|
ängsvädd
19-12-2009, 13:15
CITAT (Anma @ 19-12-2009, 00:14)  Det bästa är väl om admin inte visar gränser, att vi själva, vi medlemmar respekterar andras gränser. Det märks ju tydligt om någon blir kränkt eller ledsen, då kan ju den andre personen backa och ta det varligare. Finns ingen som helst anledning att köra på hårt bara för att man själv har en högre ribba. Det håller jag med om. Och man kan också anmäla till admin om man blivit utsatt för personangrepp.
smuleborg
20-12-2009, 19:36
CITAT (ängsvädd @ 19-12-2009, 13:15)  Det håller jag med om. Och man kan också anmäla till admin om man blivit utsatt för personangrepp. Håller med. Men först tycker jag man ska meddela "angriparen/kränkaren". Det är inte alldeles lätt att skriva i forumet, man kan ha en speciellt sätt att uttrycka sig som, fast man själv inte förstår det, kan såra - eller kränka - någon annan. Vi känner inte varandra, kan inte läsa av varandras ansiktsuttryck. Om jag själv skulle känna mig kränkt eller på något annat sätt känna mig "illa" behandlad av någon, skickar jag först ett PM till personen i fråga. Fortsätter kränkningarna, eller vad det nu handlar om, anmäler jag till admin. Åsikter går ofta isär, och måste kunna uttryckas. Vi ska inte sitta och vara rädda för att uttrycka oss. Men vi får inte gå över gränsen; inte diskriminera, inte kränka, inte ägna oss åt personangrepp o.s.v. Det är som sagt var inte alltid alldeles lätt att skriva.
Aqvakul
20-12-2009, 19:53
CITAT (smuleborg @ 20-12-2009, 19:36)  Håller med. Men först tycker jag man ska meddela "angriparen/kränkaren". Det är inte alldeles lätt att skriva i forumet, man kan ha en speciellt sätt att uttrycka sig som, fast man själv inte förstår det, kan såra - eller kränka - någon annan. Vi känner inte varandra, kan inte läsa av varandras ansiktsuttryck.
Om jag själv skulle känna mig kränkt eller på något annat sätt känna mig "illa" behandlad av någon, skickar jag först ett PM till personen i fråga. Fortsätter kränkningarna, eller vad det nu handlar om, anmäler jag till admin.
Åsikter går ofta isär, och måste kunna uttryckas. Vi ska inte sitta och vara rädda för att uttrycka oss. Men vi får inte gå över gränsen; inte diskriminera, inte kränka, inte ägna oss åt personangrepp o.s.v.
Det är som sagt var inte alltid alldeles lätt att skriva. Så klokt sagt!
Alexander-VG-zon3
20-12-2009, 20:31
CITAT (smuleborg @ 20-12-2009, 19:36)  Håller med. Men först tycker jag man ska meddela "angriparen/kränkaren". Det är inte alldeles lätt att skriva i forumet, man kan ha en speciellt sätt att uttrycka sig som, fast man själv inte förstår det, kan såra - eller kränka - någon annan. Vi känner inte varandra, kan inte läsa av varandras ansiktsuttryck.
Om jag själv skulle känna mig kränkt eller på något annat sätt känna mig "illa" behandlad av någon, skickar jag först ett PM till personen i fråga. Fortsätter kränkningarna, eller vad det nu handlar om, anmäler jag till admin.
Åsikter går ofta isär, och måste kunna uttryckas. Vi ska inte sitta och vara rädda för att uttrycka oss. Men vi får inte gå över gränsen; inte diskriminera, inte kränka, inte ägna oss åt personangrepp o.s.v.
Det är som sagt var inte alltid alldeles lätt att skriva. bra skrivet håller med fullständigt.
*Stintan*
20-12-2009, 20:37
Det är som sagt var inte alltid alldeles lätt att skriva. Klokt!
smuleborg
22-12-2009, 21:45
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:34)  En lösning skulle kunna vara att vi stänger ner alla avdelningar som inte har med trädgård att göra och bara tillåter trädgårdsrelaterade inlägg. Anledningen att vi har andra avdelningar är att de mest aktiva även ska kunna diskutera andra frågor, speciellt på vintern när det inte finns så mycket trädgård att diskutera. Tyvärr är det också dessa avdelningar som orsaker de flesta problemen. Om det får Odla att funka, ja (som jag har skrivit tidigare), men det kommer ni inte att göra eftersom annonsintäkterna står i relation till antalet besökare. Så få det att funka, för oss trädgårdsmänniskor och för de som i huvudsak använder de andra delarna. Och om det inte går, stryp det icke-trädgårdsrelaterade - men det kommer ni inte att göra... Affärsidén kan tyckas spreta. Jag tycker om forumet, tro inte annat. Och få det att funka för IE-användare (med äldre maskiner) också, annat är absurt.
Aqvakul
22-12-2009, 21:55
Vi är en ganska stor grupp som flitigt använder både den allmänna delen och trädgårdsdelen. Kombinationen gör forumet extra attraktivt.
smuleborg
22-12-2009, 22:05
CITAT (Aqvakul @ 22-12-2009, 21:55)  Vi är en ganska stor grupp som flitigt använder både den allmänna delen och trädgårdsdelen. Kombinationen gör forumet extra attraktivt. Håller med. Och som jag skrev - Det allmänna forumet kommer inte att läggas ner eftersom annonsintäkterna står i relation till trafiken. Jag kan rentav tycka att det är löjligt av Göran att komma med det (orealistiska) alternativet. Min poäng är att Odla måste se till att forumet funkar för oss alla; ha en hyfsat närvarande admin (spam, "överträdelser"), teknik som är duglig för PC/IE användare och vad det nu må vara. Och Aqva: Även jag är inne på det allmänna forumet ibland
Aqvakul
22-12-2009, 22:10
CITAT (smuleborg @ 22-12-2009, 22:05)  Håller med. Och som jag skrev - Det allmänna forumet kommer inte att läggas ner eftersom annonsintäkterna står i relation till trafiken. Jag kan rentav tycka att det är löjligt av Göran att komma med det (orealistiska) alternativet. Min poäng är att Odla måste se till att forumet funkar för oss alla; ha en hyfsat närvarande admin (spam, "överträdelser"), teknik som är duglig för PC/IE användare och vad det nu må vara. Och Aqva: Även jag är inne på det allmänna forumet ibland  vi är helt överens!
smuleborg
22-12-2009, 22:13
CITAT (Aqvakul @ 22-12-2009, 22:10)  vi är helt äöverens!  Kalas
Aqvakul
17-11-2010, 05:58
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 16-12-2009, 10:05)  Det beror inte på pengar i sig även om det förstås är en förutsättning att gå med vinst för att finnas kvar mer än något år utan på att man inte hinner hur mycket som helst. Det är fortfarande Ingemar och jag som gör det mesta. Till nästa år ska vi anställa flera personer och förhoppningsvis får vi mer tid till förbättringar samtidigt som vi dela upp arbetsuppgifterna på fler. Nu har snart "nästa år" gått. Vad har hänt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|