|
Ska bli spännande att se vad Darin har på gång ikväll.
Krolliljan
20-02-2010, 13:33
Darin är en av mina favoriter, även utanför melodifestivalkarusellen. Ska bli spännande tycker jag med. Darin brukar sjunga med en sådan scennärvaro och känsla och når mig varje gång. [attachment=47367:quiproquo.gif]
Huggorm
20-02-2010, 13:37
Jag tror man måste vara kvinna för att uppskatta Darin, jag får kväljningar bara jag ser honom. Skulle hans musik komma på radion så stänger jag genast av, jag står inte ut
Piccante
20-02-2010, 18:40
Jag har inte tjuvlyssnat men jag tippar ändå: Till globen direkt: Darin
Andra chansen: Alcazar (om inte folk tröttnat på dom än) och johannes Bah Kuhnke som jag aldrig har hört vad jag vet men som förs fram som favorit i tidningarna.
Platinum
20-02-2010, 19:16
Jag tjuvlyssnar inte heller.
Vad tycker ni förresten om det nya systemet med omröstningar i omgångar jämfört med det gamla när det var bara en final?
Platinum
20-02-2010, 20:52
Ja jag är inget Darin-fan och programmet har inte ens slutat...låt han gå vidare. För nått som grep mitt hjärta som detta bidrag har jag inte stött på länge, jag ger vika för massorna Heja Darin.
Gossen Ruda
20-02-2010, 20:54
Hmm, jag gillade Timoteij bäst. Sen Alcazar. Darin kan möjligt gå vidare, fast jag gillar honom inte. Resten var inte mycket att orda om, särskilt inte dom skrikande korsfästa svarta Barbiedockorna som just nu slutade skrika.
Platinum
20-02-2010, 20:55
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2010, 20:54)  Hmm, jag gillade Timoteij bäst. Sen Alcazar. Darin kan möjligt gå vidare, fast jag gillar honom inte. Resten var inte mycket att orda om, särskilt inte dom skrikande korsfästa svarta Barbiedockorna som just nu slutade skrika. Sant, blommor tycker jag med om så de fick en röst men det fick inte Darin för det ordnar massorna.
Platinum
20-02-2010, 21:09
Hehe, blommorna gick visst framåt starkt.  Återstår att se hur det går för min andra favorit för kvällen. Vilka favvosar hade ni?
Huggorm
20-02-2010, 21:12
Timotej var klart bäst, jag håller med er
Piccante
20-02-2010, 21:17
Alcazar va ganska bleka mot vad de brukar vara. Darin var utan konkurrens bäst, gillade Timotej men visst är refrängen ett plagiat? låter som Setab Erener -Everyway that I can.
Gossen Ruda
20-02-2010, 22:01
Timotej och Darin till final, Alcazar och svartrockarna till uppsamlingsheatet.
Meriona
20-02-2010, 22:09
Det låter inte som om jag missade nåt idag heller....
Christina i Taxinge~
20-02-2010, 22:10
Jag röstade på "Crucified Barbara"! Inte för att de var överdrivet bra, men resten var bara s-k-r-ä-p!
Krolliljan
21-02-2010, 09:42
Heja Darin. Som vanligt berör du mig.
Darin var helt klart bäst. Men ett tag blev jag lite orolig att han inte skulle gå direkt till Globen. Kanske att många tog det för givet och inte röstade fullt på honom? Han kan verkligen sjunga med inlevelse och låten blir en megaradiohit!  Att Timotej fick allra flest röster i första omgången förvånade mej. Dom var helt okända men hade kanske störst släkt? Funderade som Markus på att den var känd sen tidigare, men jag tyckte den påminde mer om Sareks låt för några år sen...?
sqrulan
21-02-2010, 09:49
Jag tyckte att Crucified Barbara var kanonbra, dom påminde mej om då Europe var stora. Erik som har en sån bra röst hadde en usel låt tyckte jag. Darin var bra som vanligt och Alcazar tål jag snart inte se, dom har bra låtar men "smilfinken" ser så löjlig ut tyvärr. Timotej var också jättebra. Så tycker jag och smaken är ju som baken.
 Jag var tydligen inte den enda som tyckte att Timotej påminde om Sarek. Plagiat?
Inga från Närke
21-02-2010, 10:56
Personligen har jag inte förstått riktigt musikfestivalen. Tycker inte det liknar schlager något längre som jag i alla fall tolkar att en schlager ska vara.
Förstår inte heller hur svenska folket röstar men det är ju lika dant med Lets Dance också, se sämsta får vara kvar och de bästa röstas bort för det mesta.
Huggorm
21-02-2010, 11:16
CITAT (Inga från Närke @ 21-02-2010, 10:56)  Personligen har jag inte förstått riktigt musikfestivalen. Tycker inte det liknar schlager något längre som jag i alla fall tolkar att en schlager ska vara.
Förstår inte heller hur svenska folket röstar men det är ju lika dant med Lets Dance också, se sämsta får vara kvar och de bästa röstas bort för det mesta. Det heter faktiskt melodifestivalen och inte schlagerfestivalen nu för tiden. Dom är tvungna att följa med sin tid, annars kommer hela saken att dö ut. Några typiska schlagerlåtar brukar ju vara med varje år, men dom röstas raskt bort. Har man synts mycket i "idol" och liknande program och är en man på runt 18-20 som småflickorna tycker om har man däremot goda chanser.
Gossen Ruda
23-02-2010, 15:51
Kom att fundera på en sak när jag läste en artikel om Timoteij-flickorna. Egentligen borde dom kommit sist. Dom kan sjunga utan att skrika, dom är inte klädda i svart, inte piercade på alla möjliga och omöjliga ställen och inte tatuerade. Dom ler och skrattar och är allmänt glada. Eller kan det vara så att förståndet har återkommit till musikbranchen?
Meriona
23-02-2010, 17:46
Nej men töserna var söta och rara samtidigt som de säkert kunde ses som sexiga av tonårskillar, så de gick hem lite här och där i stugorna. Jag har inte hört låten, men sett dem intervjuas på Västnytt, och de var vanliga rara tonårstjejer utan divalater - lätta att tycka om.
En försmak av dagens bidrag.Sibel - en vanlig poplåt. Py Bäckman - en vanlig schlagerlåt. Neo - en vanlig popschlager... Lovestoned - poplåt... Anna Bergendahl - NEEEJ!! Pernilla Wahlgren - svenskpop. Noll disciplin - neeej... Peter Jöback - Peter Jöback. Typ...  Vet inte vad jag ska säga om låtarna mer än så. Svårt att säga vem som går direkt till Globen, och vem som kommer tvåa. Lika svårt att säga vilka som får en chans till.
Platinum
27-02-2010, 17:48
CITAT (Berith @ 27-02-2010, 17:32)  En försmak av dagens bidrag.Sibel - en vanlig poplåt. Py Bäckman - en vanlig schlagerlåt. Neo - en vanlig popschlager... Lovestoned - poplåt... Anna Bergendahl - NEEEJ!! Pernilla Wahlgren - svenskpop. Noll disciplin - neeej... Peter Jöback - Peter Jöback. Typ...  Vet inte vad jag ska säga om låtarna mer än så. Svårt att säga vem som går direkt till Globen, och vem som kommer tvåa. Lika svårt att säga vilka som får en chans till. Skall medge att jag är nyfiken på låtarna som fick kommentarerna NEEEJ!!, neeej...
Krolliljan
27-02-2010, 19:18
Hoppas att Lovestoned inte går vidare. För mig låter det som Norges vinnarlåt förra året.
Platinum
27-02-2010, 19:38
CITAT (Krolliljan @ 27-02-2010, 19:18)  Hoppas att Lovestoned inte går vidare. För mig låter det som Norges vinnarlåt förra året.  Varför tjuvlyssnar ni? Det var nog bättre förr när det bara var en "riktig" final där ingen hört nått i förväg. Har inget emot deltävlingar, desto mer ny musik att höra men att man kan tjyvlyssna?
Jag tyckte inte om nån av sista deltävlingens bidrag.
Anna Bergendahl är som en sån där dom gör dokumentärer om. Ett åtta-årigt barn i en gammal människas kropp, ett sånt där barn som åldras onaturligt fort. Jag tyckte hon såg ut som en gammal tant redan i Idol och hon var lika motbjudande nu. Därför mitt NEEEJ!! förut.
Ber alla som tycker hon är fantastisk om ursäkt, men jag klarar inte att varken se eller höra henne.
Efter att ha sett alla fyra deltävlingarna så är jag tveksam till att något bidrag skulle ha en chans i Norge senare. Jag tyckte ju om Darin förra veckan, kanske att han kan ta sej dit?
Det bästa i gårdagens program var annars Claes-Göran Hederström med Det börjar verka kärlek banne mej.
Krolliljan
28-02-2010, 08:58
Jag hade ställt in mig på att det inte skulle bli en så bra omgång men jag tycker nog att det höll ungefär samma klass som tidigare omgångar. Personligen har jag svårt för Peter Jöbacks "gnälliga" ton på sin röst så jag hoppades på att han inte skulle gå direkt till final. Dessutom tyckte jag att låten var "hollow" och tjatig. Jag tycker att Anna gjorde bra ifrån sig och att Neo var bäst. Jag tyckte att Neos bidrag lät sådär när jag "tjuvlyssnade" men live blev det bättre, kanske för att jag tyckte att han "gick genom rutan", som de säger. Heja Darin.
sqrulan
28-02-2010, 09:20
Det var en usel melodifestival men Anna o Jöback var bäst tyckte jag, däremot så blev jag förskräckt då jag såg Py Bäckman.
Piccante
28-02-2010, 10:55
Sibel- hysad poplåt men inget speciellt.
Py Bäckman- rena katastrofen, så urtrååkig hemsk låt.
Neo- han ade tjänat på att inte härma EMDs koreografii från förra året och inte envisas med långt hår och falsettsång så han blir en kopia av Mika. Hade han vairt mer sig själv hade han övertygat mer.
Lovestoned- inget större intryck.
Anna- uttrycksfull röst och stark ballad får även en balladskeptiker som jag hålla med om.
Pernilla- så fruktansvärt överskattad artist.
Noll disciplin = noll poäng. Wannabeepunkare som lät katastrof.
Peter Jöback- är ju alltid Peter Jöback men låten var ganska seg.
Ännu en i mitt tycke dålig deltävling, öht svårt att hitta några bra låtar bland bidragen i år. Sibel: Nej tack, konstig låt med konstigt slut. Vad hade hon på sig?? Hon såg ut som en sån där presentrosett med ben... Py Bäckman: Skittråkig låt, skittråkigt framförande och - såg hon inte lite ut som Ozzy Osborn i de där tonade glasögonen... Neo: Värsta kastratsångaren! Tror han hade tjänat på att sjunga hela låten med sin egen röst i stället för den där pipiga falsetten. Lovestoned: Gick mig obemärkt förbi, kommer varken ihåg hur de såg ut eller lät - totalt intetsägande. Anna: Usch! Måste erkänna att jag valde att ta en kisspaus medan hon sjöng, jag pallar inte med det där självgoda prettot. Jag var glad när hon åkte ut ur Idol och hade hoppats slippa se henne på TV igen - och så röstas hon vidare direkt till final! Jisses! Pernilla Wahlgren: gillar jag inte heller... och har aldrig gjort. Ett typiskt svenskt melodifestivalbidrag, ett sånt där som gillas av väldigt många i lilla Sverige men inte har en suck utanför våra gränser. Noll disciplin: Allvarligt talat, Hur i hela friden kunde de ens komma med! Tycker de kan fortsätta gapa hemma i garaget... Peter Jöback: Lät som en typisk Peter Jöback-låt, rätt musikalaktigt pampig men lite tråkig och tjatig.
CITAT (Betty @ 28-02-2010, 13:08)  Anna: Usch! Måste erkänna att jag valde att ta en kisspaus medan hon sjöng, jag pallar inte med det där självgoda prettot. Jag var glad när hon åkte ut ur Idol och hade hoppats slippa se henne på TV igen - och så röstas hon vidare direkt till final! Jisses! Peter Jöback: Lät som en typisk Peter Jöback-låt, rätt musikalaktigt pampig men lite tråkig och tjatig. Instämmer till fullo med ovanstående; Anna, ja hon ger mig rysningar och kalla kårar av obehag och Jöback är Jöback, duktig och tilltalande, men med en tråkig låt. Fast jag gillade förstås Nemo, eller vad det nu var han hette. Gita
sqrulan
28-02-2010, 16:08
 Ja Betty, precis vad jag tänkte, Ozzy Osborn kopia!!!?
Gossen Ruda
28-02-2010, 17:37
Det mesta jag kunde skriva är redan skrivit men jag frågar mig som dom flesta andra, vad hade Py Bäckman där att göra? Annars är det som tidigare, det är inte de bästa som går vidare utan de minst dåliga. Ibland, ibland inte ens det. Ridå, nu släpper jag skiten.
Åh vad skönt att det inte bara är jag som känner så för Anna B. Hörde förresen Darin med sin låt på radion i morse. Såååå bra! Här finns årets alla bidrag - Finalister, Andra chansen och Utslagna.
Krolliljan
05-03-2010, 22:10
Ja, då har jag lyssnat igen. Darin är förtfarande min favorit [attachment=47825:appolon9.gif] men Andreas Johnson ligger inte långt efter
CITAT (Krolliljan @ 05-03-2010, 22:10)  Ja, då har jag lyssnat igen. Darin är förtfarande min favorit [attachment=47825:appolon9.gif] men Andreas Johnson ligger inte långt efter  Andras Johnson har ju klart bästa låten och sen gillar jag hans röst. Fast kanske Timotej har större chans internationellt, jo jag gillade dem också. Gita
Finns ingen annan som gillar unstoppable ?? http://www.youtube.com/watch?v=VvwvjFbE-E8Jag gillar inte Ola, så värst mycket annars, men LÅTEN är bra !
Nu är det snart dags att harkla upp sej! *hrrkl!*  Skulle inte förvåna mej om Anna B vinner ikväll bara för att jag vill att hon kommer sist. Jag brukar ha den inverkan på resultat, nämligen...  Jag gillar ju Darin och hans låt men om den vinner vete sjutton. Ring och rösta! Så här vill/tror jag att det blir ikväll: 1. Darin 2-5. Timotej, Ola, Eric Saade och Jessica Andersson - i onämnd ordning. 6-9. Pernilla W, Peter Jöback, Andreas Johnson och Salem Al Fakir - också i onämnd ordning. 10. Anna Bergendahl... Flera av låtarna kommer säkert att bli radiohitar. Darin, Ola, Timotej och Jessica spelas ju redan. Och ifjol när Ernman vann så var det ju andra låtar som blev större. Alcazar, Heat, Ugglas, Zelmerlöw tex. Visst är det väl så i år också att Sveriges bidrag måste ta sej igenom en semifinal?
Huggorm
13-03-2010, 10:16
CITAT (Berith @ 13-03-2010, 09:12)  Jag gillar ju Darin och hans låt men om den vinner vete sjutton. Ring och rösta! Klart den vinner, landets alla 10-17 åriga tjejer kommer spendera hela sin veckopeng på att ringa in röster. Sedan kommer den bland dom sista på europafinalen.
CITAT (Huggorm @ 13-03-2010, 10:16)  Klart den vinner, landets alla 10-17 åriga tjejer kommer spendera hela sin veckopeng på att ringa in röster. Sedan kommer den bland dom sista på europafinalen. Nej men det vill inte jag.  Ring inte! Bättre att den blir en världshit i Sverige och att vi skickar Anna B så alla andra ser vilket bottennapp hon är.
Aqvakul
13-03-2010, 10:26
Försöker engagera mig lite i detta - men det känns som luften redan gått ur hela spektaklet... sorry...
Huggorm
13-03-2010, 10:30
CITAT (Aqvakul @ 13-03-2010, 10:26)  Försöker engagera mig lite i detta - men det känns som luften redan gått ur hela spektaklet... sorry... Håller med, det känns inte ett dugg intressant i år. Det märks också på tittarsiffrorna som är betydligt lägre än förra året. Arrangörerna skyller på OS...
CITAT (Aqvakul @ 13-03-2010, 10:26)  Försöker engagera mig lite i detta - men det känns som luften redan gått ur hela spektaklet... sorry... Håller med, det blir värre för varje år som går. Nu verkar det vara "livsuppehållande åtgärder" som gäller för tävlingen. Hela konceptet får nog ändras, om det ska fungera i framtiden. Tittar inte alls i år.
CITAT (Aqvakul @ 13-03-2010, 10:26)  Försöker engagera mig lite i detta - men det känns som luften redan gått ur hela spektaklet... sorry... Jag tror att alltihop skulle tjäna på om Christer Björkman byttes ut.
CITAT (Berith @ 13-03-2010, 10:58)  Jag tror att alltihop skulle tjäna på om Christer Björkman byttes ut. Om han byttes ut så skulle jag  . Många bra låtar har fått nobben därför att CB envisats med att det ska vara med låtar av alla möjliga och omöjliga kategorier. (ex. vis: bidraget som vann i Danmark platsade inte i den svenska uttagningen...) Länk
Nu har jag lyssnat på bidragen och tror på timoteij till Oslo, men håller en tumme för Jessica Andersson, (min favorit i kväll)
Piccante
13-03-2010, 21:24
Timotej ligger nog bra till att vinna. tror att Darin Salim och Anna ligger på topp 5.
CITAT (Berith @ 13-03-2010, 10:22)  Nej men det vill inte jag.  Ring inte! Bättre att den blir en världshit i Sverige och att vi skickar Anna B så alla andra ser vilket bottennapp hon är. Du fick som du ville Berith!  CITAT (Berith @ 13-03-2010, 09:12)  Nu är det snart dags att harkla upp sej! *hrrkl!* Skulle inte förvåna mej om Anna B vinner ikväll bara för att jag vill att hon kommer sist. Jag brukar ha den inverkan på resultat, nämligen... /.... Hmmm... så det är nästan ditt fel att det gick som det gick då...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|