|
mamamaggan
28-03-2010, 13:08
Tänk att just sex ska vara så laddat. Kommer vi aldrig att kunna avdramatisera det ämnet ?!
Varför skulle man få prestionsångest av att läsa om hur man kan få bästa njutning eller få tips om hjälpmedel ? Möjligtvis finns det väl män som får det av att titta på porrfilmer där männen kan köra tre nummer på raken .Det finns också kvinnor som tror att de måste se ut som porrstjärnorna och också ställa upp på allt även om de inte vill som far illa .
Så länge det inte skrivs för att tillfredsställa någon sensationslystnad så tycker jag att det kan vara bra att skriva om allt som har med sex att göra. Man får ju skriva om t ex att det finns glass i olika former och smaker så varför inte om att man kan sex på olika sätt ?
Såg häromkvällen ett TV-program som handlade om personer som levde tillsammans med fler partners , i det här fallet var det en kvinna och två män. För dem funkade det jättebra men samhällets syn på förhållandet var många gånger fördomsfullt.
Var och en blir salig på sitt sätt säger man och det gäller väl även för sex . Så länge det handlar om vuxna människor och man inte sårar någon varken fysiskt eller psykiskt så gör vi väl som vi vill ?!
Tack mamamaggan. Trodde jag var ensam där ett tag.
*Stintan*
28-03-2010, 13:53
Jag vill nog påstå att det är långt ifrån bara vuxna med erfarenhet som tar del av artiklarna. Jag tänker mer på ungdomar och andra mindre erfarna som dagligen matas med att det ska vara si eller så.
mamamaggan
28-03-2010, 14:06
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2010, 14:53)  Jag vill nog påstå att det är långt ifrån bara vuxna med erfarenhet som tar del av artiklarna. Jag tänker mer på ungdomar och andra mindre erfarna som dagligen matas med att det ska vara si eller så. Men jag tror inte att de tar skada av vad som kan ses som upplysning om hur man njuter bäst. Däremot av att se på porrfilm. Men jag tycker att skillnaden mellan en vettigt skriven artikel om sex och porr är milsvid. Ungdomar tar illa vid sig av mycket men att just peka ut vettigt skrivna artiklar om sex ( OBS! jag tycker inte alla artiklar är vettigt skrivna ) som något som de tar speciellt illa vid sig av tycker jag är fel. Varför skulle de ta illa vid sig av att läsa om att det t ex finns personer som använder dildos eller som gillar båda könen eller vill vara tre i sängen ? Tror tvärtom att det kan hjälpa en del som undrar om det är något fel på dem om de t ex kan förälska sig i både killar och tjejer . Brukar se på dokumentärer om tjejer och killar i t ex USA som ställer till det för sig . Tjejen blir med barn som trettonåring eftersom de inte ens får ha sexualupplysning för det kan , enligt föräldrar m fl , locka ungdomarna att ha sex. Sex är en lika naturlig drift som att äta så varför ska vi hymla om den ?
CITAT Tack mamamaggan. Trodde jag var ensam där ett tag. Nä du är inte ensam, här har du en till som håller med... Att öppenhet om sex innebär att man dissikerar sönder något som ska vara intimt har jag svårt att förstå. Tvärt om tror jag att det är otroligt viktigt att prata om sex, framförallt med sin partner. Och har man ingen partner så kan det nog vara bra att prata om det med någon nära vän för att reda ut för sig själv vad man egentligen tycker och känner. Men det viktigaste, våga PRATA sex med sin partner...Faktiskt berätta hur man känner och hur man tänker, vad man skulle vilja prova och vad man inte skulle vilja prova. Ja, det är ett analyserande av sexet. Men även om sex är det naturligaste som finns så betyder det inte att alla naturligt vet hur dom ska göra för att tillfredsställa vare sig själva eller sin partner. Nej, jag tror att det är bra med analyserandet. MEN självklart inte under själva sexakten! När det väl kommer till själva akten så ska det ju självklart vara varmt och intimt, inte kallt och analytiskt. Ja, det här handlade ju inte då direkt om skriverier om sex i kvällspressen och skvallerblaskor... Men ärligt talat, det är ju mest skit i dom tidningarna ändå... Så även inslagen om sex är ju oftast skit. Inte på grund av vad dom diskuterar utan på grund av hur dom skriver.
CITAT (Fny @ 28-03-2010, 16:55)  Ja, det här handlade ju inte då direkt om skriverier om sex i kvällspressen och skvallerblaskor... Men ärligt talat, det är ju mest skit i dom tidningarna ändå... Så även inslagen om sex är ju oftast skit. Inte på grund av vad dom diskuterar utan på grund av hur dom skriver. Spot on!
Piccante
28-03-2010, 16:37
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2010, 12:59)  Nej inte jag heller. Jag menar bara att jag inte gillar att vi dagligen ska behöva tvångsmatas med artiklar om sex i alla dess former i media eftersom det skapar så mycket prestationsångest för många. Antagligen säljer det väl. Jag vet inte om alla artiklar er prestationsångest. Tycker denna faktiskt motverkar prestationsångest då den ifrågasätter myter om hur "riktigt" sex ska vara.
Hej igen
28-03-2010, 20:00
CITAT (Motti @ 25-03-2010, 00:35)  Har förståt att nu för tiden får man inte ha ett hårstrå på kroppen förutom huvudet då,helt ute att vara hårbeväxt både här och där.Men man undrar vem som kommit på det ?att man ska vara hårfri under halsen.Tycker det är ett jädrans påfund igentligen vi är ju skapta sådana och det finns ju där för ett syfte för att skydda.Nu vet man ju inte vad man ska ta sig till när man ska till docktorn eller Gyn,är man osund och äcklig ,anses det fortfarande normalt att ha hår eller är det bara ett innfall rån den yngra generationen och modevärlden.skulle vara intressant och höra vad ni andra har för åsikter om det?
Mvh Motti Jag bryr mig inte om modet säger att det ska vara rakat nertill ... skulle nog känna pedofilvarning om jag hade det med en renrakad. Armhålorna däremot vill jag ha renrakade ... behöver inte hyvlas så ofta numera.
Jag får nog säga att många artiklar om sex verkligen poängterar uttrycksfullt att man inte skall gå med på saker man inte känner sig 100% komfortabel med och att alla är olika och tycker om olika saker och att det inte är något fel på en om man tycker om det men inte det eller det.
I slutändan handlar det ju egentligen bara om kommunikation. Mellan sig själv och sin partner, mellan föräldrar och deras barn och lärare och elever. Om människor kommunicerade mer med varandra när det gäller ämnet sex hade nog mycket av prestationsångest, fördomar, tabun och alla tråkigheter som händer minskat.
Hittills har jag inte träffat på någon som har varit den andra lik av mina partners jag har haft. Vi är precis lika olika när det kommer till sex som med mat, kläder, tv program, humor, boksmak, filmsmak, vad man tycker om utseendemässigt eller vill göra på fritiden. Och inget är fel så länge båda är med på det till 100%. Porr kan även det vara undervisande om man vill utforska ämnet sex och är nyfiken så länge man är medveten om att vissa saker i det ämnet är rent fejk och att verkligheten inte ser ut så på alla punkter men man kan lära sig mycket. Samma sak med sk "leksaker" dom kan vara jättebra att ha för att utforska sin egen kropp och vad man tycker om. Inget fel med såna saker, inte vad jag tycker i alla fall. Andra kan ha andra åsikter och det behöver inte vara fel på deras åsikter heller. Sen så vad jag faktiskt tycker är viktigast när det kommer till sex är att det inte alltid behöver vara så spänningsladdat och "fint". Sex skall vara kul. Man skall kunna skratta åt sig själv och man ska ha roligt. Då blir det bäst.
Aqvakul
04-04-2010, 07:09
CITAT (TheLan @ 04-04-2010, 05:16)  Jag får nog säga att många artiklar om sex verkligen poängterar uttrycksfullt att man inte skall gå med på saker man inte känner sig 100% komfortabel med och att alla är olika och tycker om olika saker och att det inte är något fel på en om man tycker om det men inte det eller det.
I slutändan handlar det ju egentligen bara om kommunikation. Mellan sig själv och sin partner, mellan föräldrar och deras barn och lärare och elever. Om människor kommunicerade mer med varandra när det gäller ämnet sex hade nog mycket av prestationsångest, fördomar, tabun och alla tråkigheter som händer minskat.
Hittills har jag inte träffat på någon som har varit den andra lik av mina partners jag har haft. Vi är precis lika olika när det kommer till sex som med mat, kläder, tv program, humor, boksmak, filmsmak, vad man tycker om utseendemässigt eller vill göra på fritiden. Och inget är fel så länge båda är med på det till 100%. Porr kan även det vara undervisande om man vill utforska ämnet sex och är nyfiken så länge man är medveten om att vissa saker i det ämnet är rent fejk och att verkligheten inte ser ut så på alla punkter men man kan lära sig mycket. Samma sak med sk "leksaker" dom kan vara jättebra att ha för att utforska sin egen kropp och vad man tycker om. Inget fel med såna saker, inte vad jag tycker i alla fall. Andra kan ha andra åsikter och det behöver inte vara fel på deras åsikter heller. Sen så vad jag faktiskt tycker är viktigast när det kommer till sex är att det inte alltid behöver vara så spänningsladdat och "fint". Sex skall vara kul. Man skall kunna skratta åt sig själv och man ska ha roligt. Då blir det bäst. Så klokt - köper resonemanget rakt av
Micke E
04-04-2010, 10:55
CITAT (Motti @ 25-03-2010, 00:35)  Har förståt att nu för tiden får man inte ha ett hårstrå på kroppen förutom huvudet då,helt ute att vara hårbeväxt både här och där.Men man undrar vem som kommit på det ?att man ska vara hårfri under halsen.Tycker det är ett jädrans påfund igentligen vi är ju skapta sådana och det finns ju där för ett syfte för att skydda.Nu vet man ju inte vad man ska ta sig till när man ska till docktorn eller Gyn,är man osund och äcklig ,anses det fortfarande normalt att ha hår eller är det bara ett innfall rån den yngra generationen och modevärlden.skulle vara intressant och höra vad ni andra har för åsikter om det?
Mvh Motti Som sagt väldigt personligt!! Har faktiskt börjat raka mig sedan ett halvår tillbaka Då menar jag inte i ansiktet Nackdel, fasen vad det kliar och sticker efter någon dag!! Fördel, utan att bli för intim. Sensitivare..
Micke E
04-04-2010, 13:02
CITAT (*Stintan* @ 28-03-2010, 13:45)  Sa jag det? Jag ställde bara en fråga. Jävlars!! Detta var ett hett ämne
Micke E
04-04-2010, 13:07
CITAT (Fny @ 26-03-2010, 12:15)  Behöver inte vara helrakat.. Däremot aningen ansat är inte hel fel, så jag håller med.. Eller som tandläkaren sade " Jag ser min herre haft oralsex! Ojdå, har jag hår mellan tänderna? Nä men bajs på näsan" Sorry ifall jag 'dragit den förut.'
Ophelia
05-04-2010, 15:06
Tror knappast att man anses som osund eller äcklig om man kommer orakad till gyn eller doktorn. Skulle det anses vara så då har någon sovit under lektionen om könsbehåring och dess syfte. den som sedan kommer dragandes med att det är hygieniska skäl bör nog kanske säga att det är av OHYGIENISKA skäl då rakning inte alls medför en ökad hygien men däremot en ökat ohygien iform av ökad risk för bakterieinfektioner och andra hudproblem.
Av rent estetiska skäl eller trivsel är ju upp till var och en. Det där med att få hår i munnen vid oralsex är faktiskt väldigt lätt avhjälpt. Sug eller slicka inte där det finns hår och hur man gör ja det får man lista ut själv.
Frågan är vem som uppfann ett hårlöst underliv ?om jag inte missminner mig kommer det från porrfilmen
Huggorm
05-04-2010, 19:44
CITAT (Motti @ 05-04-2010, 20:26)  Frågan är vem som uppfann ett hårlöst underliv ?om jag inte missminner mig kommer det från porrfilmen  Förmodligen, för att man skall se alla detaljer
jo så är det nog om man gillar detaljer där nere
CITAT Frågan är vem som uppfann ett hårlöst underliv ?om jag inte missminner mig kommer det från porrfilmen Nej faktiskt inte, människor i många kulturer i många olika tidsperioder har varit inne på just det där att ta bort hår på kroppen, inklusive intima områden. Gamla egyptierna var t.ex. minutiöst noggranna, hår på kroppen ansågs inte alls trevligt. Så nej, inte ett nytt påfund.
då kan man undra  hur i all sin da tog de bort håret där nere ?då fanns ju inga rakhyvlar eller annat !
pincett Sen när det gäller rakhyvlar så måste jag ju nämna något från vår egen skandinaviska forntid... Något av det mest typiska från bronsåldern är just pincett och en kniv som alltid har tolkats som rakknivar.
Tur man inte levde då huva  de måste haft läderhud !
tja... du vet det nyaste nu är ju epilatorn! Har själv en faktiskt. En massa små minipincetter som snurrar runt och rycker upp håret. Gjorde för jääääävligt ont första gången men huden vande sig rätt snabbt. Klarar dock fortfarande inte av det allra allra känsligaste av intimdelarna, där gör det bara för ont.
Huggorm
05-04-2010, 20:46
CITAT (Fny @ 05-04-2010, 21:43)  tja... du vet det nyaste nu är ju epilatorn! Har själv en faktiskt. En massa små minipincetter som snurrar runt och rycker upp håret. Gjorde för jääääävligt ont första gången men huden vande sig rätt snabbt. Klarar dock fortfarande inte av det allra allra känsligaste av intimdelarna, där gör det bara för ont.  Vad får en människa att drivas till att prova något sådant?
 de hade nog en slav eller slavina som fixade det år dom efter ett par krus med vin (bedövningsmedel)
CITAT Vad får en människa att drivas till att prova något sådant? Det undrade jag också när jag första gången testade och kände hur överjävligt ont det gjorde... Men som sagt, huden eller kanske snarare hårsäckarna vande sig fort och nu gör det knappt ont alls längre. Håller håret borta lika länge som vaxning. =) CITAT de hade nog en slav eller slavina som fixade det år dom efter ett par krus med vin (bedövningsmedel) Har för mig att romerska slavar fick sitta och plocka hår från benen på sina ägare ibland..  skojigt jobb... eeh...
"det är synd om människan" sa ju Strindberg det ligger en del i dom orden.Tänk vad vi utsätter oss för för utsendets skull  lyfter oss sprutar in Botox opererar in lösdelar och låtsasmuskler raka bleker färgar noppa ja name it !allt för skönhet och utsende.Jag rakar mig under armarna bikinisnittet och bena sen är det stopp,ja lite småansning kanske i de privata delarna så man inte snor in sig helt i djungeln
Ja vi människor är lustiga på det sättet... vi utsätter oss både för det ena och det andra. Men man ska inte inbilla sig att det är nya påfund, vi har alltid hållit på så här.
Piccante
05-04-2010, 21:17
Finns det inte elektriska epilatorer som dödar håret vid roten? Verkar skonsammare med infrarött-ljus eller laser eller va de använder istället för att dra ut stråna.
Man kan ju permanent ta bort hår med just laserbehandling. Ger ibland elaka bieffekter på huden, ingenting jag rekommenderar.
Det är väl i så fall Diatremi som man annvänder vid svår skäggväxt på kvinnor,man bränner rotten så att det inte växer ut igen,men det tar lång tid och gör nog ganska ont.Sen finns det ju hårbort tagningskräm också "Veet "heter det om man nu vill testa det.Finns till och med färg till toffsen om man vill särskillt gjord för underlivet.
Har testat hårborttagningskrämen Veet. Håret trillade av hur lätt som helst. Men jag tycktes det kändes... läskigt. Obehagligt att smeta in huden med kemikalier som får håret att lossna. Funkar men jag tyckte det var för läskigt.
Provade en gång men det hände inte ett skit  pälsmössan satt kvar !har väl gener från istiden antagligen
Ben, under armar och bikinilinjen - det får räcka! Veet - värdelöst tycker jag Rakning - bara sticks Epilator - suveränt En kompis skaffade en epilator för en herrans massa år sedan. Hon provade en gång, det gjorde så ont så hon kastade epilatorn i väggen! Tror inte hon fortsatte med den...  Håller dock med om att det gör rätt ont om man inte epilerat på länge men sedan är det inte så farligt när man underhåller.
Gossen Ruda
07-04-2010, 11:28
Människan har sen lång tid haft olika skönhetsideal och dekorerat sig själva och omgivningen. En del hår skulle bort, andra skulle få växa. Tatueringar och piersningar, inget modernt påfund. Afrikanska kvinnor med guldringar runt nacken som tänjde ut kotorna. Kinesiska kvinnor med hopklämda fötter. En del skönhetsideal verkar ibland knäppa.
CITAT (Gossen Ruda @ 07-04-2010, 12:28)  En del skönhetsideal verkar ibland knäppa. Egentligen, finns det några som INTE är det?
Vi slutade att vara naturliga för länge länge sedan och träffar man någon som är helt naturlig så slår man sig för pannan och tycker den personen är sunkig och ofräch  som att vet inte den personen att rakhyveln är uppfunen för länge sedan  Jakten på den perfekta människan har förändrats drastiskt för handlade det om helt andra saker än att vara hårlös då handlade de om att skaffa mat och överleva nu är det väl tvärt om  först ska man se till attt vara så perfeckt som möjligt kosta vad det vill sen om det blir över kan man kanske äta också
Aqvakul
09-04-2010, 06:32
CITAT (Motti @ 08-04-2010, 23:54)  Vi slutade att vara naturliga för länge länge sedan och träffar man någon som är helt naturlig så slår man sig för pannan och tycker den personen är sunkig och ofräch  som att vet inte den personen att rakhyveln är uppfunen för länge sedan  Jakten på den perfekta människan har förändrats drastiskt för handlade det om helt andra saker än att vara hårlös då handlade de om att skaffa mat och överleva nu är det väl tvärt om  först ska man se till attt vara så perfeckt som möjligt kosta vad det vill sen om det blir över kan man kanske äta också   Det ligger mycket i detta!
Ja Aqvakul jag har lite hår här och där och en och annan rynka men jag äter gott först !sen om det blir pengar över så kan jag slösa lite på "fantastiska rynk krämer" som ändå aldrig håller vad de lovar  Men oj vad jag höll på med mitt utsende för !skönhets salonger ansiktsbehnadlingar dyra krämer osv,det hör ihop liksom när man är frisör att alltid va fräch modemedveten osv,men tack och lov slipper jag bry min hjärna mer därför att jag kom på att allt det där var bara ytligt.Hur man än vänder baken så åldras man en del för en del senare och inte på grund av hur du sköter dig utan på grunda av generna du ärver.  Ja lite har väl att göra med vad du stoppar i dig också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|