Sidor: 1, 2
Margith
Svar:
Pluto 70

Peztis
Anki V: är det samma?

Pluto 70!!! Har du vårt kuvert eller har du skickat det vidare?
Margith
Snälla vänner, ta ett djupt andetag tongue.gif
Vi vet inte var kuvertet är, Pluto 70 kan ha skickat det vidare för länge sedan, men inte haft möjlighet att berätta det för oss.
Kuvertet kan vara hos någon helt annan, som kanske inte har hunnit skicka det vidare ännu.

Kom ihåg att det är julafton om 3 dagar..... en och annan kanske har fastnat med fingrarna i sillsalladen eller pepparkaksdegen smile.gif

Jag är inte speciellt orolig ännu, kuvertet dyker säkert upp vad det lider.

God Jul till er alla smiley_small_hug.gif
Tummelisa
ja god jul allihop!
Peztis
Visst... jag e lugn! Eller eg inte, lite julstress känner man ju av!
Men vi har ju inte hört något om kuvertet sedan Lucia så... klart att man undrar vad som händer (eller inte!).

Vill också passa på att önska er alla EN GOD JUL!
DykUnderYtan
Det är så skönt att vi har Margith som kommer med lugnande ord. Nr 7 kan ju också vara bortrest just nu. Håller tummar och tår för att vi snart får ett besked trots allt.

God jul till er alla!
lilla mamma
Är i Bäckhammar- men tyvärr har jag flyttat från alla perennafröer. synd att man inte kan skicka med frimärken istället.
Går vidare på juldan.
God jul
DykUnderYtan
EDIT: Nu är jag nog bra virrig, det blev helt fel tråd... biggrin.gif
Peztis
God Fortsättning alla fröfanatiker! smile.gif

Hur står det till med vårt kuvert nu då?

(Tycker ni att jag tjatar...? Sorry men jag är såååå nyfiken över vad som kan finnas i kuvertet nu!)
Wilmer
Jag vet vad jag la i flirting.gif naughty.gif
Peztis
Mäh! Tack... det hjälper ju inte min situation! rtfm.gif
Sitter här med frökataloger och vet inte vad jag ska beställa - kanske det jag vill ha dyker upp kedjorna!

Jag menar, kolla hur min Impecta-katalog ser ut! jag satte lappar på det som jag verkligen skulle vilja ha... och det funkar ju inte riktigt smile.gif
[attachment=45871:IMG_2746.JPG]
Får nog sålla bort en del, eller snarare sålla bort det mesta och behålla en del...
Peztis
Lillja: har du fått kuvertet ännu?

(Ledsen allihop om jag upplevs som tjatig! Men jag är IVRIG!)
Tummelisa
CITAT (Peztis @ 03-01-2010, 15:15) *
Får nog sålla bort en del,

skratt biggrin.gif
Peztis
Tummelisa: det värsta är ju att alla lappar inte syns på fotot... blush.gif
Peztis
Vet ni vad jag har utspritt över hela köksbordet nu...? FRÖÖÖÖÖÖÖPÅÅÅÅÅSAAAAAAR!!!!

Nu ska det drägglas lite, får hålla en servett under hakan så att inte fröna börjar gro! smile.gif
Peztis
Kan ju tillägga att jag sitter och skrattar åt mig själv för jag kommer på mig själv med att sitta och säga Åhhhh! och rysa till lite extra då och då när jag läser på påsarna!

Man kanske är fröinist?
Anki V
Ahhh....Då är det min tur snart då yahoo.gif

/Anki
Peztis
Ja, jag hoppas att få iväg det snart så troligen har du dem på torsdag-fredag!
Peztis
Anki, tänkte inte på att det är röd dag i morgon... men du bör få dem på fredag och då har du heeela helgen på dig att gotta dig i denna godispåse!!!
Peztis
Anki, har du fått fröerna?!?!?
Anki V
Jag sover inte hemma ikväll blush.gif så jag vet inte.

Jag kommer hem i morgon förmiddag och då hör jag av mig direkt.

/Anki
Anki V
Jaaaa!!!! yahoo.gif

Över 50 små fröbrev fanns det i kuvertet som kom från Peztis. De måste "yngla av sig" värre än aklejor. laugh.gif

Jag har gjort en mycket snabb överblick och kan då se att de som jag absolut vill ha i de fröbreven finns det massor av frön så jag kommer nog bara att ta hälften. Jag ska gå igenom fröna bätter sedan jag städat bort alla "hånflinande" tomtar.

Jag skickar kuvertet vidare till Margith…….på söndag om det är någon tömning av brevlådan då annars går fröna iväg på måndag.

/Anki
Peztis
Jamen visst fanns det godsaker!

Då är vår kedja snart iland då...?

Margith! När startar nästa varv?!?!? naughty.gif smiley_small_hug.gif giggle.gif
Margith
Idag fick jag brevet. Milde himmel vad med fröer w00t.gif

Och naturligtvis fanns det en hel del måste-bara-ha-fröer, fast jag har mer än nog sen tidigare.

smiley_small_hug.gif till er alla som har varit med i kedjan.

Varv 3 börjar när jag fått tillbaka alla 3 kuverten (det här var det första).

Vill ni vara med måste ni meddela mig, helst ett PM.

Det är ungefär 60 fröpåsar i det här kuvertet, om de andra innehåller lika mycket kommer portot att bli ganska högt i varv 3.

Peztis
Margith! Du kommer bli ännu mer frörik när vi avslutar desa kedjor!

Kanske ska vi på nästa varv lugna oss med att stoppa i alltför mycket nya fröer? Att det är ok att ta lite fler än man stoppar i? OK, det blir väl fasligt trist för dem i slutet men samtidigt brukar ju folk vara så givmilda och man kanske inte norpar alla 100 fröna utan man tar 10-20...?
Äsch, nu stitter jag och spånar igen... jag ska försöka vara tyst nu!

Jo, en sak till! Det blir alltså bara EN kedja i varv tre? Även om vi är 30 st som vill vara med? För visst vill man ju det! smile.gif (Jomen visst har jag väl redan PM:at dig?)
Margith
Ja, tredje varvet blir bara en enda kedja. Därför vill jag att ingen behåller kuvertet mer än 3 dagar.
Det finns många fina perenn-fröer i kuvertet som jag fick idag, men de behöver stratifieras 4-8 veckor.

När kuvertet kommer tillbaka till mig efter varv 3, skriver jag en lista på de fröpåsar som finns kvar. PM:a mig då, så skickar jag listan och ni som varit med kan välja fritt från de kvarvarande.
Det som sen blir över skänker jag bort till den som vill ha dem.

Och ja, Peztis, jag har noterat att du vill vara med på varv 3 giggle.gif
Peztis
Då har du fått alla kuvert nu då?

När startar varv 3? bravo.gif
Och hur många blir vi, egentligen?
Såg att du skrev att det var över 100 påsar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon