|
Tror du att du är fullärd och upplyst? Jag trodde i alla fall tills jag fick den här länken. Läs du oxå och finn ljuset som jag har gjort. Läs till exempel om könskvotering, o sista stycket på det avsnittet.
Susanne i Linköping
28-12-2003, 00:28
Jisses, vilken bakåtsträvarsida!  Varför lönerna är lägre i offentlig sektor än i privat förklarar de glatt, men löneskillnaderna inom sagda sektor klarar de inte av lika snyggt. Hur är det med det gamla exemplet barnmorska/medicintekniker? Likvärdig utbildningstid, men lönen då? Nå, det skyller de väl på att teknikern skulle få högre lön i privat sektor, medan barnmorskan inte har någon privat sektor att jämföra med. Och lägga hela ansvaret för förändringar på individen, tack så hemskt mycket! (finns det nån smiley för bitande sarkasm?)
Hannele
28-12-2003, 00:43
"Fullständig jämställdhet uppnås först då man slutar jämföra män och kvinnor som kollektiv och börjar se människor som individer där varje individ har sina egna preferenser och möjligheter."
Fullständig trams! Så har man väl sagt det senaste hundra åren... Man får vara bra upplyst för att genomskåda det?
Kanske bara ett inskränkt sajt typ "Hur män och kvinnor duschar tillsammans"?
Instämmer med Susanne och Hannele: Vilket bakåtsträvande trams!
Eva i Skåne
28-12-2003, 02:37
Nej, jag orkar inte ens läsa allt trams, åtminstone inte i natt. Blahaa
andersen
28-12-2003, 07:31
Ralf, tummen upp en mycke bra sida, den lägger jag till favoriterna.
Vill sitera det här stycket.
Inom näringslivet erbjuds kvinnor starta eget bidrag och andra kurser endast för kvinnor. Utbildningar som "data för kvinnor" blir allt mer populära i utbildningsväsendet samtidigt som feministerna har sin alldeles egna propagandamaskin bland Sveriges universitet och högskolor, fast här kallas det för "genusvetenskap". Inom marknadsföringen gynnas ofta kvinnor med kampanjer som billigare taxiresor, kryssningar till halva priset (Viking Line), 020-nummer för telefonträffar (där män får betala 19 kronor per minut), rabatter på internationella kvinnodagen (ex. OnOff) och gratis inträde på krogar.
Prisdiskriminering är tillåtet i Sverige och det kan vara vettigt så länge man ger rabatter till mindre köpstarka konsumenter som barn, studenter och pensionärer. Men att diskriminera män utan någon anledning borde inte tillåtas
" Vissa personer föredrar att göra karriär, andra vill fokusera på sin familj."
.. och vissa föredrar att skinna småsparare och andra föredrar att betala. Visst är väl valfriheten underbar!! ( här ligger den efterlysta smileyn för bitande sarkasm )
Att sen "föreningen" inte ståtar med ett enda namn varken på kontaktsida eller "om Oss" sidan säjer väl en del om hur seriöst man ska ta det här. Jag blir bara trött.
Gunilla
CITAT (andersen @ 28-12-2003, 07:31) Ralf, tummen upp en mycke bra sida, den lägger jag till favoriterna. Nu gjorde du det igen... ...matchade din avatar...
andersen
28-12-2003, 15:00
 Jaha Betty, kanske ska jag byta bild? har precis byt  men det hjälpte tydligen inte.
CITAT (andersen @ 28-12-2003, 15:00)  Jaha Betty, kanske ska jag byta bild? har precis byt  men det hjälpte tydligen inte. Vänd på bilden!
Blomstertanten
28-12-2003, 21:22
 Jag får inte upp den sidan ! Kan det bero på att jag har en ovanligt smart dator som dessutom är feminist ????
*Felix matte*
28-12-2003, 21:36
CITAT (Blomstertanten @ 28-12-2003, 21:22)  Jag får inte upp den sidan ! Kan det bero på att jag har en ovanligt smart dator som dessutom är feminist ????  Tacka din smarta PC Slikt skitskriveri har du garanterat mött tidigare.
"Vi anser att varje individ har samma möjlighet att själv påverka sin lön och därför kan man inte heller tala om lönediskriminering." Alltså, att jag fortfarande är lågavlönad trots 45 års yrkesarbete och omvittnade kunskaper och skicklighet beror inte på lönediskriminiering gentemot kvinnor! Då måste det alltså bero på en individuell diskriminering av just mig.
*Felix matte*
28-12-2003, 21:49
CITAT (Ralf @ 27-12-2003, 23:39) Tror du att du är fullärd och upplyst? Jag trodde i alla fall tills jag fick den här Då måtte du vara unik! Man lär så länge man lever
Fick en skojig liten text i en kinesisk lyckokaka en gång som översatt från engelska löd ungefär så här: en kvinna som strävar efter att bli jämlik männen saknar ambition... Micke
*Felix matte*
28-12-2003, 22:20
 Hrrmm! Förresten... Skojig? Tillhör du skaran som tycker att kvinnan skall niga och vara tacksam för att hon finns till? "en kvinna som strävar efter att bli jämlik männen saknar ambition" Har du mött någon av dem?
CITAT (Felix matte @ 28-12-2003, 22:20)  Hrrmm! Förresten... Skojig? Tillhör du skaran som tycker att kvinnan skall niga och vara tacksam för att hon finns till? Läs en gång till. Upptäcker du ironin nu?
*Felix matte*
28-12-2003, 22:34
CITAT (Lena N @ 28-12-2003, 22:27) CITAT (Felix matte @ 28-12-2003, 22:20)  Hrrmm! Förresten... Skojig? Tillhör du skaran som tycker att kvinnan skall niga och vara tacksam för att hon finns till? Läs en gång till. Upptäcker du ironin nu?  Nää! Ser bara töntiga karlar som försöker ursäkta sitt betéende
CITAT (Felix matte @ 28-12-2003, 23:34) Ser bara töntiga karlar som försöker ursäkta sitt betéende  Tack för de värmande orden Felix Matte... Micke
*Felix matte*
29-12-2003, 15:24
CITAT (Micke @ 29-12-2003, 13:18) CITAT (Felix matte @ 28-12-2003, 23:34) Ser bara töntiga karlar som försöker ursäkta sitt betéende  Tack för de värmande orden Felix Matte... Micke Förlåt! Micke och alla andra som kände sig kränkta.
Jämnställdhet och diskriminering, ingen debatt är så infekterad och förvriden som denna..
Inte ens våra kära lagstiftare klarar av att göra sitt jobb när dom hanterar dessa frågor.. usch!
lilla mamma
29-12-2003, 20:36
UjUj. Jag tyckte att det räckte att läsa reaktionerna från er andra. Kvinnor är inte ett skit bättre än männen när det gäller diskriminering. Min man som är undersköterska på en akutvårdsavdelning och har många kvinnor runtomkring sig, han är bara ett vittne till detta faktum. Kvinnorna inom vården vaktar så hårt på sitt att de i sin tur tillsist upplever sig själva diskriminerade fast det kanske är så att de diskriminerar. Vi kvinnor håller så hårt på vårt, men ska det till en rättvis värld, måste vi kanske släppa lite på de saker som vi hävdar är vårt sedan urminnes tider. Hur är det med stryktvätten och blommor, gardiner och allt hemma hos er andra? Vi turas om, utan att jag behöver be honom. ibland byter jag däck på bilen, tvättar dem och skruvar lite allmänt. Morgan har tagit ledigt när han hade massor av övertid bara för att tvätten var farligt nära explosion. I somras tog han ut pappadagar för att jag skulle få jobba och för han själv ville ha mer tid med barnen. Han kanske uppfattas mesig på jobbet, men det tror jag att han skiter i, min lille gubbe. Nej, vi måste mötas halvvägs istället för att tjafsa. Vad finns det för konstruktivt med det?
Gratulerar "lilla mamma" till en väldigt trevlig karl! Och så är förhoppningsvis de flesta av dem, annars skulle vi ge upp hoppet och gå i kloster. Själv tog jag Ralfs inlägg på ett helt annat sätt. Jag skrattade så jag höll på att få kramp och ramla av stolen! Ralf, var hittar du alla galenskaper? Sen försökte jag föreställa mig VEM som kunde ha skrivit hemsidan. Och sen fnittrade jag ännu mer!!  Kunde det vara en 20-årig kille som fortfarande bodde hemma hos mamma och blivit avvisad av två kvinnor på raken? Det kan vara känsligt i den åldern...
Faktum kvarstår dock att feminism och de flesta andra former av arbete för ett "jämlikt samhälle" inte fungerar. Och det fungerar såpass dåligt att vi (man som kvinna) hade klarat oss bättre utan!
Diskriminering likaså, det är naivt att tro att man med lagar kan ändra människors kännslor. För det är vad det handlar om i grund och botten. Men vems kännslor tar man egentligen hänsyn till?
Könsroller, många olika grupperingar gör allt för att sudda ut dessa. Främst kvinnliga grupperingar som anser sig orättvist behandlade. Man hostar upp argument som svartmålar mannen och glömmer helt att könsroller i grund och botten inte är något negativt. Tvärtom, könsroller är ett sätt att framhäva de olika könens egenskaper, oftast de bästa. Detta förnekar man helt och påstår att det skulle vara männen som förväntar sig och ställer krav på kvinnan. Man undrar ju vad dom strävar efter egentligen....
Den senaste flugan är att "krossa kärnfamiljen" och med dom alternativ som presenteras blir man ju spyfärdig. En lycklig man och en lycklig kvinna under samma tak duger tydligen inte längre, idag ska man vara homosexuell, mörkhyad och ha HIV.. fy fan...
*Felix matte*
29-12-2003, 23:28
NoName.. Nu tycker jag att du är ute och cyklar  Tycker mig skönja en viss rasism i ditt inlägg Rätta mig om jag har fel... "En lycklig man och en lycklig kvinna under samma tak duger tydligen inte längre, idag ska man vara homosexuell, mörkhyad och ha HIV.. fy fan... " Visst duger vi! säger jag som snart firar 39-årig bröllopsdag tillsammans med min äkta make men varför blandar du in hudfärg?
Adri-Anne
30-12-2003, 07:20
annchapanncha
30-12-2003, 11:04
Hejsan Micke. Jag fattade precis. Vilka ambitioner HAR man som kvinna, om man skall bli jämnställd med en man HIHIHI Jorå jorå sen kan man undra vilka som diskriminerar vilka, ibland. Jag kan själv vara bra på att racka ner på karlar, men jag kan inte leva utan min karl i alla fall...... så är det.. Annchapanncha
Jag ber om ursäkt om jag utryckte mig lite klumpigt,det var inte alls menat som något rasistiskt inlägg utan bara för att understryka de alternativ som presenteras när man ska "krossa kärnfamiljen". Det finns flera olika grupper som förespråkar detta, inte många har väl missat vänsterns med Gudrun Schyman i spetsen argumentera för detta. Och som massmedia ser ut idag tycker jag att det var på sin platts att blanda in hudfärg eftersom det knappast är något "svenskt alternativ" som förespråkas!
lilla mamma
30-12-2003, 19:14
Självklart ska alla bemöta varandra och sig själv med en smula distans. Men oavsett kön, sexuell läggning, hudfärg och eventuella sjukdomar, så skall alla bemötas på ett rättvist sätt och inte diskrimineras. Gubben och jag var unga när vi fick barn, idag är jag 25 med en kille på 4 (snart 5) och en på 2. Visst märker man av diskriminering som kvinna, men är det då inte värre att märka av den diskriminering efter ålder som även finns. Idag ska man vara 35, ha jobbat i 20 år smal, snygg, helst ha barn som aldrig är sjuka, ha en man som är rik och ung. du skall även själv vara rik, högt utbildad och aldrig vara sjuk. Varför kan man inte få vara som man är och vara stolt över alla andra som är det? Tänk vad givande det är att få läsa er andras inlägg. det finns många klokheter ute på forumet. sträck på dig, kvinna som man. Du kan mer än vad du tror. Gammal som ung, bevara varandra.
Adri-Anne
30-12-2003, 19:21
Tack för dom orden Lilla Mamma.
lilla mamma: "Men oavsett kön, sexuell läggning, hudfärg och eventuella sjukdomar, så skall alla bemötas på ett rättvist sätt och inte diskrimineras. " -Kan du vara vänlig och ge några exmpel på diskriminering när det gäller sexuell läggning, hudfärg och eventuella sjukdomar?
"Visst märker man av diskriminering som kvinna"
-Jag har svårt att se att du skulle kunna märka av den som man?
"Varför kan man inte få vara som man är och vara stolt över alla andra som är det?"
-För att det måste vara politiskt korrekt först
Hej, ta och lugna ner dig lite Johnny. Tycker du hetsar upp dig lite i onödan här. Lilla mamma hade ju ett riktigt fint inlägg som ingen behöver ta på näsan för. Micke
lilla mamma
30-12-2003, 22:47
Lilla vännen!!!!
För det är väl så som du skulle besvara mig. Ett litet klapp på kinden och kanske en liten klapp på övre yttre kvadranten. (Alltså bak på arslet) Men , du tillhör ju tydligen den kategorin män som tänker med testosteronet.
vilken skillnad skulle det vara på dig ,som uppenbarligen lever kvar i den tron att en mamma och en pappa som lever i ett inte så lyckligt äktenskap är bättre för ett barn än tillexempel två mammor eller två pappor som vet att deras förhållande gör barnet lyckligt?
Tror du att föräldrar med Hiv/hep C och andra sjukdomar som har rykten om sig, inte blir diskriminerade?
Tjosan i kalsongen, kom och prata med mig i jobbet du vännen.
Lever du ensam eller är du möjligtvis blind?
När arbetsförmedlingen hänvisar mig till socialen som nittonårig gravid kvinna istället för att stötta en, det skulle de aldrig gjort med en man. Jag vet, mannen kan inte bli gravid, men är graviditeten i sig ett handikapp.
Jag som kvinna kanske är ett ok för dig som man, no name?
Nej, varför ska du vara politiskt korrekt för? märker du inte att dina åsikter tänder känslor? Jag har all respekt för de jag diskuterar med.
Men du ska våga stå för det du tänker och inte bara hacka på mig.
Hur gammal är du förresten, har du någongång helt saknat helt tro på tillvaron och omgivningen men vunnit det igen genom att börja se dig omkring istället för att sitta bitter och still?
mvh Anita
Micke: (Pssst *viskar* oroa dig inte jag fösöker bara reta upp dom och såhär mellan dig och mig, jag tror det funkar *tihi*) lilla mamma: "Lilla vännen" ett tyvärr vanligt men mkt billigt knep att försöka nedvärdera motparten. (Man som kvinna) Ett annat billigt knep är att försöka tillskriva motparten värderingar och åsikter som denne inte har, precis som du gör nu. Dina antagen om min personlighet och mitt testosteron kan du behålla, dom tillför inte denna diskussion något utan tar den bara till en "pajkastar nivå". Jag måste säga att du formulerar dina frågor lite konstigt, när du avslutar din fråga med att understryka att barnet är lyckligt så ger du mig inte mkt utrymme att svara på. Säkert händer det att föräldrar med HIV blir diskriminerade, men vi får inte glömma att vi pratar om en smittosam,dödlig sjukdom. Att göra allt som står i sin makt för att skydda sin framilj från en dödlig sjukdom har jag svårt att se som diskriminering. Jag måste själv helt oinskränkt utan restriktioner av lagar få avgöra vilka risker jag vill utsätta mig för. Jag lever varken ensam eller är blind. Graviditet är något mycket vackert, och i många fall inget handikapp för förvärvsarbete. Men tyvärr ser arbetsmarknaden ut som den gör i sverige idag och det är svårt nog för en 19åring, man som kvinna att få jobb. ("Jag som kvinna kanske är ett ok för dig som man, no name?") Du får ursäkta men jag förstår faktiskt inte frågan? Omformulera den gärna utan att återgå till "pajkastar nivån" så ska jag svara efter bästa förmåga. Politiskt korrekt måste man vara i dagens sverige. ("Jag har all respekt för de jag diskuterar med.") Låter som om du försöker övertyga digsjälv,jag måste säga att inledningen på ditt meddelande talar emot dig. Självklart står jag för det jag säger, har du sett något som pekar på att jag inte skulle göra det?? Jag hackar inte alls på dig,förstår inte var du får det ifrån jag svarade bara artigt och ställde en följdfråga. Jag är 23år gammal och har haft turen att aldrig tappa tilltron på tillvaron, bitter är jag aldrig. Tvärtom!
lilla mamma
31-12-2003, 09:17
23 år gammal och redan fullärd. HIV SMITTAR BARA VID DIREKT BLODKONTAKT och kan smitta vid sexuell kontakt. Men inte alltid. Influensa är mer smittsamt än alla hepatiter och HIV-virus. Nej tyvärr, pajkastar- nivån inledde du själv. så du tycker att jag tvingar på dig ideer du inte har? det var inte meningen. Tycker du det är roligt att retas, tihi tänk hon ska retas mycket mer innan lejoninnan ryter till. Det verkar som jag trampat dig på tån, eftersom jag ska omfomulera en fråga som är enkel. Vi kvinnor är ok, vi kan ju bli gravida. Här ska vi inte vara politiskt korrekta, det blir ingen sanning då. Du ger mig ett sätt att tänka ett par steg längre. Jag är evigt tacksam, johnny Anita
CITAT (NoName @ 31-12-2003, 02:04) Micke: (Pssst *viskar* oroa dig inte jag fösöker bara reta upp dom och såhär mellan dig och mig, jag tror det funkar *tihi*) NoName, diskussioner blir alltid bättre om man låter bli att reta upp varandra. Om man ärligt vill komma någon vart i en sakfråga är det mycket bättre med en lugn diskussion där motsatta åsikter kan jämföras och ibland närma sig varandra. Och var inte ledsen om dina åsikter för närvarande inte är "politiskt korrekta". När du levt 23 år till börjar du förstå att alla åsikter är "politiskt korrekta" ibland, och ibland inte. Antingen tar man det med jämnmod eller så får man hålla på och byta åsikter enligt den rådande mallen. Kom igen NoName.
Lena N: Men det är ju precis vad jag gör? Jag kanske är rak och vass i mina ord men jag håller mig till sakfrågan! (till skillnad från vissa andra) Jag har inte gjort annat än att uppmuntra till denna diskussion med avsikt att lyssna på allas åsikter! Om du hittar ett exempel där jag misslyckats med detta kan du vara så vänlig att visa mig? Om vi sedan inte är överens i våra åsikter är ju en helt annan sak. Och du, det är fult att tjuvlyssna  (viskade till Micke) lilla mamma: Du har återigen visat att du inte klarar av den här diskussionen. Om du läser mina inlägg igen och sedan dina egna så kanske du förstår skillnaden mellan att hålla sig till sakfrågan och komma med billiga kommentarer. "23 år gammal och redan fullärd" Jag svarade uppriktigt på din fråga, har aldrig påstått mig vara fullärd, så jag svårt att se vart detta skulle passa in i diskussionen. Jag vet precis hur HIV smittar,det var inte det vi diskuterade utan hurvida det är diskriminering att skydda sig ifrån personer som bär på smittan. Jag underströk specifikt att var och en själv måste få avgöra vilka risker man vill utsätta sig för och trodde då att jag skulle få en replik på detta? "Nej tyvärr, pajkastar- nivån inledde du själv." Oj nu lyser solen rakt igenom, kan du vara så vänlig och citera mig där jag bedriver sådan pajkastning?  Du har inte trampat mig på någon tå, det var jag som tog tag i den här diskussionen. Den som med kännslor i efterhand lägger sig i kan man däremot ifrågasätta. Och visst är det underbart att kvinnor kan bli gravida, jag har svårt att se hur vi annars skulle fortsätta existera som art. "Du ger mig ett sätt att tänka ett par steg längre." Något som lyser med sin frånvro i den här diskussionen. Kan du inte fortsätta den genom att hålla dig till sakfrågan och presentera dina argumnet har vi inget mer att diskutera. Du pratar vitt och brett utan att komma med något konkret kring jämnställdhet och diskriminering som var grunden för den här diskussionen .
"Jag är för jämställdhet, jag gillar kvinnor, särskilt snygga." Gissa vem spm säger så?
CITAT (NoName @ 31-12-2003, 15:27) Du har inte trampat mig på någon tå, det var jag som tog tag i den här diskussionen. Den som med kännslor i efterhand lägger sig i kan man däremot ifrågasätta. Nog låter du som om nån har trampat dej på tårna... Vem bestämmer vilka som får delta eller "lägga sig i" ? ...och varför ska man ifrågasätta dem? Nej Johnny, sluta nu retas eller vad det nu är du håller på med. Ha ett riktigt gott nytt jämlikt år och passa fingrarna om du skjuter raketer inatt!
CITAT (Ralf @ 31-12-2003, 16:08) "Jag är för jämställdhet, jag gillar kvinnor, särskilt snygga." Gissa vem spm säger så? :rolleyes: Jasså där är du Ralf - du som startade det hela!!!
Betty: Mina tår mår aldeles utmärkt  Självklart får alla delta men när någon undviker sakfrågan och istället blandar in sin egen kännslomässiga frustration utan att ha några vettiga argument, ja då kan man undra om inte någons tå har farit illa. Ifrågasätta ska man självklart göra när någon förespråkar ett förbud som påverkar oss alla. Observera att det inte på något sätt är personligheten som ifrågasätts utan bara argumenten som är framförda. Önskar även dig ett Gott Nytt år!
lilla mamma
01-01-2004, 08:43
Jag är väl inte värd vatten enligt dig, no name.
Jag ska skydda min familj mot ... osv
Skulle bara påminna dig om att du inte kan skydda barnen mot allt tillsist. ' Gott nytt år, nu slutar jag denna diskussionen.
Veganvarg
02-01-2004, 16:14
Jag brukar diskutera mycket på olika forum med folk som är medlemmar i AFS. Många av dem har en hemsk kvinnosyn. De förnekar kategoriskt att det finns ett stort problem med kvinnoförtryck. Har man blivit våldtagen så ljuger man säkert, blir man slagen... så ljuger man oxå... Däremot ät det såå synd om killarna som inte får komma in på puben föränn tre år senare än sina jämnåriga tjejkompisar... Ju mer jag pratar med medlemmar i AFS, desto mer föraktar jag den organisationen!
andersen
02-01-2004, 17:06
AFS? vad är det för något? för mej betyder AFS Arbetarskyddsstyrelsens författningar, men det kan det väll ej vara?
Hej! Jag undrar också vad förkortningen AFS står för./mvh Ann-Louise
hej hopp ett inlägg från en som alltid jobbat i mansyrken o fått samma lön o alltid gillat att jobba me män jämnlikhet för mej är att få vara den man är utan en massa tjafs men jag tror att feminismen har behövts o dessvärre behövs ett tag till jag säger dessvärre bara för att det som liksom alltid då det ska fajtas fram rättigheter kan bli lite överhettat hoppas därför att vi snart ska vara där i jämnlikheten både för kvinnors o mäns skull o alldeles särskilt för människans skull men jag e lite orolig för att vi aldrig kommer dit till en solklar jämnlikhet för alla ,,,kvinna som man ,,,alltså människa se er omkring det finns massor med ojämnlikhet i världen o förtryck utan att vi ska behöva bli osams vi som ändå kommit så långt förresten så är jag ingen feminist ,,utan jag e bara jag precis som jag vill vara , jag gör val o så LEVER jag dom valen o försöker göra det bästa av dom
hoppas att jag inte får på skallen för jag menar väl
kerstin z5-6
03-01-2004, 00:10
Feminister av olika slag med åsikter som helt saknar verklighetsförankring får på tok för mkt utrymme i media! Man driver en debatt med argument som inte alls överensstämmer med verkligheten och detta skapar bara förvirring och misstro. Att man dessutom vägrar erkänna att man har fel när man gång på gång blir överbevisad gör ju inte saken bättre. Då skriker man bara högre och tar fram den svarta färgburken igen. (var och en måste ju se det ohållbara i denna argumentations strategi) Som exempel kan vi ta den nyligen vilt debatterade frågan om barnledighet, feminister har sida efter sida i press och tv målat män med sin svarta pensel. Män är elaka monster som tvingar sina kvinnor att vara hemma med barnen medans de själva tjänar pengar för egen räkning. Ja ska man tro allt som dessa självutnämda språkrör till feminister vräker ur sig blir man ju nästan mörkrädd. Sedan kryper sanningen sakta ikapp, kvinnor i dagens sverige är inte alls beredda att släppa så mkt som en minut av sin barnledighet över på mannen. Faktum är att fler kvinnor önskar att stanna hemma längre med sina barn! Sverige är dessutom ett av världens bästa länder att vara mamma i! Alltså tvärtemot vad feministerna påstår, som givetvis svarar med mera svartfärg. Jag förnekar inte blint att det finns problem, men jag ifrågasätter kraftigt dessa såkallade feministers sätt att med falska anklagelser och dåliga argument försöka svartmåla män. Feminism som den ser ut idag är inte bra för varken män eller kvinnor. Vad som behövs är starka kvinnor med sunda och verklighetsförankrade åsikter som återtar debatten och lyfter fram den på ett sätt som gagnar jämnställdheten. Jag kommer säkert att bli hårt kritiserad för detta inlägg men jag ber er att undvika lumpna personangrepp och pajkastning. Håll er till sakfrågan och lägg istället fram vettiga argument så är jag idelöra. Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/st...,400697,00.htmlhttp://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/st...,302331,00.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|