Sidor: 1, 2
Biggan_
Beklagar sorgen Netha! trostar.gif
....och liksom Pejori beklagar jag det bemötande han fick! sad.gif
Bee
Det är sådana här vittnesmål som stärker mig i min önskan att inte bli så gammal att jag behöver vård av andra. Åldersringarna är inget självändamål. Jag vill hellre leva nu.
Alltså fortsätter jag att röka, motionera mycket måttligt samt i övrigt leva på ett politiskt inkorrekt sätt.
Jag tror inte allt kan stavas pengar. Det handlar ofta om att ha en smidig organisation - eller ännu hellre: arbetsvilja/-glädje hos berörd personal! Låt mig ge ett exempel. Den 8 okt besökte jag vårdcentralen och blev lovad en remiss till ett arbets-ekg. I förra veckan ringde jag upp och frågade om dom postat den. Jodå, den gick iväg den 23/10! Och mottagarinstansen har inte hört av sig ännu. Idag är det 24/11.
Vad är det som är så svårt, komplicerat, tidskrävande etc med att trycka på printknappen, ta papperet och stoppa i kuvert samt lägga på en brevlåda? Och hur svårt är det att sprätta upp ett kuvert, kolla i datorn efter första lediga tid, mata in uppgifterna, trycka på printknappen, stoppa kallelsen i ett kuvert samt lägga på brevlåda.
??? Jag fattar faktiskt inte hur man kan vara så ineffektiv. Tur man inte är sjukskriven och kostar samhället en massa sjukpengar i onödan.

Dessutom, när jag ändå är igång, artighet har heller inte med pengar att göra. Det finns många sätt att säga nej på. Har offentliga instanser någonsin hört uttrycket win-win?

ängsvädd
CITAT (Hej igen @ 23-11-2009, 23:52) *
Precis.

Nå nu fick han somna in i tisdags, det var efter lång tids kamp och vedermödor.
Komma hem vid 22-tiden helt utmattad och orkeslös och sitta och vänta på hjälp att gå i säng...
det kunde ta upp till 2 tim innan hjälpen kom och under tiden malde oro och ångest där han satt på sin stol...
oförmögen att vare sig klä av sig eller komma till sin säng.

Dagens äldrevård är en stor skam för vårt land. Sverige står oftast som gott exempel i olika sammanhang...
jag undrar om det går att finna ett till land som tar/inte tar hand om sina gamla på så uselt sätt.

I teorin låter allt så jättebra men när
man synar i sömmarna och går in på boenden... då blir man rädd.

Beklagar sorgen och det bemötande han fick sad.gif rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon