också.

Nu blev det lite konstigt ... vet inte hur man skriver på "listan" med namn sad.gif

Bara att kopiera, så här:

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen

Gita
CITAT (Anma @ 03-09-2009, 23:01) *
Visst är det Nyansskillnad, men det är inte mycket bättre att lilla någon var min poäng. Man kan vara nedlåtande och elak på många sätt, och härskarteknik är uselt att använda sig av. Tycker jag.

Vill du läsa in någon form av härskarteknik i mitt inlägg så är det naturligtvis så.......för dig, även om det inte var min . avsikt. Sen kan jag ju tycka att man är ganska "liten" om man allt för ofta måste använda sig av svordomar, glåpord och nedsättande tillmälen gentemot andra forumister.
Gita
zissi
CITAT (Myosotis @ 03-09-2009, 23:13) *

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
Calypso_bulbosa
CITAT (Myosotis @ 03-09-2009, 23:13) *

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
HögaKusten

Anma
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 23:14) *
Vill du läsa in någon form av härskarteknik i mitt inlägg så är det naturligtvis så.......för dig, även om det inte var min . avsikt. Sen kan jag ju tycka att man är ganska "liten" om man allt för ofta måste använda sig av svordomar, glåpord och nedsättande tillmälen gentemot andra forumister.
Gita

Jag hör vad du säger, eller rättare sagt ser vad du skriver.
Lilla du.

Jag råkar ha läst boken "härskarteknik". Väldigt bra bok, även om jag glömt det mesta.

ängsvädd

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
*Stintan*
CITAT (Gita @ 03-09-2009, 23:14) *
Gita

Trodde inte att du var så långsint Gita och att du faktiskt kunde ta sånt med en klackspark. Måste nog retuschera bilden något. angel_not.gif
Magdis
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
pejori
CITAT (-Mimmi- @ 03-09-2009, 23:22) *

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori

Jag vet sedan tidigare att dom kan ta bort dom värsta övertrampen och har säkert kvar tråden.
Vill också ha den kvar, låst. tummenupp.gif
pejori
Det jag tycker är mest tråkigt, är att jag får en känsla av att det vi har sagt och lämnat ut om oss själva i denna härva, inte har någon betydelse. unsure.gif
Är medlemmarnas känslor inte viktigare, än att man bara kan radera utan urskiljning och därmed gradera ner oss till noll och intet. unsure.gif
Här har man suttit och försökt förklara, samtidigt som man suttit på händerna åt elaka kommentarer, just för att slippa radering. crying.gif
Mycket dålig stil av odla att göra så. unsure.gif
Anma
CITAT (pejori @ 03-09-2009, 23:53) *
Det jag tycker är mest tråkigt, är att jag får en känsla av att det vi har sagt och lämnat ut om oss själva i denna härva, inte har någon betydelse. unsure.gif
Är medlemmarnas känslor inte viktigare, än att man bara kan radera utan urskiljning och därmed gradera ner oss till noll och intet. unsure.gif
Här har man suttit och försökt förklara, samtidigt som man suttit på händerna åt elaka kommentarer, just för att slippa radering. crying.gif

Håller med dig 100%! sad.gif
Monaxe

Helt enig, mycket dålig stil och ingen respekt alls för medlemmarna tycker jag.
pejori
Jag blev uppriktigt ledsen av att se att tråden är borta.

Det var jobbigt att sitta mitt i skiten när det begav sig och det var lika jobbigt att dra fram allt i ljuset igen, så gör odla så här.

Nu var en stor kvarnsten framtagen, synad och bedömd och åtminståde jag kände att nu började tilliten för forumet komma tillbaka.
Trådarna för övrigt blev betydligt lättsammare, nu är allt sopat under mattan igen.

Lägg tillbaka tråden och ta bort dom värsta övertrampen.
Det är både respektlöst mot dom som var inblandade och för dom som försökt förstå.

Tråden behövs fortfarande, medlemmarna har fått ge sin förklaring och luftat sina känslor och övriga fått förståelse för varför en del varit lite aviga och misstänksamma.
Biggan_
CITAT (pejori @ 04-09-2009, 00:06) *
Jag blev uppriktigt ledsen av att se att tråden är borta.

Det var jobbigt att sitta mitt i skiten när det begav sig och det var lika jobbigt att dra fram allt i ljuset igen, så gör odla så här.

Nu var en stor kvarnsten framtagen, synad och bedömd och åtminståde jag kände att nu började tilliten för forumet komma tillbaka.
Trådarna för övrigt blev betydligt lättsammare, nu är allt sopat under mattan igen.

Det är både respektlöst mot dom som var inblandade och för dom som försökt förstå.

Tråden behövs fortfarande, medlemmarna har fått ge sin förklaring och luftat sina känslor och övriga fått förståelse för varför en del varit lite aviga och misstänksamma.

tummenupp.gif

Nu har jag inte följt tråden de sista dagarna så jag vet inte vad som hänt på slutet! Men jag tycker absolut att den borde vara kvar av samma anledningar som Pejjan påpekar!

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 04-09-2009, 00:12) *
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland

netaave

Så klockrent skrivet! Ja du var ju verkligen involverad, ja jösses......
Lady Hamilton
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland
Lady Hamilton
andersen
Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland
Lady Hamilton
andersen
Berith
Men vad är det här...?? ohmy.gif Har letat efter forumisttråden men hittar istället den här!

Vad var det som hände? dunno.gif Får jag väl aldrig veta antar jag...

Jag har aldrig förstått det där med att tro sej vara förmer än andra och skriva till Ingemar och Göran bara för att nåt inte passar en själv. Vi är väl medlemmar på lika villkor...?? Som andra har skrivit här, det var mycket som kom fram som rätade ut en massa frågetecken från då. Toppen! Och som också sagts, det hade varit bra att kunna gå tillbaka till tråden också.
Gillan
CITAT (Berith @ 04-09-2009, 06:32) *
Men vad är det här...?? ohmy.gif Har letat efter forumisttråden men hittar istället den här!

Vad var det som hände? dunno.gif Får jag väl aldrig veta antar jag...

Jag har aldrig förstått det där med att tro sej vara förmer än andra och skriva till Ingemar och Göran bara för att nåt inte passar en själv. Vi är väl medlemmar på lika villkor...?? Som andra har skrivit här, det var mycket som kom fram som rätade ut en massa frågetecken från då. Toppen! Och som också sagts, det hade varit bra att kunna gå tillbaka till tråden också.

Men "skriv" då på om du tycker det Berith naughty.gif .....................för övrigt så verkar det som om ingen vet hur eller varför den togs bort -fear-.gif

Sen måste jag tillägga att Pejjans inlägg från kl 23:53 och 00:06 säger det mesta kompiskram.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 04-09-2009, 06:46) *
Men "skriv" då på om du tycker det Berith naughty.gif .....................för övrigt så verkar det som om ingen vet hur eller varför den togs bort -fear-.gif

Sen måste jag tillägga att Pejjans inlägg från kl 23:53 och 00:06 säger det mesta kompiskram.gif

Det ju vara så också antar jag, att tråden togs bort utan att nån medlem "krävt" det...
Skruttis
Tycker inte det var rätt att ta bort tråden.

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland
Lady Hamilton
andersen
Skruttis
Aqvakul
CITAT (pejori @ 04-09-2009, 00:06) *

Så bra formulerat! yes.gif
Aqvakul
CITAT (Skruttis @ 04-09-2009, 07:10) *
Tycker inte det var rätt att ta bort tråden.

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland
Lady Hamilton
andersen
Skruttis

30 namn - inte illa - men jag saknar fortfarande några av de tongivande i diskussionen...
Gossen Ruda
Ett problem i sammanhanget är väl att om admin skall sitta och sålla bort alla svordomar, förolämpningar och nedvärderande omdömen innan tråden läggs tillbaka blir det så mycket jobb att det är enklare att ha den liggande i soptunnan.
TheLan
Tillbakalad och låst vad jag kan se i alla fall

HÄR
Rihane
Av principiella skäl

Aqvakul
Gillan
Monaxe
Anma
Markus_H
*Stintan*
Grå
Flaxss
Irene_L
Myosotis
HelenJ
netaave
Paeonia Lactiflora
MariaS
Red Top
blomkronan
malin72
EsterM
Meriona
Hej igen
zissi
HögaKusten
-Mimmi-
Magdis
Pejori
Biggan
Anki på Öland
Lady Hamilton
andersen
Skruttis
Rihane
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon