|
Så kul!! Jag hade hoppats i dag, för jag kommer hem sent i morgon. Men jag har förpackat fröer i dag, så det ska gå snabbt att bara välja och slänga ner de redan förpackade. Så spännande
Meriona
23-02-2010, 19:07
Utan att vilja förstöra tråden, så måste jag säga att ni är jättegulliga som sponsrar postverket på detta viset!  Sätter ni in bilder sedan på era frösådder så att vi andra oinvigda kan få njuta? Kanske lockas vi med i nästa års runda?!
Fyra frimärken per utskick ser det ut som i dagsläget  Jag googlar som bäst, hittade några jag verkligen blev tokglad för!! Nu ska jag bara paketera tillbaka mina och skicka vidare i morgon till Solstorm  med eller utan porto, detta blir spännande
Solstorm, hur gick det  Hihi, fast det vet ju jag. Sorry att samtalet avbröts, batteriet tog slut. Sedan har jag haft lite mycket att stå i, nu är jag tillbaka - och inget skrivet här  Har ni fest eller?
Men gawd! Jag missade ju frökedjan förra året också! Nu måste jag skärpa mig.
Bodenblomman
01-03-2010, 20:18
Åh jag hade också velat vara med, jag som bor i zon 7 har ju inte ens börjat förkultivera något än!
ingrid fuxwall
02-03-2010, 18:57
Solstorm stod som avsändare och hit kom brevet i dag - i morgon åker det vidare till Norrland.
Kajsa i Arvika
03-03-2010, 13:46
Finns det ingen tekniskt kunnig person här i gänget som kan få fram en sverigekarta och rita ut våra kuverts irrvägar härsan och tvärsan över landet? Kom på att det behövs i varje fall ett lands karta till...
CITAT (Kajsa i Arvika @ 03-03-2010, 13:46)  Finns det ingen tekniskt kunnig person här i gänget som kan få fram en sverigekarta och rita ut våra kuverts irrvägar härsan och tvärsan över landet? Kom på att det behövs i varje fall ett lands karta till...  Då måste den personen vara väääääldigt duktig!
CITAT (Bodenblomman @ 01-03-2010, 20:18)  Åh jag hade också velat vara med, jag som bor i zon 7 har ju inte ens börjat förkultivera något än! Det har inte jag heller i zon 1  Eller två räknas vi visst till.
ingrid fuxwall
04-03-2010, 20:58
CITAT (Bodenblomman @ 01-03-2010, 20:18)  Åh jag hade också velat vara med, jag som bor i zon 7 har ju inte ens börjat förkultivera något än! Jag har inte kommit igång heller men trots det räknade jag till 99 tomatplantor!!!!, de flesta har blivit omplanterade två gånger - djupare och djupare och nu måste jag iväg och köpa fler lysrör, förutsatt att jag får upp grinden - den fryser fast
Monica, Norrbotten zon 5
06-03-2010, 17:39
Nu har jag suttit och gottat mig i alla fröer som kommit. Jag hittade ett par jag bara måste ha och lade i en hög med nya fröer För att få ner tjockleken på kuvertet så det inte ska bli skrymmande satte jag alla små frökuverten i en större zip-påse som jag lade på köksbordet. Sedan var det bara att fläka ut min lekamen över den innan jag stängde igen den. Då blev det så platt så  Jag postar i morgon så nästa på listan borde ha det på måndag. CITAT (Kajsa i Arvika @ 03-03-2010, 13:46)  Finns det ingen tekniskt kunnig person här i gänget som kan få fram en sverigekarta och rita ut våra kuverts irrvägar härsan och tvärsan över landet? Jag har försökt sammanställa kuvertets framfart över riket men det blir lite grylligt eftersom det åkt fram och tillbaka till nästan samma ställe ett par gånger. Det röda är redan avverkad resa och det gröna är framtida resa. Den svarta visar var kuvertet är just nu.
Bravo Monica! Det där bringare ju ... klarhet... i kuvertets resa genom Sverige! Och numer även en PLATT resa!
ingrid fuxwall
06-03-2010, 20:02
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 06-03-2010, 17:39)  Nu har jag suttit och gottat mig i alla fröer som kommit. Jag hittade ett par jag bara måste ha och lade i en hög med nya fröer  Vad skönt att brevet kom fram till dig Måste få ge en stor eloge till personen som startade detta
Så många bytesvänner ni är norrut, jag känner mig så ensam i söder
Brittan
07-03-2010, 10:25
CITAT (tulle @ 07-03-2010, 08:28)  Så många bytesvänner ni är norrut, jag känner mig så ensam i söder  Gör inte det, det finns en och annan "frögalning" här nere också,
Jag menade ensam i söder i fröbyteskedjan.
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 06-03-2010, 17:39)  Nu har jag suttit och gottat mig i alla fröer som kommit. Jag hittade ett par jag bara måste ha och lade i en hög med nya fröer För att få ner tjockleken på kuvertet så det inte ska bli skrymmande satte jag alla små frökuverten i en större zip-påse som jag lade på köksbordet. Sedan var det bara att fläka ut min lekamen över den innan jag stängde igen den. Då blev det så platt så  Jag postar i morgon så nästa på listan borde ha det på måndag. Jag har försökt sammanställa kuvertets framfart över riket men det blir lite grylligt eftersom det åkt fram och tillbaka till nästan samma ställe ett par gånger. Det röda är redan avverkad resa och det gröna är framtida resa. Den svarta visar var kuvertet är just nu.   Sermanpå, någon orkade ta sig tid, fniss.
Var är kuvertet? Vem har det? Det sista som skrivits om det är från 6/3 och att det skulle postas 7/3 och förmodligen vara hos nästa på listan 8/3. Om alla hållit tidsplanen (3 dgr) så borde kuvertet nu ha passerat ytterligare två på listan. Så nu undrar jag var är kuvertet, vem har det?
Åhh. Jag väntar oxså, Är före dig i listan ...
grycken
17-03-2010, 12:40
Jag lade just frökuvertet på brevlådan till DykUnderYtan. Det bör komma fram i morgon. Sen är det Jazzas tur, och Tulles!
Margith
17-03-2010, 13:20
Nu har jag uppdaterat adresslistan (längst ner på sid 1) Till de senast tillkomna har jag skrivit att de nog inte kan vänta sig kuvertet förrän i maj, men kanske att iaf nån av dem hinner få det redan i april?
Bodenblomman
18-03-2010, 22:17
CITAT (Margith @ 17-03-2010, 13:20)  Nu har jag uppdaterat adresslistan (längst ner på sid 1) Till de senast tillkomna har jag skrivit att de nog inte kan vänta sig kuvertet förrän i maj, men kanske att iaf nån av dem hinner få det redan i april?  Jag fanns inte med på uppdateringen av listan
Margith
18-03-2010, 22:41
Jag är hemskt ledsen Bodenblomman, jag menade inte att utesluta dig Men jag kan inte hitta att du PM:t namn och adress till mig Var snäll och gör det på en gång, så fixar vi det här
DykUnderYtan
19-03-2010, 07:26
Jag fick kuvertet igår och idag skickar jag det vidare. Jazza, snart kommer det till dig...
Härligt! Då har jag det nog här på Måndag....
Margith
19-03-2010, 15:48
Bodenblomman!!
Du måste PM:a namn och adress till mig, om du vill vara med.
Bodenblomman
19-03-2010, 23:25
Pm är skickat!
Bodenblomman
22-03-2010, 20:20
CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 06-03-2010, 17:39)  Nu har jag suttit och gottat mig i alla fröer som kommit. Jag hittade ett par jag bara måste ha och lade i en hög med nya fröer För att få ner tjockleken på kuvertet så det inte ska bli skrymmande satte jag alla små frökuverten i en större zip-påse som jag lade på köksbordet. Sedan var det bara att fläka ut min lekamen över den innan jag stängde igen den. Då blev det så platt så  Jag postar i morgon så nästa på listan borde ha det på måndag. Jag har försökt sammanställa kuvertets framfart över riket men det blir lite grylligt eftersom det åkt fram och tillbaka till nästan samma ställe ett par gånger. Det röda är redan avverkad resa och det gröna är framtida resa. Den svarta visar var kuvertet är just nu.  Verkar som om det är flera häruppe i norr som är med, tänk om vi skulle unna oss en kväll och träffas för frö- och erfarenhetsbyte. Det hade varit kul!!!! Kanske träff i Luleå eller Boden eller har alla fullt upp?
Igår kom kuvertet till mig och med tanke på att Margith uppskattade antalet fröpåsar till över 100 st från början, räknade jag dem på skoj. Det fanns 63 st fröpåsar i kuvertet när det kom till mig!?!?!? Är det fler än jag som räknat? Imorgon sändes kuvertet vidare, så Peztis, förhoppningsvis finns kuvertet i din postlåda på fredag.
HELGEN ÄR RÄDDAD!!!!!
ingrid fuxwall
24-03-2010, 22:00
CITAT (tulle @ 24-03-2010, 21:13)  Igår kom kuvertet till mig och med tanke på att Margith uppskattade antalet fröpåsar till över 100 st från början, räknade jag dem på skoj. Det fanns 63 st fröpåsar i kuvertet när det kom till mig!?!?!? Är det fler än jag som räknat? Imorgon sändes kuvertet vidare, så Peztis, förhoppningsvis finns kuvertet i din postlåda på fredag. Menar du att det försvunnit frön på vägen till dig? Vi som varit innan dig får ransaka oss och vara ärliga - har vi tagit mer än vi bidragit med?
Vet ni, jag tycker inte att det spelar så vansinnigt stor roll nu eftersom det är sista varvet och sådderna har börjat. Så länge man inte tar 10 och stoppar in en påse så gör det inte så fasligt mycket för min del i alla fall. Tror nog att det räcker och blir över till alla, även vi som är med i slutet.
CITAT Menar du att det försvunnit frön på vägen till dig? Vi som varit innan dig får ransaka oss och vara ärliga - har vi tagit mer än vi bidragit med? Nej, det menar jag inte, men eftersom Margith endast gjorde en uppskattning räknade jag påsarna på skoj för att se hur många det var. Hälsn från våren i Skåne med ett foto från trädgården i tisdags.
Hej allihopa! nu har jag (till familjens frustration) suttit och gottat mig bland de ankomna fröerna. Ska bara ta och fixa till min egen donation nu och så går det vidare så nästa borde ha det på måndag eller tisdag... Det har kommit till några på listan och det blev lite kladdigt på lappen...  Så för att förtydliga det så är turodningen efter mig följande: 19, Joulanta 20, Limsa 21, Nicoline 22, Therese TT 23, Brittan 24, Bodenblomman 25, Vero 26, tillbaka till Margith Hoppas ni alla kan tolka min oläsbara handstil!
DykUnderYtan
29-03-2010, 09:32
CITAT (tulle @ 24-03-2010, 22:13)  Igår kom kuvertet till mig och med tanke på att Margith uppskattade antalet fröpåsar till över 100 st från början, räknade jag dem på skoj. Det fanns 63 st fröpåsar i kuvertet när det kom till mig!?!?!? Är det fler än jag som räknat? Imorgon sändes kuvertet vidare, så Peztis, förhoppningsvis finns kuvertet i din postlåda på fredag. Jag räknade aldrig påsarna men blev lite förvånad om det nu var över 100 påsar från start (vilket vi ju inte vet). Kan aldrig tänka mig att det var så många som 100 eller mer när jag fick kuvertet, kändes ganska urplockat men jag hittade allt några gobitar ändå.
Går det fortfarande att anmäla sitt intresse att vara med?
CITAT (flouee @ 29-03-2010, 11:41)  Går det fortfarande att anmäla sitt intresse att vara med?  Skicka ett PM till Margith med din adress så får hon tycka och bestämma!  Igår skickade jag i alla fall vidare kuvertet så jag hoppas att det kommer fram till nästa idag, i annat fall imorgon. Fanns för mig en hel del skojsigt!!!
Margith
29-03-2010, 14:20
CITAT (Peztis @ 26-03-2010, 20:12)  Hej allihopa! nu har jag (till familjens frustration) suttit och gottat mig bland de ankomna fröerna. Ska bara ta och fixa till min egen donation nu och så går det vidare så nästa borde ha det på måndag eller tisdag... Det har kommit till några på listan och det blev lite kladdigt på lappen...  Så för att förtydliga det så är turodningen efter mig följande: 19, Joulanta 20, Limsa 21, Nicoline 22, Therese TT 23, Brittan 24, Bodenblomman 25, Vero 26, tillbaka till Margith Hoppas ni alla kan tolka min oläsbara handstil!  Jag tycker absolut att vi petar in flouee i listan. Nu har jag redan bett Peztis att lägga till några eftersläntare och kuvertet har gått vidare från henne. Är det nån av er som ligger längre ner på listan som kan tänka sig att fylla på en adress? PM:a mig! Sen vill jag passa på tillfället att förklara lite. Att kuvertet går kors och tvärs över Sverige är medvetet. Nu var jag iofs förkyld den där dagen vi läste Sveriges geografi på mellanstadiet, men postnummer hjälper mig lite grann  Meningen är ju att någon annan kanske blir glad över de fröer jag har plockat i min trädgård. De fröer jag har massor av kanske är en nyhet för en skåning och tvärs om? Antalet fröpåsar gjorde jag bara en uppskattning av, jag blev lite bekymrad över antalet frimärken som behövdes. Det här är ju lite av ett lotteri, det kanske inte finns nåt du vill ha, men du förbinder dig att skicka kuvertet vidare. Min mening var alltså bara att den som eventuellt tycker att "lottpriset" är för högt skulle kunna backa ur.... Men nu säger jag att det definitivt är slut för i år. Om jag fortfarande står på benen till hösten, så återkommer kedjan då
24:- kostade det att skicka kuvertet vidare... För så mycket fröer som jag lyckades plocka ur så är det småpengar!
Jag gjorde ett kuvert för återanvändning också. Byt bara ut adresslappen i plastfickan, använd jungfrubenen för förslutning så borde den nästan hålla kedjan ut... Och glöm inte portot förresten!!!
Solstorm
30-03-2010, 10:39
CITAT (tulle @ 24-03-2010, 22:13)  Igår kom kuvertet till mig och med tanke på att Margith uppskattade antalet fröpåsar till över 100 st från början, räknade jag dem på skoj. Det fanns 63 st fröpåsar i kuvertet när det kom till mig!?!?!? Är det fler än jag som räknat? Jag hade kuvertet ett tag innan dig. Jag räknade till 73 fröpåsar när det var hos mig. Jag tog fem påsar och lade i fem nya. Ett tag efteråt så upptäckte jag en påse som hamnat under tangentbordet när jag har googlat på de olika sorterna. Jag är alltså skyldig till att ha förskingrat en påse.
Solstorm, skäms på dig!!!!  Det lär nog räcka så att det finns och blir över till alla de som är kvar - ingen fara!
Oavsett antal fröpåsar, tyckte jag att det fanns många roliga fröer i kuvertet. Hälsningar från söder med ännu en vårbild tagen idag till er i norr (och alla andra också).
joulanta
30-03-2010, 18:30
Idag kom brevet till mej ska kolla och googla på namnen. En ide till nästa års kedja är väl att även skriva det svenska namnet så man inte missar nåt spännande.
Nu ska jag ha julafton trots att det är påsk.
Vilken fin vårbild. Jag var ute idag och mätte snödjupet på gräsmattan över EN METER
Bodenblomman
04-04-2010, 10:27
Joho var är brevet nu??????
joulanta
04-04-2010, 20:36
Hej Det ligger på posten i väntan på att det ska bli vardag igen så posten funkar normalt
Mycke nöje väntar den som får brevet
Jag är beredd!!
Här har det varit frösådd och en del har kommit upp också. Ska bli så spännande  Ett stort tack igen till dig Margith
Margith
06-04-2010, 17:48
CITAT (Wilmer @ 06-04-2010, 14:54)  Här har det varit frösådd och en del har kommit upp också. Ska bli så spännande  Ett stort tack igen till dig Margith  Tack
Idag går kuvertet vidare till näste man (kvinna!)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|