Full version: Fick nyss se detta!
Sidor: 1, 2
MariaS
Citat:
Tjörn: Döda djur i Zoo-butik
På eftermiddagen larmades polisen till en Zoo-butik på Tjörn då ingen har varit synlig i butiken på en längre tid. Enligt polisen så fann de då de gick in ett stort antal döda smådjur i sina burar. De ända som har överlevt är tre möss.

Har man bara stängt butiken och skitit i djuren eller vad har hänt?
Maggan H
Oerhört, hur F-N kan folk göra så?? ranting.gif Inget mindre än ett eget dödsfall kan ursäkta något dylikt!
Olle A
Jösses! fear.gif
Varifrån kommer citatet? Finns det någon länk? Detta verkar inte klokt! Som väl är har jag inte handlat där på flera år, för även om det är min närmaste zooaffär så ligger den ganska avsides. Tidigare, när zooaffären låg inne i Kållekärr, handlade jag där ibland och tyckte att det var en bra affär. Visst gick det rykten om att ägaren var lite speciell - men inte kunde jag ana att hon kunde göra något sådant här! Om det nu är samma ägare som då, jag har som sagt inte haft någon kontakt med dem på ganska länge. Den som inte känner något ansvar alls för levande varelser, bör absolut inte få syssla med djur i fortsättningen - en sådan bör buras in så länge som möjligt! ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Olle
Chamomille
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Näe.. Fy bubblan ranting.gif
pejori
CITAT (Olle A @ 21-09-2009, 22:50) *
Jösses! fear.gif
Varifrån kommer citatet? Finns det någon länk? Detta verkar inte klokt! Som väl är har jag inte handlat där på flera år, för även om det är min närmaste zooaffär så ligger den ganska avsides. Tidigare, när zooaffären låg inne i Kållekärr, handlade jag där ibland och tyckte att det var en bra affär. Visst gick det rykten om att ägaren var lite speciell - men inte kunde jag ana att hon kunde göra något sådant här! Om det nu är samma ägare som då, jag har som sagt inte haft någon kontakt med dem på ganska länge. Den som inte känner något ansvar alls för levande varelser, bör absolut inte få syssla med djur i fortsättningen - en sådan bör buras in så länge som möjligt! ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Olle

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=518836
Chamomille
CITAT (pejori @ 21-09-2009, 23:28) *

angry.gif -cry-.gif
MariaS
Själv såg jag det först på WighNews, sen står det också att läsa om på Text-TV, både SvT och Nyhetskanalens...

Vidrigt!
Chamomille
CITAT (MariaS @ 21-09-2009, 23:34) *
Vidrigt!

Det var rätt ord det!
pejori
Stänger man en djuraffär för gott, så lämnar man inte kvar djuren. ranting.gif
Hon har haft stängt en månad och haft gott om tid att ordna nya hem för sina djur om hon hade brytt sig. ranting.gif
Även om man nu ordnat med djurvakt, så åker man väl någon gång och kollar sina djur, om man bryr sig det minsta om dom. angry.gif nono.gif
MariaS
Absolut! Man kan väl inte bara förlita sig på att andra ska sköta ens åtaganden. Om man nu stänger en affär, får man väl ändå se till att tömma, städa och göra i ordning efter sig!

Jag anser faktiskt att ansvarsfrågan ligger på butiksägaren...
Monaxe
Vad f-n har man då för syn på djuren? Om man kan lämna dem att självdö på ett så grymt vis... ranting.gif

Det värsta är, det blir knappast någon straffpåföljd att tala om, det blir det ytterst sällan när det gäller djurplågeri, bara några månader som högst!

Denna människa borde aldrig mer få komma i närheten av djur! Besöksförbud gentemot djur!!!
Nauti
Det här är katastrof, men när värre saker görs i vetenskapens namn i form av all djurförsök, då reagerar ni inte ens? Hur tänker ni egentligen? Flera hundra individer dör varje dag genom plågsamma experiment i klass med det här. Det kanske också är någonting ni borde reagera på?
Monaxe
CITAT (Nauti @ 22-09-2009, 06:11) *
Det här är katastrof, men när värre saker görs i vetenskapens namn i form av all djurförsök, då reagerar ni inte ens? Hur tänker ni egentligen? Flera hundra individer dör varje dag genom plågsamma experiment i klass med det här. Det kanske också är någonting ni borde reagera på?

Vad vet du om vad jag reagerar på?
Vet du vilka föreningar jag är med i?
Vet du min åsikt om djurförsök? Vet du om jag är vegan eller vegetarien eller köttätare???

Jag var med i nordiska samfundet mot plågsamma djurförsök långt innan du förmodligen kunde stava till det, eller ens var född.

Likaså Greenpeace, du var knappast ens påtänkt när jag gick med som medlem, men likväl vet du mest och bäst som vanligt. Är medlem i ett flertal andra föreningar som jag inte ens gitter att rabbla upp här, för det angår inte dej eller nån annan.

Inte ett skit vet du! Du bara tar för givet och gillar att provocera, du tror att du sticker ut med dina åsikter och är den enda som vågar säga något... lägg ner nu, det är kränkande att läsa vad du tycker och tror om oss andra, du tar så mycket för givet att det är sorgligt att du ens uttalar dej.

Eller för att uttrycka det som du brukar göra: tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Miro

en väldigt stor del av oss lever eftersom vi fått antibiotika någon gång i livet. eller vaccinerats mot farliga sjukdomar. Jag förutsätter att du aldrig låtit vaccinera dig mot ngt eller någonsin ätit antibiotika eller ens ätit receptfria smärtstillande i ditt liv.... Att du aldrig skulle tillåta dina barn att göra det och att du fördömmer din familj om de skulle drista sig till det.

Jag tål inte meningslösa djurförsök för kosmetika tex, men bilden är mer komplicerad för vetenskap. Rent filosofiskt håller jag med dig, men jag vet också att många som slänger ur sig dylika påståenden gör det för lättvindigt. Utan att vara beredda på att backa upp det. Hoppas för din skull att du aldrig får cancer, för då kan du inte med gott samvete behandla dig.

Men tillbaka till ämnet. Det är äcklande. sick.gif SÅ meningslöst... Hoppas personen i fråga aldrig tillåts äga djur igen! ranting.gif
Malin_MeL

Jag vill inte försvara djurförsök, jag är emot dem, jag reagerar mot dem oxå! Jag tackade nyss nej till ett jobb pga att de utförde djurförsök på den firman (implantat, tänder och hörsel och sånt) Men vill iaf påpeka att jag tycker att det är skillnad. Oavsätt vad man tycker om djurförsök så har ju utövarna ett syfte. Att lämna en butik full med djur och bara låta dem dö utan anledning, det handlar ju om att någon inte brytt sig om att ordna situationen. Fruktansvärt!

Chamomille
CITAT (Monaxe @ 22-09-2009, 07:54) *
Vet du min åsikt om djurförsök? Vet du om jag är vegan eller vegetarien eller köttätare???

Jag var med i nordiska samfundet mot plågsamma djurförsök långt innan du förmodligen kunde stava till det, eller ens var född.

Likaså Greenpeace, du var knappast ens påtänkt när jag gick med som medlem, men likväl vet du mest och bäst som vanligt. Är medlem i ett flertal andra föreningar som jag inte ens gitter att rabbla upp här, för det angår inte dej eller nån annan.

Inte ett skit vet du! Du bara tar för givet och gillar att provocera, du tror att du sticker ut med dina åsikter och är den enda som vågar säga något... lägg ner nu, det är kränkande att läsa vad du tycker och tror om oss andra, du tar så mycket för givet att det är sorgligt att du ens uttalar dej.
Eller för att uttrycka det som du brukar göra: tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Mycket bra skrivet! tummenupp.gif
JRo
Tack Monaxe och Miro!
Nu slapp jag skriva ett långt inlägg!
Onödiga djurförsök är jag också emot, men inlägget handlade ju inte om det, utan om att någon bara lämnat sina djur att dö. Stor skillnad!!!
Maggan H
CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 08:01) *

tummenupp.gif
Meriona
Usch ja, jag läste om det på textTV igår kväll. Vidrigt! rtfm.gif
Bettis
CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 08:01) *

tummenupp.gif
Zoraya
Fy vad hemskt! Man kan undra hur det såg ut i den affären innan den slog igen.
Orkidétjuven
Ja, mycket bra skrivet. Jag försökte själv skriva ngt som lät vettigt, men jag lät mest bara aggressiv och det vill jag inte vara här.

Stackars djur.
Ingen som vet om det fanns fiskar, eller så? Man hörde inget om dem.

MariaS
Jo det ska ha funnits fiskar också i slemmiga akvarier (Tror det var GP som skrev det) Om de levde eller inte framgick inte.
Tompaz
Detta var ju inte heller så trevlig läsning... http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=518492
MariaS
Man kan ju undra vad det är för sjuka människor som lever i vår omgivning?!
Meriona
FY SJUTTON! sick.gif ranting.gif
Chamomille
CITAT (Tompaz @ 22-09-2009, 13:04) *
Detta var ju inte heller så trevlig läsning... http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=518492

ohmy.gif ranting.gif Nä nu djävlar ranting.gif Vad fasiken är det frågan om angry.gif
Olle A
Här är ett par länkar till om eländet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5832098.ab
http://www.gt.se/nyheter/1.1715728/lamnades-att-do

Olle
Chamomille
CITAT (Olle A @ 22-09-2009, 14:51) *

wacko.gif
MariaS
CITAT (Olle A @ 22-09-2009, 14:51) *

Man blir ju inte gladare av att ha läst det där. Och vem f*n låter människan ta med sig mössen hem? NU!? Det kunde hon ju ha gjort från första början!!!
officinalis
Själv tycker jag de flesta av de där zoo-butikerna sticker lite i min ögon. Väldigt många djur på liten yta i en ofta väldigt rörig miljö. Jag har svårt att tänka mig att de trivs där.
Att detta händer förvånar mig inte över huvud taget. Människan står bakom långt mycket värre saker än denna bagatell.
Olle A
Jag kan hålla med om att det finns zooaffärer av ganska skiftande kvalitet och vet inte hur noga det kontrolleras om de håller föreskrifterna om t ex antalet djur per yta, djurens hälsa, om de får rätt foder o s v. Men detta hör ändå till det värsta jag har hört på området. Och även om djur kanske behandlas värre i andra sammanhang, har jag svårt att se att det här skulle bli trevligare för den sakens skull.

Olle
herkules
CITAT (officinalis @ 22-09-2009, 15:08) *
Själv tycker jag de flesta av de där zoo-butikerna sticker lite i min ögon. Väldigt många djur på liten yta i en ofta väldigt rörig miljö. Jag har svårt att tänka mig att de trivs där.
Att detta händer förvånar mig inte över huvud taget. Människan står bakom långt mycket värre saker än denna bagatell.

håller med, levande djur ska inte säljas i butiker!
sen kan jag ju tycka att även om människan är det största odjuret så gör ju aldrig två fel ett rätt. detta är ingen bagatell, inget vi gör mot djur är bagateller.
Tompaz
http://www.zoobutikentjorn.webs.com/

tydligen har tjejen marsvinsuppfödning på sidan om oxå...

http://www.freewebs.com/toppteddys/kontaktamig.htm
Chamomille
CITAT (officinalis @ 22-09-2009, 15:08) *
...denna bagatell...

thumbdown.gif

CITAT (Olle A @ 22-09-2009, 15:32) *
Jag kan hålla med om att det finns zooaffärer av ganska skiftande kvalitet och vet inte hur noga det kontrolleras om de håller föreskrifterna om t ex antalet djur per yta, djurens hälsa, om de får rätt foder o s v. Men detta hör ändå till det värsta jag har hört på området. Och även om djur kanske behandlas värre i andra sammanhang, har jag svårt att se att det här skulle bli trevligare för den sakens skull.

Olle

Just!
officinalis
CITAT (Chamomille @ 22-09-2009, 16:17) *
thumbdown.gif

Det händer långt mer vidriga saker runt omkring i världen och liksom nu sitter man då och gnäller och känner sig kanske en aningens maktlös inför situationen.
Men detta ÄR en bagatell i jämförelse med mycket. Jag hoppas att du förstår det utan att jag ska visa dig?
Chamomille
CITAT (officinalis @ 22-09-2009, 16:24) *
Det händer långt mer vidriga saker runt omkring i världen och liksom nu sitter man då och gnäller och känner sig kanske en aningens maktlös inför situationen.
Men detta ÄR en bagatell i jämförelse med mycket. Jag hoppas att du förstår det utan att jag ska visa dig?

Du behöver inte visa någonting. Jag tycker inte att det är en bagatell i alla fall. Spelar ingen roll om det så var bananflugor. Man behandlar inte djur så!
nelly.trott

Hur har du själv reagerat ???
pejori

För det första har du inte en susning om, vad jag reagerar på.
Sedan lever inte jag efter devisen "det finns det som är värre, så jag bryr mej inte" nono.gif
Inga djur ska behöva svälta ihjäl och mig veterligen är det heller ingen policy hos djurhållarna som utför försök.
Dom vill hålla djuren vid liv så länge det går, inte svälta dom till döds.
Jag bryr mej om alla djur som plågas.
Zeke
Den unga tjejen som sägs äga denna Zoo-affär;
http://zoobutikentjorn.webs.com/minuppfdning.htm
http://www.freewebs.com/toppteddys/kontaktamig.htm
Nauti
CITAT (Miro @ 22-09-2009, 07:56) *
en väldigt stor del av oss lever eftersom vi fått antibiotika någon gång i livet. eller vaccinerats mot farliga sjukdomar. Jag förutsätter att du aldrig låtit vaccinera dig mot ngt eller någonsin ätit antibiotika eller ens ätit receptfria smärtstillande i ditt liv.... Att du aldrig skulle tillåta dina barn att göra det och att du fördömmer din familj om de skulle drista sig till det.

Jag tål inte meningslösa djurförsök för kosmetika tex, men bilden är mer komplicerad för vetenskap. Rent filosofiskt håller jag med dig, men jag vet också att många som slänger ur sig dylika påståenden gör det för lättvindigt. Utan att vara beredda på att backa upp det. Hoppas för din skull att du aldrig får cancer, för då kan du inte med gott samvete behandla dig.
Nu för tiden finns det effektivare och med civiliserade metoder än att testa på djur. Många tester som görs på djur är totalt meningslösa också. Varför görs det massvis med olika tester på hur tobaksrök, alkohol, koffein m.m. påverkar gravida möss o.s.v? Eller kemikalier som vi aldrig någonsin skulle få för oss att stoppa i oss. Är det någon nödvändig kunskap som vi måste plåga hundratusentals djur för att få reda på?

Vad gäller medicin och liknande så kan det ju först göras olika former av avancerade datorsimulationer, cellodlingar m.m. Varför skall massvis med liv behöva förstöras och spillas för att vi skall få våran medicin? Varför skall andra arter behöva lida och dö för att vi skall leva? Vore det inte mer rätt om vi faktiskt testade på människor än på djur som inte har någonting med saken att göra? I många fall finns det väldigt litet att observera i de försök som görs på djur och kan inte relateras till människor. Ändå görs testen då det fortfarande inom forskningsvärlden utgör någon status när man använder sig av djurförsök som forskningsmetod.

Att tusentals djur världen över lever ett liv i lidande, vilket inte går att förneka när det handlar om djurförsök(många djurförsök handlar t.o.m. om att se hur djuren påverkas av olika smärtstimuli) och att tusentals djur dagligen skall behöva dö för våran forsknings skull tycker jag är sjukt och borde inte få förekomma.

CITAT
Onödiga djurförsök är jag också emot, men inlägget handlade ju inte om det, utan om att någon bara lämnat sina djur att dö. Stor skillnad!!!
Det jag reagerar på är att så många tycker att det är så hemskt med någonting sådant här medan de medvetet ignorerar att det dagligen sker i vetenskapens namn. Jag förstår väl att det är skillnad, har man djur skall man ta ansvar för dem och gör man inte det och det får sådana här konsekvenser så borde man straffas och likställas med mord på straffskalan.

CITAT
Hur har du själv reagerat ???
På det sätt jag försöker göra det på. Genom att informera vilket jag mer eller mindre pysslar med hela dagarna såväl på internet som i verkligheten. Att folk reagerar och tänker på det ser jag helt klart som ett framsteg.

CITAT
Sedan lever inte jag efter devisen "det finns det som är värre, så jag bryr mej inte" nono.gif
Inga djur ska behöva svälta ihjäl och mig veterligen är det heller ingen policy hos djurhållarna som utför försök.
Dom vill hålla djuren vid liv så länge det går, inte svälta dom till döds.
Jag bryr mej om alla djur som plågas.
Det gör inte jag heller, men ibland kan man behöva sätta perspektiv på saker. Ibland händer små saker som inte ens är jämförbara med det som dagligen sker för att på ett eller annat sätt gynna oss. Under vissa omständigheter reagerar folk väldigt starkt, medan man väljer att ignorera det systematiserade lidandet och död som dagligen sker.
Vad gäller svält så har jag läst om flera helt sjuka djurförsök som bland annat innefattat svältande. Sedan undrar jag även vad du menar med att de vill hålla djuren vid liv så länge som möjligt. Kallar du LD50-försök på djur för att försöka hålla dem vid liv? Om du bryr dig om alla djur som plågas så antar jag att du även låter bli att bidra till deras lidande genom att konsumera med tanken på djurens välbefinnande i bakhuvudet?
pejori
Vad får dej att tro, att vi behöver "upplysas"?
information är bra, men ta inte för givet att du enbart bestitter den, då dom flesta för att inte säga alla på detta forumet är uppvuxna i världen och inte i en jordkula med stampat jordgolv, totalt isolerade från omvärlden.

Vad medlemarna ignorerar eller inte vet du inget om, så att påstå att någon "medvetet ignorerar" något är att tro sig själv om att besitta sanningen.
Nauti
CITAT (pejori @ 22-09-2009, 20:55) *
Vad får dej att tro, att vi behöver "upplysas"?
information är bra, men ta inte för givet att du enbart bestitter den, då dom flesta för att inte säga alla på detta forumet är uppvuxna i världen och inte i en jordkula med stampat jordgolv, totalt isolerade från omvärlden.

Vad medlemarna ignorerar eller inte vet du inget om, så att påstå att någon "medvetet ignorerar" något är att tro sig själv om att besitta sanningen.
Ändå är det så många som påstår sig tycka att det är hemskt och bedrövligt med djurs lidande som själva dagligen bidrar till det? Det tolkar jag som att de medvetet ignorerar det och jag har flera gånger hört folk säga: "Jag vet men jag vill inte tänka på det". Att bete sig på det sättet är ingenting annat än egoistiskt och sadistiskt vilket jag själv reagerar väldigt starkt på.
Aqvakul
CITAT (Nauti @ 22-09-2009, 21:03) *
Ändå är det så många som påstår sig tycka att det är hemskt och bedrövligt med djurs lidande som själva dagligen bidrar till det? Det tolkar jag som att de medvetet ignorerar det och jag har flera gånger hört folk säga: "Jag vet men jag vill inte tänka på det". Att bete sig på det sättet är ingenting annat än egoistiskt och sadistiskt vilket jag själv reagerar väldigt starkt på.

Nauti!

Du har redogjort för din uppfattning i djurrättsfrågan ett antal gånger. Ingen här på forumet har missat det. Problemet är tvåfaldigt:
  • Du försöker styra över/ta över trådar som har ett annat syfte. Det är inte förenligt med god nätetik.
  • Du moraliserar över andra odlaiter, urskiljningslöst och utan saklig grund.
pejori
CITAT (Nauti @ 22-09-2009, 21:03) *

Du är definitivt inte rätt person att avgöra vad jag eller någon annan på forumet bidrar till eller inte bidrar till.
Tolka hur du vill, att man förfasar sig över att djur plågas ihjäl, men vad som händer i kulisserna, vet du inget om.
Så behåll gärna dina tankar om vad jag bidrar eller inte bidrar med, för dej själv.

Dra inte alla över en kam, för att det finns tanklösa personer i din närhet.
När jag vill att någon ska missionera så ber jag om det, men vill inte bli påprackad någon info jag inte bett om att få.

CITAT (Aqvakul @ 22-09-2009, 21:10) *
Nauti!

Du har redogjort för din uppfattning i djurrättsfrågan ett antal gånger. Ingen här på forumet har missat det. Problemet är tvåfaldigt:
  • Du försöker styra över/ta över trådar som har ett annat syfte. Det är inte förenligt med god nätetik.

World. bravo.gif bravo.gif
Malin_MeL
CITAT (Aqvakul @ 22-09-2009, 21:10) *
Nauti!

Mycket bra skivet!
Monaxe
CITAT (Monaxe @ 22-09-2009, 07:54) *

Nauti!

Jag menade detta i morse när jag skrev det som svar till dej, och jag menar det lika mycket nu.

Ditt sätt att uttrycka dig gör mig anti allt det du står för, vilken troligtvis är ganska synd. Men det blir konsekvensen av din totala osmidighet, dina förutfattáde åsikter om hur vi andra tycker och tänker i dessa frågor.
Du vet ingenting och ändå vågar du slänga ur dej en hel del provocerande plattityder.

Som sagt, du vet inte ett skit!
Miro
CITAT (Nauti @ 22-09-2009, 20:50) *
Nu för tiden finns det effektivare och med civiliserade metoder än att testa på djur. Många tester som görs på djur är totalt meningslösa också. Varför görs det massvis med olika tester på hur tobaksrök, alkohol, koffein m.m. påverkar gravida möss o.s.v? Eller kemikalier som vi aldrig någonsin skulle få för oss att stoppa i oss. Är det någon nödvändig kunskap som vi måste plåga hundratusentals djur för att få reda på?

Vi har massvis att lära om kemikaliers påverkan på fosterutveckling, och nya användningsområden för kända och okända kemikalier hittas på det här sättet. Det du säger låter väldigt mkt som en person som helt enkelt inte förstår studierna och därför inte kan tillgodogöra sig deras syfte. Grundforskning är komplicerat, men livsviktigt!!! Det här hade varit en relvant fråga om den inte ställdes av någon som trodde sig (felaktigt) veta svaret; vi har massor kvar att lära.

Vad gäller medicin och liknande så kan det ju först göras olika former av avancerade datorsimulationer, cellodlingar m.m.

Det här är helt enkelt FEL, ta det från någon som odlar celler varje dag. Cellkultur är vanligen en mycket FÖRVRÄNGD version av EN celltyp, inget ersätter en hel organism, glöm det! OCh datorsimulationer, ärligt talat, hittar du på nu eller har någon tutat i dig det här? det är på sin höjd en avlägsen dröm.

Varför skall massvis med liv behöva förstöras och spillas för att vi skall få våran medicin? Varför skall andra arter behöva lida och dö för att vi skall leva? Vore det inte mer rätt om vi faktiskt testade på människor än på djur som inte har någonting med saken att göra?

Det är upp till dig, och vi kommer tillbaka till det jag skrev, vägra medicinera dig själv, din familj och barn.
Du förstår helt klart inte hur många tusentals preparat som underkänns i djur-studier. Skulle alla testas på människor skulle läkemedelsutveckling stanna av. Många idealister är så självsäkra tills någon närstående eller de själva blir sjuka. Då får de en annan syn. Att använda preparat testade på djur och samtidigt uppvisa en absolutistisk attityd som du skulle vara oförlåtlig dubbelmoral, så det antar jag att du inte gör.

I många fall finns det väldigt litet att observera i de försök som görs på djur och kan inte relateras till människor. Ändå görs testen då det fortfarande inom forskningsvärlden utgör någon status när man använder sig av djurförsök som forskningsmetod.

Återigen helt enkelt fel. (vad får du allt ifrån?). Vilken enskild studie som helst, oavsett modelsystem har begränsat med resultat, djur eller inte. Och djur är det bästa vi har. Vi lär oss mängder! du får det att låta som om det finns ett bättre system tillgängligt, men det gör det generellt INTE. Att det skulle vara status är skitsnack, det är dyrt och bökigt, men ett av det mer informativa systemen.

Det låter på allt du säger som om:
1) du inte vet vad du pratar om när det gäller forskningsvärlden. antingen hittar du på eller tror på ngn typ av propaganda. Blir bara löjligt när du låtsas som om du vet allt om saken.

2)du har inte bakgrund till att förstå natuvetenskapliga studier av det slaget du beskriver. jag förstår inte partikelfysik men påstår inte därför att studierna är värdelösa. Jag läser studier på tex möss varje dag och det händer inte att stuider UTAN interssanta resultat och framsteg publiceras.

Jag håller med om att djurfösök är något vi bör eftersträva att ersätta, MEN det FINNS ingen ersättning än. Såvida du inte vill att all medcinsk forskning ska avstanna helt (tänk cancer, HIV, influensavaccin etc. etc) så kommer vi än så länge inte ifrån det.

Förlåt, förlåt, förlåt alla andra som håller sig till ämnet i tråden. Jag lovar att bättra mig, och borde veta bättre än att låta mig provoceras, förlåt whistling.gif

MariaS
NAUTI
Om jag hade haft för avsikt att låta denna tråden handla om plågsamma djurförsök, så hade det stått så! Det är fruktansvärt med sånt också. Vill du ta upp det ämnet just nu, så startar du också en tråd om det, istället för att kapa denna tråden!
Men JUST DEN HÄR TRÅDEN, startade jag med anledning av att EN innehavare av djuraffär lät djuren svälta till döds! och INGET ANNAT!
Wilmer
Okey, då för jag tillbaka tråden för en kort stund till ämnet (jag har visserligen lite höjd puls av vissa inlägg). -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif Så, det är mina djur och jag som gråter i kapp. Eller, ja, tre av dem äter extra gurka som tröst (tröstar matte iaf) och den fjärde lever livets glada dagar med sina glada kossor i hagen. Kankse tar sig ett kvälls dopp?

Så otroligt vidrigt. Stackars krakar.

Edit, så passande mitt inlägg hamnade efter MariaS..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon