Full version: Här är ditt liv!
Sidor: 1, 2
Berith
Vad tycker ni om Här är ditt liv? Jag kommer ihåg när det gick då för länge sen att man tittade (fanns iofs inte mycket att välja på då...), spelade inte så stor roll vilken huvudpersonen var.

Tittade förra lördan bara för att se vem gästen var, och när jag såg att det var Persbrandt fick det bli nåt annat. Har inget emot honom egentligen, och kanske att det blev bättre än vad jag trodde då...?

Igår blev jag besviken igen. Visst, Svennis kanske är en intressant person men inte för mej som inte gillar fotboll. Jag såg början, och jag såg slutet... Var han lika generad och obekväm i 90 minuter?? Stackarn.

Gissar att Persbrandt var "bättre" för det är väl en person som kan prata och bjuda på sej själv? Men Eriksson brukar ju inte säga mycket i intervjuer och han släppte väl knappast loss här heller?

Vet inte vem jag skulle kunna tänka mej som gäst.... Jättesvårt när det ska passa alla. Finns det nån öht? Björn Skifs kanske? Lill Lindfors? Nån författare? Politiker? Nån annan inom idrotten/sporten?
Ralf
Jag såg lite i mitten på programmet. Svennis verkar inte vara en person som är festens mittpunkt, som berättar roliga historier och sjunger.
Snöflinga
Tycker bägge programmen varit både underhållande och intressanta tummenupp.gif Roligt se när Oldsberg kidnappar sina gäster ... och visst har dessa två hedersgäster haft händelserika liv smile.gif Vet inte vem jag skulle vilja se som gäst ... borde ju vara en kvinna snart, kanske Gudrun Schyman, någon kvinnlig företagsledare t.ex Svennis sjöng faktiskt om än lite sisådär biggrin.gif
Aqvakul
Jag tyckte faktiskt att Svennis (trots att han är en ganska försiktig person) bjöd betydligt mer på sig själv än Persbrandt. Både hustrun och jag var överens om att det senaste programmet var bäst. Jag hoppas också på en kvinna nästa gång...
aanderss
ja nästa vecka blir de nog en kvinna men vem?
Christina i Taxinge~
Jag skulle vilja se AnniFrid Lyngstad i stolen! smile.gif
"Tyskungen" som blev världsberömd, gifte sig med en prins m m

Svennisprogrammet var trots allt mycket bättre än Persbrandtprogrammet tyckte jag, men jag gillar ju fotboll till viss del smile.gif

Jag minns bitar ur flera av de "gamla" här-är-ditt-liv-programmen.
Nån mer än jag som minns den gamla damen som hade rest på långa resor, framförallt med båt. Hon hette Aina Cederblom....vilken lady!!!!!
Man kan läsa om hennes strapatser på internet numera.
Berith
Ja hon ja! Henne kommer jag ihåg. Fantastiskt liv hon hade levt. yes.gif

Här är alla tidigare gäster - 1980-1991 - och jag ser att Lill Lindfors, som jag föreslog, ju redan var med i den perioden. Många kommer jag ihåg och många minns jag inte alls...

Att jag inte fann Svennis intressant var säkert för att det handlade om fotboll som jag tycker är helt ointressant. Logiskt antar jag. rolleyes.gif
Aqvakul
Liv Ullman är en underbar kvinna med ett långt innehållsrikt liv!
Calypso_bulbosa
Jag blev positivt överraskad av programmet med "Svennis".Tyckte det var intressant,även fast jag inte är jätteintresserad av fotboll.
Huvudpersonen bjöd på sig själv och ändå var han både försynt och ödmjuk.Tack,säger jag! rose.gif

En kvinna jag gärna vill se i programmet,är Solveig Ternström. yes.gif
Alba
Jag har letat men hittar inte ens vilken dag programmet går. confused.gif
KURT
CITAT (Alba @ 23-09-2009, 13:34) *
Jag har letat men hittar inte ens vilken dag programmet går. confused.gif

http://svtplay.se/t/112373/har_ar_ditt_liv
Alba
CITAT (KURT @ 23-09-2009, 15:01) *

thanks.gif
Berith
Missade/hoppade över gårdagens program men läste idag att det var Jan Eliasson. Undrar hur dom tänkt när dom plockat fram personerna? Vore det inte bättre med såna kändisar som roar dom flesta? Vilken åldersgrupp vänder dom sej till tro...?

Neej, fram för nån kul person! tummenupp.gif Men också intressant såklart.
Aqvakul
Jan Eliasson är faktiskt en helt fantastisk person och en av våra få världskändisar. Dessutom är det en underbar framgångssaga från arbetarhemmet i Göteborg till den politiska världsscenen.

Efter tre program så står det dock väldigt klart att Oldsberg inte förmår skapa den dynamik i programmet som var Lasse Holmkvists signum.

Dessutom: Ska det inte bli några kvinnor?
Uggi
Dessutom: Ska det inte bli några kvinnor?

De kommer!!!
Berith
Ja det är väldigt synd att Oldsberg inte drar på samma sätt, för han är ju ändå väldigt TV-van.

Jag tvivlar inte på att Jan Eliasson är en fantastiskt person, men det är ändå inte direkt en sån som jag hade förväntat mej som gäst i Här är ditt liv. Eller så inbillar jag mej att det på gamla tiden alltid var spännande och roliga gäster. g.gif

Jag föreslog ju både Skifs och Lindfors i första inlägget, men såg ju sen att dom redan varit gäster hos Holmqvist. Vet inte riktigt vem jag skulle vilja se...
Snöflinga
Kerstin Dellert och Babben Larsson är två kvinnor som aldrig blir svarslösa tongue.gif Underhållande också. Även om jag tycker att Jan Eliasson var sevärd så saknar jag den lite mera lättsamma tonen och lite vågade överraskningspersoner. Mera fart och fläkt helt enkelt w00t.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 27-09-2009, 09:38) *
Missade/hoppade över gårdagens program men läste idag att det var Jan Eliasson. Undrar hur dom tänkt när dom plockat fram personerna? Vore det inte bättre med såna kändisar som roar dom flesta? Vilken åldersgrupp vänder dom sej till tro...?

Neej, fram för nån kul person! tummenupp.gif Men också intressant såklart.

Jag tycker att han är en fantastisk person som har en hel del att lära oss andra.

Var ska du hitta en kändis som roar alla?
*Stintan*
CITAT (Snöflinga @ 27-09-2009, 10:04) *
Kerstin Dellert och Babben Larsson är två kvinnor som aldrig blir svarslösa tongue.gif Underhållande också. Även om jag tycker att Jan Eliasson var sevärd så saknar jag den lite mera lättsamma tonen och lite vågade överraskningspersoner. Mera fart och fläkt helt enkelt w00t.gif

Fast Kerstin Dellert vet väl de flesta det mesta om redan så många program som hon varit med i och vänt ut och in på sig. Var ju inte länge sedan det visades ett program där hon bl.a. visade upp sin mani att samla på uppstoppade djur av alla de slag g.gif
Cacki
Jag blev nästan trollbunden av avsnittet med Jan Eliasson och tyckte att det var jätteintressant. Persbrandt missade jag men Svennis gav mej inte speciellt mycket. Någon av bröderna Eriksson i Galenskaparna skulle jag gärna se där. Eller varför inte Helena Bergström eller Suzanne Reuter? Hmmm...svårt att nämna någon speciell. Det finns ju hur många intressanta människor som helst...
anne-li i olofstorp
jag tyckte att Jan Eliasson var kanonbra!
Inte bara för att jag delar hans värderingar, men som människa, och en sån glädje... jag njöt i högsta grad.
Aqvakul
CITAT (anne-li i olofstorp @ 27-09-2009, 11:06) *
jag tyckte att Jan Eliasson var kanonbra!
Inte bara för att jag delar hans värderingar, men som människa, och en sån glädje... jag njöt i högsta grad.

Instämmer! yes.gif
Gita
CITAT (Cacki @ 27-09-2009, 10:42) *
Jag blev nästan trollbunden av avsnittet med Jan Eliasson och tyckte att det var jätteintressant. Persbrandt missade jag men Svennis gav mej inte speciellt mycket. Någon av bröderna Eriksson i Galenskaparna skulle jag gärna se där. Eller varför inte Helena Bergström eller Suzanne Reuter? Hmmm...svårt att nämna någon speciell. Det finns ju hur många intressanta människor som helst...

Tyckte också att programmet med Elisasson var toppen, han är charmig , kvick , intelligent och en av de "stora" svenskarna i världen
Andra son jag skulle vilja se är Benny Andersson, Håkan Nesser, Per Gessle, Marie Fredriksson och Margot Wallström.
Gita
Solstorm
Jan Eliasson är den enda intressanta personen som varit med hitills i mina ögon. Han är ju en riktig storhet och verkar vara en fin människa.

Svennis är väl stor men är nog bara intressant för det fotbollsentusiaster. Persbrant är väl mest uppblåst, någon riktig storhet är han då rak inte.
zissi
Programmet med Jan Eliasson i går var klart det bästa hittills tummenupp.gif .

Vilken underbar människa! Vi skulle behöva fler av den sorten. Ledord: passion och medkänsla smiley_small_hug.gif
Solstorm
Skulle vilja se Hans Blixt som huvudperson
Solstorm
Inga-Britt Ahlenius vill jag se!
Aqvakul
Dorothea Bromberg!!!
Red Top
Ja, Dorothea Bromberg är en fantastisk människa med en fantastisk historia. Henne skulle jag också vilja se.

Otroligt vad hon och hennes far åstadkommit med sitt förlag.

Edit: Skulle kanske inte fungera. Betraktas nog som smygreklam. Vi får nog vänta tills hon inte är aktiv längre.

Tillägg: Jag njöt verkligen av att se och höra Jan (Kennet giggle.gif ) Eliasson i går kväll. En underbar människa med fantastiska vänner.

Där har vi verkligen någon som gjort mycket för Sverige i världen. Av alla fina insatser han gjort, spiller det ju alltid över lite positiva omdömen på Sverige oxå. yes.gif

Det var trevligt att se och höra Kofi Annan oxå. Honom har jag saknat.
maramara
CITAT (Solstorm @ 27-09-2009, 16:49) *
Inga-Britt Ahlenius vill jag se!

Håller med, det skulle bli ett jättebra program, hon är en av mina idoler.
Aqvakul
Anna-Greta Leijon
Snöflinga
CITAT (Gita @ 27-09-2009, 14:17) *
Tyckte också att programmet med Elisasson var toppen, han är charmig , kvick , intelligent och en av de "stora" svenskarna i världen
Andra son jag skulle vilja se är Benny Andersson, Håkan Nesser, Per Gessle, Marie Fredriksson och Margot Wallström.
Gita

Ja Margot Wallström vore intressant även Lena Nyman rolleyes.gif
aanderss
varför inte siw malmqvist
caprifol
CITAT (aanderss @ 28-09-2009, 09:08) *
varför inte siw malmqvist

Nej! Hjääälp absolut inte - hon förstör varenda program med sitt uppskruvade onaturliga beteende och fnitter
aanderss
CITAT (caprifol @ 28-09-2009, 10:11) *
Nej! Hjääälp absolut inte - hon förstör varenda program med sitt uppskruvade onaturliga beteende och fnitter

men hon är ju kul
caprifol
CITAT (aanderss @ 28-09-2009, 09:12) *
men hon är ju kul

Näää! (Tycker inte jag - är det väl säkrast att tillägga).
aanderss
CITAT (caprifol @ 28-09-2009, 10:14) *
Näää! (Tycker inte jag - är det väl säkrast att tillägga).

ja smaken är som baken
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 27-09-2009, 22:15) *
Ja Margot Wallström vore intressant även Lena Nyman rolleyes.gif

Lena var med hos Lasse H, men gärna Margot....
*Stintan*
Man kanske ska ha i åtanke att inte alla sett ett program som gick mellan åren 1980-91.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2009, 13:01) *
Man kanske ska ha i åtanke att inte alla sett ett program som gick mellan åren 1980-91.

nej, men jag tror inte man vågar sig på några "repriser"....
Uggi
Ja det skall bli spännande att se vem det blir, jag tycker att det finns flera som är intressanta.
*Stintan*
Ja det är smart att hålla tittarna på sträckbänken, det drar nog tittare.
Bettis
Så jäkla bra hon är Stina (tycker jag iaf)
anne-li i olofstorp
Ett bra program! Himla bra teater......
Snöflinga
Fast Stina själv var inte alls nöjd angry.gif Tyckte programmet var menlöst och mesigt, skulle ha gjort det mycket bättre själv. Jag tror henne ...
aanderss
de pratade knappt om stinas äldsta dotter men var inte hon med i baren en gång i tiden
Aqvakul
Stina var ett jättebra val, men Oldsberg förmår inte komma med de där inträngande avslöjande frågorna som skapar det där riktiga intresset.. Det blir väldigt ytligt alltihop. Det hade varit intressant att se ett av Lasse Holmkvists program som jämförelse.
pimpim2
Visst kan du se några av Lasses program. Det finns några på den här sidan.
http://svt.se/2.107211/1.1677190/historik
sommarhumla
Kanske är det så att Ingvar Oldsberg är fel val som programledare, eller..nä, det är han nog inte. Visst får det gärna vara lite svartare (som Stina tydl ville ha det) men någonstans i bakhuvudet dyker programmet med Lillbabs och hennes män upp, och när det görs på det viset blir det bara sjaskigt. thumbdown.gif
Jag förstår att det säkert inte är så Stina vill att programmet ska göras, men varför ska negativa saker plockas fram när personen i fråga är kidnappad för att hyllas. Hur kul kan det vara att sitta och åter konfronteras med gamla rattfyllor, droger och annat, är vi som publik så intresserade av det, det går ju att läsa om i varenda skvallerblaska. Kan vi inte få ha ett program som är lättsmält och putslustigt (kul ord giggle.gif ) till motvikt mot alla mobbarsåpor som poppar upp i snart varenda kanal.
Jag tyckte att programmet med Stina var helt ok, men av programmen hittills är min favorit Jan Eliassons.
Det ska bli spännande att se vem som sitter i stolen nästa vecka. g.gif
Aqvakul
Programmen behöver inte vara svarta eller sjaskiga för att de försöker tränga ner på djupet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon