Sidor: 1, 2
fuchsian
CITAT (ängsvädd @ 25-01-2010, 12:10) *
Jag försöker bortse från de personliga påhoppen, men tyvärr finns det nog de som inte kan göra det. På det stora hela trivs jag här.

Hej ängsvädd,

Visst finns det mycket som händer i odlingssidan och sedan har jag upptäckt att det kan bli lite tufft ibland, men var finns förståelse och sunt förnuft. Alla kan ju inte skriva med samma mall... Vad skulle det bli om någon frågade nåt och det följdes upp med massa medlemmar som bara tycker dedsamma. Det blir ingen diskusion, men va lugnt skulle det bli och då har man inte här och göra ---- fuchian

CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 14:13) *
Det har jag och säkert många andra också.

Det här verkar ju skumt, men troligen inget att bry sig om .....fuchian
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 05-06-2010, 20:05) *
Ingen som följer forumreglerna blir avstängd det borde väl du veta som redan blivit avstängd en gång.

Hej Stintan.... Jag undrar hur gör en nybörjare? Det verkar finnas många som har varit med länge och de har skaffat nån slags metod i sina inlägg och svar, Det visste jag inget om. det verkar visst gälla nån person som ni har horn i sidan eller vad är det som händer?
Jag fick en bra diskussion där vi mindes och berättade vad vi hadde hört om dagen D, när kriget tog slut, men det finns ju en gränns där hur mycket intresse andra har om det, men det går ju inte prata sönder när det inte finns mer att brätta.
Försök nu kolla hur du har med "regelboken" och lägga dig i det som retar dig, finns väl annat, eller ....fuchian
skogstroll
jag tycker det är många som beter sig omoget och korkat och skrämmer bort nya medlemmar med en massa onödigt tjafs. var glada att forumet fortfarande finns, det finns inget bättre forum för trädgård. Vad skulle vi göra utan odla?
fuchsian
CITAT (ängsvädd @ 23-01-2010, 23:48) *
Odla är det enda trädgårdsforum jag är med på, så här års - ja förresten alltid tror jag - håller jag mest till i småprat. Har inte tänkt på om det blir fler konflikter så här års. Tråkigt om medlemmar lämnar forumen pga bråk som inte kan lösas eller uthärdas.

Hej ängsvädd,
Som ny medlem har jag fått sååå mycket bra tips som inte ens står i böcker. Sedan har jag lusläst lite här och där vad som händer i olika trådar,el forum, vilket det nu är, men du förstår nog vad jag menar.
Jag blir lite förvånad att vissa återkommer och börjar pika nån medlem, det lägger jag mig i, de får väl sitt med det, så ..... smile.gif Jag har svårt att begripa att man ska ställa till det på brist på annat. Om man nu blir överkörd så får man väl hoppa undan från det och utnjyttja de medlemmar som har mer väsentliga saker att dela med sig .....Någon nämnde om en regelbok till forumet, vad är detta? Bäst att inte gå i vägen ..... shy.gif ... fr. fuchian
fuchsian
CITAT (skogstroll @ 07-06-2010, 16:55) *
jag tycker det är många som beter sig omoget och korkat och skrämmer bort nya medlemmar med en massa onödigt tjafs. var glada att forumet fortfarande finns, det finns inget bättre forum för trädgård. Vad skulle vi göra utan odla?

Hej skogstroll, ..... det finns alla de sorters folk till allt, men som ny känner jag mig otrygg när jag fick tid att läsa igenom en hel del. (min onda ryggkota ville inte vara med längre) så jag får nöja mig vara still tills jag kommer till kiropr.
Jag började med Odla gm nyhetsbrev snart ett år sedan och av olika omständigheter fick jag tid över och upptäckte forumet och fick hjälp att komma igång med det. Det finns vackra bilder och annat roligt här så jag gillar detta och hoppas att denna ska finnas kvar. Jag köpte de flesta växterna fr. Odla och det har funkat bra. Förra året anlitade jag ett annat nätförsäljning av växter och ......Det mesta var skräp ....så jag är sååå glad att Odla finns, för jag har inte så lätt att ta mig ut till olika garden centers.... rolleyes.gif ... fuchian
fuchsian
CITAT (Gita @ 25-01-2010, 12:47) *
Att kalla meningsmotsåndare för troll är något som jag bestämt tar avstånd från. Det finns inga så kallade internettroll. Tycker det är en form av härskarteknik för att förringa den som har på något sätt från majotriteten avvikande åsikter, åsikter som är lite obekväma eller inte riktigt passar in.
Inte heller ser jag något fel att använda olika signaturer på olika forum, det är väl av säkerhetsskäl snarare
att rekommendera.
Gita

Hej Gita, .... det håller jag med om att ta avstånd från något som inte verkar "friskt", men man får tänka på att var och en har sina åsikter, men det är inte nödvändigt att få rätt till varje pris, har de inte något annat att göra hemma?
Skulle fråga hur gör man att fixa olika signatur i olika forum? Jag är så ny här och har redan fått en som förföljer och förlöjligar mig. Jag kommer att inte göra något åt det om det inte eskalerar och personen börjar kalla mig med namn. Hon är visst osams med flera på forumet, så jag känner mig inte ensam, men obehagligt är det när man har fullt upp att skriva rätt i forumet ..... confused.gif ... fuchian
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 07-06-2010, 16:25) *
Stintan, ... nu hänger jag inte med? Jag har inte märkt något speciellt under den tiden jag har varit här, och en nybörjare till och med.
Jag är ledsen om nu detta meddelande var till någon annan, så ska jag inte peta i det då. ....fuchian

Jasså det var märkligt. Du har nyligen blivit avstängd från forumet på grund av att du inte följt forumreglerna men redan efter någon dag så registrerar du dig igen med ett nytt användarnamn. Jag är nog inte ensam om att inte glömma dina elaka påhopp som skedde utan att någon varit otrevlig mot dig. Om du tror att dina snyfthistorier gör saken bättre så är du bara patetisk.

Det är förbjudet att ha flera användarnamn på forumet och jag kan garantera att Gita inte menade att det skulle vara ok. Hon menade att det kan vara bra att ha olika användarnman på olika forum utanför Odla.

Om jag blev avstängd från ett forum så skulle jag skämmas att registrera mig igen.
Christina i Taxinge~
CITAT (*Stintan* @ 07-06-2010, 19:09) *
Jasså det var märkligt. Du har nyligen blivit avstängd från forumet på grund av att du inte följt forumreglerna men redan efter någon dag så registrerar du dig igen med ett nytt användarnamn. Jag är nog inte ensam om att inte glömma dina elaka påhopp som skedde utan att någon varit otrevlig mot dig. Om du tror att dina snyfthistorier gör saken bättre så är du bara patetisk.

Det är förbjudet att ha flera användarnamn på forumet och jag kan garantera att Gita inte menade att det skulle vara ok. Hon menade att det kan vara bra att ha olika användarnman på olika forum utanför Odla.

Om jag blev avstängd från ett forum så skulle jag skämmas att registrera mig igen.

Instämmer helt.

Red Top

tummenupp.gif bravo.gif
Rihane
Som information:

Av nyfikenhet och för att jag är tveksam till regeln, kollade jag detta. Som oinloggad ville jag registrera mig vilket jag inte fullföljde eftersom dels för att jag inte ville och dels för att jag förstod det jag läste och inte vill bryta mot användarvillkoren. Bla hittade jag följande text som är citerad från användarvillkoren, användarvillkor
CITAT
Du får som användare endast ha tillgång till och använda ett (1) användarkonto.

Om man blivit avstängd så har man inte tillgång till det användarkontot, man har tillgång till noll (0) användarkonton och jag hittade ingenstans om att man inte får registrera sig igen för att återigen få ett(1) användarkonto.

Edit: fick länken att fungera
gnon49
Jag förstår inte. Hur kan jag som vanlig medlem veta att en avstängd person har reggat sig med ett nytt nick?
Misstankar kanske, men i övrigt? Den informationen kan väl bara adm. ev. veta.
Meriona
Det går lätt att rega hur många nick som helst. smile.gif Fast jag använder dem inte, det är för lågt tycker jag.
devil.gif
Misstankar.....ja eller hur... slap.gif giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Rihane @ 07-06-2010, 20:49) *
Som information:

Av nyfikenhet och för att jag är tveksam till regeln, kollade jag detta. Som oinloggad ville jag registrera mig vilket jag inte fullföljde eftersom dels för att jag inte ville och dels för att jag förstod det jag läste och inte vill bryta mot användarvillkoren. Bla hittade jag följande text som är citerad från användarvillkoren, användarvillkor

Om man blivit avstängd så har man inte tillgång till det användarkontot, man har tillgång till noll (0) användarkonton och jag hittade ingenstans om att man inte får registrera sig igen för att återigen få ett(1) användarkonto.

Edit: fick länken att fungera

Det var inte heller det jag sa angående konton. En del vet inte skillnad på forum och avdelningar i ett forum och kallar därför de olika avdelningarna för forum. Därför ville jag förtydliga det Gita menade.

Om man inte sköter sig utan blir avstängd så är det ju knappast meningen att man dagen efter ska skapa ett nytt konto. I samråd med Admin kan man få sitt gamla användarkonto aktualiserat igen efter ett tag. Jag vet inte säkert hur det är på Odla men på många andra forum kan folk bli avstängda på en viss tid. Säkert skickas det mail till vederbörande.

CITAT (gnon49 @ 07-06-2010, 21:17) *
Jag förstår inte. Hur kan jag som vanlig medlem veta att en avstängd person har reggat sig med ett nytt nick?
Misstankar kanske, men i övrigt? Den informationen kan väl bara adm. ev. veta.

I vissa fall råder det ingen som helst tveksamhet.
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 23-01-2010, 23:57) *
Visst blir det lite mer grälsjukt så här års. När våren kommer så brukar det lugna ner sig.

jag har också märkt att det är lite säsongsbetonat, vår och höst... eller? giggle.gif
Rihane
CITAT (*Stintan* @ 07-06-2010, 22:40) *
Det var inte heller det jag sa angående konton. En del vet inte skillnad på forum och avdelningar i ett forum och kallar därför de olika avdelningarna för forum. Därför ville jag förtydliga det Gita menade.

Om man inte sköter sig utan blir avstängd så är det ju knappast meningen att man dagen efter ska skapa ett nytt konto. I samråd med Admin kan man få sitt gamla användarkonto aktualiserat igen efter ett tag. Jag vet inte säkert hur det är på Odla men på många andra forum kan folk bli avstängda på en viss tid. Säkert skickas det mail till vederbörande.
I vissa fall råder det ingen som helst tveksamhet.

Jag håller med Gita om att för sin egen säkerhets skull är det lämpligt att ha olika nick på olika forum. Men det var inte det jag ville informera om utan om var man hittade dom regler som finns.
Jag läste en gång till: mycket riktigt så sa du aldrig att hon gjort något förbjudet utan det var den tolkning jag gjorde. Ber om ursäkt för det.Jag har sett flera hävda något liknande och jag ville helt enkelt ta reda på dom regler som finns, som man har godkänt och är enligt reglerna skyldig att känna till.

Ser ett det mesta andra du skriver är tankar och åsikter som du uttrycker. Jag vet inte heller hur mailen ser ut som man får när man blir avstängd eller om man får någon förklaring.

Jag kan också spekulera, det verkar som att om man blir avstängd så får man visst det registrera sig igen.
Antar att man om man håller sig i skinnet är det inget som hindrar att man tar nya tag.

Fuchian: Din "bekant" bråkade i trädgårdsavdelningen. Gör inte samma misstag. Det är en oskriven regel, att inte bråka där. I stort sett ingen av dom som älskar att diskutera är annat än vänliga och hjälpsamma på trädgårdsavdelningen,
Aqvakul
CITAT (Rihane @ 08-06-2010, 18:37) *
Fuchian: Din "bekant" bråkade i trädgårdsavdelningen. Gör inte samma misstag. Det är en oskriven regel, att inte bråka där. I stort sett ingen av dom som älskar att diskutera är annat än vänliga och hjälpsamma på trädgårdsavdelningen,

yes.gif
fuchsian

Stintan .... det var mycket information på en gång, måtte den stackarn sitta i ett hörn och skämmas .. ysch..
fuchsian
Jag håller med Gita om att för sin egen säkerhets skull är det lämpligt att ha olika nick på olika forum. Men det var inte det jag ville informera om utan om var man hittade dom regler som finns.
Jag läste en gång till: mycket riktigt så sa du aldrig att hon gjort något förbjudet utan det var den tolkning jag gjorde. Ber om ursäkt för det.Jag har sett flera hävda något liknande och jag ville helt enkelt ta reda på dom regler som finns, som man har godkänt och är enligt reglerna skyldig att känna till.

Ser ett det mesta andra du skriver är tankar och åsikter som du uttrycker. Jag vet inte heller hur mailen ser ut som man får när man blir avstängd eller om man får någon förklaring.

Jag kan också spekulera, det verkar som att om man blir avstängd så får man visst det registrera sig igen.
Antar att man om man håller sig i skinnet är det inget som hindrar att man tar nya tag.

Jag såg att namnet "fuchia" används i olika stavningar, så jag är osäker om vem du menar? Jag känner inte till nån "bekant" som skulle ha bråkat i trädgårdsavdelningen, har försökt hinna läsa igenom, men det verkar så att jag ska inte befatta med detta utan lägga det åt sidan för min egen del.....Fuchian
fuchsian
CITAT (skogstroll @ 08-06-2010, 10:19) *
jag har också märkt att det är lite säsongsbetonat, vår och höst... eller? giggle.gif

Hej skogstroll,
läste igenom denna diskussion och det som slog mig var att för det mesta brukar en del ha antingen en vårdepression el. en höstdepression, eller påde och. detta är INTE ILLA MENT ÅT NÅGON, utan ett konstaterande som jag har märkt av hos en del mer eller mindre. Ofta lätta nergångar brukar hända just vid vår och höst och de som vet om det, tar det som det kommer och låter det gå över. sedan finns dom som inte vill erkänna det och då blir det en del grälsjuka med i bilden. Har levt över 20 år med en manodepressiv svärmor flåsande i nacken, så det är inte roligt åt någon, men ibland får man finna sig om man inte kan undvika dessa. ... sorgligt, men sant... unsure.gif fr, Fuchian
Rihane
CITAT (fuchian @ 10-06-2010, 15:24) *
Jag såg att namnet "fuchia" används i olika stavningar, så jag är osäker om vem du menar? Jag känner inte till nån "bekant" som skulle ha bråkat i trädgårdsavdelningen, har försökt hinna läsa igenom, men det verkar så att jag ska inte befatta med detta utan lägga det åt sidan för min egen del.....Fuchian

Jag förstår. Lägger även jag det åt sidan.
fuchsian
CITAT (Rihane @ 10-06-2010, 16:51) *
Jag förstår. Lägger även jag det åt sidan.

Instämmer, Rihane, det finns bättre saker att ta itu med än bli totalt vimsig av att det inte ska ta slut med tramset, det finns så mycket gott att komma med och intressant att lära sig, det är det som ger en fin känsla.. smiley_small_hug.gif ... Fuchian
fuchsian

Hej Rihane, det var då ett konstigt tråd jag nu fick fram. Vad håller ni på egentligen? Det jag undrar att vilka oskrivna regler det skulle tas hänsyn till? Hur kan de nya kunna vara enl. dessa "oskrivna" regler?
Sedan en sak till; mitt i allt detta ni håller på finns en notis som ni gärna fäster vid mitt signum. Har ni inget annat för er, så låt personen i fråga vara ifred dvs. om hon finns kvar och jag står endast för mitt signum, ensam och alena, och så tänker jag bli...Om detta meddelande hamnar hos någon annan, så ta inte illa vid, jag vädrade bara min åsikt om allt tissel och tassel ....... angel_not.gif ... Fuchian ..
Alba
CITAT (fuchian @ 10-06-2010, 15:24) *

Det är väl denna bekanta som åsyftas http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...94007&st=80

inlägg 99
fuchsian
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 07-06-2010, 19:41) *
Instämmer helt.

Totalt en helsnurrig diskussion som inte leder till växterna utan till hus i helvete eller vad kallas stället med han som håller vakt .....
*Stintan*
Ändå plockar du fram tråden och svarar på samma inlägg som du redan förut svarat på. Precis på samma sätt som ditt alter ego Tottes matte brukade göra. Tycker du att diskussionen blir mindre snurrig av sånt?
Rihane

CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 16:18) *
Hej Rihane, det var då ett konstigt tråd jag nu fick fram. Vad håller ni på egentligen? Det jag undrar att vilka oskrivna regler det skulle tas hänsyn till? Hur kan de nya kunna vara enl. dessa "oskrivna" regler?
Sedan en sak till; mitt i allt detta ni håller på finns en notis som ni gärna fäster vid mitt signum. Har ni inget annat för er, så låt personen i fråga vara ifred dvs. om hon finns kvar och jag står endast för mitt signum, ensam och alena, och så tänker jag bli...Om detta meddelande hamnar hos någon annan, så ta inte illa vid, jag vädrade bara min åsikt om allt tissel och tassel ....... angel_not.gif ... Fuchian ..

Nå, det var väl ungefär andemeningen i det jag ville få fram. (Svårt att uttrycka det, så att det blir förstått, utan att förargeliga pekpinnar kommer med).
Ta det varligt med ditt nick eller ej.
Du fattar självklart dina egna beslut.

/Rihane som på nytt lägger det åt sidan

fuchsian
CITAT (Alba @ 13-06-2010, 16:25) *
Det är väl denna bekanta som åsyftas http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...94007&st=80

inlägg 99

Alba, Nu fattar jag ingenting. Vad menas med dessa olika, trol. nåt fr. vebben kanske? Vad är meningen i det hela ---- börja jaga mig, eller? Om ni har haft beskymmer med någon, så är inte jag den rätte att fråga om det. Detta leder ingenstans och jag säger bara att låt mig vara i fred med era mystiska "klumerurer" i fortsättningen, jag har rätt att diskutera ang mina växter, inte om mitt privatliv ..... sleeping.gif ...Fuchian..

CITAT (Rihane @ 13-06-2010, 17:12) *
Nå, det var väl ungefär andemeningen i det jag ville få fram. (Svårt att uttrycka det, så att det blir förstått, utan att förargeliga pekpinnar kommer med).

Tackar för det! Kanske får även jag finnas till. För bövelen, har frågat vad en NICK betyder, men får inga svar...OK. hemligt dataspråk kanske? Jag är inte kunnig i allt som finns i våra datorer, så jag gör det enkelt för mig .... sleeping.gif ... Fuchian ..

CITAT (Rihane @ 13-06-2010, 17:12) *

Du skriver att jag ska fatta egna beslut! Ja visst, men försök inte då att lägga dig i vad jag skriver. Vore det ett vettigt beslut för din del?
Alba
Du skriver ju att det var en väninna som tagit ditt anv. och skrivit.

Citat av vad du skrivit:
Jag har fått nog av alla vinkar och kommentarer som min väninna ställde till, även att det inte gick så långt. hon fick ingen info att hon var avstängd, men nu låter jag inte henne använda min dator mera, det finns nämligen gott om datorer hemma hos mig och olika användare.
Jag håller med dig, varför inte få ha sin lösenord ifred??? ... fuchian

Som svar på din fråga ang nick - Fuchian är ett nick
Red Top
Fuchian är ditt nick=nickname.
Alba
edit - dubbelt.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 16:59) *
Ändå plockar du fram tråden och svarar på samma inlägg som du redan förut svarat på. Precis på samma sätt som ditt alter ego Tottes matte brukade göra. Tycker du att diskussionen blir mindre snurrig av sånt?

Men, Stintan, det viste jag inte att jag har en själsfrände på tråden, skulle gärna vilja träffa personen i fråga som ställer till det för mig --- denna sk. Tottes matte, om hon nu finns överhuvudtaget.
Red Top
Hon är nog lika verklig som du.
Rihane
CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 17:34) *
Du skriver att jag ska fatta egna beslut! Ja visst, men försök inte då att lägga dig i vad jag skriver. Vore det ett vettigt beslut för din del?

Rätt, mycket vettigt beslut.
Jag lägger mig inte i mer i det du skriver.

fuchsian
CITAT (Alba @ 13-06-2010, 17:35) *
Du skriver ju att det var en väninna som tagit ditt anv. och skrivit.

Citat av vad du skrivit:
Jag har fått nog av alla vinkar och kommentarer som min väninna ställde till, även att det inte gick så långt. hon fick ingen info att hon var avstängd, men nu låter jag inte henne använda min dator mera, det finns nämligen gott om datorer hemma hos mig och olika användare.
Jag håller med dig, varför inte få ha sin lösenord ifred??? ... fuchian

Som svar på din fråga ang nick - Fuchian är ett nick

Tack alba, nu fick jag svaret till det där nicket, tackar så mycket för det. Vad du sen har fått ihop vet jag inte, men vad angår det mig ---- --- så i lugn och ro fortsätter jag med mina växter, detta intresserar mig inte ett dugg ......Fuchian

CITAT (Rihane @ 13-06-2010, 17:46) *
Rätt, mycket vettigt beslut.
Jag lägger mig inte i mer i det du skriver.

Det tackar för, inget mera....

CITAT (Red Top @ 13-06-2010, 17:43) *
Hon är nog lika verklig som du.

hej du, är du medial?
Aqvakul
Jag är helt övertygad om att Tottes matte och Fuchian är samma person (eller möjligen enäggstvillingar) - två människor kan annars inte uttrycka sig så lika...
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 17:53) *
Tack alba, nu fick jag svaret till det där nicket, tackar så mycket för det. Vad du sen har fått ihop vet jag inte, men vad angår det mig ---- --- så i lugn och ro fortsätter jag med mina växter, detta intresserar mig inte ett dugg ......Fuchian

hej du, är du medial?

Du har ju själv skrivit det Alba citerade har du redan glömt det? Tottes matte kan du väl träffa i din andevärld.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 18:05) *
Du har ju själv skrivit det Alba citerade har du redan glömt det? Tottes matte kan du väl träffa i din andevärld.

Nej, Stintan, jag håller inte med era citeranden hit och dit. Jovarss, gör jag besök i andevärlden när det behövs, men ser detta som en så fjuttig tjafs att de där uppe är inte itresserade om det. Den andevärlden är inte embart min utan allas som lever på denna planet. Detta som info, inget illa ment. ... angel_not.gif fuchian
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 18:25) *
Nej, Stintan, jag håller inte med era citeranden hit och dit. Jovarss, gör jag besök i andevärlden när det behövs, men ser detta som en så fjuttig tjafs att de där uppe är inte itresserade om det. Den andevärlden är inte embart min utan allas som lever på denna planet. Detta som info, inget illa ment. ... angel_not.gif fuchian

Men snälla nån du citerar inlägg i ett kör men när Alba citerade ett inlägg du skrivit då vill du inte ens erkänna att det är du som skrivit det. Hur står det till egentligen? Håll dig till sanningen istället det brukar löna sig i längden.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 17:58) *
Jag är helt övertygad om att Tottes matte och Fuchian är samma person (eller möjligen enäggstvillingar) - två människor kan annars inte uttrycka sig så lika...

Hej Aqvakul, ... det du tycker är ju fritt fram för dig att tycka, men ge inte det till allmän läsning, för det kan uppfattas fel. Det finns så många stingsliga personer som vill klistra lappar på andra för att behålla sin egen identitet. Jag har uppfattat dig som en reko forumkompis och gillar att läsa det du skriver.
Det känns inte som du när du hoppar med dessa grälsjuka personer, jag fattar bara inte att de orkar hålla på med nonsens.
En sak ska du veta, vi har våra tvillingssjälar = tvillingar var och en, men jag har fått den gåvan fr. födslen och detta är jag, medveten om en hel del saker som sker kring andra.... ta det som du vill, men jag låter dem gräla utan mig. Jag har inte behov att visa vem jag är, men jag vill ha råd och umgås med likasinnade i forumet. .... det är väl meningen med detta? .... angel_not.gif Fuchian
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 18:33) *
Men snälla nån du citerar inlägg i ett kör men när Alba citerade ett inlägg du skrivit då vill du inte ens erkänna att det är du som skrivit det. Hur står det till egentligen? Håll dig till sanningen istället det brukar löna sig i längden.

Men snälla du, Stintan, du vet inte något om mig och kan inte ge råd att hålla med vad som helst som det faller ner. Ni och du har ju velat mig illa, så jag vill ikke ge ut mer av mig själv till en viss typ av människor.
Obs; detta säger jag bara som en liknelse, inget ont till något, men sanningen är att alla människor kan inte ha samma åsikter, erfarenheter, kulturarv och allt annat vi har i mångfallt, därför är det fel att försöka klistra någon annans lappar på mig, så funkar inte jag. Kan du förstå det och låta mig vara ifred, vore snällt..Fuchian
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 05-06-2010, 20:05) *
Ingen som följer forumreglerna blir avstängd det borde väl du veta som redan blivit avstängd en gång.

Oj. men har sånt också hänt!
Meriona
Är det Tomas Di Leva? unsure.gif
fuchsian
CITAT (Meriona @ 13-06-2010, 20:02) *
Är det Tomas Di Leva? unsure.gif

Japp, det kan det vara, men håller inte på med hustrumisshandel som han.

CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 18:55) *
Men snälla du, Stintan, du vet inte något om mig och kan inte ge råd att hålla med vad som helst som det faller ner. Ni och du har ju velat mig illa, så jag vill ikke ge ut mer av mig själv till en viss typ av människor.
Obs; detta säger jag bara som en liknelse, inget ont till något, men sanningen är att alla människor kan inte ha samma åsikter, erfarenheter, kulturarv och allt annat vi har i mångfallt, därför är det fel att försöka klistra någon annans lappar på mig, så funkar inte jag. Kan du förstå det och låta mig vara ifred, vore snällt..Fuchian

Sanningen Stintan, den är ej dig förunnats....
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 13-06-2010, 18:33) *

Stintan, ang sanningen, vad kan det vara? Din sanning eller min sanning?
Jag anser att nu är det nog, jag vet vad jag behöver veta, men jag slösar inte min energi för att ni ska få mig att krypa i era fötter.... Detta är hot mot mig du kommer med, inga sanningar finns till dig, tyvärr... jag kommer att sluta denna meninglösa debatt som handlar hur trycker man ner Fuchian!
Inget från dig kommer till mina trädgårdsinlägg. Katten också, hade velat vara bland blommor och blad och inte i denna diskussion som gick ut på att jag måste krypa för er, fyj F...sen
Biggan_
CITAT (fuchian @ 13-06-2010, 20:50) *
... jag kommer att sluta denna meninglösa debatt som handlar hur trycker man ner Fuchian!
Inget från dig kommer till mina trädgårdsinlägg. Katten också, hade velat vara bland blommor och blad och inte i denna diskussion som gick ut på att jag måste krypa för er, fyj F...sen

Nu får du väl ändå ge dej! Det är ju du själv som tar upp och matar på i den här tråden!
netha
CITAT (Biggan_ @ 13-06-2010, 21:40) *
Nu får du väl ändå ge dej! Det är ju du själv som tar upp och matar på i den här tråden!

Tycker också att det har gått för långt med denna persons påhopp och anklagelser. thumbdown.gif
Påminner mycket om tidigare "flerpersons" fantasiskriverier. (om man tar med det förra nicket också)
fuchsian
CITAT (netha @ 13-06-2010, 21:55) *
Tycker också att det har gått för långt med denna persons påhopp och anklagelser. thumbdown.gif
Påminner mycket om tidigare "flerpersons" fantasiskriverier. (om man tar med det förra nicket också)

netha .... vad än som händer så jag råder dig att inte skriva hot och diagnoser, det kallas ärekränkning, så att du vet. Tänkte att strunta i denna grejen för det verkar bli mer och mer som "jakt" och jag tänker inte vara nån offer som helst. Jag behöver inte svara på konstiga frågor och antydningar, så det må vara bra med det.
Jag tar en flygtur ...
*Stintan*
Att du ser saker som inte andra ser har du ju berättat och nu visar du prov på det i ditt svar till netha. Att hon skulle hotat eller ställt diagnos är rena fantasier helt tagna ur tomma intet.

Flyg försiktigt!
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 14-06-2010, 11:15) *
Att du ser saker som inte andra ser har du ju berättat och nu visar du prov på det i ditt svar till netha. Att hon skulle hotat eller ställt diagnos är rena fantasier helt tagna ur tomma intet.

Flyg försiktigt!

ja, Stintan, det visste jag inte att man blir uppkallad både det ena och det andra och ge en diagnos, det kan inte vara meningen, för jag vill inte göra så. Att jag ser, och jag ser mycket, men jag vill inte ha det här i forumet, för att det är en annan historia och hör inte hemma här.
Jag är fri och jag flyger med eftertanke och försiktigt... angel_not.gif det finns inga änglar på jorden, sägs det, men det kvittar.....
fuchsian
CITAT (netha @ 13-06-2010, 21:55) *

Jaa, vad bra det vore att kunna dela på sig själv, då hann man mycket mera, men hur i katten gör man det?.. angel_not.gif .. Fuchian ... Kunde inte hålla fingrarna i styr, men du är nu på min lista för oönskade medlemmar, så jag kommer inte att se vad du skriver ... lite andrum behövs .....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon