|
En liten grodd har jag... eller det är väl med två hjärtblad nu i alla fall, ca 1 cm hög. En ensam stackare...
Rosmarin
03-03-2010, 18:17
Jaså, du har bara en du också? Liksom jag... men den lilla lilla plantan kanske växer och blir jätte jättestor till sist så att det jämnar ut sig...
DykUnderYtan
03-03-2010, 21:02
Hihi... jättestor blir nog inte varje planta men fler än ett par blad kommer definitivt. Söt liten blomma får den också...
Och nu har jag tagit fram Bonusen från kylen!
Rosmarin
06-03-2010, 10:56
Gjorde jag också sent igår kväll. De hade grott!
Platinum
06-03-2010, 11:25
CITAT (Maggan H @ 03-03-2010, 17:25)  Inga groddar i någon av mina!  Har någons bus grott?  Fyra groddar finns det hos mig.
Jag har gissat rä-ätt! Jag har gissat rä-ätt! Nu vet jag vad det var för Bonus-frön som vi har fått!
Uppdaterar med lite nya foton på mina sådder: [attachment=47947:Dyk_Bus.jpg] [attachment=47948:Dyk_Bonus.jpg]
ser verkligen inte mycket ut för världen... Bonusen är ju nyss uttagen från kylan så där har inget hänt ännu. Hur ser era ut nu?
Platinum
10-03-2010, 19:25
Åh, din var inte större heller...
Platinum
10-03-2010, 21:34
CITAT (Peztis @ 10-03-2010, 21:00)  Åh, din var inte större heller... Nix, men jag är glad att dom fem som tittat fram fortfarande är vid liv.
Maggan H
19-03-2010, 13:22
O mina har ff inte grott....
CITAT (Maggan H @ 19-03-2010, 13:22)  O mina har ff inte grott....  Inte mina heller  ........................har vi gjort nåt fel tror du
Rosmarin
20-03-2010, 10:09
Av mina grodde bara ett. Men det växer i alla fall.
Crazy4Flowers
21-03-2010, 20:36
Skickar in en gissning.
DykUnderYtan
21-03-2010, 20:56
Men Maggan då, inte ett enda som grott?? Hmm... konstigt. Jag sådde denna lilla söta blomma förra året, otroligt lätt att få att gro och jag tror nog att varenda frö grodde för jisses vad många plantor det blev. I år har jag inte sått den själv eftersom jag fick så många plantor förra året men jag beställde nya fröer till buset. Mina plantor förra året var också små länge, länge... men sen satte de fart när de fick börja vänja sig vid friska luften.  Har fått en del gissningar från er, många precis som Crazy4Flowers har gissat på nejlika men tyvärr det är fel. Lite ledtrådar eftersom detta verkar vara en svår nöt att knäcka, inte ens Anki V har lyckats: Bladformen är i alla fall densamma som på nejlika och blomman finns i minst två olika färger vad jag vet.
DykUnderYtan
21-03-2010, 21:38
Jahopp, då gick det minsann undan. Gissa vem som hann först... Grattis Anki, åter igen har du gissat rätt!
Grattis Anki!
CITAT (Peztis @ 21-03-2010, 21:48)  Grattis Anki!  Tackar så mycket. Den var kul att knäcka....jag har haft den i tankarna en tid men fick inte utseendet på fröna att stämma med växten. Det pinsamma är att jag sådde den i fjol (den andra fägen) så jag borde ha kännt igen den  . /Anki
DykUnderYtan
21-03-2010, 22:28
Hehe... ja även jag sådde båda färgerna förra året. Ska bli spännande att se om de klarat sig under all snön... de har ju haft ett tjockt täcke på sig i alla fall.
Maggan H
22-03-2010, 08:07
CITAT (Gillan @ 20-03-2010, 01:17)  Inte mina heller  ........................har vi gjort nåt fel tror du  Ingen aning, tror inte det, har behandlat enl beskrivning. Men ska ändå klura på vad det kan vara....
Nu har jag i alla fall sått nya "DykUnderYtanfrön", så nu är det bara att vänta igen
Du behöver inte vänta så länge...mina har grott (erkänner, jag sådde två dagar för tidigt.... när jag ändå höll på och slabba med såjord)/A
DykUnderYtan
08-04-2010, 18:54
Hur går det tjejer? Blir det några plantor hos er? Kanske dags för någon ledtråd, verkar annars vara ett klurigt bus. Idag såg jag för första gången förra årets plantor sticka fram i rabatterna. De ser ut att ha klarat sig fint under snön, gröna och fina... och massor av dem.
CITAT (Anki V @ 06-04-2010, 19:45)  Du behöver inte vänta så länge...mina har grott (erkänner, jag sådde två dagar för tidigt.... när jag ändå höll på och slabba med såjord)/A Nu är det så fullt av sådder överallt så jag karar inte att hålla isär dom…..Det var faktiskt C4F busfrön som grott. Hoppas mina rosa har klarat vintern också! /A
Platinum
08-04-2010, 20:30
Tre plantor har jag som ser ut som rosmarin, lavendel typ och ingetdera var det ju. Behöver absolut en ledtråd, jag lovar
DykUnderYtan
14-04-2010, 07:34
Här är en bild på en av mina plantor från förra året. Den ser ut att ha klarat sig fint under snötäcket, liksom alla dess kompisar så det finns gott om dem här.  [attachment=48950:bus11apr...P4110216.jpg] Nej, det är varken rosmarin, lavendel eller nejlika som ni säkert kan se nu. Denna variant finns i både röd/rosa och vitt och kom som en frönyhet förra året. Eftersom jag gillade den redan förra året så beställde jag fler fröer i år till er busande tjejer.  Den har också ett flertal mindre släktingar, någon av dem har ni alla säkert sett förut. Det var allt för mig idag, kom igen med lite gissningar nu...
Rosmarin
14-04-2010, 10:21
Ser ju välbekant ut...  . Hur stor är bladrosetten ungefär?
DykUnderYtan
17-04-2010, 16:01
Oj, tja den kan nog vara ca 10 cm i dagsläget, vet inte hur stor den blir som "fullvuxen" eftersom jag inte sett den förrän jag sådde förra året. Lite större än så blir den nog i alla fall, en liten tuva liksom...
DykUnderYtan
13-05-2010, 14:08
Det verkar vara heldött på gissningsfronten trots mina ledtrådar eller har ni fullt upp bland odlingarna kanske. Nu börjar det ju bli dags att plantera ut också så jag tänkte avslöja vad det är ni petat ner i jorden. Busfrön: Fransktrift 'Ballerina White', Armeria pseudarmeriaBonusfrön: Silvermartorn, Eryngium giganteumLycka till med planeringen! /Mia
Hej Mia,
Tror du slog huvudet på spiken - alla har händerna i jorden i st f på tangentbordet nu. Har själv fullt sjå med att fixa med nytt växthus på tomten, gräva en helt ny rabatt och förbereda för potatis och sådder i landet (har inte hunnit så än!).
Tack för informationen!!! Jag fyller på den i Busfrö-statistiken.
Dito Verde
13-05-2010, 21:05
CITAT (DykUnderYtan @ 13-05-2010, 15:08)  Det verkar vara heldött på gissningsfronten trots mina ledtrådar eller har ni fullt upp bland odlingarna kanske. Nu börjar det ju bli dags att plantera ut också så jag tänkte avslöja vad det är ni petat ner i jorden. Busfrön: Fransktrift 'Ballerina White', Armeria pseudarmeriaBonusfrön: Silvermartorn, Eryngium giganteumLycka till med planeringen! /Mia Åh, vilka trevliga busfrö. Tack! /p
DykUnderYtan
26-06-2010, 16:52
Nu blommar förra årets fransktrift för fullt, både de röda och de vita. Har inte hunnit fota så mycket än men en av de röda fick igår besök av en liten blomfluga:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|