Sidor: 1, 2, 3
pejori
Japp, vi skyller allt på Berith och är väldigt nyfiken på hennes telefonräkning. rtfm.gif

(Skojar bara Berith) smiley_small_hug.gif
Berith
Ska man rotfl.gif eller -cry-.gif ? Kommer vi bland dom sista i år igen så vet vi varför. Kommer vi bland toppen i år så vet iaf inte jag varför. dunno.gif

Jag röstade inte. Undrar om det hade gjort nån skillnad förresten.
Betty
CITAT (Berith @ 13-03-2010, 22:12) *
Ska man rotfl.gif eller -cry-.gif ? Kommer vi bland dom sista i år igen så vet vi varför. Kommer vi bland toppen i år så vet iaf inte jag varför. dunno.gif

Jag tycker vi skrattar åt eländet istället, det är så trist att gråta... mascara i hela ansiktet o.s.v. Jag tror inte att AB har nån chans i stora finalen i Oslo. Sverige slipper arrangera nästa års melodifestival.
pejori
CITAT (Berith @ 13-03-2010, 22:12) *

Tror inte det hade hjälpt nej.
Hon har varit segertippad länge.
Är glad att Salem inte vann.
En så tradig och enformig låt. slap.gif

CITAT (Betty @ 13-03-2010, 22:34) *
Jag tycker vi skrattar åt eländet istället, det är så trist att gråta... mascara i hela ansiktet o.s.v. Jag tror inte att AB har nån chans i stora finalen i Oslo. Sverige slipper arrangera nästa års melodifestival.

Så kan man ju se det ja. tummenupp.gif giggle.gif
Sparbeting i slagervärlden naughty.gif
Gita
CITAT (pejori @ 13-03-2010, 22:36) *
Är glad att Salem inte vann.
En så tradig och enformig låt. slap.gif

Där ser man hur olika man tycka, Salem var ju klart bäst och hade bästa låten tätt följd av Andreas J.
Interssant att notera var ju att internationella juryn hade Salem som klar favorit och att de inte gav en enda poäng till AB
Gita
pejori
CITAT (Gita @ 14-03-2010, 00:50) *
Där ser man hur olika man tycka, Salem var ju klart bäst och hade bästa låten tätt följd av Andreas J.
Interssant att notera var ju att internationella juryn hade Salem som klar favorit och att de inte gav en enda poäng till AB
Gita

tummenupp.gif
rosentass i Göteborg
Nja, att internationella juryn inte gav en enda poäng till Anna stämmer inte: 8, 0, 4, 10, 6p hann jag notera. Men rätt så dåligt i jmf m svenska, ja: 8 12 12 12 10p som jag hann notera där.

Darin var min favorit och Annas låt favorit nr två. Båda berörde. Är jätteglad :-).

Klart vi hamnar hyfsat lågt i slutstriden i vilket fall. Gudskelov! Men det finns grader av pinsamhet.
Krolliljan
Jaha
Brukar inte "hålla på någon" men naturligtvis ha åsikter om att den ena låten är bättre än den andra. blush.gif
Men i år blev jag engagerad. Jag tycker fortfarande att Darin var bäst. Han berör mig alltid. Han gjorde i alla fall ett jättebra framförande tummenupp.gif bravo.gif Heja Darin.
Berith
Vi får se hur långt Anna B tar sej i semifinalen 27 maj. Beror såklart på vilka hon möter där, och vilka som kan tänkas rösta på henne.

Kan man hitta poängen nånstans? Vem som fick vad och av vilken grupp?

Jag tycker också att Darin var bäst och vi kommer säkert att få höra hans låt många gånger på radio. Liksom Ola och Timotej.
Krolliljan
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 08:28) *
Vi får se hur långt Anna B tar sej i semifinalen 27 maj. Beror såklart på vilka hon möter där, och vilka som kan tänkas rösta på henne.

Kan man hitta poängen nånstans? Vem som fick vad och av vilken grupp?

Jag tycker också att Darin var bäst och vi kommer säkert att få höra hans låt många gånger på radio. Liksom Ola och Timotej.

Letade efter poängen igår. Det är väl märkligt att man inte direkt kan se det på svts hemsida direkt. thumbdown.gif I stället sa man på eftersnacket ömsom att Eric kom tvåa och ömsom att Salem blev tvåa. Det tog jättelång tid innan det stod på textv vem som kom tvåa.
Jag skulle vilja se alla röstsiffrorna som du beskriver Berith, grupp för grupp.
Aqvakul
Det var tydligen en ung uppstickare som vann - så spännande tummenupp.gif
Berith
Första gången hon var med i Melodifestivalen så där kan man väl kalla henne uppstickare, men annars är hon känd sen tidigare.

Nån som fattat varför Dolph var med öht? Jag har inte gjort det, och jag har heller inte fattat vitsen med dom där småsnuttarna med "hotet" mot melodifestivalen. Vaddddåå??? hotet!!? Som sen tydligen var Kicki Danielsson??!! Eller var hon det??!! Neej, där gick jag bet.

Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 09:17) *
Första gången hon var med i Melodifestivalen så där kan man väl kalla henne uppstickare, men annars är hon känd sen tidigare.

Jag hade aldrig hört talas om henne innan - och ung är hon väl, knappt myndig..
pejori
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2010, 09:27) *

En IDOLtrea sedan förra året. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 14-03-2010, 09:33) *
En IDOLtrea sedan förra året. tummenupp.gif

OK - från "plantskolan"... naughty.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2010, 09:27) *

Fyllde tydligen 18 i december. Hon var med i Idol 2008 och letar man på YouTube så hittar man bla det här - Första framträdandet - och ett senare i tävlingen:Stadigt ljus... - båda lika hemska i mina öron. Vet inte riktigt vad det är som är så mot, rösten eller personen.

Hon slutade iaf femma i Idol 2008.
Miro
jag gillar annas röst, men tycker det var en sällsamt trist låt hon fått... thumbdown.gif

Vår favvo här hemma var Salem. Hans låt har nog bäst chans att klara sig utanför schlager kategorin. Dessutom hade han ju skrivit låten själv, och det är ju ett plus! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 09:44) *
Fyllde tydligen 18 i december. Hon var med i Idol 2008 och letar man på YouTube så hittar man bla det här - Första framträdandet - och ett senare i tävlingen:Stadigt ljus... - båda lika hemska i mina öron. Vet inte riktigt vad det är som är så mot, rösten eller personen.

Hon slutade iaf femma i Idol 2008.

Där ser man, tiden går fort. tummenupp.gif
Men IDOL var rätt. crying.gif giggle.gif
sqrulan
Jag trodde att Darin eller Jöback skulle vinna, Salem är värdelös tycker jag och den låten kan man ju sjunga då man går i sömnen.
Vinner vi i Oslo blir jag förvånad.
Berith
Jag förstod inte Björn Gustafssons medverkan hos Salem. unsure.gif Skulle det vara roligt eller vad?
sqrulan
Ja det var lite underligt! g.gif Jag trodde att han skulle dyka upp senare i programmet???
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 13-02-2010, 21:03) *
Jösses va dåligt, stolpskotten stod som spön i backen. Andreas Johnsson höjde sig en bit ovanför de andra men det säger egentligen inget.

Hans låt var ju precis samma som alla andra av hans låtar som varit med. Förnya sig är inte hans grej...

Anna är den enda som kan sjunga i hela startfältet enligt mig. Det finns 2 personer som kan använda vibrato utan att få mig att rysa av obehag, det är Anna och Tracy Chapman. Annas röst påminner om Tracys för övrigt också, faktiskt. Det är en komplimang.
Vänta bara när hon mognar också, Anna, hon kommer att bli riktigt bra den tjejen med tiden!

Tyckte jag att rätt låt vann? JA! yes.gif
Berith
Och jag ryser bara jag hör hennes vibrato. wink.gif Varför kan hon inte sjunga som hon pratar?

Tycker du verkligen att det här är vackert? AB - Idol 2008
Anma
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 14:53) *
Och jag ryser bara jag hör hennes vibrato. wink.gif Varför kan hon inte sjunga som hon pratar?

Tycker du verkligen att det här är vackert? AB - Idol 2008

Ingen som helst åsikt om Annas tidigare framträdanden, första gången jag hörde henne var igår, faktiskt.
Berith
Ok. yes.gif

Ja jag är iaf glad över att det är hon som representerar Sverige om det finns risk för att vi inte kan slå oss fram bland alla udda "schlagerländer" i Oslo. Är ju bättre att hamna i botten med AB än med nån av dom andra som var med i år. wink.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 14:58) *
Ok. yes.gif

Ja jag är iaf glad över att det är hon som representerar Sverige om det finns risk för att vi inte kan slå oss fram bland alla udda "schlagerländer" i Oslo. Är ju bättre att hamna i botten med AB än med nån av dom andra som var med i år. wink.gif

confused.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2010, 15:13) *
confused.gif

Jamen det är väl bättre att komma bland dom sista med en urdålig sångerska, än om vi hade skickat den bästa vi hade.
Huggorm
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 15:22) *
Jamen det är väl bättre att komma bland dom sista med en urdålig sångerska, än om vi hade skickat den bästa vi hade.

Så blev det ju i fjol -cry-.gif
sommarhumla
Den enda låten jag kunde nynna på efter programmets slut och fram till läggdags var Peter Jöbacks. Jag tror dessvärre inte att vi vinner i Oslo, men konstigare saker har ju hänt.
Dolph sick.gif den mannen går mig på nerverna.
Gossen Ruda
Det är väl ändå tur att vi har Schlagerspektaklet så all kan få avreagera sig. laugh.gif Jag undrar bara lite stillsamt varför AB blir så nedsablad? Även om jag inte såg finalen har jag inget minne av hon var så dålig. Många hänvisar till framfarten i Idol men vad har det med saken att göra? Det är historia, nu är det nu som gäller. Skall ett dåligt framträdande i Idol få avgöra hela livet?
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2010, 16:55) *
Det är väl ändå tur att vi har Schlagerspektaklet så all kan få avreagera sig. laugh.gif Jag undrar bara lite stillsamt varför AB blir så nedsablad? Även om jag inte såg finalen har jag inget minne av hon var så dålig. Många hänvisar till framfarten i Idol men vad har det med saken att göra? Det är historia, nu är det nu som gäller. Skall ett dåligt framträdande i Idol få avgöra hela livet?

tummenupp.gif
Bee
Vad glad jag är att jag inte sett på Idol! Igår var första gången jag såg på Melodifestivalen och det enda framträdandet jag tyckte om - förutom den mycket erfarna Pernilla Wahlgren - var just vinnaren Anna Bergendahl. Vilken röst! Vilket framträdande! Hon var lysande helt enkelt. Tyckte kanske att hon lyssnat väldigt mycket på Shakira men det är ingen nackdel, för Shakira har en fantastisk röst och vet hur man skall hantera den. Hoppas att Anna B tar hand om sin röst lika väl, det är den värd!
Jag önskar henne all lycka i Oslo.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 15:22) *

Förstår inte vad det spelar för roll...
katah
orkar inte med Annas röst , alls, inte alls, icke ! uuuh !
Lider bara just nu att denna trista låt representerar Sverige i år.
Låten är ju urbota tråkig !

Dom enda som överhuvudtaget fastnade i hjärnana var Unstoppable och " keep om walking "
alltså Ola och Salem om man så vill .

Det handlar om MELODI-festival , det måste finnas någon melodi .
Man röstar inte på en söt tjej, eller favo-röst.

Jag är absolut ingen OLA-fann och har aldigt hört talas om Salem förut, men låtarna var bra.
ugh !
Berith
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2010, 21:20) *
Förstår inte vad det spelar för roll...

Ok, men för mej spelar det roll. Om vi ändå ska komma bland dom sista så kan vi ju lika gärna göra det med det sämsta vi kunde skicka än med den bästa vi hade.

Tänk dej att det handlar om idrott istället rolleyes.gif och vi "vet" att hur bra idrottskille/tjej vi än skickar så kommer h*n bland dom sista. Då är det väl bättre att skicka bottenskrapet? Varför skicka eliten och bli besvikna?

Men vem vet, Anna B kanske slår ute i Europa och då lovar jag att vara den första att gratulera. tummenupp.gif
Gillan
Och jag tänker sticka ut hakan lite och säga att Annas låt var/är skitbra, men jag vill inte titta på henne och jag ville inte att hon skulle vinna. Jag röstade för en gång skull......................och min röst gick till ...............Darin wub.gif .

Sen får jag lov att säga att Andreas låt gärna hade fått komma tvåa yes.gif .

Vad Pernilla hade där att göra begrep vare sig jag eller mina barnbarn confused.gif
Berith
Jag skulle vilja höra vinnarlåten med nån annan, bara för att koncentrera mej på låten och slippa höra hennes röst. Ingen här som kan tänka sej att sjunga in den och lägga ut på YouTube...? unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 15-03-2010, 08:32) *
Tänk dej att det handlar om idrott istället rolleyes.gif och vi "vet" att hur bra idrottskille/tjej vi än skickar så kommer h*n bland dom sista. Då är det väl bättre att skicka bottenskrapet? Varför skicka eliten och bli besvikna?

förstår inte, det är klart att vi alltid ska skicka "eliten"...
Berith
CITAT (Aqvakul @ 15-03-2010, 09:35) *
förstår inte, det är klart att vi alltid ska skicka "eliten"...

Jaaa! yahoo.gif Och då skulle ju naturligtvis nån annan än Anna B få åka till Oslo!
pejori
CITAT (Berith @ 15-03-2010, 08:32) *
Ok, men för mej spelar det roll. Om vi ändå ska komma bland dom sista så kan vi ju lika gärna göra det med det sämsta vi kunde skicka än med den bästa vi hade.

Men vem vet, Anna B kanske slår ute i Europa och då lovar jag att vara den första att gratulera. tummenupp.gif

Så kan man väl inte säga... rotfl.gif
Idrott är ju baserat på prestation, musik är ju en smaksak.. tummenupp.gif
Tycker AB:s röst är helt ok, men tror inte den låten går bra i Oslo. crying.gif
theseraphim
CITAT (Berith @ 14-03-2010, 10:49) *
Jag förstod inte Björn Gustafssons medverkan hos Salem. unsure.gif Skulle det vara roligt eller vad?

Var nog ett försök till röstfiske men tyvärr var det nog få som uppfattade att det var BG sedan gjorde han ju inget roligt så förstår egentligen inte tänket med att ta med en komiker som inte får vara komisk.
zissi
Jag är lite motvals här, men jag tycker Anna är en härlig tjej med en häftig röst. wub.gif

Salem tyckte jag nog var allra bäst med sin sköna personlighet, och vilken låt sen! tummenupp.gif

Jag är alltså helt nöjd med 1:a och 2:a platsen.
Vippan
Heja Anna bra låt och en härlig tjej bravo.gif bravo.gif
Aqvakul
"Det blir nog bra med det...", som en gammelmoster brukade säga...
Boxer
CITAT (zissi @ 15-03-2010, 13:30) *
Jag är lite motvals här, men jag tycker Anna är en härlig tjej med en häftig röst. wub.gif

Salem tyckte jag nog var allra bäst med sin sköna personlighet, och vilken låt sen! tummenupp.gif

Jag är alltså helt nöjd med 1:a och 2:a platsen.

kan bara instämma biggrin.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 15-03-2010, 15:45) *
"Det blir nog bra med det...", som en gammelmoster brukade säga...

Vem tyckte du var bäst då? Letade bakåt lite i tråden men hittade inte vem du hejjade på. g.gif Kollade iofs bara bakåt till tävlingen var...

Hörde Annas låt på radion igår, och försökte verkligen tänka bort henne. Visst, låten är ganska bra och när man slapp se henne så blev det lite bättre.

Men varför i någons namn kan hon inte sjunga som hon pratar???
pejori
CITAT (Berith @ 16-03-2010, 06:08) *
Vem tyckte du var bäst då? Letade bakåt lite i tråden men hittade inte vem du hejjade på. g.gif Kollade iofs bara bakåt till tävlingen var...

Hörde Annas låt på radion igår, och försökte verkligen tänka bort henne. Visst, låten är ganska bra och när man slapp se henne så blev det lite bättre.

Men varför i någons namn kan hon inte sjunga som hon pratar???

Talspråk och sångspråk är inte samma sak.
Tänk om birgit Nilsson sjöng som hon pratade!!
Hur hade det låtit?
Eller Marlena Ehrman? crying.gif
Berith
Men det gjorde dom ju! Eller Ernman gör ju det. Pratar med operaröst.

Därför undrar jag varför Anna B inte kan sjunga med den vanliga flickrösten hon pratar med. Även om det är tvärtom mot Ernman som pratar med sin sångröst...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon