Sidor: 1, 2
Margith
Nu har jag skickat PM till alla som jag petat in i den här listan.
Kuvertet la jag i brevlådan i morse.

Ha så kul!

Peztis
Tack Moderplantan!
Fast jag får nog tåla mig ett tag, såg jag! Jaja, jag var tidig i förra omgången så...
DykUnderYtan
Och jag hade hoppat upp några snäpp denna gång såg jag, var sist ut förra vändan så. smile.gif
Tummelisa
hade glömt bort frökjedjan.
så det blev rena julafton idag, med en Massa paket! var och nallade på flertalet av dom. 23 st närmare bestämt.

kan för övrigt nämna att ett par sorter från omg 1 har tagit sig riktigt bra. så nu ska jag välja ut några från denna omgång och provså.

postar paketet mot otterbäck i morrn.
allt gott till er kjedjevänner
tl
Peztis
Var är vårt kuvert nu? Är det hos Östh eller hos posten?

Tummelisa, vad har du sått som redan tagit sig? Nyfiken!
Östh
Jodå det har varit i Otterbäcken, ett dygn, och är nu på väg på Vallda (nr 3). Kände igen en fröpåse förövrigt bara nytt o spännande. tummenupp.gif
Tummelisa
verbasium phoeniceum och silene vridiflora. redan glömt bort vad d var för blommor.
verbasiumen har en bladtyp som är ny för mig. spännande att se vad det kan bli av dom. och alla andra fröer sen i vår.
Knytt
Jag fick fröna igår, ska göra mitt bästa för att få iväg det idag igen!
Ännu roligare nu än förra varvet biggrin.gif
Knytt
Tyvärr har det krisat lite för mig så jag fick inte iväg dem förrän idag blush.gif
Men nu är de på väg!
Wilmer
smiley_small_hug.gif kom till mamma..............
Peztis
Wilmer, har du vittjat brevlådan än?
Wilmer
tummenupp.gif Japp! Men det var inte samma fint dekorerade kuvert -cry-.gif Någon har nallat det och hängt upp på väggen happy.gif

Hittade lite spännande ska googla och se vad de är. Hittade också tre tomma fröpåsar, fröna hade smitit dunno.gif

Det satt porto på den här gången shy.gif
Knytt
CITAT (Wilmer @ 01-12-2009, 21:18) *
tummenupp.gif Japp! Men det var inte samma fint dekorerade kuvert -cry-.gif Någon har nallat det och hängt upp på väggen happy.gif

Hittade lite spännande ska googla och se vad de är. Hittade också tre tomma fröpåsar, fröna hade smitit dunno.gif

Det satt porto på den här gången shy.gif

Det snyggt dekorerade hittade inte hit heller wink.gif

Trist att frön rymt! Jag hittade inte min häftapparat så jag tog tejp, kan det vara min dåliga paketering? blush.gif
Wilmer
Nej men någon som är lite vardagsdement är nog skyldig, för det var fint vikta kuvert men inget skrivet och de var tomma rotfl.gif Så jag eldade upp dem.
Knytt
Ja kuvert utan text är jag iaf inte skyldig till - den här gången cool.gif
Wilmer
Skulle kanske inte eldat upp kuverten utan fotat och lagt ut i tråden ninja.gif nu kommer alla undra om de har alzheimer light.
Tummelisa
jag vet redan att jag har alzeimer. 8P
men det var med vilja jag la med dom vik/kuvert som blev över, när jag ändå satt å vek. (har alla mina fröer i sådana). tänkte att dom kunde komma till användning. hoppas dom värmde wink.gif
Wilmer
Haha, ajdå, så eldade jag upp ditt slit, förlåt blush.gif
Tummelisa
glatt skratt.

dom kostade inte så mkt (typ 7 öre för alla tre) å går numera rätt snabbt att göra. så d överlever vi nog. smile.gif

föredrar faktiskt dessa framför zippåsar. andas, går att öppna å stänga å man kommer lätt åt fröerna. kommer ursprungligen från diamant å ädelstensförvaring. har ett kuvert med torrt ris bland fröerna och de håller sig perfekt i både kyl å frys.

såg ett annat kul självlåsande vik bland fröerna som jag kopierade å sparade.
Peztis
Margith: blev lite nyfiken på mitt ytterkuvert med blomman på... höll allt ihop resten av resan till dig? Med jungfruben, frimärken och adressficka?

För i så fall kan det ju vara något att ta med sig till nästa frökedja, att man gör ett bra kuvert (lätt men rymligt!) som kan återanvändas så att man slipper leta fram ett kuvert när det är dags...
Det behöver ju inte vara den som startar kedjan som införskaffar kuverten, det kan ju vem som helst göra och sända kedjestartaren (dvs dig flirting.gif ).

Eller så har jag tänkt för mycket igen... d010.gif
Wilmer
Det höll till mig, no. 11! Jag förstärkte baksidan med bred plasttejp som underlag sedan tejpade jag AVS. ovanpå som då blir lätt att pilla bort, jag fick magsår när jag insåg att denna skatt åkte runt utan avsändare -fear-.gif Så din ide var toppen! Kuvertet nu är större, då skickar man runt och betalar för kuvert istället för frön, när det börjar gå upp mot exakt 100 g som det gjorde när jag fick o skickade vidare förra gången så kanske man gärna byter till ett mindre kuvert, mer frön? Jag har inte hittat vågen än, i flytten, ska väga in paketet o skicka vidare!
Margith
CITAT (Peztis @ 03-12-2009, 10:52) *
Margith: blev lite nyfiken på mitt ytterkuvert med blomman på... höll allt ihop resten av resan till dig? Med jungfruben, frimärken och adressficka?

För i så fall kan det ju vara något att ta med sig till nästa frökedja, att man gör ett bra kuvert (lätt men rymligt!) som kan återanvändas så att man slipper leta fram ett kuvert när det är dags...
Det behöver ju inte vara den som startar kedjan som införskaffar kuverten, det kan ju vem som helst göra och sända kedjestartaren (dvs dig flirting.gif ).

Eller så har jag tänkt för mycket igen... d010.gif

Japp, kuvertet höll ihop till mig. Jag återanvände kuvertet när jag skickade iväg fröerna på vända 2.
Kuvertet var verkligen fint wub.gif men bråttom som jag hade lyckades jag sabba adressfickan blush.gif

Om man tänker sig för lite grann när man öppnar kuvertet OCH när man tejpar igen det igen, så går de flesta kuvert att använda väldigt länge.

Det kuvert som jag tyckte var bäst (i fråga om återanvändning) var ett svart, vadderat kuvert. Tejpen var enkel att dra loss utan att förstöra kuvertet, tom frimärkena fick jag bort utan problem.
Vem som köpt kuvertet och var det var köpt, har jag ingen aning om.
Rosmarin
CITAT (Margith @ 03-12-2009, 13:37) *
Japp, kuvertet höll ihop till mig. Jag återanvände kuvertet när jag skickade iväg fröerna på vända 2.
Kuvertet var verkligen fint wub.gif men bråttom som jag hade lyckades jag sabba adressfickan blush.gif

Om man tänker sig för lite grann när man öppnar kuvertet OCH när man tejpar igen det igen, så går de flesta kuvert att använda väldigt länge.

Det kuvert som jag tyckte var bäst (i fråga om återanvändning) var ett svart, vadderat kuvert. Tejpen var enkel att dra loss utan att förstöra kuvertet, tom frimärkena fick jag bort utan problem.
Vem som köpt kuvertet och var det var köpt, har jag ingen aning om.

Ja det svarta kuvertet kom fröerna i till mig nu på andra varvet. Det var verkligen perfekt! Som sagt, lätt att riva av gamla adresslapparna, tejp och frimärkena. Lätt att klistra på nya. Toppenbra helt enkelt! bravo.gif
Nu har jag ju inte sett ditt kuvert Peztis, men det var säkert jättefint!
DykUnderYtan
Samma svarta vadderade kuvert var hos mig på varv 1, verkligen supersmart av den som skickade i det. Som ni sagt tidigare, lätta att ta loss gammal tejp och frimärken och återanvända.

Undra om kuvertet är på väg till mig snart då... väntar med spänning. smile.gif
Wilmer
Fast här är det inget svart kuvert utan ett stort brunt sweatingbullets.gif Fröerna åker i morgon, jag har tyvärr legat sjuk hemma hela veckan, sorry!
DykUnderYtan
Ja nu är det ju inte just kuvertet jag väntar på, utan innehållet... giggle.gif giggle.gif
blomkronan
CITAT (Peztis @ 03-12-2009, 10:52) *

Jag svarar... smile.gif Den åker runt i kedja 2 tummenupp.gif
Lika fin med blomman kvar wub.gif
Wilmer
Ahaaaa, Ni har snott kuvertet sweatingbullets.gif då är det vid liv! Nu är fröerna inpacketerade (var tvungen att hämta dem hos mamma i stan) och i morgon åker de på lådan så de kommer fram till måndag. Hoppas något faller er andra på läppen!
Rosmarin
CITAT (Rosmarin @ 03-12-2009, 14:23) *
Ja det svarta kuvertet kom fröerna i till mig nu på andra varvet. Det var verkligen perfekt! Som sagt, lätt att riva av gamla adresslapparna, tejp och frimärkena. Lätt att klistra på nya. Toppenbra helt enkelt! bravo.gif
....

Ojdå! giggle.gif Skapade kanske lite förvirring här... det svarta kuvertet cirkulerar i frökedja 3 där jag är med. Inte i den här kedjan alltså. Sorry!
CITAT (Wilmer @ 03-12-2009, 20:15) *
Fast här är det inget svart kuvert utan ett stort brunt sweatingbullets.gif Fröerna åker i morgon, jag har tyvärr legat sjuk hemma hela veckan, sorry!

trostar.gif Krya på dig!!! smiley_small_hug.gif

CITAT (DykUnderYtan @ 04-12-2009, 20:04) *
Ja nu är det ju inte just kuvertet jag väntar på, utan innehållet... giggle.gif giggle.gif

a0a.gif a0a.gif

CITAT (Wilmer @ 04-12-2009, 21:25) *
Ahaaaa, Ni har snott kuvertet sweatingbullets.gif då är det vid liv!
....

Vi kanske ska starta en separat "kuverttråd" giggle.gif
Wilmer
Ja, kuvertförvirringen är total giggle.gif Fröerna är i allafall på väg i denna tråd till nästa person!! Eller, ja, de är på väg med posten hoppas jag.
Rosmarin
CITAT (Wilmer @ 05-12-2009, 12:33) *
Ja, kuvertförvirringen är total giggle.gif Fröerna är i allafall på väg i denna tråd till nästa person!! Eller, ja, de är på väg med posten hoppas jag.

giggle.gif
Monica, Norrbotten zon 5
Nu har kuvertet vatit och vänt hos mig. Bör landa hos nr. 6 i morgon.
Oj oj oj vad många fröpåsar det var. Mycket roligt att välja bland. Det verkar som att de förökar sig okontrollerat. Jag tog sex sorter och la i betydligt fler...
Knytt
Så spännande! Jag hoppas på ett tredje varv jag whistling.gif
Margith
CITAT (Knytt @ 08-12-2009, 12:40) *
Så spännande! Jag hoppas på ett tredje varv jag whistling.gif

Nu har jag uppdaterat tråden "Lider du av förmycketus fröus eller fullus till breddus?" med de senaste forskningsresultat jag kunnat hitta.
Jag tror att du kanske ligger i farozonen?? kompiskram.gif

Peztis
Margith: det verkar som om vi alla ligger i farozonen!

idea.gif Jag tycker Odla ska ta och lägga in en egen sida med våra sjukdomar! Fast om vi ger det lite mer tid så kommer det nog nya krämpor...

000.gif
Knytt
CITAT (Margith @ 08-12-2009, 14:24) *
Nu har jag uppdaterat tråden "Lider du av förmycketus fröus eller fullus till breddus?" med de senaste forskningsresultat jag kunnat hitta.
Jag tror att du kanske ligger i farozonen?? kompiskram.gif

Jag förnekar bestämt - jag kan faktiskt sluta när jag VILL -fear-.gif

Men jag vill inte devil.gif
DykUnderYtan
Tjohoo... då borde jag ha lite att göra imorgon efter jobbet! Hoppas, hoppas hitta ett spännande kuvert i brevlådan imorgon. smile.gif
DykUnderYtan
Visst landade kuvertet hos mig idag så jag har haft fullt upp ikväll! Några nya fröer till mig, och nya fröer från mig till er. Ser fram emot ett tredje varv om det blir det (därför strök jag aldrig mitt namn på listan). Tror ju fortfarande att det kan dyka upp fler spännande fröer. w00t.gif

"Lider du av förmycketus fröus eller fullus till breddus?" Jo, det skulle man nog kunna säga, symptomen är starka i alla fall... tongue.gif wacko.gif

Imorgon åker kuvertet vidare mot nr 7!
Wilmer
Oj, men ojoj, jag kryssade över alla fram till och med mig, inga var förkryssade när jag fick det -fear-.gif vad har jag nu ställt till med slap.gif help.gif sos.gif Jag vill också vara med ett tredje varv..
Knytt
aaa Margith rädda oss! -fear-.gif
Margith
CITAT (Knytt @ 10-12-2009, 18:33) *
aaa Margith rädda oss! -fear-.gif

Vad är det du vill att jag ska rädda er ifrån?

Förmycketus fröus och fullus till breddus, kan jag tyvärr inte hjälpa nån av er med. Jag har lagt in de senaste forskningsrönen i tråden "Omröstning: Lider du av förmycketus fröus... osv" Mer kan jag inte göra. Jag är varken läkare eller forskare... bara svårt drabbad själv crying.gif

Vad gäller ett 3:e varv, kan vi väl lugna oss lite?

Låt oss se hur lång tid varv 2 tar, sen kan vi säkert komma överens om hur vi ska göra. Om namnen är kryssade eller inte spelar ingen roll.

Det får väl helt enkelt bli en ny tråd flirting.gif
Knytt
Jag har inget intresse av att bli botad, jag vill bara ha mer frön biggrin.gif
Vi försöker lugna oss lite wink.gif
Tummelisa
CITAT (Knytt @ 10-12-2009, 20:50) *
Jag har inget intresse av att bli botad, jag vill bara ha mer frön biggrin.gif
ja, å så dom allihopa!
Peztis
Hej flickor!

Var är vår underbara påse med fröer nu?
Knappa två veckor kvar till jul och det vore ju trist om den fastnade bland julkort och julvikarier!

Och så måste jag ju veta hur mycket tid jag har på mig att fixa nya förpåsar!

Trevlig Lucia!
DykUnderYtan
CITAT (Peztis @ 13-12-2009, 13:32) *
Hej flickor!

Var är vår underbara påse med fröer nu?
Knappa två veckor kvar till jul och det vore ju trist om den fastnade bland julkort och julvikarier!

Och så måste jag ju veta hur mycket tid jag har på mig att fixa nya förpåsar!

Trevlig Lucia!

Ja, jag undrar ju också. Det är bra längesen jag skickade till nr 7 nu. Har inte kuvertet kommit fram så blir jag orolig för vi har väl inte hört något om kuvertets väg sedan dess?

DykUnderYtan
Hohoo... någon här? Någon som vet vart vårt kuvert är någonstans?

Wilmer
-fear-.gif Vilken rysare, tänk om posten slarvat -fear-.gif
DykUnderYtan
CITAT (Wilmer @ 20-12-2009, 20:33) *
-fear-.gif Vilken rysare, tänk om posten slarvat -fear-.gif

Stackars fröer i så fall, vilse bland alla julkort och klappar. crying.gif
Konstigt ändå i så fall för jag skickade det dagen efter att jag själv fått det. Jag kommer inte ens ihåg vem som stod efter mig på listan men jag skrev både avsändare och vem det skulle till.
Anki V
Om jag räknat rätt så har den som har fröna nu inte varit inloggad sedan mitten av november. Det behöver ju inte betyda något.......men man blir ju lite fundersam.

/Anki
Peztis
Margith! Hjääääälp!

Vem står på listan efter DykUnderYtan?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon