Full version: Bedrövligt...
Sidor: 1, 2, 3, 4
malcolm
Nu har jag i viss mån ändrat uppfattning om Odla och sett fruktansvärda bråk och hur trådar med helt oskyldiga ämnen urartat fullständigt men i det stora hela så gillar jag Odla ändå, man behöver ju inte delta i "krigen" om man inte vill. Ingen kan vinna dessa ordväxlingar och de som ställer sig på någons sida är snart lika inblandade som de som startade det hela. Undrar om det är värmen som gjort att folk är mer irriterade nu än bara för någon månad sedan, i New York stiger antalet mord nå´t fruktansvärt under värmeböljor tex. Nu är det väl inte lika dramatiskt här men i alla fall... Hoppas forumet "småprat "inte förvandlas till forumet "storgräl" istället för det vore väldigt tråkigt, här är väl i alla fall vuxna människor så man tycker att nivån borde vara en annan på sina ställen.
*Stintan*
Tror knappast det är värmen för den här bedrövligt låga nivån har det varit det senaste halvåret ungefär tyvärr när plötsligt allting började politiseras.
vitavargen
Så "politiseringen" är anledningen att du brutalt sedan den 4 augusti 2005 härjat här och trampat på många ( Nauti från 2009 är ett exempel ) ?
*Stintan*
trostar.gif Stackare du måste ha problem som tror att du måste kommentera allt och alla och dessutom göra det med påhopp.
Tycker du ska byta användarnamn till grävling (det skulle passa dig bättre) och sen kan du söka jobb på AB. giggle.gif
malcolm
Jaha, så var fajten igång här också... *suck*

Det verkar inte som om det är de politiska debatterna/ "diskussionerna" som drar igång det hela utan oroshärdarna dyker upp där man minst anar det. thumbdown.gif
Chamomille
CITAT (*Stintan* @ 11-07-2010, 14:10) *
Tycker du ska byta användarnamn till grävling

Det tar nog inte så lång tid ska du se giggle.gif
netha
Men alltså ... om ingern svarar på ... då dör den ut ... eller!?
silos
CITAT (herkules @ 19-06-2010, 13:38) *
internet är fullt av forum, trivs man inte så byter man. håller med om att småprat definitivt inte är hela odla. det är ett jäkla gnällande (alltid från dem som inte är med i diskussionen utan bara gör ett inhopp) om att trådar är hemska/elaka, det lustiga är dock att de är de absolut mest lästa! vill man inte läsa/orkar inte med jargongen - byt tråd!

Hi hi hi,du har alldeles rätt biggrin.gif Tänk på tiden då jag skrev en massa,oj oj oj så välbesökta mina skriverier var! a0a.gif

Jag vill tro att i dessa tider av oro stress och alla slags svårigheter finner medmänniskora internett som ett ställe att bli av med sådant,men det fungerar absolut inte och i samma veva sårar man sina medvandrare -cry-.gif
skogstroll
CITAT (*Stintan* @ 11-07-2010, 14:10) *
trostar.gif Stackare du måste ha problem som tror att du måste kommentera allt och alla och dessutom göra det med påhopp.
Tycker du ska byta användarnamn till grävling (det skulle passa dig bättre) och sen kan du söka jobb på AB. giggle.gif

där gör ju inget bättre... ?
silos
CITAT (herkules @ 20-06-2010, 13:38) *
bra där, mellan 13-16 är det fritt fram att diskutera, annars är det bara tummen-upp-smajlisar och slicka röv som gäller?

Hi hi och heja;du är som förr och det gillar jag!!!
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 13-07-2010, 12:57) *
där gör ju inget bättre... ?

Inte det där heller..... men du ville väl bara bidra med lite...?
malcolm
Slutar folk att svara på glirningar och annat så blir det inga bråk, som jag sagt tidigare: Den som alltid skall ha sista ordet knyter inga vänskapsband. Hittills har ingen gett sig på mig men om någon skulle göra det kommer jag att ignorera det fullständigt. Debatter och diskussioner kan vara intressanta men då skall det handla om sak och inte person, att ha olika åsikter om saker och ting är helt naturligt men när man börjar slänga tillmälen mot varandra har det spårat ur. Vad man än tycker om en annan medlem så bör man hålla det för sig själv och inte börja spela "Bror/Syster Duktig" i avsikten att "uppfostra" någon.

Det är aldrig ens fel att två träter.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 13-07-2010, 13:53) *
Slutar folk att svara på glirningar och annat så blir det inga bråk, som jag sagt tidigare: Den som alltid skall ha sista ordet knyter inga vänskapsband. Hittills har ingen gett sig på mig men om någon skulle göra det kommer jag att ignorera det fullständigt. Debatter och diskussioner kan vara intressanta men då skall det handla om sak och inte person, att ha olika åsikter om saker och ting är helt naturligt men när man börjar slänga tillmälen mot varandra har det spårat ur. Vad man än tycker om en annan medlem så bör man hålla det för sig själv och inte börja spela "Bror/Syster Duktig" i avsikten att "uppfostra" någon.

Det är aldrig ens fel att två träter.

Jag vet att du vill väl men varför gör du inte själv som du tycker att andra ska göra confused.gif
Gossen Ruda
Nu skall vi/ni inte börja igen. Efter ett par anmälningar och en förmodat åthutning håller sig nog den värste bråkmakaren sig i bakgrunden ett tag. För hur länge står skrivet i stjärnorna, det brukar gå i vågor.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 13-07-2010, 14:27) *
Nu skall vi/ni inte börja igen. Efter ett par anmälningar och en förmodat åthutning håller sig nog den värste bråkmakaren sig i bakgrunden ett tag. För hur länge står skrivet i stjärnorna, det brukar gå i vågor.

hoppas de inte håller sig borta för länge bara för vad ska folk läsa och gnälla om då?

CITAT (silos @ 13-07-2010, 12:59) *
Hi hi och heja;du är som förr och det gillar jag!!!

ja du solis, det är svårt att lära gamla hundar sitta smile.gif
fast du verkar ha blivit lite mer tillbakadragen - fullt upp med måleri och hundar hoppas jag. pussa på voffarna, en extra till simba wub.gif
silos
CITAT (fuchian @ 19-06-2010, 13:34) *
ALBA och ANKI på Öland, tänkte just på samma sak när jag satte mig en stund från tv-brölloppet, även de maler på som bara den nu när det hela inte har startat på allvar. Jag skulle älska bra disskussioner att byta tankar med men allt detta som sker , SKRÄMMER mig. Snart blir jag som snigeln, kryper in i mitt skal..... confused.gif Vi har ju tillsammans en enorm kunskapsbas att ösa ur samt läsa andras, men.... -cry-.gif snart orkar man inte ...... Fuchian ...

Låt inte någon endaste människa skrämma dig!!!

CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 14:27) *
Hej på er!
Farbror Blå säger:

Strunta i dom som försöker mucka, ska det vara så svårt?
Klart dom inte ska få förstöra vårt forum, men låt dom inte göra det då!

På fejan ( facebook) startade en vis man i blått en grupp för "oss som är FÖR"

Sluta vara emot allt och alla, för då är du redan i försvarsställning, som om elaka kommentarer varit berättigade, vilket dom aldrig är! Håll huvudet högt och strunta i inlägg som skrivs i affekt eller som tycks medvetet vilja såra.

Sen är det faktiskt inte så svårt att glömma och förlåta också! Det är faktiskt urlätt.
Jag försöker alltid ha inställningen att den som är dum mot mej idag, är inte automatiskt dum imorrn.
Kanske han/hon var ur form igår, men ska jag fortsätta schismen idag? Då är det ju JAG som håller den vid liv?

Farbrår Blå säger: Krama varann på forumet!

Du har verkligen rätt i det som du skriver hä!Och det är verkligen mycket lätt att förlåta!!!
smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 11-07-2010, 12:09) *
Tror knappast det är värmen för den här bedrövligt låga nivån har det varit det senaste halvåret ungefär tyvärr när plötsligt allting började politiseras.

Vad betyder politiseras?
fuchsian

Stort tack till Farbror blå och Silos ... jag behövde läsa era inlägg och sen tänka efter ... en hel del.
Jag brukar inte längre lägga mig i andras debatter, där jag inte har varit med från början. Jag upptäckte att det är lättast att inte bry sig ... än få på käften. Jag vet att alla kan inte gilla vissa saker som vi har diskuterat och mitt i alltihopa hamnade jag på en gammal tråd som hade samma mening, tänkte på att, vad konstigt det blev, men sedan fick jag en tips av en medlem och då upptäckte jag mitt fel.

Det ska inte vara bedrövligt utan att man kan diskutera normalt, med våra olika åsikter och ingen ska påverka eller håna den andre för det.

Jag vet med mig att jag kan skriva rätt långa utlägg, men jag har tänkt att varför berätta allt, dela upp det och om man får skit, så då ska man inte svara mer .... Då försvinner den tråden och annat roligt dyker upp.
Jag är nog kanska blåögt och ger mer av mig än nöden kräver, vad tycker ni?

Jag satt uppe nästan hela förra natten pgr av hettan och då cirklade jag runt i vissa debatter.
Min mening är inte att "frälsa" någon. Var och en har sin egen tro och erfarenhet, men det finns så mycket rädslor kring vissa ämnen och andra vågar sig inte fram med sina erfarenheter. ..... OK, jag ska inte skriva en bok, men fick nog sagt det som jag har mött under tiden i forumet. .. Tack, snälla! ..... smiley_small_hug.gif ..... Fuchian ...
silos
CITAT (herkules @ 13-07-2010, 14:34) *
hoppas de inte håller sig borta för länge bara för vad ska folk läsa och gnälla om då?
ja du solis, det är svårt att lära gamla hundar sitta smile.gif
fast du verkar ha blivit lite mer tillbakadragen - fullt upp med måleri och hundar hoppas jag. pussa på voffarna, en extra till simba wub.gif

Ja så är det nog.

Numera målar jag inte längre,men har ritat en del,mest har jag fotograferat och gjort om bilder.

Jag skall pussa på voffarna...de pussar tillbaka och Simba tackar så mycket!
Hundarna är ALLTID nummer ETT,i mitt liv!!!Och jag är så tacksam att de fortfarande hänger med wub.gif
smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 15:41) *
Stort tack till Farbror blå och Silos ... jag behövde läsa era inlägg och sen tänka efter ... en hel del.
Jag brukar inte längre lägga mig i andras debatter, där jag inte har varit med från början. Jag upptäckte att det är lättast att inte bry sig ... än få på käften. Jag vet att alla kan inte gilla vissa saker som vi har diskuterat och mitt i alltihopa hamnade jag på en gammal tråd som hade samma mening, tänkte på att, vad konstigt det blev, men sedan fick jag en tips av en medlem och då upptäckte jag mitt fel.

Det ska inte vara bedrövligt utan att man kan diskutera normalt, med våra olika åsikter och ingen ska påverka eller håna den andre för det.

Jag vet med mig att jag kan skriva rätt långa utlägg, men jag har tänkt att varför berätta allt, dela upp det och om man får skit, så då ska man inte svara mer .... Då försvinner den tråden och annat roligt dyker upp.
Jag är nog kanska blåögt och ger mer av mig än nöden kräver, vad tycker ni?

Jag satt uppe nästan hela förra natten pgr av hettan och då cirklade jag runt i vissa debatter.
Min mening är inte att "frälsa" någon. Var och en har sin egen tro och erfarenhet, men det finns så mycket rädslor kring vissa ämnen och andra vågar sig inte fram med sina erfarenheter. ..... OK, jag ska inte skriva en bok, men fick nog sagt det som jag har mött under tiden i forumet. .. Tack, snälla! ..... smiley_small_hug.gif ..... Fuchian ...

Vassegodd gulledig wub.gif smiley_small_hug.gif

Jag gillar långa och fortsätt med att vara dig själv,låt INGEN tar det ifrån dig,för gör du det så blir du en marionett som hoppar som andra vill,DU ÄR VÄRDEFULL,kom ihåg det!!!
smiley_small_hug.gif
fuchsian

OK, det känns bra och ni kommer att få fler berättelser, men jag måste tänka på andra i forumet så att jag inte trampar någon på tårna (för hårt).
alltid lär man sig något nytt och det är trevligt att bli bemött utan massa gruffens, men det är ju så att alla har sina åsikter, men det glöms bort att man ska respektera dom ..... tummenupp.gif Fuchian ...
silos
CITAT (fuchian @ 13-07-2010, 19:15) *
OK, det känns bra och ni kommer att få fler berättelser, men jag måste tänka på andra i forumet så att jag inte trampar någon på tårna (för hårt).
alltid lär man sig något nytt och det är trevligt att bli bemött utan massa gruffens, men det är ju så att alla har sina åsikter, men det glöms bort att man ska respektera dom ..... tummenupp.gif Fuchian ...

Du vet väl att ingen kan bli trampad på tårna om de inte själva tillåter detta,men visst är det bra att ta hänsyn till sina medmänniskor!

Jag vet att när jag blir arg eller ledsen av andras ord så har jag ALLTID någonting viktigt att lära mig om mig själv och då blir jo dessa människor lärare till mig o0ch jag är evigt tacksam för att jag har kommit så långt!!!

Många här på Odla har varit mina lärare,utan att de har varit medvetna om detta och jag ville inte själv se på den tiden(2005-2006)utan jag trampade på som jag alltid hade gjort.

Idag blåser der nya härliga vindar i mitt liv!
smiley_small_hug.gif

PS. Fasta hårda åsikter kan skada och försvåra livet och hindra en själv att se livet från ett annorlunda sett.
Att göra sitt bästa att se på saker och ting från en annan människas vinkel kan verkligen berika en själv är ett som är säkert!!!

fuchsian

Hej SILOS,

Det är nog tänkvärt att inte bry sig om någon gör en klavertramp. Jag har bett om ursäkt några gånger när jag känner att det var nog mitt fel. Tänk, det konstiga är att ingen svarar på det??? Vad kan det bero på?
En vanlig hövlighet, som man får lära som barn, men har märkt även bland folk i allmänhet att om jag/någon säger fårlåt, så får man inga svar.
Är det så numera i vårt samhälle? Det är enklare att notera en ursäkt med ett leende, än att börja gräla och bli kallad med olika försmälen ... ex. f--an, din klumpkärring, flytt på dig! ... Detta hände när jag hoppade med kryckor efter att opererat åter igen min fot.

då gäller det att räkna till 10 och lugna ner sig, men har även skänt behov av att drämma till med kryckan, men oj oj --- då blir man säkert anmält för misshandel ...... rotfl.gif

Det har varit roligt att delge minnen och att få positiv respons .... dom som kriticerar, kommer det negativa tillbaks tiofalldigt av någon anledning, så jag kommer att tänka på vad som jag vill berätta och finns det respons .... så gärna för mig ... Just nu har man inte så mycket att göra i trädgården och det är för varmt.
..... fuchian ..
silos
Hej Fuchian!
Något som jag gör snabbt är:förlåt och det egentligen av en egoistisk motivation:jag vill inte i första hand må dåligt om jag har sårat en medmänniska och i andra hand klarar jag inte av att se och höra att en medmänniska mår dåligt p.g.a.mina ord.

Häromdagen blev jag riktigt elak och skällde ut en granne och det gick en vecka denna gång utan att jag sa förlåt,men till slut gjorde jag det och nu kan vi åter igen tala med varandra och fika i trädgården.
Jag tycker att det inte är farligt att bli arg på våra medmänniskor,bara vi är beredda att förlåta och att den andre är beredd att ta emot och säga:visst förlåter jag dig och man fortsätter att vara vänner eller bara medmänniskor.

Här inom cybervärlden ser vi jo inte vad som händer hos en människa som har blivit mobbad eller utskälld.
Jag tycker att vi behöver vara mera försiktiga med vad vi skriver,eftersom jag kan aldrig veta hur en människa ta åt sig från mina ord....Visst är det människans eget ansvar och man väljer själv alltid hur man reagerar och man kan inte belasta någon annan för det men att vara så "klarvaken" över sitt eget varande är inte alltid så lätt,utan det är lättare att skylla på någon annan för sitt dåliga mående!

Själv totalkrachade jag i slutet av Marsmånad 2006 och hamnade på Psyket under en månad och allt detta var för att jag fick ta emot mer skit och lögner än jag klarare av.
Idag vet jag dock att det var det bästa som kunde hända mig,jag fick för det första min diagnos Manodeppresive syndrom och så hade de andra rätt i mångt och mycket,men DÅ kunde jag ej ta till mig deras ord!
Så i slutändan blev jag en VINNARE och det tack vare de "elaka" Odla.nu medlemmar!
Rihane
CITAT (silos @ 14-07-2010, 16:14) *
Hej Fuchian!
Något som jag gör snabbt är:förlåt och det egentligen av en egoistisk motivation:jag vill inte i första hand må dåligt om jag har sårat en medmänniska och i andra hand klarar jag inte av att se och höra att en medmänniska mår dåligt p.g.a.mina ord.

Häromdagen blev jag riktigt elak och skällde ut en granne och det gick en vecka denna gång utan att jag sa förlåt,men till slut gjorde jag det och nu kan vi åter igen tala med varandra och fika i trädgården.
Jag tycker att det inte är farligt att bli arg på våra medmänniskor,bara vi är beredda att förlåta och att den andre är beredd att ta emot och säga:visst förlåter jag dig och man fortsätter att vara vänner eller bara medmänniskor.

Här inom cybervärlden ser vi jo inte vad som händer hos en människa som har blivit mobbad eller utskälld.
Jag tycker att vi behöver vara mera försiktiga med vad vi skriver,eftersom jag kan aldrig veta hur en människa ta åt sig från mina ord....Visst är det människans eget ansvar och man väljer själv alltid hur man reagerar och man kan inte belasta någon annan för det men att vara så "klarvaken" över sitt eget varande är inte alltid så lätt,utan det är lättare att skylla på någon annan för sitt dåliga mående!

Själv totalkrachade jag i slutet av Marsmånad 2006 och hamnade på Psyket under en månad och allt detta var för att jag fick ta emot mer skit och lögner än jag klarare av.
Idag vet jag dock att det var det bästa som kunde hända mig,jag fick för det första min diagnos Manodeppresive syndrom och så hade de andra rätt i mångt och mycket,men DÅ kunde jag ej ta till mig deras ord!
Så i slutändan blev jag en VINNARE och det tack vare de "elaka" Odla.nu medlemmar!

Du är en vis själ du. smile.gif
Kräver styrka att se allt som livslektioner av godo.
Å ja internet är en snabbkurs i livslektioner. Här om något får man se sig själv i vitögat.

Edit: Texten "stammade" och jag raderade dubbleringen
fuchsian

Hej RIHANNE,

Ja du, ibland kan man klanta ner sig totalt, men det gäller att komma upp igen. Under denna diskusions gång har jag kunnat läsa in både det ena och det andra.

Om det hadde varit enbart negativt, hade jag lämnat tråden, men det hela säger mig att det finns fler som har tänkt detta med vårt liv och existens i någon gång i livet. Men jag tror att alla kommer dit någon gång, men vilken väg de väljer, beror på vad de själv väljer.

Som jag förmodar, har du kanske läst igenom tråden och förstått att även jag sväljer inte det flummiga i det hela. Jag har fått hjälp att gå den vägen jag är bäst på åt andra medmänniskor och det är inte lätt, men jag kan skratta hjärtligt åt mig själv, när det hela blir tokigt, ingen skadeglädje, men egna dumheter.

Jag ställs alltid framför något jag själv inte vet om i förväg och må du tro att våra kära på andra sidan har en härlig humor, så många goda skratt har man fått, trots tårar. Det jämnar ut det. liksom.

Att jag står stabilt på det som har gets till mig, beror på att jag är först ärlig mot mig själv och ödmjuk mot mina andliga ledare, även att jag har varit in i ..... arg på dom, men jag möts med kärlek och de där uppe tar mig som jag är. det gör mig stark, och vetskapen att vad som än händer i mitt liv, blir jag inte ensam.
ja, du, det verkar inte bli nån båtresa idag, åskan går på avstånd .... smiley_small_hug.gif Fuchian ...
Rihane
CITAT (fuchian @ 14-07-2010, 18:01) *
Hej RIHANNE,

Ja du, ibland kan man klanta ner sig totalt, men det gäller att komma upp igen. Under denna diskusions gång har jag kunnat läsa in både det ena och det andra.

Om det hadde varit enbart negativt, hade jag lämnat tråden, men det hela säger mig att det finns fler som har tänkt detta med vårt liv och existens i någon gång i livet. Men jag tror att alla kommer dit någon gång, men vilken väg de väljer, beror på vad de själv väljer.

Som jag förmodar, har du kanske läst igenom tråden och förstått att även jag sväljer inte det flummiga i det hela. Jag har fått hjälp att gå den vägen jag är bäst på åt andra medmänniskor och det är inte lätt, men jag kan skratta hjärtligt åt mig själv, när det hela blir tokigt, ingen skadeglädje, men egna dumheter.

Jag ställs alltid framför något jag själv inte vet om i förväg och må du tro att våra kära på andra sidan har en härlig humor, så många goda skratt har man fått, trots tårar. Det jämnar ut det. liksom.

Att jag står stabilt på det som har gets till mig, beror på att jag är först ärlig mot mig själv och ödmjuk mot mina andliga ledare, även att jag har varit in i ..... arg på dom, men jag möts med kärlek och de där uppe tar mig som jag är. det gör mig stark, och vetskapen att vad som än händer i mitt liv, blir jag inte ensam.
ja, du, det verkar inte bli nån båtresa idag, åskan går på avstånd .... smiley_small_hug.gif Fuchian ...

Har lovat dig på anmodan av dig själv att inte kommentera det du skriver. Det var Silos som jag ser som vis själ.

Min mor dog runt sommarsolståndet, fast det kunde du inte veta och är förlåten.

fuchsian
OK Rihanne,

Då gör du som du vill och det finns inget hinder mera från min sida att porta dig.

Även jag har en mor som i dagarna lämnar detta liv.
Och om det nu blev en krock mellan oss innan midsommar och jag portade dig, så kunde jag inte veta orsakerna varför jag fick mothugg.

Det är ingen lätt sits som du hadde och jag ger min fulla förståelse till dina känslor. ......
Rihane
Du har ändrat i texten ser jag. Inte stavningsfel eller missat ord utan det enda som är sig likt är att du nämner din mor.
Jag tror jag ignorerar dig även i fortsättningen. Det är för komplicerat att samtala med dig.

CITAT (fuchian @ 14-07-2010, 19:59) *
OK Rihanne,

Då gör du som du vill och det finns inget hinder mera från min sida att porta dig.

Även jag har en mor som i dagarna lämnar detta liv.
Och om det nu blev en krock mellan oss innan midsommar och jag portade dig, så kunde jag inte veta orsakerna varför jag fick mothugg.

Det är ingen lätt sits som du hadde och jag ger min fulla förståelse till dina känslor. ......

fuchsian
Rihanne,

Vad menar du? får man inte rätta till texten om den inte blev som man hade tänkt.
Vad har min mor med det hela att göra? Får jag inte nämna henne?

Har ringt sjukhuset igen idag och än hänger mor på sin svaga lina. Jag har också känslor och gråter över det som kommer att hända.

Svara på denna och sen portar vi varandra. du är inte på samma våglängd, så då gör man inte varandra illa. Att ta den lätta vägen visar en svaghet för verklighet.

BYE BABY .... sleeping.gif fuchian ....
malcolm
Har du blockerat mig eller stängt av hela funktionen med personliga PM fuchian? Försökte skicka ett vänligt PM till dig men det gick inte... ?!?!?
Aqvakul
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 19:32) *
Rihanne,
Vad menar du? får man inte rätta till texten om den inte blev som man hade tänkt.

Nej, det är mycket dålig nät-etikett att förändra innehållet i sina inlägg, särskilt efter att de besvarats. Det gör ju det helt omöjligt att föra någon form av vettigt samtal.

Rätta stavfel är OK, att lägga till något nytt är OK om man gör det nästan meddetsamma och det inte strider mot det man skrivit innan.

Att infoga helt nytt material och i strid med det man skrivit tidigare är aldrig OK. Är man inte nöjd med det man skrivit tidgare, så kan man ju alltid korrigera det genom att skriva ett nytt inlägg...,
Rihane
CITAT (fuchian @ 15-07-2010, 19:32) *
Rihanne,

Vad har min mor med det hela att göra? Får jag inte nämna henne?

Har ringt sjukhuset igen idag och än hänger mor på sin svaga lina. Jag har också känslor och gråter över det som kommer att hända.

Svara på denna och sen portar vi varandra. du är inte på samma våglängd, så då gör man inte varandra illa.

BYE BABY .... sleeping.gif fuchian ....

Därför att med den första texten kunde vi i lugn och ro lämna varandra och låta varandra vara ...Vilket jag gjorde. Nu tvingade du mig att svara så att jag kunde citera din text.

Självklart får nämna din mor det var inte det jag menade och det tror jag att du innerst inne vet.

EDIT:
Lägger till för nu ser jag att du åter ändrar i din text. Jag svarade din ursprungliga text som jag citerade. Den lätta vägen speglar jag tillbaka
Motti
Fuchian ! thumbdown.gif här kan man tala om att vända kappan efter vinden .
fuchsian
CITAT (malcolm @ 15-07-2010, 19:47) *
Har du blockerat mig eller stängt av hela funktionen med personliga PM fuchian? Försökte skicka ett vänligt PM till dig men det gick inte... ?!?!?

Malcolm.

Snälla du, jag är tacksam, men efter allt som det har blivit, så tänkte jag tar en paus, men jag ska fixa, så att jag får ditt PM.
Jag har sökt dig också. men det blev inte nån träff för att jag tycker om dig som den du är och ville ha lite småprat i all vänlighet. Du är inte stängd från mig, det måste vara nåt fel.

Många har gett sig på mig pga av den jag är och jag tänker inte förklara mig. det behöver jag inte göra heller. Min mor ligger på det yttersta, så det har varit jobbigt nog.
Det har gjort att jag har skrivit en hel del på nätet för att glömma lite av det hela, få annat att tänka på och söka forusvänner som jag gillar.
Försök igen, jag kollar det rätt snart om det kommer något från dig.
fuchsian
CITAT (Motti @ 15-07-2010, 23:07) *
Fuchian ! thumbdown.gif här kan man tala om att vända kappan efter vinden .

nej du, det är att inte ta emot allt, men jag är inte långsint av mig och ber om ursäkt. kommer inte in mera till forumet, endast om det gäller växtråd. Nu är det sluttjatats tillräckligt från alla håll och kanter, även från mig. dax att lämna allt detta. ..... Fuchian ....
fuchsian
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 04:08) *
Malcolm.

Snälla du, jag är tacksam, men efter allt som det har blivit, så tänkte jag tar en paus, men jag ska fixa, så att jag får ditt PM.
Jag har sökt dig också. men det blev inte nån träff för att jag tycker om dig som den du är och ville ha lite småprat i all vänlighet. Du är inte stängd från mig, det måste vara nåt fel.

Många har gett sig på mig pga av den jag är och jag tänker inte förklara mig. det behöver jag inte göra heller. Min mor ligger på det yttersta, så det har varit jobbigt nog.
Det har gjort att jag har skrivit en hel del på nätet för att glömma lite av det hela, få annat att tänka på och söka forusvänner som jag gillar.
Försök igen, jag kollar det rätt snart om det kommer något från dig.

Hej igen, ville skicka dig just nu ett PM men det funkade inte, vet inte varför? Fuchian ...
silos
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 04:49) *
nej du, det är att inte ta emot allt, men jag är inte långsint av mig och ber om ursäkt. kommer inte in mera till forumet, endast om det gäller växtråd. Nu är det sluttjatats tillräckligt från alla håll och kanter, även från mig. dax att lämna allt detta. ..... Fuchian ....

Men nu blev jag riktigt ledsen -cry-.gif lämna inte oss!!!Jag blev så glad att finna en människa som du här :wub
Och jag hoppas att jag ej har sårat dig på något vis?!
Vi behövs allihoppa,även de som är "besvärliga för du vet säkert att de är våra "lärare"och vi deras och hur skall det bli här i världen när vi lämnar "scenen"när sakerna blir jobbiga?

Jag kommer att sakna dig JÄTTEMYCKET,dina härliga långa inlägg,dina kunskaper...ja hela dig fastän jag inte känner dig!
smiley_small_hug.gif

P.S Jag vet mer än väl hur det känns när det blir strider och även förstår dig om du inte vill vara här på Småprat!
Anki på Öland
Herregud vad jag saknar att läsa det politiska tjafset........... wacko.gif
Anki
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2010, 09:36) *
Anki

rotfl.gif
silos
CITAT (Anki på Öland @ 16-07-2010, 09:36) *
Anki

Var finns det någonstans?
Aqvakul
Åker bort över natten - känns som en välbehövlig paus från Småprat...
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 16-07-2010, 09:50) *

Gör det, djupa andetag och ett dopp i det blå smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 16-07-2010, 09:50) *

Nja, orosmoment 1 är försvunnen sen en vecka och nu försvinner enligt egen uppgift även nr 2. Lugnt och fint här nu. biggrin.gif
fuchsian
CITAT (malcolm @ 15-07-2010, 19:47) *

Har också försökt att nå dig, men någonstans är det fel i atmosfären eller i datorn. ... Fucian ..
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 16-07-2010, 10:18) *
Nja, orosmoment 1 är försvunnen sen en vecka och nu försvinner enligt egen uppgift även nr 2. Lugnt och fint här nu. biggrin.gif

härligt, då har du ju lyckats, bara herkules som ska bort nu så är forumet precis som du (och några andra surkärringar till) vill ha det.
sick.gif

tillägg:

och som svar på trådfrågan - visst går det att få en lägre lägstanivå - gossen ruda sänkte precis ribban genom att tysta andra.
fuchsian
CITAT (herkules @ 16-07-2010, 11:04) *
härligt, då har du ju lyckats, bara herkules som ska bort nu så är forumet precis som du (och några andra surkärringar till) vill ha det.
sick.gif

tillägg:

och som svar på trådfrågan - visst går det att få en lägre lägstanivå - gossen ruda sänkte precis ribban genom att tysta andra.

det är visst en klubb för invärtes beundrare.
det var jag som har avslutat det hela, efter att ha gett svaren till vissa personer som jag såg som min skylldighet och hövlighet att göra. Dessa har också fått besked att all diskussion från min sida avslutas här och nu.
Ingen människa orkar mera ....... Fuchian .....
*Stintan*
CITAT (herkules @ 16-07-2010, 11:04) *
sick.gif

tillägg:

Har jag missat nåt confused.gif

det var ett jäkla gnäll på alla giggle.gif
Anki på Öland
CITAT (fuchian @ 16-07-2010, 11:19) *
...............klubb för invärtes beundrare...............

rotfl.gif
malcolm
Tror fuchian menade inbördes beundran men det är inte så lätt att göra allting rätt i denna värme, jag själv tex. placerad min tråd "utförsäkrad" under recept. Skulle iof. sig behöva ett recept på hur jag skall lösa sommarens dåliga ekonomi. naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon