Full version: PÅSKHARE 2010
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Wilmer
Huvva, den på motorcykeln såg rätt otäck ut den med -fear-.gif
Meriona
Framförallt lär han inte komma fram... crying.gif Vojne vojne!
netaave
Nejdå här kommer han, lugnt o försiktigt

[attachment=48340:p_sk3.jpg]
Meriona
Ja den var åtminstone söt, om än lite hjulbent... flirting.gif
Eva i Höga
[attachment=48341:images.jpg]

Min påskhare är söt!
Aqvakul
CITAT (Eva i Höga @ 24-03-2010, 14:51) *

Min påskhare är söt!

Mycket! tummenupp.gif
mojan
Är det någon som fått besök av Påskharen ännu?
Här har han inte synts till men än är det långt till påsk. yes.gif
netaave
CITAT (Eva i Höga @ 24-03-2010, 14:51) *

Min påskhare är söt!

Ja den var ju söt på riktigt wink.gif
Aqvakul

Hoppas inte påskhararna råkat illa ut..
Eva i Höga
Nej, det har de nog inte för jag har haft påhälsning av min redan! giggle.gif
mojan
Min Påskhare åker nog motorcykel och har blivit tagen för fortkörning. ninja.gif
Eller förargelseväckande beteende. wacko.gif
Eller både ock. w00t.gif
a0a.gif a0a.gif a0a.gif
Aqvakul
CITAT (mojan @ 24-03-2010, 21:20) *
Min Påskhare åker nog motorcykel och har blivit tagen för fortkörning. ninja.gif
Eller förargelseväckande beteende. wacko.gif
Eller både ock. w00t.gif
a0a.gif a0a.gif a0a.gif

Meriona
Men det var väl inte förrän imorgon vi behövde skicka iväg haren? unsure.gif
netaave
CITAT (Meriona @ 25-03-2010, 10:14) *

Så är det men han har nog tjuvstartat, för igår kom den till Björklinge, dock inte till mig wink.gif
Meriona
Jag vill behålla min hare så länge som möjligt, den är luddig och söt. wink.gif
mojan
CITAT (Meriona @ 25-03-2010, 10:14) *

Behövde, ja. Inte förbjudet att skicka tidigare. whistling.gif
Du förstår väl att jag väntar på honom så ta och skicka hit honom bums. naughty.gif

CITAT (Aqvakul @ 24-03-2010, 22:31) *

Det måste vara den som är på väg till mig!
Detta kan aldrig gå väl! -fear-.gif -cry-.gif
Myosotis
Igår fick jag panik för jag fick plötsligt för mig att det var senast den 23. och att jag hade missat att skicka i tid -fear-.gif
Meriona
Men idag är sista dagen för gos med egna påskharen, sen får man vänta till den skickade påskharen kommer. tongue.gif
emmas matte
Skickat och väntar på påskharen
Meriona
Nu har jag daskat min påskhare på rumpen så att han springer riktigt fort. wacko.gif Men jag tyckte han gav sig av på fel håll. Kanske bara för att förvilla eventuella förföljare? unsure.gif
Chamomille
Fniss... Men jösses vad sent ute ni är sleeping.gif
ninnisky
Påskharen har varit här medan jag var vid brevlådan för att posta min!
Såg bara en skymt av honom - tror han var gul!
Meriona
Ja då var det inte min, den är luddig och rosa. wub.gif
mojan
Härifrån har han gett sig av.
Det var ett tag sen...
Chamomille
CITAT (Meriona @ 26-03-2010, 13:47) *
Ja då var det inte min, den är luddig och rosa. wub.gif

Luddig och rosa biggrin.gif
netaave
Min kutade iväg härifrån redan igår wink.gif men han har inte lämnat nåt hos mig ännu
Meriona
CITAT (Chamomille @ 26-03-2010, 13:58) *
Luddig och rosa biggrin.gif

Det var INTE en ledtråd... naughty.gif
Noak
Haren hade värpt (eller hur han nu gjorde det) ett gult och fint paket i min låda! Det skramlar!
Meriona
ojdå! Frågan är om det är meningen att de ska skramla? unsure.gif
anne-li i olofstorp
Mitt i feberyran blink.gif letade jag mig ut till brevlådan, och där hade påskharen dumpat ett kuvert..... buckligt men helt.----- yahoo.gif Men gissa vad det stod inuti!!!!! "Får ej öppnas före påskafton"..... ranting.gif -fear-.gif Men man! Tack i alla fall!!!!
netaave
CITAT (Noak @ 26-03-2010, 14:50) *
Haren hade värpt (eller hur han nu gjorde det) ett gult och fint paket i min låda! Det skramlar!

Du har nog fått en påskbjällra wink.gif
mojan
CITAT (netaave @ 26-03-2010, 17:20) *
Du har nog fått en påskbjällra wink.gif

Eller en harskallra! rotfl.gif

Meriona
Ingen påskhare har varit här idag. Men det är ju en hel vecka kvar som tur är! wub.gif Jag har redan börjat gissa iallafall. Det KAN inte vara Chamomille, för jag har fått paket av henne två gånger redan, och sannolikheten att lotten skulle fallit på Chamo en gång till är MIKROSKOPISK! wacko.gif Eller?
mojan
Imorgon tror jag att min påskhare kommer! yes.gif
maramara
Påskharen var här i byn och hämtade post den 25/3, han skuttade glatt norrut tyckte jag det sog ut som. Men vem vet, har hört att de har mycket partajjanden så här års eller är det har-riksdag. Huur ska det sluta...
Chamomille
CITAT (Meriona @ 26-03-2010, 22:42) *
Ingen påskhare har varit här idag. Men det är ju en hel vecka kvar som tur är! wub.gif Jag har redan börjat gissa iallafall. Det KAN inte vara Chamomille, för jag har fått paket av henne två gånger redan, och sannolikheten att lotten skulle fallit på Chamo en gång till är MIKROSKOPISK! wacko.gif Eller?

biggrin.gif
Meriona
CITAT (Chamomille @ 29-03-2010, 01:59) *
biggrin.gif

är det en ledtråd? whistling.gif
Myosotis
yahoo.gif Jag har fått post av påskharen! yaay.gif Efter en stunds tvekan kikade jag försiktigt i kuveret och mycket riktigt fanns där ett fint inslaget paket inuti:

[attachment=48447:p_skhare.jpg]

Det doftar lavendel. wub.gif Fast efter en stund tyckte jag att det doftade mindre lavendel, så det kanske bara var insidan av kuveret som doftade för att förvirra mig? g.gif Det får jag inte veta förrän på söndag.
Kuveret är stämplat i Göteborg.
Meriona
Får vi inte börja gissa på påskafton? unsure.gif

Vilket jättefint paket du fått Myo! yes.gif Undrar om mitt kommer idag tro?
Myosotis
CITAT (Meriona @ 29-03-2010, 11:11) *
Får vi inte börja gissa på påskafton? unsure.gif

Börja gissa får du säkert, bara du inte öppnar en dag för tidigt! rtfm.gif
Meriona
Det är ju du din stolle som firar påsk på fel dag. ninja.gif Påskdagen, det hörs ju på namnet, det är ju DAGEN EFTER. tongue.gif
mojan
Jag har fått paket från Påskharen!
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Wilmer
Jag fick ett fint med fjädrr i fredags thanks.gif smiley_small_hug.gif JAG har itne öppnat mitt, det är en fin påskdekoration så länge bravo.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 29-03-2010, 12:33) *
Det är ju du din stolle som firar påsk på fel dag. ninja.gif Påskdagen, det hörs ju på namnet, det är ju DAGEN EFTER. tongue.gif

blink.gif Du skämtar va? Menar du att du firar påsk före påsk? Påsken är påskdagen och annandag påsk, det andra (långfredag och så) är inte påsk!! Nån ordning får det vara! rtfm.gif Jag är inte troende men det vi firar är ju ändå i grunden Jesu uppståndelse som var på påskdagen väl. Vad firar ni då? Att han blev korsfäst och dog? Schysst.
Meriona
giggle.gif Dog gjorde han väl på långfredagen, påskafton vet jag inte om det hände nåt på alls, eller var det då Maria Magdalena smorde honom med det där vad det nu var? Jag tror att jag missade några lektioner där.... innocent.gif

Jag firar hellre häxor och sånt, eld och bomber och massa påskkäringar, då trivs jag. crazy.gif

Idag har jag fått mitt paket! Ett jättejättefint paket, men idag orkar jag inte leta fram kameran, jag ska snart sussa. Men imorgon så! Vad spännande! bravo.gif thanks.gif
Myosotis
Det är ju trevligt med häxor också, men det måste vara något gammalt som blandats ihop med påsken. När firade man detta "något" innan kristendomen kom? Förmodligen vid vårdagjämningen?
Meriona
Ingen aning, jag ska fråga första bästa viking... giggle.gif Det är väl samma som med jul, den är ju också ett himla hopkok av olika seder. Här alltså i hedniska nord. laugh.gif
Myosotis
Ja, och där beror det väl på att man valde att lägga festen nära en befintlig helg för att öka acceptansen och till slut blev kortaste-natt-festen vad den nu hette till jul.
Meriona
Men midsommar har väl ingen kristen motsvarighet, den kan vi väl hedningar få fira i fred då? Undrar om vi ska ha en hemlig midsommarstång-tråd? rolleyes.gif
Myosotis
Nej midsommar är nog helt igenom hedniskt. Fnys pysselbyte ska ju skickas senast vid midsommar, räknas inte det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon