Full version: Kattägare?
Sidor: 1, 2
Tussi
Hej!
Jag har en bortskämd, gosig och pratsam katt. Hon är 7 år och vanlig bondkatt, svart och vit. Hon är en glad innekatt och när vi är i trädgården är hon med oss bunden i ett långt snöre.
Posse
CITAT (Cilla @ 25-11-2003, 01:43)
Dock pratar de både norska och svenska allihop, särskilt med folk de gillar.

Text från PC för Alla nr 8, 2003:
CITAT
Det var som katten...

Är katten verkligen din bästa vän?
Det kan du snart ta reda på. Företaget Takara har planer att ta fram en digital kattöversättare, som enligt uppgift ska klara att skilja på cirka 200 olika jamfraser. Vad katten har på hjärtat visas på en display på den lilla apparaten som lämpligt nog heter Meowlingual. Vi på redaktionen undrar nu om alla katter jarnar på samma språk, och när apparaten i så fall dyker upp på Teknikmagasinet? www.takaratoys.co.jp
Kattmatte
Har 11 helmysiga kissar. Alla är offer för människor som inte bryr sig. Dessutom kommer det förbi 3 andra löskatter ibland som får kel och mat.
Det är nåt med missar som gör en lugn och belåten. Skulle gärna vilja ha hun , men har känslan att det kanske skulle bli för ...spattigt. smile.gif
Ewa L
CITAT (Kattmatte @ 25-11-2003, 10:46)
Har 11 helmysiga kissar. Alla är offer för människor som inte bryr sig. Dessutom kommer det förbi 3 andra löskatter ibland som får kel och mat.
Det är nåt med missar som gör en lugn och belåten. Skulle gärna vilja ha hun , men har känslan att det kanske skulle bli för ...spattigt. smile.gif

Har inte möjlighet att ha så många djur som du, men har i alla fall 2 hundar och en kisse som jag tagit hand om av samma anledning. Räddade undan döden helt enkelt. Dessutom en renrasig Cocker.

Spattigt är det kanske, men de stortrivs verkligen tillsammans. Har 2 braskuddar för dem. Ibland är den ena i tvätten och då tränger de ihop sig på en!! Mycket trångt och mycket mysigt! wub.gif

Matte till: Mehlie, Zoya, Tico och Pixie.
Lajlaj
Jag har en liten kissemiss på 6 år som brukar sitta i fönstret och snattra med fåglarna utanför. Låter väldigt roligt...
wub.gif
adrian
Jag hade en Maine Coon som är bland de största i världen, när han (Gretzky) var 5 månader så vägde han 5 kg...
Jag har hållit i en hona som vägde 10 kg och hon var 1 år gammal...
Dessa kissar är helt underbara och STORA...

Har man en sån i trädgården så behövs ingen vakt hund... biggrin.gif

maine coon 15 kg

som ett lejon...

Mvh Dick
Mariann
Och jag som tycker Britter är stora ohmy.gif det kallar jag redigt stor kissemisse! Min hane väger 7 kg och är bara 2 år. Dessa gossiga nallbjörnskissar är färdigutvecklade vid 3-4 års ålder.
Här en liten gullig rackare

Här är en BIG!
Ja, jag gillar britter wub.gif
Ewa L
Min lilla mini-kisse skulle bara bli en munsbit! tongue.gif Senast jag vägde henne blev resultatet ~1,5 kg! Hon är 7 år! Det är en ganska liten telefonhylla hon ligger på och spargrisen är modell mindre.

Cilla
CITAT (Posse @ 25-11-2003, 09:36)
CITAT (Cilla @ 25-11-2003, 01:43)
Dock pratar de både norska och svenska allihop, särskilt med folk de gillar.

Text från PC för Alla nr 8, 2003:
CITAT
Det var som katten...

Är katten verkligen din bästa vän?
Det kan du snart ta reda på. Företaget Takara har planer att ta fram en digital kattöversättare, som enligt uppgift ska klara att skilja på cirka 200 olika jamfraser. Vad katten har på hjärtat visas på en display på den lilla apparaten som lämpligt nog heter Meowlingual. Vi på redaktionen undrar nu om alla katter jarnar på samma språk, och när apparaten i så fall dyker upp på Teknikmagasinet? www.takaratoys.co.jp

En digital kattöversättare, det vore roligt att skriva om på 1 april... smile.gif

Helt klart är att katter har mycket varierade läten. Man lär sig att höra att honan är på gång att löpa, att hanen vädrar en hona någonstans, att en katt vill ut och en annan in. Och så jamanden för att få uppmärksamhet när katten tycker det blivit för lite, och så jamprat när den är belåten. En av mina katter har ett mycket uppfordrande jam när matskålen är tom. En annan tycker inte om när jag packar stora ryggsäcken och ger då upp ett särkilt jam.

Men det finaste jamet kommer "Kattöversättarna" inte att klara - vare sig 1 april eller annan dag. Det är det TYSTA jamet, när katten gör allt som under ett jam utan att använda stämbanden. Det är tecken på stort förtroende och tillgivenhet när man får det riktat emot sig!
Sylvia
CITAT (Ingo @ 24-11-2003, 18:13)
Jag saknade också mitt alternativ: Har inget husdjur och har inga planer på att skaffa ett.

Men visst HAR du husdjur vare sig du vet om dom eller inte!!
Rent biologiskt är ju vi människor en däggdjurart, Homo sapiens, inom ordningen Primater!!
Och så har du kanske kvalsters, flugor, spindlar, möss och löss någonstans i huset och ännu fler arter utanför i trädgården.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Herregud så stooora katter en del av er har.ohmy.gif
Felix är hund och väger bara 5,5 Kg tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon