Sidor: 1, 2
Anma
Det är ju jättenära! smile.gif Gammal väsbybo jag med. Håll koll på Apollos sida i första hand, tror nog att flyget inställs minst 5 timmar före avgång. Vår info var i går att flyget skulle gå tidigast 16.00 idag och idag vid 10 kom info om att det är inställt.
Ving bland annat har redan nu ställt in alla morgondagens flyg. sad.gif
vildvittra
vi fick sms från apollo nu att det kommer mer information 08.00 imorgon
avgångstiden imorgon skulle varit 05.30 så nog lutar det åt inställning
snopet att åka till jobbet på måndag *s*
Chamomille
CITAT (Alba @ 16-04-2010, 17:34) *
Inte ö men varmt.
Vi har vänner på väg hem efter 4 mån. i Australien mm. De längtar hem men sitter nu fast i Bangkok och vet inte när de kan åka vidare. De är inte glada - längtar hem.

Men Bangkok är ju jätteroligt. Kan förstå om de längtar hem, men det finns jättemycket kul att göra i Bangkok yes.gif
ängsvädd
Usch, vulkanen har sitt utbrott med oförminskad styrka. Askmolnet fylls på, utbrottet kan pågå i månader enligt seismologen Reynir Bödvarson. Stackars islänningarna sad.gif Frågan är vad som händer med askmolnet hur stort det blir, vart det blåser. Jag skulle inte våga flyga utorikes o riskera bli strandsatt någonstans.
gnon49
Där ser man vad en relativt liten naturkatastrof kan ställa till med i dagens samhälle. Mot moder jord står vi oss slätt. Bara att inse att vår styrka också är vår svageht. Vi blir allmer sårbara ju mer högteknologiskt samhället blir. Skulle flyget bli stående under en längre tid kanske klimatforskarna får en gyllene chans att studera ev. effekter av det. Om nu inte askan i sig föronerar mer än flyget vill säga.
Anma
Pust! Vid femtiden frågade moster min om jag kunde kolla upp hur min kusin kan ta sig från Hamburg till Sthlm och vidare till Finland. Nyss betalade jag den sista biten, båten till Åbo. Hans resa började från Milano igår och han kommer hem till Helsingfors på måndag kväll. Lite skillnad mot en flygtur på ett par timmar. smile.gif
Anma
Jag tänkte ta en längre promenad med hundarna nu, men det blev bara en snabb kiss, ville inte stanna i den där lukten, vet ju inte om det kan vara farligt?
Det luktar jättestarkt av svavel blandad med lite "pruttig" lukt, kommer inte på ett bättre sätt att beskriva det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon