nä de sa inte någon om de. jag har silicon linser som man kan sova med
Dom upplevde jag som värst... Nu har jag daglinser, som kastas varje dag, och är avsedda för torra ögon... Be om att få prova daglinser istället..
KRT
08-12-2009, 17:57
Jag tycker silikonlinser är toppen!!! Har dem i i stort sett en hel månad i streck, natt och dag. Blir inte alls torr i ögonen, inte ens på morronen efter en natt med dem i ögonen. MEN *lyfter ett varningens finger*, man måste vara jättenoga med att ta ut dem om man är förkyld och låta kolla ögongn iaf två gånger per år så man inte får syrebrist!!!
aanderss
24-12-2009, 21:07
skall hänta nya första måndagen nästa år men det går väll åt skogen de med som allt nästan gör
Aqvakul
24-12-2009, 21:15
aanderss, vi har alla våra jobbiga stunder. Du gör ju massor med saker som andra människor uppskattar. Att vänja sig vid linser tar tid, det kommer säkert att fixa sig så småningom...
aanderss
24-12-2009, 21:34
mm jag vet de. men jag hatar alla mina glasögon nu inga sitter bra på mig alla klämmer o skaver
CITAT (Aqvakul @ 24-12-2009, 21:15)
aanderss, vi har alla våra jobbiga stunder. Du gör ju massor med saker som andra människor uppskattar. Att vänja sig vid linser tar tid, det kommer säkert att fixa sig så småningom...
tack för dina fina ord
aanderss
02-01-2010, 16:02
skall testa linser igen på måndag
Piccante
02-01-2010, 16:08
Låter bra att du testar igen. När man väl har vant sig så är det mkt bekvämare med linser. Mina gamla glasögon halkar jämt ned och jag måste putta upp dom jämt. Linser sitter där de ska.
aanderss
02-01-2010, 16:33
sist blev mina ögon röda o de var svårt att få dem rätt i ögonen
Piccante
02-01-2010, 16:39
CITAT (aanderss @ 02-01-2010, 16:33)
sist blev mina ögon röda o de var svårt att få dem rätt i ögonen
Det är en vanesak. Dina ögon är inte vana att ha saker i sig och speciellt på vintern kan ögonen vara torra och då skaver det mer. men ögonen 'lär sig' att man sätter i linser och man vänjer sig på 1-2 veckor. Försök att använd linser så mkt du kan så kommer du lära dig att sätta i och ta ur dom på bästa sätt och ögonen anpassar sig.
aanderss
02-01-2010, 16:43
första dagen skall jag ha dem max 4 timmar. sedan skall de ökas med 2 timmar om dagen. de svåraste är att få dem på rätt sida dvs se om de är ett torn eller fakla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.