Full version: Anna Anka
Sidor: 1, 2, 3, 4
Anders zon 1
Vem är Anna Anka - Knattarnas mamma eller...? confused.gif Ärligt talat kunde inte bry mig mindre om vad hon tycker eller väljer att göra med sitt liv. Det finns så mycket viktigare saker att lägga sin energi på.
Tobb
Dock är det väll inte den första personen som har SPELAT dum/smart/korkad/etc för att på publicitet.
Vippan
I kväll kommer del2 av Anna Anka det får ni inte missa,där gjorde tv3 ett riktigt klipp när dom hittade den kvinnan.
Aqvakul
I kväll handlar det tydligen om trädgård. Anna har fått problem med familjens 320 000 kronors gräsmatta.
diva&hero
Hon är ju inte vettig, men jag kan inte låta bli att kolla på programmet. Det är rätt roande faktiskt.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 21-09-2009, 16:06) *
Är ni riktigt ärliga nu? flirting.gif

Ja det kan du ju fundera över...
Aqvakul
CITAT (Berith @ 22-09-2009, 07:25) *
Ja det kan du ju fundera över...

Ja, med tanke att du har ansett det mödan värt att producera två inlägg i tråden...
Berith
Vad menar du med det...? unsure.gif
ängsvädd
Synd att jag inte har TV3 - hade varit kul - eller kanske tragiskt? - att se. Men snart blir det ändring på det - ska skaffa parabol o canal digitals familjepaket yahoo.gif

*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 22-09-2009, 09:43) *
Synd att jag inte har TV3 - hade varit kul - eller kanske tragiskt? - att se. Men snart blir det ändring på det - ska skaffa parabol o canal digitals familjepaket yahoo.gif

http://www.tv3.se/play
ängsvädd
CITAT (*Stintan* @ 22-09-2009, 10:17) *

Tack Stintan yahoo.gif
Kajsa i Arvika
Som en bekant uttryckte det... " ibland borde kanske levande fjäderfäplockning vara tillåtet iaf... " angel_not.gif
Vippan
Nu har tv3 planer att ge henne en alldeles egen tv-show.Det finns över fem miljoner svenskar som har mera innanför pannbenet än denna kvinnas syn på jämnställdhet,och hennes ovilja att flyga ekonomiklass osv,så intressant är inte hennes liv så det kan räcka till en egen tv-show,, men men det kanske finns marknad för det.
Rose
CITAT (Vippan @ 24-09-2009, 09:24) *
Nu har tv3 planer att ge henne en alldeles egen tv-show.Det finns över fem miljoner svenskar som har mera innanför pannbenet än denna kvinnas syn på jämnställdhet,och hennes ovilja att flyga ekonomiklass osv,så intressant är inte hennes liv så det kan räcka till en egen tv-show,, men men det kanske finns marknad för det.

Självklart finns det marknad för det, det visar väl bara den här tråden. flirting.gif
Alba
Tycka vad man vill om henne men nog drar hon publik.
Aqvakul
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-09-2009, 11:39) *
Som en bekant uttryckte det... " ibland borde kanske levande fjäderfäplockning vara tillåtet iaf... " angel_not.gif

giggle.gif rotfl.gif giggle.gif
ängsvädd
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-09-2009, 11:39) *

Det var inte snällt. För mig är hon bara en människa med trasslig start i livet och som mår mycket dåligt. Jag tycker synd om henne när jag ser och hör henne.
Aqvakul
CITAT (ängsvädd @ 24-09-2009, 10:09) *
Det var inte snällt. För mig är hon bara en människa med trasslig start i livet och som mår mycket dåligt. Jag tycker synd om henne när jag ser och hör henne.

Visst är det synd om henne - men när hon nu valt att sticka ut hakan....
Chamomille
Synd om? Synd kan det vara om små barn och äldre senila. Annars väljer man nog själv vad man gör.
Alba
Man väljer inte sin uppväxt. En dålig barndom kan nog ta sig uttryck på många olika sätt.......man väljer att döva det otäcka med något som kan upplevas störande av andra.
Sen får vi inte glömma att det ligger mycket regi bakom allt i programmet.......allt för att sälja.
Motti
Om man haft ett eländigt liv borde man ju bli lite ödmjukare kan man tycka,det hjälper henne inte precis att gå ut i tv och verka helt blåst eller komma med dumma utalanden som inte är speciellt genomtänkta.Hon underblåser ju verkligen utrycket "dum blondin" angry.gif
Gita
Undrar om Anna Anka väckt så mycket uppmärksamhet i något annat land än präktighetens högborg, mellanmjölklandet lagom.
Gita
ängsvädd
CITAT (Motti @ 24-09-2009, 11:41) *
Om man haft ett eländigt liv borde man ju bli lite ödmjukare kan man tycka,det hjälper henne inte precis att gå ut i tv och verka helt blåst eller komma med dumma utalanden som inte är speciellt genomtänkta.Hon underblåser ju verkligen utrycket "dum blondin" angry.gif

Jag tror hon beordras säga vissa saker för att TV3 ska få fler tittare.
Irene_L
Ja hon sa det när hon var intervju hos Lotta Bromér P4 Extra. Hon sa att det blev bra TV.
Motti
Tror inte hon blivit beordrad till något ! tror inte Anna Anka är den som tar order av någon med tanke på alla hennes Dollars och position .
ängsvädd
CITAT (Motti @ 24-09-2009, 14:08) *
Tror inte hon blivit beordrad till något ! tror inte Anna Anka är den som tar order av någon med tanke på alla hennes Dollars och position .

Hur vet man hur mycket pengar hon verkligen får - hon får ju låna smycken iaf sad.gif

CITAT (Chamomille @ 24-09-2009, 10:45) *
Synd om? Synd kan det vara om små barn och äldre senila. Annars väljer man nog själv vad man gör.

Önskar verkligheten vore så enkel.
Alba
CITAT (Motti @ 24-09-2009, 14:08) *

En del kan göra vad som helst för publicitet. Hon är inte heller den första som gör det och knappast den sista.
Motti
Men man kan ju undra då varför hon behöver publicitet ?hon måste ju följa med sin man på turnerna han gör enligt henne själv han kräver ju det, så det kan ju inte vara tal om att hon då har tillfälle till att göra egen karriär!vad skulle herr Anka säga då ! giggle.gif
Stingray
CITAT (Vippan @ 24-09-2009, 09:24) *

Vi har Carolina Gynning som ett levande bevis på att en "dum" blondin kan ge puplicitet. whistling.gif Vi har bara fått ett annat ansikte för tillfället. innocent.gif
*Stintan*
CITAT (Stingray @ 24-09-2009, 16:02) *
Vi har Carolina Gynning som ett levande bevis på att en "dum" blondin kan ge puplicitet. whistling.gif Vi har bara fått ett annat ansikte för tillfället. innocent.gif

Dom befinner sig ju inte ens på samma planet.
green
Hon verkar knäpp, med ett typiskt beteende för en "golddigger" som inte har tjänat ihop en enda slant själv.
ängsvädd
CITAT (green @ 25-09-2009, 19:40) *
Hon verkar knäpp, med ett typiskt beteende för en "golddigger" som inte har tjänat ihop en enda slant själv.

Störd är hon ju helt klart men tjänat pengar själv har hon gjort - som modell. Om hon nu ska få en egen programserie på TV3 så lär hon också tjäna pengar på egen hand.
Farbror Blå
Kajsa Anka? Hon är ju inte syster till Kalle, hon är ju flickvän?

Anna nka vet jag inte vem det är..
aanderss
undra vad hon säger för dumt i kväll
aanderss
i dag skall barnen bli modeller
Aqvakul
Hon bättrar tydligen gärna på sanningen - hennes skönhetstävlingsmeriter är mycket överdrivna...

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5870602.ab
jholma
Det är rätt så roligt att läsa kommentarerna kring detta ämne. Alla är så rörande överrens att fördömma Anna och bespotta henne.

Jag skall väl tillägga (för säkrast är det väl) att jag inte delar allt hon säger men bara det att hon så komplett retat gallfeber på så många säger en del om oss själva också.

Själv arbetar jag utomlands sedan 30 år med ett eget litet företag och när jag kommer hem till fosterlandet så märker jag tydligt hur svenskarna tror att de på något sätt är alltings måttstock. Det som vi tycker är det enda riktiga och ve den som inte håller med.

Ibland känns det väldigt trångt och jantigt...................... Du ska inte tro att Du är något etc.

Som sagt nu är jag så gammal och så oberoende av vad andra tycker så jag bryr mig inte längre. Anna Anka må vara halvtokig men som sagt det finns ett och annat som hon säger som väl tåls att lyssna på. Och det finns väääääldigt många heliga kor i Sverige av idag.

Aqvakul
CITAT (jholma @ 28-09-2009, 20:47) *
Det är rätt så roligt att läsa kommentarerna kring detta ämne. Alla är så rörande överrens att fördömma Anna och bespotta henne.

Jag skall väl tillägga (för säkrast är det väl) att jag inte delar allt hon säger men bara det att hon så komplett retat gallfeber på så många säger en del om oss själva också.

Själv arbetar jag utomlands sedan 30 år med ett eget litet företag och när jag kommer hem till fosterlandet så märker jag tydligt hur svenskarna tror att de på något sätt är alltings måttstock. Det som vi tycker är det enda riktiga och ve den som inte håller med.

Ibland känns det väldigt trångt och jantigt...................... Du ska inte tro att Du är något etc.

Som sagt nu är jag så gammal och så oberoende av vad andra tycker så jag bryr mig inte längre. Anna Anka må vara halvtokig men som sagt det finns ett och annat som hon säger som väl tåls att lyssna på. Och det finns väääääldigt många heliga kor i Sverige av idag.

Vadå, alltings måttstocok??? Snarast är det så att vi är ovanligt flexibla och mottagliga för influenser utifrån.
Jante - kanske
Jämlika - Ja och det ska vi vara stolta över...

Det som är pinsamt med människor som flyttat till USA och kommit upp sig (typ fru Anka) är att de sväljer hela den ytliga amerikanska kulturen - med hull och hår....
Grå
CITAT (Aqvakul @ 28-09-2009, 21:17) *
Det som är pinsamt med människor som flyttat till USA och kommit upp sig (typ fru Anka) är att de sväljer hela den ytliga amerikanska kuöturen - med hull och hår....

Är det inte oftast vad infödingarna - läs: vi - önskar sig av nykomlingar? Är det helt plötsligt fult att anpassa sig, eller är det bara fult när infödingen själv flyttar någon annanstans?
Aqvakul
CITAT (Grå @ 28-09-2009, 21:25) *
Är det inte oftast vad infödingarna - läs: vi - önskar sig av nykomlingar? Är det helt plötsligt fult att anpassa sig, eller är det bara fult när infödingen själv flyttar någon annanstans?

Jag kan bara tala för mig själv. Visst behöver man anpassa sig när man flyttar, men att glömma - ja t.om. förneka sina rötter, det är heltokigt och kan aldrig leda till något gott.
Solstorm
Fast nog så är hon väl bara en mediaanka? Det slås upp så stort i tidningarna och skrivs i denna tråden, men finns det någon som bryr sig egentligen? IRL har jag hört en människa nämna henne och avfärdat henne med "hon är ju inte riktig i huvudet" Ingen annan jag känner har nämnt henne. Nyhetstorka? Jag tycker att det känns som en konstruerad debatt av tidningar och någon tvkanal. Solklart går det lätt för en kärring med tjänstefolk att säga att män ine ska delta i hemarbetet, men är det egentligen så upprörande att hon har knäppa åsikter. Världen är full av människor med knäppa åsikter.
jholma
CITAT
Vadå, alltings måttstocok??? Snarast är det så att vi är ovanligt flexibla och mottagliga för influenser utifrån.
Jante - kanske
Jämlika - Ja och det ska vi vara stolta över...

Det som är pinsamt med människor som flyttat till USA och kommit upp sig (typ fru Anka) är att de sväljer hela den ytliga amerikanska kuöturen - med hull och hår....

Jag delar inte Din uppfattning. Och Dina kommentarer ger mig bara mer vatten på min kvarn.

Din flexibilitet vet jag inget om eftersom jag inte känner Dig men svensken i allmänhet är inte flexibel.....................

Jämlikheten - tja det beror vad den används till. Om den används för att påtvinga den politiska korrektheten så klarar jag mig utan den.

För övrigt så tror jag inte att Du vet så mycket om USA. Det är ett stort land med många slags kultur.

Och till sist om Du händelsevis tror att jag har mina åsikter därifrån så kan jag informera Dig om att jag inte bor där.

ängsvädd
CITAT (jholma @ 28-09-2009, 21:33) *
......

Din flexibilitet vet jag inget om eftersom jag inte känner Dig men svensken i allmänhet är inte flexibel.....................

Det var en fördom som heter duga.
jholma
CITAT
Det var en fördom som heter duga

Kanske det. Men denna "fördom" har jag ett otal exempel på. Skulle räcka till en bok............................
Aqvakul
CITAT (jholma @ 28-09-2009, 21:44) *
Kanske det. Men denna "fördom" har jag ett otal exempel på. Skulle räcka till en bok............................

Uppfattar du dig som lyssnande och inkännande, eller vet du alla svaren?
jholma
CITAT
Uppfattar du dig som lyssnande och inkännande, eller vet du alla svaren?

Käre Aquakul

Jag tror att jag är ungefär som Du. En äldre man som inte vill få skrivet på näsan vad han skall tycka.
Jag har till skillnad från Dig inte alla svaren, jag är i alla händelser inte helt i avsaknad av självkritik.

Dock jag försöker inte pådyvla andra vad de skall tycka och tänka. Försöker bara få in en bredare debatt och andra infallsvinklar men det är väl min bristande flexibilitet som kommer fram..............................
Red Top
jholma
rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (jholma @ 28-09-2009, 21:51) *
Käre Aquakul

Jag tror att jag är ungefär som Du. En äldre man som inte vill få skrivet på näsan vad han skall tycka.
Jag har till skillnad från Dig inte alla svaren, jag är i alla händelser inte helt i avsaknad av självkritik.

Dock jag försöker inte pådyvla andra vad de skall tycka och tänka. Försöker bara få in en bredare debatt och andra infallsvinklar men det är väl min bristande flexibilitet som kommer fram..............................

Allvarligare än att du inte tycks vilja lyssna, är att du tillskriver mig en massa uttalanden som jag aldrig gjort .
Jag håller med Red Top att det blir ett löjligt sandlådekrig av alltihop...

jholma
CITAT
Allvarligare än att du inte tycks vilja lyssna, är att du tillskriver mig en massa uttalanden som jag aldrig gjort .
Jag håller med Red Top att det blir ett löjligt sandlådekrig av alltihop...

Det är bra att Du har självironi.......................

Det tyder på att Du är en intelligent man.

Låt oss nu sova

God Natt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon