Sidor: 1, 2
Knytt
Här är deltagarna i Grönsaksfrökedja 2 varv 2!

Katah

Peztis

Karlsdal

Veram

Blomkronan

Lina och Olav

Najsan

Margith

Dyk ynder ytan

Laura

Knytt

Jag skickar i helgen, instruktioner ligger i kuvertet!
Jag gör iordning kuverten så de ska gå att återvända, slit alltså inte upp kuvertet så fort du kan som ett galet barn på julafton giggle.gif

Edit: Ny deltagare tillagd
Peztis
Jippi!!!

Äsch, nu kom jag långt ned igen... Jaja, det är väl bara att härda ut! smile.gif
Knytt
Jag kan fortfarande stuva om det behöver ju ingen veta whist.gif
blomkronan
YES yahoo.gif ..... MERA GRÖNSAKSFRÖN yahoo.gif

Jag har i år blivit "grönsakstok" det är sååååå härligt att jag äntligen kommer ha plats för det i sommar (odlingslotten).
Hoppas bara jag kommer att ha ordentligt med tid att hinna med allt naughty.gif Tur att jag råkat köpa dubbelt av en del sorter... nu kan jag byta till annat biggrin.gif
Crazy4Flowers
Knytt du har väl inte glömt mig??

Edit: Äsh mitt fel är ju med på kedja 1 angel_not.gif
DykUnderYtan
CITAT (Peztis @ 27-01-2010, 22:32) *
Jippi!!!

Äsch, nu kom jag långt ned igen... Jaja, det är väl bara att härda ut! smile.gif

Om du står långt ned... innebär det då att jag i så fall står jag långt upp?? naughty.gif
Knytt
Alla kan faktiskt inte stå överst alltså, det blir så krångligt att skicka kuverten då giggle.gif
Peztis
CITAT (Knytt @ 27-01-2010, 22:34) *
Jag kan fortfarande stuva om det behöver ju ingen veta whist.gif

Jag tror både du och jag blir halshuggna då! biggrin.gif
Knytt
Men nummer 2 är ju inte så långt ner biggrin.gif
Peztis
VAD HÄNDE!!!!!??? yahoo.gif

kram1.gif
Knytt
Jag har ingen aning men vad som än hände så hände det nog igår ... rolleyes.gif
blomkronan
jag såg inget whist.gif

Är kuväret på väg nu?
katah
Först !!! yahoo.gif plötsligt händer det ....

Knytt
Jag skickar i helgen! biggrin.gif
Anemone nebulosa
CITAT (Knytt @ 27-01-2010, 22:27) *

Katah

Peztis

Karlsdal

Veram

Blomkronan

Lina och Olav

Najsan

Margith

Dyk ynder ytan

Knytt

Jag gör iordning kuverten så de ska gå att återvända, slit alltså inte upp kuvertet så fort du kan som ett galet barn på julafton giggle.gif

Skulle inte jag vara med den här omgången? unsure.gif
Knytt
Du är med i kedja 1 smile.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=95056
Anemone nebulosa
CITAT (Knytt @ 29-01-2010, 13:01) *

Aha smile.gif
Laura
CITAT (Knytt @ 27-01-2010, 22:27) *

Katah

Peztis

Karlsdal

Veram

Blomkronan

Lina och Olav

Najsan

Margith

Dyk ynder ytan

Laura

Knytt

Edit: Ny deltagare tillagd

TACK!!! yahoo.gif
Knytt
Ingen orsak biggrin.gif

Idag borde kuvertet komma hem till Katah!
blomkronan
yahoo.gif Jag har blivit värsta grönsaks nörden giggle.gif
Det ska bli så kul att få kuvärret snart...
I dag var jag på plantagen naughty.gif några påsar fick jag med mig hem...
Alla frön behöver man ju inte själv, så jag kan byta med annat...
det här med bytar kedjor är ju suveränt yahoo.gif
katah
Kuvertet har redan passerad Katah och åkt vidare till Peztis !
Peztis
Åhhhhh! Då är det bäst jag sätter fart med mina påsar!!! yahoo.gif
Knytt
Här går det undan! smile.gif Tur det, vi är många nu. Och jag vill ju också hinna så innan midsommar tongue.gif
Peztis
Fröpåsarna förbereddes, sedan hämtade jag posten och sonen på dagis och nu har jag suttit och vrakat bland alla mumsiga grönsaker!

(Alltså, jag har inte suttit och knaprat på fröna - bara med ögonen!)

Nu har jag lagt i mitt bidrag tillsammans med brevet, förslutit och satt på frimärken... adresser står där också! Tyvärr har ju posten redan hämtat så imorgon går kuvertet vidare till Karlsdal så sedan har hon hela helgen på sig att fixa!

Just ja, jag har tagit ett nytt vadderat kuvert som nu är förslutet med jungfruben och plastficka som det bara är att byta adresslapp i så förhoppningsvis så håller det varvet ut.
Peztis
Har kuvertet kommit fram?
karlsdal
Hej, och förlåt! Gubben glömde bort att jag hade fått post i fredags och helgen var jobbar-helg så jag har inte hunnit eller orkat starta datorn. Jag siktar dock på att få det i lådan i em eller senast i morgon...
Knytt
Ni är så snabba och flitiga allesammans biggrin.gif
veram
Jag fick det tjocka kuvertet igår 10/2 och har skickat det till nästa på listan idag! Min adress var felaktig, så en avlägsen granne fick brevet, men snäll som han var kom han till oss med det. Jag hoppas inte det blev försenat pga detta. I stället spurtade jag med fröerna och plockade ihop allt på nolltid! Jättekul med nya frösorter som man aldrig har provat. Vilken sommar det ska bli och vilka odlingar!!!!
Vi har haft datorn på service och fick tillbaka den idag, så jag kunde inte skriva någonting här förrän idag.
Jag har skrivit in rätt adress på mig på listan, om det blir fler omgångar, Knytt.
Blomkronan - håll i dig - det är många fröer / Veram
Knytt
Men oj hur kan det ha blivit så! Jag ber om ursäkt om jag strulat till det, hur mycket man nu kan strula till det när man kopierar och klistrar in g.gif
veram
Ingen fara Knytt! Jag väntade kuvertet redan på tisdag och blev fundersam när inget kom. Därför hann jag förbereda fröpåsar att skicka. Sen blir man sittande där med alla nya fröpåsar och blir så inspirerad till allt möjligt roligt, så man nästan tappar bort sig i fröhögen. Jag hade ju dessutom ingen dator att googla på just då, så jag fick ta Impectakatalogen och alla andra som fanns att kika i. FRÖER ÄR KUL!
Veram
blomkronan
idag kom kuväret till mig.... ååå herre gud!!!!! vad många påsar det var med.... åååååå här blir det svårt att välja dunno.gif
Jag har googlat ett tag nu... får väll sova på saken giggle.gif i morgon har jag nog bestämt mig och skickar kuväret vidare...
Lina och Olav
Då närmar det sig mig snart! Har laddat med fröpåsar!
blomkronan
Det var så många påsar smile.gif jag fick brevet vidare i går... så i dag borden den dycka upp hos dig smile.gif
Jag är så glad över denna kjedja tummenupp.gif Tack vare den kommer jag kunna odla en massa olika roliga grönsaker som jag ínte skulle ha gjort annars... frågan är ju bara när... iår får man väll inte direktså bönorna förens i juni... med tanke på all snö -cry-.gif

thanks.gif Knytt som starta kjedjan... en rose.gif till dig.
Najsan
Snart är det min tur!!!! yaay.gif
Lina och Olav
Fröpåsarna kom som utlovat igår. Massa goda saker. Var helt asocial hela kvällen då jag satt och funderade och sorterade. tongue.gif
Efter lite bytande blev det ett tiotal nya fröer.

Dom ligger nu på brevlådan så förhoppningsvis är dom hos Najsan på måndag.

Jag hade några sorter där sista försäljningsdatum var sep-09 så jag kompenserade med att lägga i ett par extra sorter. Hoppas det var ok!
Najsan
Jippi! bravo.gif yahoo.gif

idag kom godsakerna till mig, och jag som skulle tentaplugga och allt... men vad gör man, hur ska man ha tid att läsa om sepsis när det ligger fröer i brevlådan?? whist.gif

Hittade lite smått och gott och brevet ligger snart på lådan igen, borde vara hos Margith på tis eller ons senast.

Mycket nöje!

/Najsan pajsan
Crazy4Flowers
Värst vad snabbt denna kjedja gick, önskar att jag var med. Vi får hoppas att kedja 1 kommer igång snart. Inte ett dugg avis på er, nää inte crazy.gif
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 22-02-2010, 19:50) *
Värst vad snabbt denna kjedja gick, önskar att jag var med. Vi får hoppas att kedja 1 kommer igång snart. Inte ett dugg avis på er, nää inte crazy.gif

Ja det var väldigt vad det var grejjor där som hände!
Det gäller att välja sina kedjor! tongue.gif
Margith
Tyvärr, det kom ingen rolig post alls i dag -cry-.gif

Men brevet kanske har blivit försenat i nån snöstorm i södra Sverige?

Jag står vid brevlådan i morgon igen och väntar på brevbäraren laugh.gif
Margith
Tyvärr kom det ingen rolig post i dag heller -cry-.gif

Jag får stå vid brevlådan imorgon igen och vänta på brevbäraren.
Najsan
Förlåååt!!!! -cry-.gif -cry-.gif

Pga kommunikationsmiss kom kuvertet inte på lådan förrän igår....

Det var verkligen inte meningen att skicka ut dig i snön i två dagar i onödan!! Hoppas du kan förlåta mig Margith... blomma.gif blomma.gif blomma.gif
Margith
Det är lugnt Najsan, norrbottning som jag är, är jag van vid snö laugh.gif

I morse var det iofs -29,8 vilket t o m jag tycker är lite mycket, men jag har skoterskor, dunjacka och lovikkavantar... och ska jag sen vara alldeles ärlig är det inte mer än kanske 15 meter till brevlådan tongue.gif

Jag står troget vid brevlådan i morgon igen.

kompiskram.gif
Margith
Laura
hi hi, ni är roliga, lika ivrig som jag. men jag ligger ju sist på listan (förutom Knytt så klart)... tänk på mig...
-fear-.gif håller på explodera! smile.gif hade det inte varit för denna tråd så hade jag stått ut vid brevlådan själv varje dag! giggle.gif
Najsan
CITAT (Laura @ 24-02-2010, 20:38) *
hi hi, ni är roliga, lika ivrig som jag. men jag ligger ju sist på listan (förutom Knytt så klart)... tänk på mig...
-fear-.gif håller på explodera! smile.gif hade det inte varit för denna tråd så hade jag stått ut vid brevlådan själv varje dag! giggle.gif

Sån tur att vi håller dig uppdaterd då så du slipper frysa fast där ute, med den här vintern så hade vi fått komma och hacka loss dig till våren sos.gif
giggle.gif
Margith
Nu har kuvertet kommit thanks.gif
Här fanns mycket spännande!

Nu ska jag klämma, Googla och fundera lite, så DykUnderYtan gör dig beredd på tisdag, då är det din tur smile.gif
Laura
Nu sitter jag här med alla mina fröpåsar runt omkring mig och gör mig redo för kuveret biggrin.gif Men vad händer med mina stackars frö? Kommer det blir ett varv 3? blush.gif
Peztis
Vi skulle väl markera om vi ville vara med på varv tre också, var det inte så?
Det står på adresslappen i alla fall...
Crazy4Flowers
Har skickat PM till Knytt att jag vill vara med på denna kjedja men inte fått svar. Vet inte alls hur det går med den andra kjedjan verkar vara stendöd.
Peztis
CITAT (Crazy4Flowers @ 28-02-2010, 15:57) *
Har skickat PM till Knytt att jag vill vara med på denna kjedja men inte fått svar. Vet inte alls hur det går med den andra kjedjan verkar vara stendöd.

Trist!
Crazy4Flowers
Minst sagt, tänkte att jag kunde ju lika gärna få vara med här innan den ska till Knytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon