Full version: Vitalt
Sidor: 1, 2, 3
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 31-01-2010, 10:28) *
Dags att avsluta dethär.

Berith, du kan lugna ner dig nu och sluta elda under - måste berömma dig för du är skicklig och vet hur ett forum skall hanteras tummenupp.gif jag har aldrig gjort dig något och du har retat upp dig på mig i största allmänhet antar jag. Det har fungerat bra ändå tycker jag genom att vi alltid undvikit varandra...

Jag vägrar ta på mig någon offerroll och för att vinna sympatier - inte min stil helt enkelt. Jag blir bara förbannad - att köra med olika identiteter på ett forum har bara ett syfte, att förstöra och det är framförallt inte tillåtet.

Jag är inte speciellt rädd av mig heller och tror att någon kommer att stå utanför min dörr någon natt för fegisar gör inte så - fegisar agerar i lönndom.

Jag är nog en ganska hederlig person och vill kunna se mig själv i spegeln på morgonen och att anklaga oskyldiga personer finns helt enkelt i min värld.

Det går inte att reda upp såna här saker bland forummedlemmarna själva och jag har anmält till admin eftersom det strider mot regelverket att registrera sig med olika nick och att trakassera andra medlemmar.

Nu är det inte roligt längre och eftersom det är helt frivilligt att skriva här så är det enkelt att kliva av.

Ni får ha det så gott, även du Berith yes.gif och snart är det vår och vi får annat att göra!

Låt inte detta vara orsak till att hoppa av, det är det inte värt varken för dig själv eller någon annan. Jag vill även i fortsättningen kunna få läsa dina inlägg och det tror jag vi är många som vill.
smiley_small_hug.gif
HelenN
Ja, ett avslut är ju alltid välkommet! Hoppas bara att ingen lämnar forumet och att vi ses i roligare trådar. Som sagt...det är ju vår snart och då får vi massor av roligare saker att göra:)
Olle A
CITAT (ängsvädd @ 31-01-2010, 11:18) *
Vad betyder det här - hoppas verkligen inte att du lämnar oss - du har inte gjort något fel - bara reagerat helt mänskligt - de som har gjort fel är de som skickat hat- och hotmejlen - glöm inte det. Snälla stanna kvar, du tillför forumet så mycket intressant och bra
smiley_small_hug.gif

Instämmer! Ta gärna en paus om det känns jobbigt, men jag hoppas att du kommer tillbaka sedan. smiley_small_hug.gif

Olle
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 31-01-2010, 11:28) *
Låt inte detta vara orsak till att hoppa av, det är det inte värt varken för dig själv eller någon annan. Jag vill även i fortsättningen kunna få läsa dina inlägg och det tror jag vi är många som vill.
smiley_small_hug.gif

Ja, här har du en till.
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 29-01-2010, 18:49) *
... Eftersom jag tidigare fått kritik för "kass människosyn" vill jag bara klargöra att det inte är jag som håller på med sådant. Jag må ha kass människosyn, men jag kör med öppna kort.

Varför gör du den förklaringen?

(vill du höra vad jag tycker?)
Gossen Ruda
Jag känner inte Ralf mer än att vi skickat PM ibland så där tar jag ingen ställning, däremot håller jag med Aqua om att orsaken till att sånt här uppstår då och då är den totala bristen på moderatorer och admin på forumet. Möjligen tror dom att det är bara vuxna människor här men det stämmer inte och dessutom kan även vuxna bråka. Att skicka PM eller mail till Göran eller Ingemar är tyvärr mest som att prata med ett svart hål, ibland kan man dock få svar och se åtgärder men alldeles för sällan.
Berith
Självklart ska Gunilla vara kvar, det är ju inte hon som skickat otrevliga och hotfulla PM. Och nu har väl inte farbror Bosse synts till på ett tag så kanske han gav sej iväg istället?

Förstår ju att ni som tagit Gunillas parti verkligen sett dessa PM, och nu förhoppningsvis fortsätter stötta henne här. yes.gif
narran
Admin ingriper nog inte för att han inte hittar några bevis varken för hotfulla PM eller dubbla nick. Är det här flashback eller en hönsgård. Vad är det förresten att bråka om ifall nån skulle skriva under dubbla nick. På vilket sätt blir man kränkt av det?
*Stintan*
CITAT (narran @ 01-02-2010, 21:02) *
Admin ingriper nog inte för att han inte hittar några bevis varken för hotfulla PM eller dubbla nick. Är det här flashback eller en hönsgård. Vad är det förresten att bråka om ifall nån skulle skriva under dubbla nick. På vilket sätt blir man kränkt av det?

Bara spekulationer och nu tog du chansen igen att ge dig på Gunilla T. Har du inget annat för dig? Odla t.ex.?

Vi har inte så vidare bra erfarenheter av människor som använder sig av dubbla nick på forumet och det räcker gott för att man inte ska gilla det fenomenet. Gillar du inte vår hönsgård kan du väl gå och kackla nån annanstans.
aanderss
jag tycker detta är ett trevligt forum och jag märker sällan bråk
Simplicity
Men vad är detta?

Är inte det här ett intresseforum för odlare av olika slag?

Varför bråkar ni så?

Etikettgurun Magdalena Ribbing tipsar om hur man ska hantera elakheter på nätet
här.
smuleborg
CITAT (Gunilla T @ 30-01-2010, 12:33) *
Det skulle vara intressant att höra era åsikter om hur man skall göra för att göra rätt så man inte själv står som måltavla plötsligt!

Det finns en del alternativ;

- anmäla överträdelser till admin

- säga ifrån öppet på forumet

- låtsas om ingenting

- säga upp sitt medlemskap och försvinna från forumet

- skicka PM till personen och vädja om att bli lämnad ifred

...eller något annat kanske men vad?

Gunilla, det är först denna dag jag läser tråden. Vid trakasserier, personangrepp, förföljelse: Jag skulle i första hand skicka ett PM till personen, för om det handlar om ett missförstånd, kan detta direkt redas ut. Jag skulle, om överträdelsen fortgår anmäla till admin. Admin är långsam, jag skulle anmäla igen. No respons: Jag skulle anmäla till Aqvakul (moderator). Jag skulle inte lämna forumet. Om du lämnar forumet, står vi alla seriösa här på forumet som förlorare.

Tillägg: Och om det inte hjälper, ta upp problemet här på allmänt forum. Problemet är, som jag ser det, tudelat: saken och en passiv admin.
Gossen Ruda
Aqvakul är ingen moderator, han är "bara" spamborttagare. Möjligen har han lite bättre kontakt med admin.
smuleborg
CITAT (Gossen Ruda @ 08-02-2010, 20:06) *
Aqvakul är ingen moderator, han är "bara" spamborttagare. Möjligen har han lite bättre kontakt med admin.

I så fall är han en länk till en passiv admin, trots begränsat mandat.
Aqvakul
CITAT (smuleborg @ 08-02-2010, 20:14) *
I så fall är han en länk till en passiv admin, trots begränsat mandat.

Jag föreslår att du PM:ar Gunilla, så får hon själv berätta vilka kontakter hon haft med admin.
Motti
Gunilla .T är inte den enda som fått obehagliga PM det har jag också fått,men jag skickade ett tillbaks och sa vad jag tyckte om sådana PM,sen har jag fått vara ifred,men det är otäckt att få dom och det känns hotfullt.
Anma
Jag tycker verkligen inte att Aqvakul ska i klädas en roll han inte innehar.
Han är en helt vanlig medlem precis som vem som helst men som har fått i uppdrag att ta bort spam. Han ska på inget sätt utnyttjas till att ha en gräddfil till någon admin, varken passiv eller aktiv. Om han ska medla ska han göra det av fri vilja, inte för att enskilda medlemmar missuppfattat hans roll.

Aqva,
Rätta mig om jag har fel!
Aqvakul
CITAT (Anma @ 08-02-2010, 20:38) *
Jag tycker verkligen inte att Aqvakul ska i klädas en roll han inte innehar.
Han är en helt vanlig medlem precis som vem som helst men som har fått i uppdrag att ta bort spam. Han ska på inget sätt utnyttjas till att ha en gräddfil till någon admin, varken passiv eller aktiv. Om han ska medla ska han göra det av fri vilja, inte för att enskilda medlemmar missuppfattat hans roll.

Aqva,
Rätta mig om jag har fel!

Vi är helt överens!

(tror knappast heller att jag har någon gräddfil till admin.)
smuleborg
CITAT (Aqvakul @ 08-02-2010, 20:23) *
Jag föreslår att du PM:ar Gunilla, så får hon själv berätta vilka kontakter hon haft med admin.

Det har jag gjort. Och till dig.
smuleborg
CITAT (Motti @ 08-02-2010, 20:36) *
Gunilla .T är inte den enda som fått obehagliga PM det har jag också fått,men jag skickade ett tillbaks och sa vad jag tyckte om sådana PM,sen har jag fått vara ifred,men det är otäckt att få dom och det känns hotfullt.

Man kan inte tro det, det här är ett Trädgårdsforum. Att markera, svara, tycker jag är första steget. Hjälper inte det ska admin ta sitt ansvar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon