Full version: Vitalt
Sidor: 1, 2, 3
Anma
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 11:19) *
Jamen... Skulle vi inte be om ursäkt? Gunilla pekar ut alla oss andra medlemmar här med sina antydningar och påståenden och ville ha en ursäkt. Jag gav henne en.

såg nu att du redan har fått svar, tar bort mitt.

Jag är i varje fall inte utpekad. det vet jag med säkerhet.
Berith
CITAT (Anma @ 30-01-2010, 11:49) *
Nja, jag tycker nog att hon pekar ut en bara som hon tycker ska träda fram och be om ursäkt. Jag tänker inte be om ursäkt då jag vet att jag inte terrat någon med otrevliga PM.
Men du kanske är osäker på om det är dig hon menar?

Nej jag är bensäker på att det inte är mej hon menar. Men kan ni andra vara säkra på det?
Anma
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 11:50) *
Nej jag är bensäker på att det inte är mej hon menar. Men kan ni andra vara säkra på det?

Ok, du hann ju svara. giggle.gif

Men för mig räcker det att JAG vet att det inte är jag.
Gunilla T
Bry er inte om Berith, hon försöker bara ställa till bråk...och det är inte min avsikt i alla fall.

Jag har anmält till admin - två ggr men det är som det är...ingen respons. Jag har läst användarvillkoren och det är inte tillåtet med flera identiteter men som jag ser det är det meningslöst med regler om det inte finns någon uppföljning.
ängsvädd
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 11:47) *
......
Nåå Gunilla, hur gick det med anmälan du gjorde tidigare? Var det den personen du anklagade eller är det istället du som ska be om ursäkt för att du sprider falska rykten och anklagar alla oss andra?

Gunilla anklagar inte "oss alla andra" Det är en omöjlighet eftersom man vet själv om man är oskyldig. Den person som är skyldig vet om det. Hon vill ju att personen själv ska träda fram och erkänna - DET hade varit ett bra sätt att gottgöra trakasserierna och be om ursäkt. Jag tycker att det är bra att sådana här saker kommer fram, om fler får hot via pm så vet man att man inte är ensam.

Men hot och aggressiva pm ska anmälas till admin. tycker jag. Just för att ingen förutom mottagaren får se hoten så träffar de extra hårt i pm.
*Stintan*
Hon har ju i flera trådar påstått nu att nån skickar otäcka och elaka pm. Hon till och med pekade ut en medlem här och påstod att h*n använde sej av mer än ett nick. Hon fick rådet att anmäla till admin och sen berätta för oss andra om hon hade rätt i sina misstankar eller inte. Jag har iaf inte sett till nån bekräftelse eller dementi på om det verkligen var så, att hon hade rätt i sina påståenden. Istället skriver hon igen att nån skickar otäcka och elaka pm...

Nåå Gunilla, hur gick det med anmälan du gjorde tidigare? Var det den personen du anklagade eller är det istället du som ska be om ursäkt för att du sprider falska rykten och anklagar alla oss andra?

Vadå anklagar alla oss andra ? Jag känner mig inte det minsta anklagad. Varför gör du det om du nu har rent mjöl i påsen?
HelenN
CITAT (ängsvädd @ 30-01-2010, 11:53) *
Gunilla anklagar inte "oss alla andra" Det är en omöjlighet eftersom man vet själv om man är oskyldig. Den person som är skyldig vet om det. Hon vill ju att personen själv ska träda fram och erkänna - DET hade varit ett bra sätt att gottgöra trakasserierna och be om ursäkt. Jag tycker att det är bra att sådana här saker kommer fram, om fler får hot via pm så vet man att man inte är ensam.

Men hot och aggressiva pm ska anmälas till admin. tycker jag. Just för att ingen förutom mottagaren får se hoten så träffar de extra hårt i pm.

Jovisst vore ju det bästa om den personen träder fram....det skulle ju underlätta nåt otroligt och den personen skulle nog accepteras o ses som strong:)
Huggorm
CITAT (lämås @ 30-01-2010, 11:58) *
Jovisst vore ju det bästa om den personen träder fram....det skulle ju underlätta nåt otroligt och den personen skulle nog accepteras o ses som strong:)

Det beror nog mycket på vilken anledning som ges till alla dessa PM. Med fel anledning skulle det nog kunna ses som allt annat än "strongt"...
Berith
CITAT (Anma @ 30-01-2010, 11:51) *
Ok, du hann ju svara. giggle.gif

Men för mig räcker det att JAG vet att det inte är jag.

Då är vi alltså två som är oskyldiga. tummenupp.gif Och så länge Gunilla inte säger vem hon anklagar för pm:n så får nog vi andra bedyra vår oskuld så här.
Gunilla T
Det skulle vara intressant att höra era åsikter om hur man skall göra för att göra rätt så man inte själv står som måltavla plötsligt!

Det finns en del alternativ;

- anmäla överträdelser till admin

- säga ifrån öppet på forumet

- låtsas om ingenting

- säga upp sitt medlemskap och försvinna från forumet

- skicka PM till personen och vädja om att bli lämnad ifred

...eller något annat kanske men vad?

Huggorm
CITAT (Gunilla T @ 30-01-2010, 12:33) *
Det skulle vara intressant att höra era åsikter om hur man skall göra för att göra rätt så man inte själv står som måltavla plötsligt!

- låtsas om ingenting

Jag fick hotfulla PM på ett annat forum. Min åtgärd blev att knäcka personens identitet och därmed skaffa mig ett övertag. Sedan såg jag till att personen fick veta att jag visste vem han var i verkligheten, och då blev det tyst.
Gita
Hon har ju i flera trådar påstått nu att nån skickar otäcka och elaka pm. Hon till och med pekade ut en medlem här och påstod att h*n använde sej av mer än ett nick. Hon fick rådet att anmäla till admin och sen berätta för oss andra om hon hade rätt i sina misstankar eller inte. Jag har iaf inte sett till nån bekräftelse eller dementi på om det verkligen var så, att hon hade rätt i sina påståenden. Istället skriver hon igen att nån skickar otäcka och elaka pm...

Jag kan bara inte förstå att ni kan känna er utpekade av vad Gunilla skriver, det gör verkligen inte jag.

När de gäller de otäcka PM och mail jag fick så är det flera år sedan nu, även mina barn fick då hemska mail där någon beskrev hur hemsk mamma de hade. När det hände var det verkligen otäckt, någon hade alltså bemödat sig att ta reda på en massa om mig inkl. mina barns mailadresser. Vår reaktion då var att radera och glömma allt, kanske dumt, vi borde nog ha anmält.
Då misstänkte jag en speciell signatur som inte längre finns kvar på forumet. Kan ju förstås finnas under annan signatur nu, vad vet jag.
Gita
*Stintan*

- låtsas om ingenting

Säga ifrån öppet på forumet samt ta kopia på det hotfulla PM:et och skicka till admin.
( Jag fick svar när jag gjorde en anmälan för ett tag sedan det var dock inte om ett elakt PM för såna har jag aldrig fått)
ängsvädd

- låtsas om ingenting

Jag tycker att man ska anmäla överträdelser till admin så att de kan knäcka personens identitet och sedan vidta åtgärder mot personen, exv polisanmälan. Man ska även öppet säga ifrån på forumet, man ska inte behöva bära detta själv.

Absolut INTE lämna forumet!!!!!!
herkules
jag skulle be personen dra åt helskotta, via pm och sedan strunta fullständigt i det. om det inte är typ mordhot, då skulle jag polisanmäla.
Berith
Ja mordhot är inte att leka med. Var det mordhot i PM:en Gunilla fick?
ängsvädd
Hur ska man tolka - "jag vet var du bor"? Förtäckt mordhot?
gnon49
Men är det inte bara att spärra personen i sitt mailprogram och PM-lista? Kommer inte budskapet fram måste man väl tröttna.
ängsvädd
CITAT (gnon49 @ 30-01-2010, 13:36) *
Men är det inte bara att spärra personen i sitt mailprogram och PM-lista? Kommer inte budskapet fram måste man väl tröttna.

Problemet är att då kan ju personen fortsätta med sitt beteende att hota och trakassera andra. Dessutom vet man ju inte om det ligger något allvar bakom hotet, alla hot ska tas på allvar på internet tycker jag.
HelenN
Hot är hot, och det ska anmälas!
Berith
CITAT (ängsvädd @ 30-01-2010, 13:14) *
Hur ska man tolka - "jag vet var du bor"? Förtäckt mordhot?

Men allvarligt... Tar ni det som mordhot om nån skriver att h*n vet var ni bor? "Mordhot" är för mej när dom hotar att skada mej eller min familj eller bränna ner mitt hus eller nåt ännu allvarligare.

Jag börjar tvivla på att Gunilla fått några allvarliga hot alls. Och när hon inte vill avslöja vem som skickat pm och vad det stod så väljer jag att inte tro det.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 15:13) *
Jag börjar tvivla på att Gunilla fått några allvarliga hot alls. Och när hon inte vill avslöja vem som skickat pm och vad det stod så väljer jag att inte tro det.

Ibland är du både dum och vrång. Gunilla har ju berättat vem som skickat PMn och du vägrar tro på det. T.v väljer jag att tro att du inte finns...
ängsvädd
CITAT (Aqvakul @ 30-01-2010, 16:16) *
Ibland är du både dum och vrång. Gunilla har ju berättat vem som skickat PMn och du vägrar tro på det. T.v väljer jag att tro att du inte finns...

giggle.gif
HelenN
Vem är det som skickat hot PMén till Gunilla?
Berith
CITAT (Aqvakul @ 30-01-2010, 16:16) *

Både dum och vrång??! w00t.gif

Länka gärna till det inlägget då där hon berättat vem som hotat henne.

Det förstår du väl att jag inte vill vara utanför när ni andra fått veta vem som döljer sej bakom pm:en. kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 16:23) *

Det förstår du väl att jag inte vill vara utanför när ni andra fått veta vem som döljer sej bakom pm:en. kompiskram.gif

Jisses så nyfiken du är nu giggle.gif

Ni får väl lusläsa Gunillas inlägg på forumet tongue.gif
HelenN
Nää, tycker Gunilla ska klara upp detta på egen hand, eller gå hop med de andra som fått hot via PM.
Berith
CITAT (*Stintan* @ 30-01-2010, 16:27) *
Jisses så nyfiken du är nu giggle.gif

Ni får väl lusläsa Gunillas inlägg på forumet tongue.gif

giggle.gif Var det inte du som sa för ett tag sen att läsa gamla inlägg var att rota?
ängsvädd
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 16:33) *
giggle.gif Var det inte du som sa för ett tag sen att läsa gamla inlägg var att rota?

Rota på giggle.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 16:33) *

Jopp och du förstår inte ironi heller märker jag giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 16:23) *

Trodde inte du var så glömsk - du var ju själv med i diskussionen i "gristråden" för en månad sen...

Börja läs här:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...426&st=1220
Berith
CITAT (Aqvakul @ 30-01-2010, 17:29) *
Trodde inte du var så glömsk - du var ju själv med i diskussionen i "gristråden" för en månad sen...

Börja läs här:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...426&st=1220

slap.gif Jamen där pratar hon ju om att hon fått pm från två personer och försöker inbilla oss andra att det är samma person. Redan där efterlyste jag bekräftelse på vem farbror Bosse är/var. Och det har väl inte Gunilla berättat? Det är det jag gärna vill veta.

Vem Ralf är vet jag med 100% säkerhet redan... wub.gif

HelenN
Gunilla- Har två personer skickat hot PM?? Och du har inte gjort nån anmälan??? NEJ....GÅ TILL POLIS om det är sant.

Och när ni namnger "Bosse" o Ralf så har ni ju namn på dem ni tror det är. Har svårt att tro att Ralf skulle hota nån till livet eller vara allmänt otrevlig....det måste jag se med egna ögon innan jag tror på det, han som är såå trevlig .
*Stintan*
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 17:41) *
slap.gif Jamen där pratar hon ju om att hon fått pm från två personer och försöker inbilla oss andra att det är samma person. Redan där efterlyste jag bekräftelse på vem farbror Bosse är/var. Och det har väl inte Gunilla berättat? Det är det jag gärna vill veta.

Gunilla har väl ingen skyldighet att redovisa för dig vad hon vet eller vad som står i PM hon fått. Du får kanske lära dig leva med att inte få veta allt.
ängsvädd
CITAT (Berith @ 30-01-2010, 17:41) *

Det är mycket man gärna vill whist.gif

CITAT (lämås @ 30-01-2010, 17:52) *
Gunilla- Har två personer skickat hot PM?? Och du har inte gjort nån anmälan??? NEJ....GÅ TILL POLIS om det är sant.

Och när ni namnger "Bosse" o Ralf så har ni ju namn på dem ni tror det är. Har svårt att tro att Ralf skulle hota nån till livet eller vara allmänt otrevlig....det måste jag se med egna ögon innan jag tror på det, han som är såå trevlig .

Gunilla har anmält till admin.
Blomstertanten
ranting.gif -_-Det här börjar i mina ögon mer och mer likna en förtalskampanj !!!

Märkligt att när Ralf höll sig härifrån, för att han inte orkade med att bli oskyldigt anklagad för hot o dubbla nick, då var det ingen som nämnde det. Men nu när han blivit lite aktiv igen då helt plötsligt dyker denna disskusion upp igen.
Jag kan absolut inte tänka mej att Ralf hotat någon överhuvudtaget !

Men om någon blivit hotad av någon så ska det naturligtvis anmälas till både admin och polisen !!!
eftersom admin inte gjort något så sluter jag mej till att de inte ansett att något hänt.

Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 30-01-2010, 21:27) *
ranting.gif -_-Det här börjar i mina ögon mer och mer likna en förtalskampanj !!!

Märkligt att när Ralf höll sig härifrån, för att han inte orkade med att bli oskyldigt anklagad för hot o dubbla nick, då var det ingen som nämnde det. Men nu när han blivit lite aktiv igen då helt plötsligt dyker denna disskusion upp igen.
Jag kan absolut inte tänka mej att Ralf hotat någon överhuvudtaget !

Men om någon blivit hotad av någon så ska det naturligtvis anmälas till både admin och polisen !!!
eftersom admin inte gjort något så sluter jag mej till att de inte ansett att något hänt.

Fakta:
Gunilla och Netha anser att de har blivit trakasserade och hotade av Ralf. Gunilla berättar också att hon har mött samma beteende från "farbror Bosse" och att hon uppfattar dem som samma person. Undertecknad har också få flera PM från dessa två medlemmar, som jag inte anser är hotfulla, men som jag är övertygad om kommer från samma person. Gunilla har anmält det till admin. Admin. har inte ens besvarat hennes anmälan.

Funderingar:
Med tanke på hur de hanterat liknande fall tidigare, så är det lika sannolikt att de "duckar" som att de finner anklagelserna ogrundade. Steget till en polisanmälan känns nog för de flesta ganska stort. Personligen anser jag att admin. tyvärr får ta på sig en stor del av ansvaret för de problem som dykt upp här i form av påhopp, trakasserier och hot och som lett till att medlemmar mår illa och i vissa fall lämnat Odla. En mer aktiv moderering från admin. sida krävs för att markera var gränsen för övergrepp går.
herkules
CITAT (Aqvakul @ 30-01-2010, 22:02) *
Fakta:
Gunilla och Netha anser att de har blivit trakasserade och hotade av Ralf. Gunilla berättar också att hon har mött samma beteende från "farbror Bosse" och att hon uppfattar dem som samma person. Undertecknad har också få flera PM från dessa två medlemmar, som jag inte anser är hotfulla, men som jag är övertygad om kommer från samma person. Gunilla har anmält det till admin. Admin. har inte ens besvarat hennes anmälan.
Funderingar:
Med tanke på hur de hanterat liknande fall tidigare, så är det lika sannolikt att de "duckar" som att de finner anklagelserna ogrundade. Steget till en polisanmälan känns nog för de flesta ganska stort. Personligen anser jag att admin. tyvärr får ta på sig en stor del av ansvaret för de problem som dykt upp här i form av påhopp, trakasserier och hot och som lett till att medlemmar mår illa och i vissa fall lämnat Odla. En mer aktiv moderering från admin. sida krävs för att markera var gränsen för övergrepp går.

om inte admin gör något och man anser sig hotad så finns faktiskt bara polisen kvar, då får de anmäla de personer som de anser står bakom pm OCH forumets administratörer. så stängs forumet. alla nöjda och glada?
sitta och gissa sig till saker och ting är ingen hit, bättre då att ta reda på hur det hela förhåller sig, ta sig en funderare på vad som känns bra.
så fortsätt gärna med det här så har vi kanske inget forum kvar snart.
Berith
Fakta:

Funderingar:

"Fakta" som kommer skvallervägen ger jag inget för. Dåligt av Gunilla att inte redovisa själv utan att låta nån annan göra det. Nethas inblandning i detta kommenterar jag inte ens.

Däremot vill jag gärna veta anledningen till att du är "övertygad" om att det är samma person. Nu när du kan snoka runt bakvägen i inläggen har du hittat nåt som vi andra inte ser?

Att admin inte besvarat hennes anmälan kan ju bero på att han inte ser det så som hon gör? Göran har ju iofs skrivit lite i Support om hur man kanske ska uppfatta otrevliga inlägg, kanske har han samma uppfattning om PM?

Håller med Blomstertanten beträffande Ralf - jag kan absolut inte tänka mej att Ralf skulle hota nån. Det är en gammal odlakompis sen evigheter tillbaka och jag kan nog säga att jag känner honom utan att ha träffat honom. Och skulle han nu ta steget att inte medverka här mer så vet vi vem som är orsaken till det.

Beträffande polisanmälan så kanske det är bästa sättet att reda ut det här? Hot och trakasserier är ju olagligt så för att få vet hur det verkligen ligger till kan det vara enda utvägen.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 31-01-2010, 08:40) *
"Dåligt av Gunilla att inte redovisa själv utan att låta nån annan göra det.

Lägg inte skulden på Gunilla. Jag valde själv att försöka bringa lite ordning i ryktesspridningen.

Däremot vill jag gärna veta anledningen till att du är "övertygad" om att det är samma person. Nu när du kan snoka runt bakvägen i inläggen har du hittat nåt som vi andra inte ser?

Det bygger helt på de stora likheter i uttryckssätt när man jämför de "olika" avsändarna. Detta kom jag fram till långt innan jag fick de befogenheter jag har nu. Dessutom kan jag verkligen inte "snoka runt bakvägen".

Håller med Blomstertanten beträffande Ralf - jag kan absolut inte tänka mej att Ralf skulle hota nån. Det är en gammal odlakompis sen evigheter tillbaka och jag kan nog säga att jag känner honom utan att ha träffat honom. Och skulle han nu ta steget att inte medverka här mer så vet vi vem som är orsaken till det.

Märkligt hur säker du kan vara på hur någon är, som du inte ens har träffat..
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2010, 09:00) *
Märkligt hur säker du kan vara på hur någon är, som du inte ens har träffat..

Berith skrev inte att hon var helt säker ! Hon skrev : Håller med Blomstertanten beträffande Ralf - jag kan absolut inte tänka mej att Ralf skulle hota nån.

Jag har träffat Ralf ! "Pratar" med honom nästan dagligen dessutom , så jag vet hur dåligt han har mått och mår av allt det här ! Och jag väljer i alla fall att tro på någon jag känner hellre än att tro på okända.
Men det otäckaste i allt det här är alla som inte vet något men väljer att hänga på i nåt som börjar likna rena lynchningen. Ok, jag vet att jag överdrev nu , men jag är något upprörd !
Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 31-01-2010, 09:19) *
Berith skrev inte att hon var helt säker ! Hon skrev : Håller med Blomstertanten beträffande Ralf - jag kan absolut inte tänka mej att Ralf skulle hota nån.

Jag har träffat Ralf ! "Pratar" med honom nästan dagligen dessutom , så jag vet hur dåligt han har mått och mår av allt det här ! Och jag väljer i alla fall att tro på någon jag känner hellre än att tro på okända.
Men det otäckaste i allt det här är alla som inte vet något men väljer att hänga på i nåt som börjar likna rena lynchningen. Ok, jag vet att jag överdrev nu , men jag är något upprörd !

att "jag absolut inte kan tänka mig" innebär för mig en hög grad av säkerhet

att tro mer på den man "känner" är fullt naturligt, men människor har ofta flera sidor...

ja, lynchning är att ta i - det finns fler som mår riktigt dåligt här...
herkules
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2010, 09:26) *
att "jag absolut inte kan tänka mig" innebär för mig en hög grad av säkerhet

att tro mer på den man "känner" är fullt naturligt, men människor har ofta flera sidor...

ja, lynchning är att ta i - det finns fler som mår riktigt dåligt här...

bästa sättet att sluta må dåligt är att ta tag i saker och ting. låt oss andra slippa må dåligt över saker vi inte vet något om. om någon vill klargöra fakta är det de som vet, inga andra.
vitavargen
....
Funderingar:

Håller med dina funderingar.
Aqvakul
CITAT (herkules @ 31-01-2010, 09:52) *
bästa sättet att sluta må dåligt är att ta tag i saker och ting. låt oss andra slippa må dåligt över saker vi inte vet något om. om någon vill klargöra fakta är det de som vet, inga andra.

Du har rätt - ibland blir det mer skit när man utifrån försöker ställa till rätta...
Gunilla T
Dags att avsluta dethär.

Berith, du kan lugna ner dig nu och sluta elda under - måste berömma dig för du är skicklig och vet hur ett forum skall hanteras tummenupp.gif jag har aldrig gjort dig något och du har retat upp dig på mig i största allmänhet antar jag. Det har fungerat bra ändå tycker jag genom att vi alltid undvikit varandra...

Jag vägrar ta på mig någon offerroll och för att vinna sympatier - inte min stil helt enkelt. Jag blir bara förbannad - att köra med olika identiteter på ett forum har bara ett syfte, att förstöra och det är framförallt inte tillåtet.

Jag är inte speciellt rädd av mig heller och tror att någon kommer att stå utanför min dörr någon natt för fegisar gör inte så - fegisar agerar i lönndom.

Jag är nog en ganska hederlig person och vill kunna se mig själv i spegeln på morgonen och att anklaga oskyldiga personer finns helt enkelt i min värld.

Det går inte att reda upp såna här saker bland forummedlemmarna själva och jag har anmält till admin eftersom det strider mot regelverket att registrera sig med olika nick och att trakassera andra medlemmar.

Nu är det inte roligt längre och eftersom det är helt frivilligt att skriva här så är det enkelt att kliva av.

Ni får ha det så gott, även du Berith yes.gif och snart är det vår och vi får annat att göra!

*Stintan*
CITAT (herkules @ 31-01-2010, 09:52) *

tummenupp.gif
Jag föredrar att betrakta personer som oskyldiga tills motsatsen bevisats. Att sitta och spekulera och tro ditten och datten när man inte har några fakta gör bara saken värre. Det måste vara Admins sak att ta tag i såna här saker då det anmäls och hjälper inte det så kan man polisanmäla om man anser det befogat. Jag tycker dock att man ska vara väldigt försiktig med att hänga ut någon/några med namn om man inte har väldigt mycket på fötterna. Om Gunilla och Netha har det har jag ingen aning om, det vet bara dom själva.
herkules
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2010, 10:13) *
Du har rätt - ibland blir det mer skit när man utifrån försöker ställa till rätta...

man läser det man vill läsa och tolkar det skrivna olika, det är svårt att avgöra vad som är rätt eller fel.
min erfarenhet av forum är iaf att det blir så här ibland och antingen skiter man i det eller så tar man tag i det på de sätt som står till buds.
ängsvädd
"Fakta" som kommer skvallervägen ger jag inget för. Dåligt av Gunilla att inte redovisa själv utan att låta nån annan göra det. Nethas inblandning i detta kommenterar jag inte ens.

......

Dåligt att anklaga någon för något som du inte har en aning om hur det gått till. Det var aqvakul som namngav 2 nick - INTE GUNILLA.

CITAT (Gunilla T @ 31-01-2010, 10:28) *
Dags att avsluta dethär.

Berith, du kan lugna ner dig nu och sluta elda under - måste berömma dig för du är skicklig och vet hur ett forum skall hanteras tummenupp.gif jag har aldrig gjort dig något och du har retat upp dig på mig i största allmänhet antar jag. Det har fungerat bra ändå tycker jag genom att vi alltid undvikit varandra...

Jag vägrar ta på mig någon offerroll och för att vinna sympatier - inte min stil helt enkelt. Jag blir bara förbannad - att köra med olika identiteter på ett forum har bara ett syfte, att förstöra och det är framförallt inte tillåtet.

Jag är inte speciellt rädd av mig heller och tror att någon kommer att stå utanför min dörr någon natt för fegisar gör inte så - fegisar agerar i lönndom.

Jag är nog en ganska hederlig person och vill kunna se mig själv i spegeln på morgonen och att anklaga oskyldiga personer finns helt enkelt i min värld.

Det går inte att reda upp såna här saker bland forummedlemmarna själva och jag har anmält till admin eftersom det strider mot regelverket att registrera sig med olika nick och att trakassera andra medlemmar.

Nu är det inte roligt längre och eftersom det är helt frivilligt att skriva här så är det enkelt att kliva av.

Ni får ha det så gott, även du Berith yes.gif och snart är det vår och vi får annat att göra!

Vad betyder det här - hoppas verkligen inte att du lämnar oss - du har inte gjort något fel - bara reagerat helt mänskligt - de som har gjort fel är de som skickat hat- och hotmejlen - glöm inte det. Snälla stanna kvar, du tillför forumet så mycket intressant och bra
smiley_small_hug.gif
Aqvakul
CITAT (ängsvädd @ 31-01-2010, 11:15) *
Dåligt att anklaga någon för något som du inte har en aning om hur det gått till. Det var aqvakul som namngav 2 nick - INTE GUNILLA.

Nej, det var Gunilla, om det är det viktigaste i denna otrevliga affär...

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1145871
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon