Full version: Platinums busfrön
Sidor: 1, 2
Platinum
Så har då busfrökedjans joker paketerats och nu ska jag bege mig ut i solen till närmsta brevlåda med alla kuvert.

Som jag nämnde efter att jag anmälde mig till busfrökedjan så var jag ju på väg att backa ur då det hände en liten olycka med min frölåda, men men kvar är jag. Som ni förstår medföljer inga odlingsinstruktioner då det är en salig blandning av fröer och inget kuvert är det andra likt. Ni får helt enkelt improvisera.

Surprice, surprice giggle.gif

Anki V
Spännande!

Kan du säga om det är frön i blandningen som ska ut….eller kanske merparten är ettåringar?

Ska man kanske dela upp sådden och ha en del inne och ställa ut en del?

I alla fall ser jag fram emot att se vad det blir.

/En frågvis Anki
DykUnderYtan
Busigast av alla busfrön... undra vart detta ska sluta. laugh.gif
Platinum
CITAT (Anki V @ 06-03-2010, 15:11) *
Spännande!

Kan du säga om det är frön i blandningen som ska ut….eller kanske merparten är ettåringar?

Ska man kanske dela upp sådden och ha en del inne och ställa ut en del?

I alla fall ser jag fram emot att se vad det blir.

/En frågvis Anki

Jo lite grepp om hur de bör hanteras har jag ju eftersom jag vet vad jag hade innan det blev pyttipanna av alltihop.

Ingen stratifiering krävs för någon av alla de typ 40 sorter som kan tänkas finnas, normal rumstemperatur bör funka för samtliga dvs. är ett krav för vissa medan andra tolererar lägre temperaturer.

Lämplig såtid för vissa är perioden jan-mars medan den för andra är mars-maj.

Majoriteten bör förkultiveras inomhus för utplantering när risken för frost är över, utplacering i tempererat växthus funkar ju utmärkt om man har tillgång till ett sådant.
Peztis
Det här bli spännande! tongue.gif
Rosmarin
Detta kan ju att bli hur kul som helst!!! a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Lady Hamilton
Nu är det så att jag sitter på mycket hemlig information alltså den är sekretess belagd (o får inte avslöjas förrens tidigast om 50 år.........) Anki V kan inte gissa någonting på dessa fröer före Onsdag crazy.gif Så nu tjejjer!, är ni snabba så har Anki inte en chans att hinna först giggle.gif tyvärr så gäller samma sak för mig.....
Rosmarin
CITAT (Lady Hamilton @ 06-03-2010, 18:58) *
Nu är det så att jag sitter på mycket hemlig information alltså den är sekretess belagd (o får inte avslöjas förrens tidigast om 50 år.........) Anki V kan inte gissa någonting på dessa fröer före Onsdag crazy.gif Så nu tjejjer!, är ni snabba så har Anki inte en chans att hinna först giggle.gif tyvärr så gäller samma sak för mig.....

giggle.gif Ja, och dessutom verkar det ju finnas minst fyrtio rätta svar så på det tjejer!!! laugh.gif
Peztis
rotfl.gif

Usch, vad vi är elaka! Anki kommer snart inte att våga skicka sina gissningar utan kommer sitta där och muttra att "jamen det där, det gissade jag ju för länge sedan men det blir ju sådant ståhej så då är jag tyst..."

Men jag antar att det egentligen är för att vi är så väldigt avundsjuka på Ankis kunskaper.

Antar det i alla fall... biggrin.gif

Så snälla Anki, fortsätt med dina gissningar, ok?
Maggan H
40 olika? Snacka om busfröer! rotfl.gif yaay.gif fear.gif
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 06-03-2010, 18:58) *

Det är värre än så..... På onsdag åker jag på konferens och kommer hem fre em så nästa vecka räknar jag som "förlorad" när det gäller busisar.

Peztis jag kommer aldrig att kunna låta bli att gissa angel_not.gif

/Anki
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 06-03-2010, 21:17) *
rotfl.gif

Usch, vad vi är elaka! Anki kommer snart inte att våga skicka sina gissningar utan kommer sitta där och muttra att "jamen det där, det gissade jag ju för länge sedan men det blir ju sådant ståhej så då är jag tyst..."

Men jag antar att det egentligen är för att vi är så väldigt avundsjuka på Ankis kunskaper.

Antar det i alla fall... biggrin.gif

Så snälla Anki, fortsätt med dina gissningar, ok?

Jag tycker inte att detta har med avundsjuka att göra. För mig har det inte det alls. Jag deltar och lär mig enormt mycket av att göra det. Nu i år har jag lyckats bra mycket bättre med mina gissningar än förra året. Och detta känns ju alltid bra. Jag beundrar Ankis och alla andras kunskaper när de bara genom att se ett litet litet frö kan komma på vad det är.

Och nog är det bra mycket roligare att så och odla plantor på busfrövis än när man bara gör som vanligt. Att försöka tyda de ledtrådar som ges. Att kasta sig in med hull och hår i dessa diskussioner som uppstår. Att få sig ett par rejäla skrattattacker i mellanåt. Att fundera så att man blir alldeles vimsig på vad det är man har sått.

Jag tror nog att de flesta av oss har gett sig in i detta just för att det är så här.

Jag tycker att en av mina absoluta favoritdikter uttrycker det här så bra:

I rörelse (Karin Boye)

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

Att så busfrön resulterar ju visst i vackra blommor (när man lyckas!) Men nog är det hela "cirkusen" runt omkring som är den stora behållningen? Det tycker i alla fall jag.
Peztis
Åh Rosmarin, du har så rätt så! blomma.gif

Om ni visste vad jag är glad över att få vara med i detta busiga gäng! kompiskram.gif
Peztis
Idag fick jag mitt lilla kuvert med megabuset! Tack så mycket!
Det första Buset var att komma på vem jag fått frön ifrån... smile.gif Ledsen, jag minns inte allas namn, det är ju nicken man minns.
Och fröna var ju inte mycket till hjälp... biggrin.gif

Nu tänker jag gissa här i tråden om det är ok med er!

Bild 1: Min gissning är Gurka
[attachment=47889:IMG_3003.JPG]

Bild 2: Min gissning är Paprika
[attachment=47890:IMG_3006.JPG]

Bild 3: Min gissning är Tomat
[attachment=47891:IMG_3007.JPG]

Bild 4: Min gissning är Kålrabbi
[attachment=47895:IMG_3012.JPG]

Bild 5: Min gissning är Oidentifierad 1 (men välbekant):
[attachment=47892:IMG_3009.JPG]

Bild 6: Min gissning är Oidentifierad 2 (men jag underar om det inte är persilja)
[attachment=47894:IMG_3011.JPG]

Bild 7: Min gissning är Oidentifierad 3
[attachment=47893:IMG_3010.JPG]

Bild 8: Min gissning är Skräp...
[attachment=47896:IMG_3013.JPG]
Peztis
Paprikan verkar vara en chili för jag vätte fingret för att få upp fröna och det stack till på tungan! tongue.gif
Peztis
Och jag ändrar från persilja till morot...
Platinum
Ja alla har kanske inte öppnat sina kuvert så innan jag svarar på om Peztis har rätt gällande vissa gissningar så säger jag spåna på naughty.gif

Gissning fyra är dock fel, kålrabbi har jag aldrig haft.

Gillan
Vilket kul frökuvert som kom idag! Tack för det yes.gif . Där finns nog mycket smått och gott.

Jag kan tänka mig att gissa på pumpa/squash( skulle kunna vara gurka också giggle.gif ) och solros. Peppar och paprika är det förmodligen också. Tomat, njaa, inte helt fel, för ibland kan paprikafröna och tomaterna likna varandra en del................hmmm confused.gif
DykUnderYtan
Jag har också fått mina men oj vad jag funderade innan jag kom på vem fröerna kom ifrån. Förstod vem när jag öppnade fröpåsen... tongue.gif

Ja, gurka eller någon form av melon, tomat, chili eller paprika, nåt tagetes eller asterliknande, kanske persilja, "flugskitar" (runda små, kanske kan vara broccoli eller annan kål)...

Har jag rätt på något tro eller är jag helt ute och cyklar?? Säg att jag har nåt rätt i alla fall... blush.gif shy.gif
Platinum
CITAT (DykUnderYtan @ 08-03-2010, 18:21) *
Jag har också fått mina men oj vad jag funderade innan jag kom på vem fröerna kom ifrån. Förstod vem när jag öppnade fröpåsen... tongue.gif

Ja, gurka eller någon form av melon, tomat, chili eller paprika, nåt tagetes eller asterliknande, kanske persilja, "flugskitar" (runda små, kanske kan vara broccoli eller annan kål)...

Har jag rätt på något tro eller är jag helt ute och cyklar?? Säg att jag har nåt rätt i alla fall... blush.gif shy.gif

Kanske. kanske inte. Flugskitar såg jag dock inte att jag packade a0a.gif
Maggan H
Jag har också fått fröblandning idag! thanks.gif Funderade på vem givaren var tills jag öppnade innerkuvertet... giggle.gif Spännande, många olika sorter som jag inte har en aning om. naughty.gif Chilin var den första som jag kom på och visst är det gurka eller pumpa/melon också! En form av liten kragblomma tror jag den lilla borsten är, men vilken? g.gif
Rosmarin
CITAT (Platinum @ 08-03-2010, 16:39) *
Ja alla har kanske inte öppnat sina kuvert så innan jag svarar på om Peztis har rätt gällande vissa gissningar så säger jag spåna på naughty.gif

Gissning fyra är dock fel, kålrabbi har jag aldrig haft.

Nej alla har ju inte det, eftersom inte alla har fått sina än... -cry-.gif

Det var ju himla bra att du la in foton Peztis bravo.gif så har man kanske en chans ändå.... naughty.gif
Rosmarin
Jag gissar på följande med ledning av Peztis bilder:
1: Gurka 2: Chili/Paprika (tror mest på chili eftersom det är Platinum som skickat fröerna) 3:Tomat 4: Någon kålväxt 5: Kronärtskocka ? 6: Dill 7: ? 8: Paprika kanske, Physalis kanske bl.a... biggrin.gif

Lite svårt när man inte ser storleken på fröerna också ju... Dessutom kanske inte allt är grönsaksfröer... g.gif Väntar på fröna som väl kommer hit snart.
Peztis
Om du nu har fått samma, Rosmarin... biggrin.gif Det skulle ju vara typ 40 olika fröer...
Rosmarin
CITAT (Peztis @ 08-03-2010, 19:42) *
Om du nu har fått samma, Rosmarin... biggrin.gif Det skulle ju vara typ 40 olika fröer...

Nej det kan man ju inte vara säker på. Men nu gissade jag ju på dina. I väntan på vad som komma skall. laugh.gif
Platinum
För att göra lite mer sport av busfrökedjans lilla joker så bestämmer jag enhälligt att för att kvalificera sig för att komma upp på Peztis lista över att man gissat rätt så skall man klara av att lista ut fem typer av fröer och i detta fallet så går en ungefärlig gissning bra, exakt vad det blir lär visa sig såsmåningom.

Psst ni som gissat...
Och av era gissningar att dömma ser ställningen i panelen ut så här hittills:
Peztis 3/5
Gillan 3/5
Dyk Under Ytan 3/5
Maggan H 2/5
(Rosmarin 3/5 för gissningen på Peztis fröer)

Tydligen har de fyra som redan fått sina kuvert och gjort sig hörda i tråden fått vissa fröer som kan se lika ut och då kan jag tala om att de kan se lika ut men de behöver inte nödvändigtvis vara lika.

Samtliga har gissat på chili eller paprika och båda svaren kan vara rätt, vill ni ha namn på vad för olika varianter av pepparfrukter det eventuellt kan vara så bara säg till så rabblar jag upp de olika namnen. (Peztis bild 2)

Samtliga har även gissat på gurka, melon eller pumpa/squash och här kan det röra sig om antingen gurka eller sommarsquash, samma sak här eventuella varianter det kan tänkas bli finns listade och kan plockas fram vid önskemål. (Peztis bild 1)

Jag kan även säga att ni gissat rätt på tomat, samma här det kan vara ett flertal olika sorter och namnen har jag uppskrivna. (Peztis bild 3)

Så nu är det bara att fortsätta klura på resten tongue.gif
Peztis
Jag numrerade bilderna, om det nu hjälper...

Och eftersom det inte fanns med någon kålrabbi i sallden så gissar jag att bild nr 4 är .... broccoli? Grönkål? Någon j-a kål är det väl i alla fall.... g.gif

biggrin.gif

Jag ska klura vidare...
Platinum
CITAT (Peztis @ 08-03-2010, 21:00) *
Jag numrerade bilderna, om det nu hjälper...

Och eftersom det inte fanns med någon kålrabbi i sallden så gissar jag att bild nr 4 är .... broccoli? Grönkål? Någon j-a kål är det väl i alla fall.... g.gif

biggrin.gif

Jag ska klura vidare...

Mitt senaste inlägg uppdaterat med hänvisning till bildnummer.

Och som ledtråd kan jag säga att alla fröer behöver inte vara något som går att äta, även om det finns mycket av den varan.
Peztis
Salladskål? Pak Choy?

Äh, nu tror jag inte att jag har fler kålvarianter på lager.... smile.gif

Vad du är BUSIG, Platinum!!!! tongue.gif
Crazy4Flowers
Jättekul, roligast var ju att man kände igen så många av fröerna. Snacka om att man vart fundersam idag, undrade så vad det var jag hade fått i brevlådan, hade helt missat denna tråd idag.
Rosmarin
CITAT (Platinum @ 08-03-2010, 20:40) *
För att göra lite mer sport av busfrökedjans lilla joker så bestämmer jag enhälligt att för att kvalificera sig för att komma upp på Peztis lista över att man gissat rätt så skall man klara av att lista ut fem typer av fröer och i detta fallet så går en ungefärlig gissning bra, exakt vad det blir lär visa sig såsmåningom.

Psst ni som gissat...
Och av era gissningar att dömma ser ställningen i panelen ut så här hittills:
Peztis 3/5
Gillan 3/5
Dyk Under Ytan 3/5
Maggan H 2/5
(Rosmarin 3/5 för gissningen på Peztis fröer)

Tydligen har de fyra som redan fått sina kuvert och gjort sig hörda i tråden fått vissa fröer som kan se lika ut och då kan jag tala om att de kan se lika ut men de behöver inte nödvändigtvis vara lika.

Samtliga har gissat på chili eller paprika och båda svaren kan vara rätt, vill ni ha namn på vad för olika varianter av pepparfrukter det eventuellt kan vara så bara säg till så rabblar jag upp de olika namnen. (Peztis bild 2)

Samtliga har även gissat på gurka, melon eller pumpa/squash och här kan det röra sig om antingen gurka eller sommarsquash, samma sak här eventuella varianter det kan tänkas bli finns listade och kan plockas fram vid önskemål. (Peztis bild 1)

Jag kan även säga att ni gissat rätt på tomat, samma här det kan vara ett flertal olika sorter och namnen har jag uppskrivna. (Peztis bild 3)

Så nu är det bara att fortsätta klura på resten tongue.gif

a0a.gif Detta var bra! Tämligen hemligt...
blomkronan
Hitta kuvärtet i brevlådan nu... OM jag blev fundersam på vem som skickat ???? confused.gif ????
Men så hitta jag denna tråd sweatingbullets.gif ska sticka till jobbet nu, men jag kommer med en gissning i kväll.

tummenupp.gif Platinum kul blandning och jag som är tokig i grönsaksfröer naughty.gif
Det får bli en "Platinum hörna" i sommar på tomten.
Rosmarin
Idag har jag fått dem! smile.gif
Tack så mycket.
Margith
Gurka/squash, chili och tomat var inte så svårt, men jag undrar om inte fröet som ser ut som en liten pensel skulle kunna vara en klint av något slag?
De andra är ju helt hopplösa, kan ju vara vad som helst crying.gif men jag har nåt frö som ser ut som en väldigt liten lus sick.gif Vad kan det vara??
Peztis
CITAT (Margith @ 09-03-2010, 12:35) *
...men jag har nåt frö som ser ut som en väldigt liten lus sick.gif Vad kan det vara??

De ökända flatlössen som spökar igen, eller någon nära släkting kanske? biggrin.gif
Margith
CITAT (Peztis @ 09-03-2010, 14:08) *
De ökända flatlössen som spökar igen, eller någon nära släkting kanske? biggrin.gif

Nu vet inte jag hur stor en flatlus är (och jag vägrar i sten att Googla på flatlöss rotfl.gif ) men i dagens lokaltidning fanns det en artikel om vägglöss, som jag inte kunde låta bli att läsa i morse sick.gif Det här fröet är så litet att det stämmer in på vägglöss -fear-.gif

Anki kom hem!!
Vilka fröer ser ut som löss?
Rätta in oss i ledet igen a0a.gif

Fny
weeeee crazy.gif nu har jag också fått mina! Åh så spännande! biggrin.gif Och jag känner att jag inte har en aning! crazy.gif Det här är liksom bara mitt andra år med frösådder så jag känner inte igen så mycket... tongue.gif Det enda som känns bekant är dom lite större fröna som ser ut som typ melonfrön... och småttingar som ser ut som tomat... i övrigt har jag ingen aning... Jag räknar till 7 olika sorter + en hög med fnössel som jag tror är skräp och trasiga frön... tror jag skippar att så skräpet dock. sweatingbullets.gif

Ojoj så spännande, nu måste jag ut och hämta jord och små krukor. Hur ska nu dessa få plats... hum.... får smyga in dom bakom allt annat så inte sambon ser att jag har skaffat ÄNNU fler frösådder... ninja.gif
Rosmarin
Jag har sått nu. De fröer som jag tycker mig känna igen fick egna småkrukor. Gurka eller squash eller melon... dem väntar jag ett tag till innan jag sår. Jag fick också en liten hög över efter sorteringen och dessa sådde jag i en egen liten kruka. Detta (som delvis liknar Peztis bild nr 8) är det mest spännande tycker jag. Ibland kan ju fröer se ut som skräp, men här slängs ingenting innan ordentlig undersökning. crazy.gif

CITAT (Margith @ 09-03-2010, 14:39) *
Nu vet inte jag hur stor en flatlus är (och jag vägrar i sten att Googla på flatlöss rotfl.gif ) men i dagens lokaltidning fanns det en artikel om vägglöss, som jag inte kunde låta bli att läsa i morse sick.gif Det här fröet är så litet att det stämmer in på vägglöss -fear-.gif

Anki kom hem!!
Vilka fröer ser ut som löss?
Rätta in oss i ledet igen a0a.gif

a0a.gif

CITAT (Fny @ 09-03-2010, 14:41) *
Ojoj så spännande, nu måste jag ut och hämta jord och små krukor. Hur ska nu dessa få plats... hum.... får smyga in dom bakom allt annat så inte sambon ser att jag har skaffat ÄNNU fler frösådder... ninja.gif

giggle.gif Ja, detta är nog ett kärt problem som de flesta av oss känner igen.
Peztis
CITAT (Rosmarin @ 09-03-2010, 15:05) *
Detta (som delvis liknar Peztis bild nr 8) är det mest spännande tycker jag. Ibland kan ju fröer se ut som skräp, men här slängs ingenting innan ordentlig undersökning. crazy.gif

a0a.gif

Jag tänker nog också prova att så skräpet. biggrin.gif
Fny
ja nu bidde det faktiskt så för min del också. De frön som det bara fanns en eller två av samt allt skräp åkte ner i samma lilla kruka. Har man platsbrist så... Har nu börjat få aningen trångt, den sista krukan fick stå uppe på hörnen av fyra andra krukor... Ett andra lager liksom... ehm... blush.gif
Maggan H
Vägglöss, hua, stod om dem i vår tidning också idag! fear.gif Tror inte att det går att dem, dock.... fast jag misstänker att jag många ggr har sått både spinn och sorgmygg, så man vet aldrig! devil.gif

Grönsaksfröer, jag som har så liten plats att ha såna på, det måste införskaffas pallkragar i år, har inte blivit färdig att göra det än! sos.gif Fast Gillans rödbetor stod fint i rabatten förra året! wub.gif

Platinum, är det egna fröer allihop som du har tagit av dina egna? Du måste ha ett gigantiskt trädgårdsland i så fall..... a0a.gif
Lady Hamilton
Halloj! Nu är jag å Anki hemma igen (men hon är bara hemma för att byta väska å ge sig i väg igen rotfl.gif ......möjligtvis nämde hon någonting om "tvättstuga i kväll"..... så hon kanske även tänker ta med sig rena kläder dunno.gif )

Men jag har öppnat mitt frökuvert o indentifierade alla frön på engång angel_not.gif det är Sommar Mix 2010
Så det är bara att ge mig FULLA POÄNG för denna gissning tummenupp.gif i övrigt håller jag med er i alla era gissningar Jag tror nämligen att ni vet vad ni har fått men ingen av er vad jag har fått coolgleam.gif
Platinum
CITAT (Lady Hamilton @ 09-03-2010, 20:50) *
Halloj! Nu är jag å Anki hemma igen (men hon är bara hemma för att byta väska å ge sig i väg igen rotfl.gif ......möjligtvis nämde hon någonting om "tvättstuga i kväll"..... så hon kanske även tänker ta med sig rena kläder dunno.gif )
Men jag har öppnat mitt frökuvert o indentifierade alla frön på engång angel_not.gif det är Sommar Mix 2010
Så det är bara att ge mig FULLA POÄNG för denna gissning tummenupp.gif i övrigt håller jag med er i alla era gissningar Jag tror nämligen att ni vet vad ni har fått men ingen av er vad jag har fått coolgleam.gif

Sommarmix 2010, den var bra rotfl.gif

Vad säger alla busfrön om att jag lägger in en lista med de fröer det eventuellt kan tänkas vara framöver? För mycket riktigt är det som fröken Hamilton skriver att inget frökuvert är det andra likt och inte ens jag vet vem som fått vad.
Platinum
Här kommer då en "liten" lista på vad ni kanske fått hem gällande de frötyper som alla redan identifierat som tomat, gurka eller pepparfrukt. Se det som en liten hjälp för eventuell identifiering då de börjar bära frukt för de som är intresserade att gissa vidare, som framgår av listan så är det mycket troligt att ni fått olika sorter allihopa.

TOMATER
Black Russian (Solanum lycopersicum)
Cal-J (Solanum lycopersicum)
Cream sausage (Solanum lycopersicum)
Marmande (Solanum lycopersicum)
Moneymaker (Solanum lycopersicum)
Pink Ping Pong (Solanum lycopersicum)
Sweet Million F1 (Solanum lycopersicum)
Tamina (Solanum lycopersicum)
Tigerella (Solanum lycopersicum)
Vilma (Solanum lycopersicum)
White beauty (Solanum lycopersicum)

GURKA
Kiwano, Afrikansk horngurka (Cucumis metuliferus)
Bella F1 (Cucumis sativus)
Konsa (Cucumis sativus)
Langelands kaempe gigant (Cucumis sativus)
Marketmore 76 (Cucumis sativus)
Vert petit de Paris (Cucumis sativus)
Rhensk druvgurka (Cucumis sativus)
Äppelgurka ”Lemon” (Cucumis sativus)

SQUASH
Squash Diamant F1 (Cucurbita pepo)

CHILI
Aji Blanco Crystal (Capsicum annuum)
Anaheim (Capsicum annuum)
Ancho mulato (Capsicum annuum)
Atomic Starfish (Capsicum baccatum)
Bulgarian carrot (Capsicum annuum)
De Cayenne (Capsicum annuum)
Early jalapeno (Capsicum annuum)
Hungarian yellow hot wax (Capsicum annuum)
Mirasol (Capsicum annuum)
Monkeyface (Capsicum annuum)
Peter Penis peppar (Capsicum annuum)
Razzamatazz (Capsicum annuum)
Rocoto Manzano (Capsicum pubescens)
Scotch bonnet (Capsicum chinense)

PAPRIKA
California wonder (Capsicum annuum)
Tomatpaprika Alexander (Capsicum annuum)
Platinum
Har suttit och gått igenom era inlägg med gissningar och i övrigt ser ställningen ut så här, alltså två typer kvar för identifiering för de som tycker om att gissa:

Peztis 2/2
Gillan -/2
Dyk Under Ytan 1½/2
Maggan H -/2
Rosmarin 1½/2
Crazy4Flowers -/2
Blomkronan -/2
Margith ½/2
Fny -/2
Lady Hamilton (Böjd att ge full poäng för den lysande gissningen sommarmix 2010)

PM:a om ni är nyfiken att veta vad ni "eventuellt" gissat rätt på och fortsatta gissningar kan ni ju skicka via PM såsom Rosmarin gjort.
Lady Hamilton
CITAT (Platinum @ 13-03-2010, 07:56) *
......Lady Hamilton (Böjd att ge full poäng för den lysande gissningen sommarmix 2010)
.....

kompiskram.gif Tack!
Fny
jag hade inte ett ända rätt alltså! blink.gif blink.gif Jag som var så säker på att jag hade fått några tomatfrön... nu är jag mycket konfunderad...
Platinum
CITAT (Fny @ 14-03-2010, 11:02) *
jag hade inte ett ända rätt alltså! blink.gif blink.gif Jag som var så säker på att jag hade fått några tomatfrön... nu är jag mycket konfunderad...

Du kan mycket väl ha fått tomatfröer i din påse med mixade fröer, sammanställningen ovan gäller alltså de fröer som inte är tomat, gurka/squash eller paprika/chili.
Fny
aaaaa! slap.gif
Maggan H
Milde Moses vad många sorter! sweatingbullets.gif Förstod att du gav upp direkt när olyckan var framme med att sortera dem. Då är det bara att så så får man identifiera och sortera efter hand, om det ens är möjligt med de olika sorterna. Kul utmaning! crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon