|
Gossen Ruda
10-09-2009, 16:31
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2009, 17:04)  Visst hade väl du ett annat nick förut? Är du misstänksam? Fy!
*Stintan*
10-09-2009, 16:53
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2009, 17:31)  Är du misstänksam? Fy!  Näpp men fick en känsla av att vederbörande haft ett annat nick tidigare. Kan ju lätt bli lite förvirrande när man byter ibland.
Gossen Ruda
10-09-2009, 17:12
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2009, 17:53)  Näpp men fick en känsla av att vederbörande haft ett annat nick tidigare. Kan ju lätt bli lite förvirrande när man byter ibland. Jo, men det blev ett väldigt liv på dig och några till när jag och andra ville ha klarhet om ett nicks tidigare historia. Bara en vecka sen, dåligt minne? Jag fick grundligt veta att vem som står bakom ett nick hade inte jag med att göra, där gällde anonymiteten. Välkommen till skamvrån, skönt att få sällskap.
ängsvädd
10-09-2009, 17:20
Apropå byta nick så har jag bytt: hette förut -Mimmi- - men jag gillade inte det.
andersen
10-09-2009, 17:36
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2009, 18:12)  Jo, men det blev ett väldigt liv på dig och några till när jag och andra ville ha klarhet om ett nicks tidigare historia. Bara en vecka sen, dåligt minne? Jag fick grundligt veta att vem som står bakom ett nick hade inte jag med att göra, där gällde anonymiteten. Välkommen till skamvrån, skönt att få sällskap.  Ja jag kommer ihåg ditt gammla nick,Gossen ruda. Det är många som har bytt nick och det är väl ok om man talar om att man så gör. Sedan är det väl så att med ett eller flera nick så är man nog inte så anonym om någon verkligen vill veta vem som står bakom nicket.
CITAT (ängsvädd @ 10-09-2009, 18:20)  Apropå byta nick så har jag bytt: hette förut -Mimmi- - men jag gillade inte det. Känner igen din avatar
ängsvädd
10-09-2009, 17:52
CITAT (Anma @ 10-09-2009, 18:47)  Känner igen din avatar  Vad bra  Framöver ska jag nog byta den - till en bild av ängsvädd, men de har blommat ut nu, så jag får väl vänta till nästa år
Gossen Ruda
10-09-2009, 17:57
CITAT (andersen @ 10-09-2009, 18:36)  Ja jag kommer ihåg ditt gammla nick,Gossen ruda. Det är många som har bytt nick och det är väl ok om man talar om att man så gör. Sedan är det väl så att med ett eller flera nick så är man nog inte så anonym om någon verkligen vill veta vem som står bakom nicket. Det är helt ok att byta nick för mig, bäst är om man själv säger att man bytt och från vad som Mimmi/ängsvädd. Fast sen tycker en del att man skall inte forska i nickens historia och det kan ju stämma men då får man vara konsekvent i vad man tycker. Ängsväddenär en trevlig blomma, i stort sett enda näringskällan till det rödlistade Guldsandbiet. Den kan besöka andra väddarter men finns det ingen ängsvädd finns det inga Guldsandbi.
Det är liite skillnad på att fråga om någon har ett nytt nick och "ta till metoder utanför forumet" för att få reda på vem det är. Men jag kanske har fel, vad vet jag?
*Stintan*
10-09-2009, 19:20
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2009, 18:12)  Jo, men det blev ett väldigt liv på dig och några till när jag och andra ville ha klarhet om ett nicks tidigare historia. Bara en vecka sen, dåligt minne? Jag fick grundligt veta att vem som står bakom ett nick hade inte jag med att göra, där gällde anonymiteten. Välkommen till skamvrån, skönt att få sällskap.  Men jag har inte frågat efter vem som står bakom nicket. Var har du fått det ifrån? Jag frågade endast om vederbörande hade haft ett annat nick tidigare. En fråga som det går att svara ja eller nej på. Kan du se att jag skrivit något annat så kanske du kan visa mig det.
Gossen Ruda
10-09-2009, 20:07
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2009, 20:20)  Men jag har inte frågat efter vem som står bakom nicket. Var har du fått det ifrån? Jag frågade endast om vederbörande hade haft ett annat nick tidigare. En fråga som det går att svara ja eller nej på. Kan du se att jag skrivit något annat så kanske du kan visa mig det. En gradskillnad och inget att käfta om men frågeställningen är intressant och var en får själv bilda sig en uppfattning. Slut från mig i den här saken.
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2009, 17:04)  Visst hade väl du ett annat nick förut? Du är alldeles för intresserad av folks nick. Du frågade mig precis exakt samma fråga för nån vecka eller två sen.
*Stintan*
10-09-2009, 20:22
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2009, 21:07)  En gradskillnad och inget att käfta om men frågeställningen är intressant och var en får själv bilda sig en uppfattning. Slut från mig i den här saken. Det finns ingen gradsskillnad alls så var så vänlig och släng inte ur dig saker som saknar grund.
Hej igen
10-09-2009, 20:29
CITAT (CurlySue @ 10-09-2009, 14:36)  Hej i perioder så har jag stängt av en del medlemmar för jag har orkat läsa deras inlägg, det var superskönt... Tror att det skulle behövas mer aktiva moderatorer... Fegt att inte tala om ditt tidigare nick ... där du bl.a sa att jag förtalat dig... helt utan grund! FEGT är att inte stå för sitt nick/ord"!
Snöflinga
10-09-2009, 20:41
CITAT (Hej igen @ 10-09-2009, 21:29)  Fegt att inte tala om ditt tidigare nick ... där du bl.a sa att jag förtalat dig... helt utan grund! FEGT är att inte stå för sitt nick/ord"! Ja det var ett otroligt fult påhopp  tror att det var fler än jag som reagerade ...
*Stintan*
10-09-2009, 20:44
CITAT (Namn @ 10-09-2009, 21:17)  Du är alldeles för intresserad av folks nick. Du frågade mig precis exakt samma fråga för nån vecka eller två sen.  Nej jag är inte ett dugg intresserad av folks nick men det kan vara intressernt att veta om de man diskuterar med är nya eller gamla bekantskaper. Det jag frågade dig var ganska så relevant i den tråden men du gav inget svar och jag förväntade mig inte det heller. Den tråden handlade om något helt annat så varför du är i den här och hytter med fingret begriper jag inte.
Meriona
10-09-2009, 20:45
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2009, 21:44)  Nej jag är inte ett dugg intresserad av folks nick men det kan vara intressernt att veta om de man diskuterar med är nya eller gamla bekantskaper. Där håller jag med. Jag vill också vet om någon bytt. Det kan bli väldigt förvirrat annars.
Hej igen
10-09-2009, 20:56
CITAT (Meriona @ 10-09-2009, 21:45)  Där håller jag med. Jag vill också vet om någon bytt. Det kan bli väldigt förvirrat annars. Sarah borde ha talat om att hon bytt nick ... tycker iaf jag ... inte svårt alls att se vem nicket tillhörde om man klickade på det då kom bilden på hennes förra nick upp
ängsvädd
10-09-2009, 21:03
Jag tycker också man ska tala om att man bytt nick - det blir ju väldigt förvirrat annars.
Tycker det är en stor skillnad på, att byta nick och att starta ett helt nytt användarnamn. Oftast talas det om att nicket av någon anledning bytts ut, medans inte alla talar om att dom startat en ny användare. Det är då, förvirringen blir total och misstänksamheten frodas
Finns ju vissa som gick ut med nick som bestod av för och efternamn och med hjälp av vissa internettjänster gick det ganska lätt att ta reda på var dom bodde med mera. Tycker man ska begära att dom ska tillkänna ge vilket nick som var deras gamla nick, då var ju bytet liksom onödigt.
Meriona
10-09-2009, 21:13
CITAT (Ralf @ 10-09-2009, 22:11)  Finns ju vissa som gick ut med nick som bestod av för och efternamn och med hjälp av vissa internettjänster gick det ganska lätt att ta reda på var dom bodde med mera. Tycker man ska begära att dom ska tillkänna ge vilket nick som var deras gamla nick, då var ju bytet liksom onödigt. Nä det var nog inte det som menades. Det kan man förresten göra på mej också, men det bryr jag mig inte om. Än sen om nån är så nyfiken.
Aqvakul
10-09-2009, 21:19
CITAT (pejori @ 10-09-2009, 22:06)  Tycker det är en stor skillnad på, att byta nick och att starta ett helt nytt användarnamn. Oftast talas det om att nicket av någon anledning bytts ut, medans inte alla talar om att dom startat en ny användare. Det är då, förvirringen blir total och misstänksamheten frodas  Precis!
*Stintan*
10-09-2009, 21:38
CITAT (Ralf @ 10-09-2009, 22:11)  Finns ju vissa som gick ut med nick som bestod av för och efternamn och med hjälp av vissa internettjänster gick det ganska lätt att ta reda på var dom bodde med mera. Tycker man ska begära att dom ska tillkänna ge vilket nick som var deras gamla nick, då var ju bytet liksom onödigt. Fast jag bad ju inte om att få veta det gamla nicket. Å andra sidan har jag lite svårt att förstå dom som inte vågar stå för att dom bytt nick eller skapat en ny användare om dom har rent mjöl i påsen. Det kan såklart vara dumt att ange sitt riktiga för- och efternamn. Men flera har ju berättat öppet att dom bytt och det har ju funkat det också. Däremot tycker jag inte att det är OK när andra använder folks gamla nick när någon uttryckligen bett om att slippa det. Jag själv har nästan bytt eftersom jag tog bort ett par siffror och la till ett par stjärnor och det talade jag om då det begav sig.
Om ni tittar i signaturen så står ju vad Curly Sue kallade sej förut. Häpp!
CITAT (Hej igen @ 10-09-2009, 21:29)  Fegt att inte tala om ditt tidigare nick ... där du bl.a sa att jag förtalat dig... helt utan grund! FEGT är att inte stå för sitt nick/ord"! Det kanske hon har gjort i en annan tråd som inte jag och du har läst. Följdaktligen finns det folk som inte har läst tråden där du presenterar dig, så det kanske kan passa sig även för dig att skriva ditt förra nick i signaturen? CITAT (Berith @ 11-09-2009, 06:12)  Om ni tittar i signaturen så står ju vad Curly Sue kallade sej förut. Häpp!  Jääs, det gjorde det inte igår så då har hon gjort det nu. Bra. Jag har också bytt nick. Jag tog bort ett å och lade till ett å... *biktar*
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 06:12)  Om ni tittar i signaturen så står ju vad Curly Sue kallade sej förut. Häpp!  Glömde att säga att det stått så länge, jag såg det för flera dar sen. Häpp!
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 06:28)  Glömde att säga att det stått så länge, jag såg det för flera dar sen. Häpp!  Näpp, för jag kollade extra noga igår och då fanns intet.
ängsvädd
11-09-2009, 06:57
CITAT (ängsvädd @ 11-09-2009, 07:57)  Japp, det var där jag läste det. Skrivet den 7 tydligen, blir väl några dar sen. Man kanske till och med kan kalla det flera dar sen...
*Stintan*
11-09-2009, 08:39
Men vilket hallå det blev för att jag råkade ställa en fråga som det gick att svara ja eller nej på. Jag har varken ork eller lust att sitta och leka detektiv på forumet så därför frågar jag istället om jag undrar något och hoppas att det är OK. För mig hade det kännts bättre om personen ifråga hade svarat själv så hade andra sluppit svara åt henne.
Berith jag läser inte varenda tråd och inlägg på forumet och jag är ganska säker på att det inte stod något i signaturen den dagen jag frågade. Det är ju ett vanligt och bra ställe att tala om det på så jag tror nog jag sett det om det stått. Dessutom är det som står i vederbörandes signatur inte hela det gamla nicket däremot finns det på hennes infosida där hon inte döpt om sin bildsida ser jag nu. Dessutom var det ju inte det förra nicket jag var ute efter när jag ställde frågan.
ängsvädd
11-09-2009, 08:41
Helt OK att fråga, Stintan
Jag läser absolut inte allt jag heller, men just den tråden om namnbyte läste jag. Följde med spänning Olles byte  och såg då också att CurlySue hetat nåt annat tidigare, just för att hon sa att det funkade fint att byta. Och jag tycker fortfarande att Ollé hade varit ett bra byte...
Meriona
11-09-2009, 08:45
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 06:28)  Glömde att säga att det stått så länge, jag såg det för flera dar sen. Häpp!  Jag har också sett det förut, faktiskt.
*Stintan*
11-09-2009, 08:53
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 09:43)  Jag läser absolut inte allt jag heller, men just den tråden om namnbyte läste jag. Följde med spänning Olles byte  och såg då också att CurlySue hetat nåt annat tidigare, just för att hon sa att det funkade fint att byta. Och jag tycker fortfarande att Ollé hade varit ett bra byte...  Men det säger ju inte att det stod i signaturen redan då som du påstod och fortfarande så är det inte hela det gamla nicket som står i signaturen utan det står " Sarah as Miss Curly Sue " . Varför ska man tro att det betyder att hon bytt nick? Kanske är jag som är korkad bara.
ängsvädd
11-09-2009, 08:58
Den enda som kan ge svar på om det gamla nicket stod i signaturen från början eller inte är ju curly sue själv.
 Finns säkert dom som tycker att jag är korkad som inte fattar att när man ställer en fråga så blir man sur över att man får svar. Tack Meriona, då är vi iaf två som sett det.  Och som ängsvädd säger så kan nog Sarah själv bekräfta eller dementera om det blir nödvändigt...
*Stintan*
11-09-2009, 09:10
Berith jag blev inte alls sur men det hade varit bra om Sarah svarat själv.
Hur ska man veta att det är det gamla nicket som står i signaturen? Det är ju inte ens fullständigt.
Neej det har du rätt i. Själv tvekar jag lite mellan om du är Tove Jansson eller Rotar runt...
*Stintan*
11-09-2009, 09:44
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 10:14)  Neej det har du rätt i. Själv tvekar jag lite mellan om du är Tove Jansson eller Rotar runt...  Och jag tänker inte stilla din nyfikenhet
Gossen Ruda
11-09-2009, 09:47
Det är nog tveksamt om Sarah tittar in här igen, hon fick ju på tafsen, rätt eller orätt, så fort hon visade sig här. Undrar vad jag hade för nick innan Gossen Ruda, det har jag glömt? Andersen har nog bättre minne än vad jag har, jag är helt rudis på den saken. Nån gång var det Mr Roundup eller något ditåt.
*Stintan*
11-09-2009, 09:56
CITAT (Gossen Ruda @ 11-09-2009, 10:47)  Det är nog tveksamt om Sarah tittar in här igen, hon fick ju på tafsen, rätt eller orätt, så fort hon visade sig här. Undrar vad jag hade för nick innan Gossen Ruda, det har jag glömt? Andersen har nog bättre minne än vad jag har, jag är helt rudis på den saken. Nån gång var det Mr Roundup eller något ditåt.  Det är lätt att lägga skulden på andra men det hade kanske kunnat undvikas om inte du varit så snabb på att hugga
Aqvakul
11-09-2009, 10:13
CITAT (Aqvakul @ 07-09-2009, 22:33)  Det är en intressant fråga: Hur ska man hantera obehagliga påhopp och ältandet av gammalt groll? Åtminstone efteråt brukar jag inse att det bästa är att avstå från att kommentera det. Det som dessutom är tråkigt är att när någon (som här) försöker ta upp en seriös diskussion, så leder det alltför ofta till att bråken blossar upp igen. Tyvärr fick jag mer rätt än jag anade...
Gossen Ruda
11-09-2009, 10:24
CITAT (*Stintan* @ 11-09-2009, 10:56)  Det är lätt att lägga skulden på andra men det hade kanske kunnat undvikas om inte du varit så snabb på att hugga  Vilken skuld har jag lagt på vem? Snabb på att hugga? Jag har inte mej veterligt huggit något eller någon. En liten fin pik på dej möjligen men kallar du det att hugga då skulle du känna när jag verkligen hugger till.  CITAT (Namn @ 11-09-2009, 11:15)  Börjar redan tröttna på det här forumet.  Ähh, det går i vågor. Vänta skall du få se. En sak kan man iaf säga om ditt nick, det är inte namnlöst.
CurlySue
11-09-2009, 11:14
Oj oj... storm i sandlådan. Visste inte att man hade rapporteringsskyldighet när man bytte nick. Men men... lätt att vara efterklok. Trodde i ärlighetens namn att inte någon skulle reagera... då jag kännt mig tämligen osynlig här inne.
Mitt gamla nick var Sarah68 . Inget hemligt med det. Den enda jag irl:at med är Ralf..eftersom vi nästan är grannar.
Men...! Hallå!! Psst!! Hoooooho!! Nääääär?? Vi måste ju få veta när! Det är ju jättespännande ju!
CITAT (Berith @ 11-09-2009, 12:22)  Men...! Hallå!! Psst!! Hoooooho!! Nääääär?? Vi måste ju få veta när! Det är ju jättespännande ju!  När vadå
*Stintan*
11-09-2009, 11:30
CITAT (MariaS @ 11-09-2009, 12:24)  När vadå  Jamen det var ju det alla undrade över... Om det stått i signaturen flera dar eller bara sen i morse. Och hur sjutton skulle vi kunna veta att vi skulle frågat Ralf??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|