|
Undrar var den galna smileysen kom ifrån, den var inte till dig Margith
ThereseTT
08-04-2010, 16:29
Åh! Då kan jag vänta mig att brevet når mig på onsdag Här har vi fortfarande snö kvar.
Bodenblomman
11-04-2010, 20:53
CITAT (ThereseTT @ 08-04-2010, 17:29)  Åh! Då kan jag vänta mig att brevet når mig på onsdag Här har vi fortfarande snö kvar. Har du fått brevet?
ThereseTT
11-04-2010, 22:25
Hej, Nästa är Nicoline sen kommer jag. hoppas hon får ha det måndag och postar tisdag så kanske du får det snart. Om du har tur så kanske du får ha hela helgen på dig och kika..
Syns det vilka fröer det är när det kommer eller står det bara latinska namn? så man måste in och leta??
Terese, det är rätt olika... det finna alla varianter av endast latinska, endast svenska eller båda två.
Vilka fantastiska fröbytare ni är. Tre Varv!!! JAg var bara med på första omgången, sen reste jag iväg. Hemma igen nu alltså.
Hoppas att ni har sett mitt Afrikafrö-erbjudande på annat håll här.
Fast, när jag tänker efter.... Just det här gänget har förmodligen inte en kvadratmillimeter kvar till några fler sådder, så jag tror inte ni nappar, hehehe. Men man vet ju inte.
Bodenblomman
15-04-2010, 08:55
Har Nicolin skickat brevet än? Jag väntar och längtar!!!
ThereseTT
15-04-2010, 17:15
Inget brev än. Hoppas det kommer imorgon så lägger jag det på lådan på söndag. Det kom inget idag heller
Bodenblomman
16-04-2010, 20:48
Tjoho Nicoline har du brevet?
ThereseTT
20-04-2010, 10:36
Snart har det gått runt. Fick brevet igår och hann posta det före sista inlämning. Det var svårt man ville ha så många av fröerna men tiden ska ju räcka också. Älskar bergsvallmon så det roffade jag åt mig direkt Britt borde ha den i sin låda idag.
Brittan
21-04-2010, 05:48
Inget kuvert i lådan, men desto mer snö från himlen, trodde eländet skulle vara slut för i år
ThereseTT
21-04-2010, 08:49
CITAT (Brittan @ 21-04-2010, 06:48)  Inget kuvert i lådan, men desto mer snö från himlen, trodde eländet skulle vara slut för i år  Trist att posten tar sådan tid på sig. Vi skickar ju inte med B-post eller föreningsbrev.
Tänk på att Posten också är drabbat av vulkanaskan. Många av postens försändelser sker via inrikes flyg.
Brittan
22-04-2010, 14:34
JIIIIPIEEE I dag låg kuvertet i lådan, såååå många fröer. Jag behöver morgondagen på mig att välja men läger det på lådan i helgen så Bodenblomman du bör ha det på måndag eller tisdag. Kuvertet har blivit lite medfaret så det funkar inte längre att försluta med "jungfruben" ska se om jag har ett annat med tillhörande "ben" annars kan man nog försiktigt skära upp tejpen i sidorna.
Bodenblomman
22-04-2010, 19:15
CITAT (Brittan @ 22-04-2010, 15:34)  JIIIIPIEEE I dag låg kuvertet i lådan, såååå många fröer. Jag behöver morgondagen på mig att välja men läger det på lådan i helgen så Bodenblomman du bör ha det på måndag eller tisdag. Kuvertet har blivit lite medfaret så det funkar inte längre att försluta med "jungfruben" ska se om jag har ett annat med tillhörande "ben" annars kan man nog försiktigt skära upp tejpen i sidorna. Ohh vad roligt att det snart är här hos mig, väntar och längtar!
Vad skönt att det är på plats!
Det är väl inte så många kvar på listan nu? Det funkar säkert att häfta ihop det också och att de som kommer efter bara lyfter klamrarna med en kniv för att sedan häfta ihop igen. Så slipper man köpa ett nytt kuvert, menar jag...
Brittan
25-04-2010, 13:57
Sådärja, efter stor vånda (vill ju ha allt  ) har jag valt vad jag vill ha och lagt ner mina bidrag. Jag häftade ihop kuvertet/påsen i sidorna med häftklamrar, portot är nu uppe i 24 kronor + 12 för skrymmande brev. Bodenblomman du har kuvertet senast tisdag. Britt
Bodenblomman
25-04-2010, 18:29
CITAT (Brittan @ 25-04-2010, 14:57)  Sådärja, efter stor vånda (vill ju ha allt  ) har jag valt vad jag vill ha och lagt ner mina bidrag. Jag häftade ihop kuvertet/påsen i sidorna med häftklamrar, portot är nu uppe i 24 kronor + 12 för skrymmande brev. Bodenblomman du har kuvertet senast tisdag. Britt Inge askmoln som kan försena posten vad jag kan se så jag hoppas på tisdag!
Bodenblomman
27-04-2010, 21:46
Fick brevet idag och skickar det med posten imorgon till nästa lyckliga mottagare!!!
Bodenblomman
28-04-2010, 20:27
Så var brevet skickat till Vero, tack alla för en otroligt spännande stund när jag frossade bland era fröer!
Men visst är det skoj!!! Habegäret är enormt och man har så svårt att sansa sig när man sitter med hela bordet fullt av spännande små påsar!
Bodenblomman
01-05-2010, 19:44
Har brevet landat hos dig Vero?
Margith
10-05-2010, 11:38
Nu har kuvertet kommit tillbaka till mig. Mycket tack till er alla som varit med och bytt ut innehållet i kuvertet  . Nu avslutar jag frökedjorna för i år. Nu får ni så och sköta om era nya växter under sommaren och glöm inte att plocka fröer så att ni har nåt att byta med till hösten, när vi börjar om igen, eller hur? Jag har plockat ut 12 (  ) fröpåsar som jag plötsligt insåg att jag absolut inte kan leva utan... fast jag har krukor överallt i hela huset.... Men trots det finns det 67 fröpåsar kvar. Har du varit med i listan och känner att du har plats för lite mer fröer? Skicka mig ett PM med mail-adress, så skickar jag tillbaka en Excel-fil med det som finns i kuvertet. Önska fritt, först till kvarn gäller. Är det många som vill ha lite extra fröer, kanske jag ber om ett adresserat och frankerat kuvert, är det bara nån enstaka så bjuder jag på det Listan skriver jag ikväll, nu måste jag jobba en stund till
Bodenblomman
10-05-2010, 12:27
CITAT (Margith @ 10-05-2010, 12:38)  Nu har kuvertet kommit tillbaka till mig. Mycket tack till er alla som varit med och bytt ut innehållet i kuvertet  . Nu avslutar jag frökedjorna för i år. Nu får ni så och sköta om era nya växter under sommaren och glöm inte att plocka fröer så att ni har nåt att byta med till hösten, när vi börjar om igen, eller hur? Jag har plockat ut 12 (  ) fröpåsar som jag plötsligt insåg att jag absolut inte kan leva utan... fast jag har krukor överallt i hela huset.... Men trots det finns det 67 fröpåsar kvar. Har du varit med i listan och känner att du har plats för lite mer fröer? Skicka mig ett PM med mail-adress, så skickar jag tillbaka en Excel-fil med det som finns i kuvertet. Önska fritt, först till kvarn gäller. Är det många som vill ha lite extra fröer, kanske jag ber om ett adresserat och frankerat kuvert, är det bara nån enstaka så bjuder jag på det Listan skriver jag ikväll, nu måste jag jobba en stund till  Jättetack från mig till dig för att du ordnat med denna frökedja! Ses till hösten!
ETT STORT TACK för administationen av detta!!!
ingrid fuxwall
10-05-2010, 20:05
Även jag tackar för det stora jobb du lagt ner - Tack och väl mött i vinter igen
joulanta
11-05-2010, 14:16
Tack för att du ställde upp och fixa kedjorna!! Hoppas du orkar dra igång en till hösten
Solstorm
11-05-2010, 14:42
Många många tack! Det är en högtid varje gång kuvertet landar här. Måste erkänna att jag är för mycket frögalning och hagalning. Allt har inte blivit sått ännu. Ser fram mot kuvertet nästa år igen. TACK!
CITAT (Solstorm @ 11-05-2010, 15:42)  Många många tack! Det är en högtid varje gång kuvertet landar här. Måste erkänna att jag är för mycket frögalning och hagalning. Allt har inte blivit sått ännu. Ser fram mot kuvertet nästa år igen. TACK! Oj... tur man inte är ensam med sina laster!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|