|
Meriona
07-06-2010, 21:04
Nu tror jag ju inte att det är nåt som helst fotoförbud en sådan dag, det är nog fritt fram. Men om någon blir för påflugen så hoppas jag verkligen att de får ett respass!
Men fotoförbudet är väl till för att skydda privatlivet för även kungliga måste ju få ha ett.Inte så kul att ha fotografer hängandes utanför fönstren med Teleobjektiv ,antar att de inte är mer annorlunda än vi i sitt privatliv och inte skulle jag vilja ha fotografer utanför mitt hus dygnet runt,jag vill ju kunna gå och titta på sjön dra upp nattlinet och klia mig på magen utan att det finns som foto i "Hänt i veckan "nästa vecka
Meriona
07-06-2010, 21:12
Självklart är det så, men just på bröllopsdagen så tror jag nog att det är fritt foto som gäller.
Gossen Ruda
07-06-2010, 21:14
Här står det lite mer: SVD
Från det ena till det andra angående Kungabröllopet så hade "Willys" speciell Bröllopschoklad nu med Vicktorias och Daneiells bild på
Meriona
07-06-2010, 21:24
Japp. Alla ska sko sig, så även konfektyrsbranschen.  En bild på bröllopet kunde jag gott tänka mig att sätta upp nånstans, antingen på toa eller jobbet. Men choklad äter jag, bryr mig inte om hur den ser ut....
Lite sorgligt att alla ska sko sig tycker jag,inte skulle jag villat ha vår bröllopsbild på muggar choklad tallrikar och gud vet va !He  för hade de alltid en Kungabild på dass faktiskt för att piffa upp lite
Nej inte ett dugg intresserad faktiskt fast jag är för monarki
Bengalow
14-06-2010, 19:54
Hade jag varit journalist, vilket Gud förbjude, och blivit utsänd att bevaka upptåget, så hade jag sagt upp min anställning. Spektaklet kring ett ungt(?) pars giftermål måste väl ändå ha en gräns!!! Jag tror jag skall anmäla mig till Peter Althins sällskap."- Bättre med folkmassa än arvsmassa!!"
Aqvakul
14-06-2010, 20:11
CITAT (Bengalow @ 14-06-2010, 20:54)  "Bättre med folkmassa än arvsmassa!!"
Firar 5 år som gift fast dagen innan den 18 juni  men gubba e inte hemma så vi firar dagen efter istället  Så vem vet kanske jag själv sitter o käkar en god middag o kikar lite bröllopsyra o minns
theseraphim
15-06-2010, 08:34
CITAT (Motti @ 07-06-2010, 22:17)  Från det ena till det andra angående Kungabröllopet så hade "Willys" speciell Bröllopschoklad nu med Vicktorias och Daneiells bild på  Ingen fara med det,det är den officiella bröllopsserien som skapats i samförstånd med kungahuset. I den ingår bla choklad från Cloetta, kaffe från Arvid Nordquist och Frösamling från Weibulls men även mycket mer. Sedan går en liten del av varans pris till Kronprinsessans fond för folk med speciella behov så det är välgörenhet inblandat i det med.
Christina i Taxinge~
15-06-2010, 08:46
Å, va jag längtar till på lördag!!!!! Jag ska titta på ALLT - från morgon till kväll! SVT & TV4, fjärrkontrollen lär gå varm.... Det ska bli så roligt! Mina ögon lär vara röda innan allt är klart
netaave
15-06-2010, 11:47
Självklart ska vi kolla Det är ju en bit av Sveriges historia! Som händer nu! Det som våra barnbarn och generationerna efter dom kommer att läsa om på historielektionerna. Nog vill jag ta del av det som händer den dagen, det blir mitt andra kungliga bröllop i mitt liv och jag tycker det är väldigt speciellt. Bröllopstårtan ligger redan i frysen, och så klart ska det ätas bröllopsmiddag framför Tvn, inte fullt så lyxig som deras bara. Får nog bli nåt kallskuret, ingen vill nog stå vid spis eller grill den dan. Vi har möjlighet kolla på tv från altanen så är det fint väder blir det där ute. Döttrarna är lika intresserade så vi samlas hela familjen den dagen och ser tillsammans från början till slut.
anncharlotte
16-06-2010, 10:45
Nej jag är inte särskilt intresserad, och jag kommer jobba hela den dagen, så det jag ser är väl det som sänds efteråt i nyhetssändningar och så. Kommer säkert läsa lite i tidningen också. Hade jag varit ledig och bott närmare Stockholm hade jag nog därimot gärna åkt in till stan, framförallt för "folkfesten" skull.
http://www.dn.se/blogg/epstein/2010/06/15/...skeppsbron-7562lovefestivalen som ska kluminera på lördag är inget vidare...
Jo, jag har tittat på bröloppet på TV och det var oerhört fint, jag har nästan aldrig sett någon utstråla den totala lycka som Viktoria gjorde och det sätt båda visade att det verkligen är stor kärlek mellan dem gjorde mig alldeles varm. Inte blev det sämre att Björn Skifs (Sveriges bästa röst) sjöng en underbar kärlekssång. Gita
fuchsian
19-06-2010, 17:06
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 17:58)  Jo, jag har tittat på bröloppet på TV och det var oerhört fint, jag har nästan aldrig sett någon utstråla den totala lycka som Viktoria gjorde och det sätt båda visade att det verkligen är stor kärlek mellan dem gjorde mig alldeles varm. Inte blev det sämre att Björn Skifs (Sveriges bästa röst) sjöng en underbar kärlekssång. Gita Jag tyckte om den, väldigt fin och harmonisk tillställning, ska fortsätta att se mer av det om en stund. Viktoria visade sin kärlek och hjälpte sin prins genom osäkerheten och nervositeten. Silvia var ovanligt sur, undrar vad hon tänkte? .......Fuchian
Jag har sett från och till hela dagen, underbart trevligt och så fina dom är, ska titta resten av kvällen också....
*Stintan*
19-06-2010, 17:44
Härligt att se ett så lyckligt par dela med sig av sin glädje till så många människor. Jag gillar glädjespridare oavssett dom är kungliga eller ej.
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 18:44)  Härligt att se ett så lyckligt par dela med sig av sin glädje till så många människor. Jag gillar glädjespridare oavssett dom är kungliga eller ej.  Absolut ... här har teven stått på sen i morse och vi tittar fortfarande på Svt. Tårar har också fällts ... jag är lättrörd och bröllop tillhör vackra stunder som berör mig extra mycket. Jag önskar brudparet all lycka och välgång! Vackert förälskat par som vågade visa känslor ... det gillar jag.
Aqvakul
19-06-2010, 19:58
Kärlek kan man inte få för mycket av. Men det ska bli skönt när det hela är överstökat. Mediabevakningen runt omkring har varit helt överdriven.
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:58)  Kärlek kan man inte få för mycket av. Men det ska bli skönt när det hela är överstökat. Mediabevakningen runt omkring har varit helt överdriven.  Precis! Fast själv har jag inte drabbats av hysterin desto mer ... köper inga tidningar förutom morgontidningen och "prinsesssprogram" på teve har jag skippat.
Piccante
19-06-2010, 20:17
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:58)  Men det ska bli skönt när det hela är överstökat. Mediabevakningen runt omkring har varit helt överdriven.   ja nu kan vi inträda i post-Victoriasbrölloptiden och media behöver inte älta samma nyhet jämt.
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 18:44)  Härligt att se ett så lyckligt par dela med sig av sin glädje till så många människor. Jag gillar glädjespridare oavssett dom är kungliga eller ej. Fin inställning du har! Jättefint att kunna glädja sig åt andras lycka. gita
*Stintan*
19-06-2010, 21:39
CITAT (Markus_H @ 19-06-2010, 21:17)   ja nu kan vi inträda i post-Victoriasbrölloptiden och media behöver inte älta samma nyhet jämt. Ja nu kan vi i lugn och ro återgå till våra vanliga simpla klagomål på TV-programmen  Jisses hur länge håller VM-fotbollen på?
Aqvakul
19-06-2010, 21:41
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 22:39)  Ja nu kan vi i lugn och ro återgå till våra vanliga simpla klagomål på TV-programmen  Jisses hur länge håller VM-fotbollen på? 3 veckor till..
*Stintan*
19-06-2010, 22:10
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 22:41)  3 veckor till..  Hur ska man stå ut
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2010, 11:15)  Jag tror att det finns massor av människor som tycker att det är roligt och intressant att se program om kungligheter. Många fler än de som erkänner det.
Precis som det finns många som gillar att det visas fotboll eller annan sport. En del gillar frågesportsprogram, andra gillar Gókväll. Ett har vi alla gemensamt och det är att gnälla på TV-program vi inte gillar och har något utbyte av. Jag har fler knappar än 2 på min fjärrkontroll, har ni? Inte så mång till får jag säga, försöker undvika den meningslösa fotbollen, kräks på den sporten. Nu ser jag bröllopet, de mumsar tårta  På dagen grävde jag dock i trädgården. Jag tycker vårt kungahus är en historisk härlighet som fyller sin uppgift i vår tid. Att de orkar med sitt jobb är en gåta, jag är tacksam för det. Grattis till vigseln  (de läser nog inte denna tråden  )
herkules
20-06-2010, 08:16
bröd och skådespel åt folket! så de håller sig lugna.
vackert bröllop, precis som de flesta bröllop, men nu kan vi avskaffa monarkin. det vore något att skriva i historieböckerna det!
*Stintan*
20-06-2010, 08:30
Aqvakul
20-06-2010, 10:13
Hustrun satte på TV:n nu på morgonen - bara eftersnack till bröllopet... (trodde det var över)
Anki på Öland
20-06-2010, 11:13
Hihi.... är väl ungefär som eftersnacket efter en fotbollsmatch...... man går igenom vad som var bra och inte.  Anki
CITAT (herkules @ 20-06-2010, 09:16)  bröd och skådespel åt folket! så de håller sig lugna.
Visst kan man väl se det så, om nu allt skall vara grå vardag. Man kan också se det som lite uppiggande lyx och glamour med ett sagoskimmer.Ögongodis, vackra kläder och smycken, vackra blomsteruppsättningar och dukningar, vackra traditioner m.m. För min del uppskattar jag att det finns något som står utanför all politik, att allt inte måste vara grå vardag och socialrealism. Gita
fuchsian
20-06-2010, 12:10
CITAT (Gita @ 20-06-2010, 12:42)  Visst kan man väl se det så, om nu allt skall vara grå vardag. Man kan också se det som lite uppiggande lyx och glamour med ett sagoskimmer.Ögongodis, vackra kläder och smycken, vackra blomsteruppsättningar och dukningar, vackra traditioner m.m. För min del uppskattar jag att det finns något som står utanför all politik, att allt inte måste vara grå vardag och socialrealism. Gita Gita ... jag tittade på vigseln, men sedan orkade jag inte koncentrera mig mer än bitvis, och jag somnade när de kungliga åt middag, så jag har inte kollat hur det gick sedan.... Fuchian ..
ninnisky
20-06-2010, 12:19
CITAT (Gita @ 20-06-2010, 10:42)  Visst kan man väl se det så, om nu allt skall vara grå vardag. Man kan också se det som lite uppiggande lyx och glamour med ett sagoskimmer.Ögongodis, vackra kläder och smycken, vackra blomsteruppsättningar och dukningar, vackra traditioner m.m. För min del uppskattar jag att det finns något som står utanför all politik, att allt inte måste vara grå vardag och socialrealism. Gita
herkules
20-06-2010, 12:35
det handlar inte om något annat än om demokrati, att alla människor har lika värde. då finns det ingen/inget som heter ers majestät, speciella personnummer, diplomatskydd mm.
Det blev lite mindre än jag trodde. Läste inga tidningar. Innan jag gav mig ut igår såg jag att vigseln skulle vara när jag var ute så den missade men såg det som visades på nyheterna av den.
Började sedan titta när den nye hertigen höll sitt tal som visade på att han nog är en prins. Tittade runt bland kanalerna men blev förtjust i Romeo och Julia kören så jag fortsatte att titta ett tag, slutade vid tårtan. Hann också att tänka att med det vädret som var igår hade det kanske varit kul att vara ute på folkfesten. Borde kanske övertalat sonen om det men jag slängde ut en stillsam fråga för att sondera terrängen och han verkade ungefär lika intresserad som jag. När jag var yngre än sonen är nu så var det riksdagens öppnande som jag tyckte var härligt med "stamparna" som jag kallade dom. Några militärer, eller vad dom var, klädda i karolinermundering var dom med igår? Hade varit kul att se igen.
CITAT (herkules @ 20-06-2010, 13:35)  det handlar inte om något annat än om demokrati, att alla människor har lika värde. då finns det ingen/inget som heter ers majestät, speciella personnummer, diplomatskydd mm. Fast jag tycker nog att vi Sverige lever i ett så pass öppet och demokratiskt samhälle att vi faktiskt ha råd med något som står utanför all politik. Tycker att din ståndpunkt känns lite förlegad och att människors lika värde inte ligger i diplomatskydd och speciella personnummer. Mera störande tycker jag det är när våra folkvalda politiker tillskansar sig förmåner som "vanligt" folk inte har och alla politiker som inte lever som dom lär, dvs. så som dom tycker att andra skall leva. Gita
Aqvakul
20-06-2010, 15:52
Självfallet är monarkin, liksom kungahuset, inget som står utanför eller ovan politiken. Det är ett uttryck för en en förlegad borgerlig politik och en rest av 1800-talets ståndssamhälle. Även om kungafamiljen inte röstar eller öppet driver partipolitik, så råder det inget tvivel om att de och deras närmaste omgivning representerar åsikter som bara finns inom moderaternas högerflygel.
fuchsian
20-06-2010, 18:06
CITAT (herkules @ 20-06-2010, 13:35)  det handlar inte om något annat än om demokrati, att alla människor har lika värde. då finns det ingen/inget som heter ers majestät, speciella personnummer, diplomatskydd mm. HERKULES , men snälla du mitt i demokratin finns det både de andra och de vita = adelsfolk, och jag skämns inte för mina rötter från den vita sidan. Vi brukar dock ändå ha VIP- behandling när vi blir för oledsna att trängas med massan. .. ser det som en bra förmån ...Fuchian
Aqvakul
20-06-2010, 18:13
CITAT (fuchian @ 20-06-2010, 19:06)  HERKULES , men snälla du mitt i demokratin finns det både de andra och de vita = adelsfolk, och jag skämns inte för mina rötter från den vita sidan. Vi brukar dock ändå ha VIP- behandling när vi blir för oledsna att trängas med massan. .. ser det som en bra förmån ...Fuchian Någon VIP-behandling kan du nog inte räkna med här...
CITAT (Rihane @ 20-06-2010, 13:35)  När jag var yngre än sonen är nu så var det riksdagens öppnande som jag tyckte var härligt med "stamparna" som jag kallade dom. Några militärer, eller vad dom var, klädda i karolinermundering var dom med igår? Hade varit kul att se igen. Japp dom var med och stampade en stund, kul att se dom igen. Tyckte det var ett härligt bröllop, TV:n var på hela dagen satt inte och tittade hela tiden men då och då när jag gick förbi, härligt med så underbart kära ungdomar!! hoppas att dom får ett fint liv tillsammans.
CITAT (fuchian @ 20-06-2010, 19:06)  Vi brukar dock ändå ha VIP- behandling när vi blir för oledsna att trängas med massan. .. ser det som en bra förmån ...Fuchian Hänger din vapensköld oxå i Riddarhuset?
CITAT (Bettis @ 20-06-2010, 19:17)  Japp dom var med och stampade en stund, kul att se dom igen. Tyckte det var ett härligt bröllop, TV:n var på hela dagen satt inte och tittade hela tiden men då och då när jag gick förbi, härligt med så underbart kära ungdomar!! hoppas att dom får ett fint liv tillsammans. Synd att jag missade dom. Hade varit kul att se igen. Hade nog gjort som du om jag hade haft den möjligheten. Det var väldigt fint det lilla jag såg. Önskar också dom välgång.
CITAT (Aqvakul @ 20-06-2010, 16:52)  Självfallet är monarkin, liksom kungahuset, inget som står utanför eller ovan politiken. Det är ett uttryck för en en förlegad borgerlig politik och en rest av 1800-talets ståndssamhälle. Även om kungafamiljen inte röstar eller öppet driver partipolitik, så råder det inget tvivel om att de och deras närmaste omgivning representerar åsikter som bara finns inom moderaternas högerflygel. Jag tycker faktiskt att ditt synsätt är väldigt förlegat och sossekonservativt. Ett samhälle som inte har plats för fest , glädje,glamor och lite sagor blir ju outhärdligt trist. Sen skall du kanske vara lite försiktig med att lägga på människor du inte vet ett dugg om specifika åsikter, dessutom i en demokrati är det ju helt OK att ha borgerliga värderingar, drygt hälften av svenska folket har ju uppenbarligen så. Man måste inte vara sosse, det gör en väl inte till en bättre sorts människa, snarare lite mera missundsam tycks det mig Gita
Kan man vara royalist och Sosse?
Om man inte kan så finns inte jag.
Aqvakul
20-06-2010, 19:25
CITAT (Gita @ 20-06-2010, 20:16)  Jag tycker faktiskt att ditt synsätt är väldigt förlegat och sossekonservativt. Ett samhälle som inte har plats för fest , glädje,glamor och lite sagor blir ju outhärdligt trist. Sen skall du kanske vara lite försiktig med att lägga på människor du inte vet ett dugg om specifika åsikter, dessutom i en demokrati är det ju helt OK att ha borgerliga värderingar, drygt hälften av svenska folket har ju uppenbarligen så. Man måste inte vara sosse, det gör en väl inte till en bättre sorts människa, snarare lite mera missundsam tycks det mig Gita Till saken: Misstror du min hypotes att kungahuset, och dem närstående, politiskt närmast till 100 % står för högermoderata idéer och därmed är politiska?
CITAT (Anma @ 20-06-2010, 20:20)  Kan man vara royalist och Sosse?
Om man inte kan så finns inte jag. Nä, inte om man skall tro Aqva, är man royalist är man med automatik längst ut på högerflygeln i sina åsikter. Var inte orolig, du finns och är inte speciellt ovanlig. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|