Full version: Manligt utseende
Sidor: 1, 2, 3
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 10:44) *
man pratar med varandra, utbyter åsikter, gör saker tillsammans..

Ah - ja annars är det ju helt meningslöst att ha en partner.
Dilara
Kanske inte en av mina mest seriösa inlägg, men, det här var ju kul giggle.gif
Jag har liknande smak som Amaryllis - sydeuropeiskt, latinamerikanskt, mm. Dvs de som har kontraster i ansiktet och har minst lite gyllen hudfärg, det uppfattar jag som mest attraktiv. Men det behöver inte alltid vara så. Frisyr och sådant spelar också roll.
Exempel på "mina" snygga kändisar är (obs fotbollspelare!): Cristiano Ronaldo, Martin Olsson, David Beckham och lite i den banan...
Men annars faller jag inte direkt för kändisar utan snygga killar är snyggare "live" smile.gif
Amaryllis
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 10:42) *
Fast utseende är en subjektiv upplevelse, som åtminstone på sikt utvecklas ur någon form av interaktion..

Det är subjektivt ja. Men eftersom det är subjektivt har alla en egen upfattning om manlig skönhet, och jag skrev bara min uppfattning wink.gif

CITAT (Dilara @ 06-06-2010, 10:47) *
Exempel på "mina" snygga kändisar är (obs fotbollspelare!): Cristiano Ronaldo, Martin Olsson, David Beckham och lite i den banan...

Det märks att du är ung! biggrin.gif
Solstorm
Även om jag kanske inte tycker att det är så snyggt om karlar är alltför håriga så tycker jag att det är riktigt läskigt när de vaxar hela kroppen. När de inte ens har lite fjun på armar och ben då blir de plastiga och könlösa. Jag tycker det är mer okej om en man är lite feminin (obs! inte fjollig!) om det är naturligt för honom än om han är könlös.

Hur ögonen ser ut med färg och form osv är ointressant, det är blicken som räknas. En blick som är vaken, intresserad, respektfull väger tungt. Fotomodellernas ansträngningar att få till sug i blicken fnissar jag åt. Visst ser de plastiga ut.

Jag har nog en väldigt primitiv syn på hur män ska se ut. När man ser de där riktigt tjusiga kropparna så funderar jag på vad de kropparna duger till. De klarar säkert alla maskiner och tyngder på gymmet riktigt bra, men kan de gräva upp en bit skogsmark åt mig där jag vill plantera något? Klarar de fälla träd och släpa fram stockarna till vedkapen? Bär de ut den gamla tvättmaskinen och bär in den nya när det är dags? Hur uthålliga är de när det gäller att skotta snö?

Fotomodellernas gymmuskler ser rätt annorlunda ut än musklerna på män med tungt kroppsarbete. Kroppsarbetarnas muskler attraherar mig mer, de är på riktigt. (Stackars pappersvändande karlar men det var ju yta det skulle handla om i den här tråden)
Cacki
En person som vid första anblicken är "en grå mus" (om man nu ska se till den klassiska manliga idealbilden) kan ändå ha "det". Någon slags charm som personen utstrålar och som man inte kan sätta fingret på. Har inte mycket med utseendet som sådant att göra. Charmen kan dessutom synas på långt håll utan att man utbytt ett enda ord med personen. Det märkliga är att den charmen kan få det man tror är ens personliga idealbild att blekna bort i ett trollslag. Plötsligt står man där och kommer på sej med att spana in "den där tunnhårige mannen med stor näsa" trots att hela lokalen är full av en massa vältränade, mörkhåriga karlakarar med sammet i blicken.
Hmm....märkligt!
Ogräs_
Jag kan inte hitta något hos mannen på bilden som tilltalar mig. Det typiskt manliga utseendet går bort helt, jag vill ha ett mer pojkaktigt, lite feminint utseende. Smink och smycken har jag absolut inget emot, det är rätt ofta ett plus. När det gäller ansiktet så tror jag att jag reagerar mest på tänderna och leendet. I den ordningen.
Anki på Öland
CITAT (Cacki @ 06-06-2010, 11:16) *
En person som vid första anblicken är "en grå mus" (om man nu ska se till den klassiska manliga idealbilden) kan ändå ha "det". Någon slags charm som personen utstrålar och som man inte kan sätta fingret på. Har inte mycket med utseendet som sådant att göra. Charmen kan dessutom synas på långt håll utan att man utbytt ett enda ord med personen. Det märkliga är att den charmen kan få det man tror är ens personliga idealbild att blekna bort i ett trollslag. Plötsligt står man där och kommer på sej med att spana in "den där tunnhårige mannen med stor näsa" trots att hela lokalen är full av en massa vältränade, mörkhåriga karlakarar med sammet i blicken.
Hmm....märkligt!

Ja det är ju skillnad på ögongodis och idealmannen man vill leva sitt liv tillsammans med!!
Anki
mamamaggan
CITAT (Anki på Öland @ 06-06-2010, 12:41) *
Ja det är ju skillnad på ögongodis och idealmannen man vill leva sitt liv tillsammans med!!
Anki

tummenupp.gif

Har ni tänkt på att om vi bara skulle falla för vår idealbild så skulle det inte vara många som var gifta/tilsammans ?
Chamomille
För min del räcker det med att det är en MAN jag är ihop med. Han är kulig, inte bruna ögon, vackra händer, humor smile.gif Vi har asroligt tillsammans.
Orkidétjuven
CITAT (herkules @ 06-06-2010, 08:56) *
så ska han ha snälla ögon, där går tyvärr bruna ögon bort, jag ser inte vad de människorna tänker.

Lustigt, jag tänkte just på blå. de känns ytliga. Precis som vatten... wink.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Orkidétjuven @ 06-06-2010, 13:56) *
Lustigt, jag tänkte just på blå. de känns ytliga. Precis som vatten... wink.gif

ja jag tycker bruna ögon har ett helt annat djup och mörkare ögonfärg tycker jag är vackrare.
Eva-Helene
Utseendemässigt så attraheras jag av ansikten hos män med lite mörkare ögon, hyfsat kraftiga ögonbryn, fina öron (väldigt liten örsnibb går helt bort)...hmm...går lättare att visa den snyggaste man jag vet (förutom guben min då wub.gif )

Kroppen: hårig som Esau är inte fel, smal däremot...typ 180-lång-65-kg-lätt...nej huga! Lite tyngd får det gärna vara på karln. Och arbetar-muskler. naughty.gif
Chamomille
CITAT (Eva-Helene @ 06-06-2010, 15:33) *
Utseendemässigt så attraheras jag av ansikten hos män med lite mörkare ögon, hyfsat kraftiga ögonbryn, fina öron (väldigt liten örsnibb går helt bort)...hmm...går lättare att visa den snyggaste man jag vet (förutom guben min då wub.gif )

Kroppen: hårig som Esau är inte fel, smal däremot...typ 180-lång-65-kg-lätt...nej huga! Lite tyngd får det gärna vara på karln. Och arbetar-muskler. naughty.gif

Men Eva då... Fniss biggrin.gif
mamamaggan
När det gäller ögonfärg så har jag tydligen fått en vinstlott, min man har melerade ögon ( står t o m i passet ) med guldstänk i !!!!
sommarhumla
Vad jag gillar i manligt utseende och vad mina ögon först tittar på är händerna, långa fingrar är läckert. Ögonfärgen får gärna vara brun/melerad. Finns det en hårig bringa (typ den som satt på Freddie Mercury, ja inte hans bringa så klart men en liknande) är jag såld! Tycker det är sexigt och för mig är det manligt, gosigt och varmt att sussa på också. Jag vill att han ska vara längre och kraftigare (då menar jag inte överviktig) utan kraftig pga sin storlek (om ni fattar hur jag tänker...f*n det är för varmt för att tänka på gossar)... wacko.gif

Men samtidigt är jag bombsäker på att om jag mötte en snubbe där det ska klick och han var precisa motsatsen till vad jag beskrivit ovan så skulle jag vara så glad och lycklig.
Chamomille
Fniss biggrin.gif Här har det sagt klick för länge sen fastän han bara har 3 hårstrån på bröstet biggrin.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 06-06-2010, 15:26) *
ja jag tycker bruna ögon har ett helt annat djup och mörkare ögonfärg tycker jag är vackrare.

Märkligt egentligen. Jag tycker att ögon är oerhört vackra och viktiga, men jag kan inte säga vilken ögonfärg mina vänner har. Jag ser tydligen ögonen, men inte färgen? confused.gif Däremot vet jag att sonen har samma ögon som sin far, kanske är det bara de man älskar ordentligt som man ser i ögonen tillräckligt noga?
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 21:42) *
Märkligt egentligen. Jag tycker att ögon är oerhört vackra och viktiga, men jag kan inte säga vilken ögonfärg mina vänner har. Jag ser tydligen ögonen, men inte färgen? confused.gif Däremot vet jag att sonen har samma ögon som sin far, kanske är det bara de man älskar ordentligt som man ser i ögonen tillräckligt noga?

Samma här - ögonen är jätteviktiga, men ögonfärg har jag dålig koll på,..
Huggorm
Stämmer på mig med, jag har ingen aning om vilken färg folk har på ögonen, jag vet knappt vilken färg jag har själv ens
ingrid fuxwall
CITAT (Solstorm @ 06-06-2010, 11:03) *
Även om jag kanske inte tycker att det är så snyggt om karlar är alltför håriga så tycker jag att det är riktigt läskigt när de vaxar hela kroppen. När de inte ens har lite fjun på armar och ben då blir de plastiga och könlösa. Jag tycker det är mer okej om en man är lite feminin (obs! inte fjollig!) om det är naturligt för honom än om han är könlös.

Hur ögonen ser ut med färg och form osv är ointressant, det är blicken som räknas. En blick som är vaken, intresserad, respektfull väger tungt. Fotomodellernas ansträngningar att få till sug i blicken fnissar jag åt. Visst ser de plastiga ut.

Jag har nog en väldigt primitiv syn på hur män ska se ut. När man ser de där riktigt tjusiga kropparna så funderar jag på vad de kropparna duger till. De klarar säkert alla maskiner och tyngder på gymmet riktigt bra, men kan de gräva upp en bit skogsmark åt mig där jag vill plantera något? Klarar de fälla träd och släpa fram stockarna till vedkapen? Bär de ut den gamla tvättmaskinen och bär in den nya när det är dags? Hur uthålliga är de när det gäller att skotta snö?

Fotomodellernas gymmuskler ser rätt annorlunda ut än musklerna på män med tungt kroppsarbete. Kroppsarbetarnas muskler attraherar mig mer, de är på riktigt. (Stackars pappersvändande karlar men det var ju yta det skulle handla om i den här tråden)

Tänkvärd text

CITAT (theseraphim @ 06-06-2010, 00:40) *
Som man med djupt mörka ögon så har jag upptäckt att många kvinnor går på ögonen.

Och jag som fått för mig att du var kvinna - som man kan få fel för sig
Aqvakul
Jag frågade just hustrun om jag representerar hennes manliga skönhetsideal. Hon skrattade. Vad kan hon menat med det? whist.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 22:14) *
Jag frågade just hustrun om jag representerar hennes manliga skönhetsideal. Hon skrattade. Vad kan hon menat med det? whist.gif

Forska inte mer i den saken, en del är det bäst att inte veta wink.gif
Chamomille

a0a.gif
ingrid fuxwall

Men du kanske gjorde det - representerade hennes ideal, då på stenåldern när Ni träffades blush.gif
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 10:35) *
Visst blir en människa - som kan och förmår förmedla sina inre kvaliteter - vacker...
All annan skönhet är flyktig..

Visst är det så, men vid första intrycket tror jag att det visuella är viktigt. Det som är lite intressant är att vissa har så bestämda åsikter om sitt egna utseende eller vad de letar efter hos andra. Medan andra kan vara helt blinda för samma sak? I trailern till "ensam mamma söker" på TV3 säger en kvinna att hon alltid tittar på handleder och underarmar. Handleder är nog den sista detaljen jag bryr mig om och dessutom döljs de ju ofta av kläder!?

Näsa, haka, ögon, ansiktsform, hår verkar vara det som är intressantast. Lite förvånande att flera kvinnor föredrar feminina/ androgyna män!
Huggorm
Handleder var nytt, men jag har förstått att många kvinnor tittar på mäns händer när de bedömer dom
Piccante
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 22:50) *
Handleder var nytt, men jag har förstått att många kvinnor tittar på mäns händer när de bedömer dom

En man med jord under naglarna tyder ju på samma intresse giggle.gif
Vippan
[quote name='Markus_H' date='06-06-2010, 00:14' post='1236831']
Jag har haft en diskussion om manligt utseende och vad som är snyggt/ attraktivt eller inte. Jag vet att det är ytligt att prata om utseende, "alla är vackra på insidan" etc men jag tror att man har konstaterat i psykologiska studier att vissa utseenden upplevs som mer attraktiva som tex symmetri i ansiktet.

Nu snöade vår diskussion in på just näsor och om de har någon betydelse för utseendet eller ej och hur de i så fall ska se ut? Är näsan något man lägger märket till eller är andra drag mer intressanta?

Här är ett ansikte som föll i smaken hemma, en ganska markerad näsa och markerade ögonbryn.

[/quot.
Biggan_
CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 22:53) *
En man med jord under naglarna tyder ju på samma intresse giggle.gif

tummenupp.gif
Vippan
Skulle svara på Markus inlägg och det blev helt fel smile.gif sitter ute i skärgården med ett mobilt bredband som fungerar urdåligt,ursäkta Markus för att jag fick in ditt inlägg.

Mannen på bilden var iaf sexig en riktig läckerbit att vila ögonen på och den blicken var het wink.gif)
Trampendal
CITAT (Orkidétjuven @ 06-06-2010, 05:14) *
Men en bonnig typ som ser ut sådär då? WOW!

Finns det såna? Var? Var? crazy.gif
Chamomille
CITAT (Vippan @ 06-06-2010, 23:39) *
sitter ute i skärgården med ett mobilt bredband .....

Visst är det jobbigt... flirting.gif
Berith
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-06-2010, 21:59) *
Och jag som fått för mig att du var kvinna - som man kan få fel för sig

Ja jag också! fear.gif Har alltid läst det som Therese, men nu ser jag ju att jag har tvärfel!

Jaha... Så lätt var det att fixa ett könsbyte.
TheLan
Hmm utseendet.... ärligt talat vet jag inte om det är något som attraherar mig mer än något annat hos en karl. Varenda karl som jag tycker är snygg är inte den andra lik på något sätt. Det har varit långa och korta, runda och taniga, ljusa och mörka, brun,blå,grå och grönögda. Det enda som jag egentligen tittar på och ja jag vet tongue.gif det är knäppt men det är skorna. en kille med fula skor e det absolut värsta jag vet. Men om man strikt skall gå på utseendet så är jag svag för grönögda killar och tjejer. det är så grymt vackert. För det mesta när jag ser något läckert så kan jag inte i efterhand säga hur han såg ut utan det är mer det där glittret i ögonen och munnen som är snar till att le. Karisma helt enkelt!
Berith
Förvriden självbild? Har dom tittat på den andre och vill se likadan ut själv? Undrar hur dom såg ut innan....

[attachment=50810:Plastikbr_der.jpg]
Skruttis
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 22:50) *

O ja, händer och underarmar är viktigt. De ska vara rejäla och muskliga.
Fick en gång blodprover tagna av en kille som hade mjuka små händer, som en liten tjej. Hua, jag ryser nästan. blink.gif Praktiskt inom sjukvården förstår jag men absolut inte vad jag vill ha.
Jag kan sitta och stryka på min mans händer och underarmar i evigheter bara för att de är så, jaaaaa.......

Mannen på bilden, nix!
Blonda, blåögda, "arbetartypen", gärna vältränade, det är dem jag fastnat mest för. De ska helst inte vara kortare än jag själv heller. Känns av någon anledning fånigt.
Näsan kvittar så länge den inte påminner om gristryne.
Däremot så måste ögonen vara de rätta, annars har han inte en chans.

Får man vara så här ytlig och ha en "Vill ha-lista"? giggle.gif

Tur för mig att jag fick tag i min "viking". Jag har jagat klart! smile.gif Och jord under naglarna har jag sett till att han har.
Motti
Vänta lite bara !ska ta på mig haklappen crazy.gif Markus H precis min typ han är väldigt lik min man när jag träffade honom faktiskt,men sådana snyggingar kan man bara dröma om nu för tiden nono.gif
allvarligt !skönheten ligger i betraktarens ögon och skönhet ser olika ut hos alla,att var snygg är inte allt man ska ha ett gott hjärta också och lite inanför pannbenet.
Meriona
CITAT (Motti @ 07-06-2010, 21:26) *
Vänta lite bara !ska ta på mig haklappen crazy.gif Markus H precis min typ han är väldigt lik min man när jag träffade honom faktiskt,men sådana snyggingar kan man bara dröma om nu för tiden nono.gif
allvarligt !skönheten ligger i betraktarens ögon och skönhet ser olika ut hos alla,att var snygg är inte allt man ska ha ett gott hjärta också och lite inanför pannbenet.

Jag har träffat markus H, och han är precis rätt typ för oss flesta! smile.gif Snygg, trevlig, intelligent.... flirting.gif naughty.gif
Motti
Se men inte röra när man är gift Meronia crazy.gif Jag var också väldigt snygg för ! nu kallas man för stilig eller ser ganska bra ut för min ålder wacko.gif
Solstorm
Blicken är absolut viktigare än ögonfärgen. Nog ser den här mannen maskulin ut med mörkbruna ögon men den mannens blick kan skrämma vem som helst.

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://...%26tbs%3Disch:1
Farbror Blå
Det här var en intressant tråd att smyga in och läsa i..wink.gif

Vad gäller för äldre herrar med polisonger, bonjour och hög hatt i blått?
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 10-06-2010, 13:10) *
Det här var en intressant tråd att smyga in och läsa i.. wink.gif

Dom är väldigt mycket ute! biggrin.gif
*Stintan*
Det här var en intressant tråd att smyga in och läsa i.. wink.gif

Det skulle vara polisongerna då fast helst ska de vara skägg och långa ögonfransar också 000.gif
Solstorm
Det här var en intressant tråd att smyga in och läsa i..wink.gif

Storleken på plånboken giggle.gif
sqrulan
Fredrik Rydman i Bounce
Edward Cullen vampyren
John Bonjovi
Är nog dom som jag tycker är snyggast. (lite för unga för mej) Men ögongodis!
andersen
Jaha den här tråden var inget för mej! här pratas det mest massa tant snusk. smile.gif
sommarhumla
CITAT (sqrulan @ 11-06-2010, 17:33) *
Fredrik Rydman i Bounce
Edward Cullen vampyren
John Bonjovi
Är nog dom som jag tycker är snyggast. (lite för unga för mej) Men ögongodis!

Mmmm Edward Cullen, ja han är mums han.
[attachment=50947:twilight.jpg]
Aqvakul
CITAT (andersen @ 11-06-2010, 18:26) *
Jaha den här tråden var inget för mej! här pratas det mest massa tant snusk. smile.gif

Visst är det så! naughty.gif

Tänk om vi skulle starta en gubbsnusktråd, vilket liv det skulle bli... giggle.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 11-06-2010, 19:06) *
Visst är det så! naughty.gif

Tänk om vi skulle starta en gubbsnusktråd, vilket liv det skulle bli... giggle.gif

Tycker du skall göra det, det vore kul smile.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 19:12) *
Tycker du skall göra det, det vore kul smile.gif

Fast du får inte vara med, för du är för ung... det skulle skada trovärdigheten... crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon