Full version: Beställningar
Sidor: 1, 2
skogstroll
...jaa men liksom NÅGRA fler frön kan man väl få köpa!!!!!

Idag blev det citrongräsfrö, thaibasilika o luktärt... sleep.gif måste gömma dem för sambon... jag är en seed addict

Edit: och jag ska inte vara oärlig... köpte även sättpotatis Salad Blue + en uppstammad lavendel... puh... då fick jag det sagt... och när jag tänker efter så blev det vit pärlhyacint också... tur man hade presentkort (bra ursäkt va)
Thé
Då har jag faktiskt beställt lite, med betoning på lite.

Röda klätterrosen Amadeus och den underbara, rosa Jasmina från Flora Linnea.
Röda Francis Dubreuil och vita Schneewittchen climbing från Rosenposten. Jag "beställde" även röda klätterrosen Messire Delbard och vitrosa klätterrosen Martine Guillot, men det står att de är slut så jag tror inte att jag får dem.
tvilling77
Svårt att tro att man någonsin kommer att få ner några rosor i jorden med tanke på snömängden ute....men jag har iaf beställt ett gäng! :-)

John davies
Duchesse de montebello
Belle de crecy
Morden blush
Prairie joy
Morden Blush
Maidens Blush
Crown princess margret
Peace
mme boll
mme plantier
Flammentanz
frulingsduft
Rosa mundi

Pust! Ska bli kul!!!
susehn
Å The , så många fina klätterrosor du beställde! Blev själv helt såld i Amadeus och Jasmina senaste sommar, blev lite av fjolårets favvisar!
Tvilling77´s gäng var inte illa, många godbitar där! Det är så roligt att se att det inte bara är jag som beställer rosor från hjärtat så resultatet blir en salig färgmix, fast du kanske är en ordningsam människa och redan har planerat in dem i en färgstämd rabatt?
tvilling77
ha ha Susehn, jag har nog beställt en del av rosorna från hjärtat men har en plan att skapa en vit/rosa/lila rabatt också....men jag hade svårt att hejda mig, skulle kunna beställa hur många som helst! Sen återstår att se om dom klarar min zon..men jag tänker då prova!!! :-)
susehn
Jepp, det där med begränsning är helt klart en egenskap som inte är alla förunnat, ska det tro vara genetiskt betingat??? Hur som helst, det finns massor med ursäkter för sillsalladsrabatter, jag brukar köra med att lida av färgblindhet, kände för lite komplementfärg, annars en dålig dag eller fel ljussättning vid plantering å om inte annat sååå, var i naturen finns en färgöversensstämmande rabatt??? Så fortsätt med hjärtinköpen av hjärtans lust med gott samvete, det mår man bara bra av!
tvilling77
Är det inte det som är lite av tjusningen med rosor, blir man förälskad i en ros ja då spelar färgskalan i resten av rabatten kanske mindre roll? Nu har jag inte så många rosor ännu men jag kommer att fortsätta köpa dom jag förälskar mig i....;-) Sen att jag bor i en högre zon får man ju försöka glömma ibland....jag har ju beställt några "prova på" ex och funkar dom ja då blir det ju vansinnigt roligt nästa vår! ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon