|
malcolm
19-07-2010, 17:58
Hittade till Odla för några månader sedan som av en händelse då jag googlade på de "nyponrosor" som växte vid mitt brors sommartorp i Österbotten. Det visade sig vara "Finlands vita ros" och jag tyckte sajten som sådan verkade trevlig så jag registrerade mig vilket jag inte ångrar idag. Det som slog mig från början var dock hur präktigt, laglydigt och miljömässigt korrekt allting skulle vara och denna känsla växer sig allt starkare. Inte så att jag gillar lagbrott eller nedskräpning i naturen etc. men ibland blir det bara för mycket, saknar lite glimten i ögat och förståelse för andra människor. Alla är inga stjärnskribenter och mäster-odlare/byggare men det finns alltid sådana som skall vara "besserwisters" och komma med påpekanden. Gör inte så... Har du sökt bygglov... är du tillräckligt kunnig... etc. Detta är för mig väldigt tråkigt, vi är väl alla glada amatörer och var och en blir väl salig på sin fason. Klart det är bra att få råd om man frågar efter nå´t speciellt men på många håll saknas det självironi och självdistans och en del verkar leta efter trådar där de kan ge sig på någon annan, människor som aldrig deltar i spörsmål vad det gäller växter eller trädgård utan bara ägnar sig åt "småprat" (storgräl).
fuchsian
19-07-2010, 18:21
Hej Malcolm, Jag instämmer, det är nog totalt humorbefriat och om man vågar skoja lite så tas det emot som en personangrepp eller man får massa skit. Reglerna av dessa "vatpoliser2 ändras beroende på person, inte om sakfrågan. Jag önskade också att det skulle vara trevligt med andra och byta åsikter och tips och ett gott skratt el, att med ett leende kunna stänga av sin dator, men jag är lika besviken som du och jag godtar inte att skulden läggs på oss. Så himla godmodiga är inte svaren och inläggen till andra än till oss och just nu går drevet efter mig, men det tänker jag inte störa min dag med. det finns medlemmar som helt enkelt inte vågar säga mer än hålla med även om man kan se att så är inte saken i verklighet. Jag har haft en underbar heldag med en av mina "pyskedeliska" väninnor och huuu huuga som vi har skrattat. När man ligger så där i samma linje, kan man göra det bästa för varandra. Vi hann med en lunch på båten och en liten tur ut. Regnet har hängt i luften så vi satt och tittade på en bandning jag hade och som hon inte har. det pyskedeliska arten, vill jag säga och jämföra tankar med varandra. helgalen, rolig dag! ...  fuchian ...
Gunilla T
19-07-2010, 18:35
Men malcolm...nu gör du ju samma kullerbytta själv...påpekar hur människor bör uppträda
*Stintan*
19-07-2010, 18:35
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 18:58)  Hittade till Odla för några månader som av en händelse då jag googlade på de "nyponrosor" som växte vid mitt brors sommartorp i Österbotten. Det visade sig vara "Finlands vita ros" och jag tyckte sajten som sådan verkade trevlig så jag registrerade mig vilket jag inte ångrar idag. Det som slog mig från början var dock hur präktigt, laglydigt och miljömässigt korrekt allting skulle vara och denna känsla växer sig allt starkare. Inte så att jag gillar lagbrott eller nedskräpning i naturen etc. men ibland blir det bara för mycket, saknar lite glimten i ögat och förståelse för andra människor. Alla är inga stjärnskribenter och mäster-odlare/byggare men det finns alltid sådana som skall vara "besserwisters" och komma med påpekanden. Gör inte så... Har du sökt bygglov... är du tillräckligt kunnig... etc. Detta är för mig väldigt tråkigt, vi är väl alla glada amatörer och var och en blir väl salig på sin fason. Klart det är bra att få råd om man frågar efter nå´t speciellt men på många håll saknas det självironi och självdistans och en del verkar leta efter trådar där de kan ge sig på någon annan, människor som aldrig deltar i spörsmål vad det gäller växter eller trädgård utan bara ägnar sig åt "småprat" (storgräl). Är det inte bra att få korrekta råd? Varför tar illa upp för att man får råd av sakkunniga? Jag tror ingen svarar i Trädgårdsavdelningen för att vara "besserwisser". Men det finns såklart dom som kan mer än andra och man lär sig ganska snart vilka man ska lyssna på. Du ska heller inte vara så säker på att det bara finns amatörer på forumet utan det är faktiskt upp till dig själv att sovra bland svaren. Jag vet att det finns massor av "proffs" här på forumet. Att det sen finns en småpratsavdelning "Allmänt forum ej trädgårdsrelaterat" beror på att man vill hålla allmäna diskussioner ifrån trädgårdsavdelningen. Många medlemmar håller sig enbart i trädgårdsavdelningen men vill man så kan man diskutera vad som helst i "Allmänt forum, ej trädgårdsrelaterat". Man bestämmer helt själv vad man vill delta i. Det går t.om. att bocka i så att man slipper se "småprat". Du verkar uppriktigt sagt ha lite förutfattade meningar om andra medlemar. Själv trodde jag du var en mysig kille om än med diverse bekymmer men som jag mycket väl skulle kunna tänka mig en paddeltur med (jo jag har paddlat mycket) men tyvärr så har jag svårt för människor som är så negativa. Självdistans och självironi kan du nog finna om du bara vill i inläggen,
fuchsian
19-07-2010, 18:59
Till MAlCOLM, Skit i deras pekpinnar för du duger mer än de gör att diskutera och ha det bra med i goda vänners själlskap, det kommer du underfull med tiden vem/vilka du vill snacka med. ....  ...Fuchian...
Till Malcolm! Genom sig själv känner man de andra! Varför bryr dig om pekpinnar Livet är alldeles för kort för att fastna,det är bara att bli böjlig som en vidja och njuta av sina dagar! Den som sätter sig emot blir bruten;d.v.s. av det som man fattar som negativt!!! Dessutom finns det negativa likaså som glädjen inom människan själv!
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 19:21)  Hej Malcolm, Jag instämmer, det är nog totalt humorbefriat och om man vågar skoja lite så tas det emot som en personangrepp eller man får massa skit. Reglerna av dessa "vatpoliser2 ändras beroende på person, inte om sakfrågan. Jag önskade också att det skulle vara trevligt med andra och byta åsikter och tips och ett gott skratt el, att med ett leende kunna stänga av sin dator, men jag är lika besviken som du och jag godtar inte att skulden läggs på oss. Så himla godmodiga är inte svaren och inläggen till andra än till oss och just nu går drevet efter mig, men det tänker jag inte störa min dag med. det finns medlemmar som helt enkelt inte vågar säga mer än hålla med även om man kan se att så är inte saken i verklighet. Jag har haft en underbar heldag med en av mina "pyskedeliska" väninnor och huuu huuga som vi har skrattat. När man ligger så där i samma linje, kan man göra det bästa för varandra. Vi hann med en lunch på båten och en liten tur ut. Regnet har hängt i luften så vi satt och tittade på en bandning jag hade och som hon inte har. det pyskedeliska arten, vill jag säga och jämföra tankar med varandra. helgalen, rolig dag! ...  fuchian ... Jag dömer inte mina medmänniskor,endast skriver vad jag tänker om saker och ting Har du tänkt att det finns ingen rök utan eld?Eller så som man ropar i skogen svarar skogen etc.. Dessa ord stämmer bra i mänskliga relationer! "Vi sitter ALLA i samma båt" är ett som är säkert!!!  CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 19:59)  Till MAlCOLM, Skit i deras pekpinnar för du duger mer än de gör att diskutera och ha det bra med i goda vänners själlskap, det kommer du underfull med tiden vem/vilka du vill snacka med. ....  ...Fuchian... VI DUGER VARENDA AV OSS!!!!
Myosotis
19-07-2010, 19:36
CITAT (Gunilla T @ 19-07-2010, 19:35)  Men malcolm...nu gör du ju samma kullerbytta själv...påpekar hur människor bör uppträda  Om någon skulle fråga mig om det inte behövs bygglov skulle jag bli glad för varningen ifall jag inte själv hade tänkt på det, därför skulle jag själv kunna tänka mig att varna någon annan (om jag nu hade koll på sånt) istället för att titta på när han gör fel. Det har inget att göra med vad jag tycker om bygglov eller att jag kan skratta åt fåniga kommungubbar eller inrutade svenskar eller mig själv för att jag notoriskt missar såna regler. Det kanske hänger på den egna inställningen, du upplever att det inkräktar på din integritet, jag tackar för hjälpen åt samma kommentar! "Miljömässigt korrekt" vill jag att det ska vara, inte för att alla ska göra som jag tycker utan för miljöns skull. Om grannen använder gift är det inte hans ensak. Sen om grannen odlar rosor eller ogräs angår inte mig. "Präktighet" och "pk" har diskuterats en hel del här, jag försöker fortfarande förstå begreppen. Vad jag har förstått betyder det att man låtsas ha politiskt korrekta åsikter för att man är rädd att avvika från mängden. Men tänk om man nu råkar ha den åsikten på riktigt? Jag säger alltid vad jag tycker, alternativt håller käften. Nu vet du var du har mig.
malcolm
19-07-2010, 19:37
[quote name=Du verkar uppriktigt sagt ha lite förutfattade meningar om andra medlemar. Själv trodde jag du var en mysig kille om än med diverse bekymmer men som jag mycket väl skulle kunna tänka mig en paddeltur med (jo jag har paddlat mycket) men tyvärr så har jag svårt för människor som är så negativa. Självdistans och självironi kan du nog finna om du bara vill i inläggen,  [/quote] Jag har inga som helst problem med människor som rättar mig eller ger mig goda råd, det är inte det det handlar om. Numera vet jag att granar har ytliga rötter och lätt blåser omkull tex. vilket jag inte visste förut då jag bara gick efter den trädrot som fanns i min trädgård och var hopplös att få upp. Är vetgirig och nyfiken av naturen och trots mina 55 år så har jag fortfarende ett öppet sinne. Beundrar de som kan mer än jag och vill gärna lära mig mer ifrån dessa människor men hatar sådana som kommer med pekpinnar och agerar besterwissrar. Jag är fortfarande en tänkande och kännande människa med massor av humor så det går bra att boka in en paddlingshelg.
*Stintan*
19-07-2010, 19:37
CITAT (silos @ 19-07-2010, 20:31)  Jag dömer inte mina medmänniskor,endast skriver vad jag tänker om saker och ting Har du tänkt att det finns ingen rök utan eld?Eller så som man ropar i skogen svarar skogen etc.. Dessa ord stämmer bra i mänskliga relationer! "Vi sitter ALLA i samma båt" är ett som är säkert!!! VI DUGER VARENDA AV OSS!!!! 
fuchsian
19-07-2010, 19:38
Silos, Det gäller inte att döma andra utan att stå vid en som kanske skulle behöva lite medmänsklighet, men det verkar inte finnas plats längre mellan vissa medlemmar, men även de får hitta sitt eget än att hålla fast med näbbar och klor på oss andra som vill ha annat än skitsnack för varje inlägg. Näe, trodde att det fanns en vän, men......  fuchian ....
*Stintan*
19-07-2010, 19:41
Vänskap får man inte utan den förtjänar man!
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:38)  Silos, Det gäller inte att döma andra utan att stå vid en som kanske skulle behöva lite medmänsklighet, men det verkar inte finnas plats längre mellan vissa medlemmar, men även de får hitta sitt eget än att hålla fast med näbbar och klor på oss andra som vill ha annat än skitsnack för varje inlägg. Näe, trodde att det fanns en vän, men......  fuchian .... Nu blir jag ledsen;är inte jag din cybervän?
malcolm
19-07-2010, 19:44
CITAT (Gunilla T @ 19-07-2010, 19:35)  Men malcolm...nu gör du ju samma kullerbytta själv...påpekar hur människor bör uppträda  Gör jag...?
Aqvakul
19-07-2010, 19:44
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 20:41)  Vänskap får man inte utan den förtjänar man! Nog så sant!
fuchsian
19-07-2010, 19:45
Silos, Vad son än händer är du min närmaste och goaste cypervänn, gullet!  fuchian...
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 20:41)  Vänskap får man inte utan den förtjänar man! Det vet jag mer än väl,men jag tycker att alla här är mina cybervänner och har alltid varit detta,även på den tiden jag blev "syndabocken" här!
*Stintan*
19-07-2010, 19:48
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 20:44)  Gör jag...? Ja tyvärr! Och jag undrar varför?
fuchsian
19-07-2010, 19:48
Agvakul , stintan ,
Jag är inte efter er vänskap, det har jag tillräckligt på hemmaplan och från vissa cypervänner.
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:45)  Silos, Vad son än händer är du min närmaste och goaste cypervänn, gullet!  fuchian... Åååå,tack gulledig! Nu kommer jag kunna sova lugnt!  CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:48)  Agvakul , stintan ,
Jag är inte efter er vänskap, det har jag tillräckligt på hemmaplan och från vissa cypervänner. Hej igen! Skall vi starta en vänskaps och ovänskaps tråd
Aqvakul
19-07-2010, 19:54
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:48)  Agvakul , stintan ,
Jag är inte efter er vänskap, det har jag tillräckligt på hemmaplan och från vissa cypervänner. Jag har fullt upp med att försöka förhålla mig till dina lynnesskiftningar och osammanhängande, fabulösa inlägg. Tyvärr är det långt till vänskap, då du mest sprider otrivsel omkring dig.
*Stintan*
19-07-2010, 19:55
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:48)  Agvakul , stintan ,
Jag är inte efter er vänskap, det har jag tillräckligt på hemmaplan och från vissa cypervänner. Vad gör du här då???
Gossen Ruda
19-07-2010, 19:57
Tyvärr drar Odla till sig ett och annat exemplar av kategorin bråkstakar som gör sitt bästa för att sprida osämja, inte bara vanliga forumtroll utan även andra personer. Just nu är det lugnt sen den värste antingen dragit iväg eller blivit utslängd pga alla övertramp. En sådan person sprider sin osämja inte bara i trådarna h*n skriver i utan många blir påverkade och osämjan sprider sig. Nu är det dock lugnt och stilla igen. Sen finns det personer som kanske utan egentligt uppsåt trampar andra på tårna med ett oskickligt framträdande. Själv har jag lite svårt för pratkvarnar som hoppar in överallt och bara skriver smörja. Kanske tycker de själva att det är väsentligheter men inga andra. Påpekanden om detta tas givetvis illa emot, men man måste vara öppen för kritik. Saklig kritik, svordomar och direkta påhopp gör tvärtom. Jag har en granne som är en riktig pratkvarn. Ok, han går hemma och är långtidssjukskriven efter en arbetsplatsolycka så han måste väl prata av sig. Tjatmumriken kallas han ibland. Jag har lyckligtvis en granne emellan som är helt normal, så normal att han en gång fick ett spel och skällde ut tjatmumrikan för att han aldrig är tyst. Det var helt tyst ett par dagar men nu pratar de med varann men det värsta tjatet är borta.
fuchsian
19-07-2010, 20:02
CITAT (Aqvakul @ 19-07-2010, 20:54)  Jag har fullt upp med att försöka förhålla mig till dina lynnesskiftningar och osammanhängande, fabulösa inlägg. Tyvärr är det långt till vänskap, då du mest sprider otrivsel omkring dig. Du har nu gott för långt för att spy skit över mig, kallar detta för elakheter och annat...... Din vändskap är jag inte efter heller så sov i ro. vi "spelar" inte alls på samma plan. Jag är inte strömlinjeformad "Svensson" och då ligger du långt efter mig. Jag kan inte fatta att en man kan inte ens läsa om det blir lite mer invecklad än dödsnoteringarna på ordsplaskan.
malcolm
19-07-2010, 20:03
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 20:48)  Ja tyvärr! Och jag undrar varför? Är därmed en elak och otrevlig jäkel som ingen vill ha att göra med, ber så hemskt mycket om ursäkt till alla jag retat för det var verkligen inte min mening...
Aqvakul
19-07-2010, 20:12
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 21:02)  Du har nu gott för långt för att spy skit över mig, kallar detta för elakheter och annat...... Din vändskap är jag inte efter heller så sov i ro. vi "spelar" inte alls på samma plan. Jag är inte strömlinjeformad "Svensson" och då ligger du långt efter mig. Jag kan inte fatta att en man kan inte ens läsa om det blir lite mer invecklad än dödsnoteringarna på ordsplaskan. Tål du inte höra några "sanningar"? CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 21:03)  Är därmed en elak och otrevlig jäkel som ingen vill ha att göra med, ber så hemskt mycket om ursäkt till alla jag retat för det var verkligen inte min mening... Det är ingen som tycker att du är vare sig otrevlig eller elak, tvärtom..
Anki på Öland
19-07-2010, 20:16
CITAT (Aqvakul @ 19-07-2010, 20:54)  Jag har fullt upp med att försöka förhålla mig till dina lynnesskiftningar och osammanhängande, fabulösa inlägg. Tyvärr är det långt till vänskap, då du mest sprider otrivsel omkring dig. Samma här, varenda tråd svämmar över och man fattar inte mycket av utläggningarna.... Anki
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 21:03)  Är därmed en elak och otrevlig jäkel som ingen vill ha att göra med, ber så hemskt mycket om ursäkt till alla jag retat för det var verkligen inte min mening... Det tycker jag inte alls ... och visst kan man som ny medlem känna ett o annat ang forumet och dess medlemmar. Det gjorde också jag i min början men med tiden lär man "känna" stammisarna och förstå deras "språk".  Du har absolut ingen anledning att be någon om ursäkt.
*Stintan*
19-07-2010, 20:23
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 21:03)  Är därmed en elak och otrevlig jäkel som ingen vill ha att göra med, ber så hemskt mycket om ursäkt till alla jag retat för det var verkligen inte min mening... Nej vem har sagt det? Men kan man inte tåla hur andra beter sig utan måste komma med pekpinnar så får man nog finna sig i att bli emotsagd.
Myosotis
19-07-2010, 20:25
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 21:03)  Är därmed en elak och otrevlig jäkel som ingen vill ha att göra med, ber så hemskt mycket om ursäkt till alla jag retat för det var verkligen inte min mening...  Jag tycker du verkar ganska trevlig.
fuchsian
19-07-2010, 20:26
Det du får jag grunna på, för nu är jag trött i hela kroppen och även i kalufsen efter en dag med min väninna både på båttur och med vårt "flumsnacket", för vi är kolleger och varandras tröst när det behövs och känner varandra så väl. Vi har nästan samma gåvor och man behöver snacka av sig för att orka vardagen.
God natt, gullet Vi hörs.
DETTA MEDDELANDE ÄR TILL SILOS och inte till någon annan.
*Stintan*
19-07-2010, 20:29
Klart Malcolm är trevlig han gillar ju att paddla
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 21:29)  Klart Malcolm är trevlig han gillar ju att paddla  Jag vill också paddla,men då välter kanoten åt det hållet där jag sitter
*Stintan*
19-07-2010, 20:47
CITAT (silos @ 19-07-2010, 21:34)  Jag vill också paddla,men då välter kanoten åt det hållet där jag sitter  Ja kanske behövs extra stora kanoter om såna som du och jag ska vara med och paddla Silos
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 21:03)  Är därmed en elak och otrevlig jäkel som ingen vill ha att göra med, ber så hemskt mycket om ursäkt till alla jag retat för det var verkligen inte min mening... I småpratsavdelningen kan tempen åka berg o dalbana beroende på ämne. Kör du lite pennfäkning med stintan, det tål hon. Och gillar också, tror jag  . Du blir snart varm i kläderna och lär känna medlemmarna, så mycket man nu kan lära känna på ett forum.
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 21:47)  Ja kanske behövs extra stora kanoter om såna som du och jag ska vara med och paddla Silos  Nu vet jag,det finns jo båtar som har "hjälphjul"
Aqvakul
19-07-2010, 20:53
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 21:47)  Ja kanske behövs extra stora kanoter om såna som du och jag ska vara med och paddla Silos   nåt sånt här kanske..
JAAAAAA!!!
ninnisky
19-07-2010, 21:04
CITAT (Aqvakul @ 19-07-2010, 19:53)   nåt sånt här kanske..  hallå där, det var väl ändå ingen kanot - liknar mera en kyrkbåt på Siljan!
CITAT (ninnisky @ 19-07-2010, 22:04)  hallå där, det var väl ändå ingen kanot - liknar mera en kyrkbåt på Siljan! En kanot paddlas med paddlar. En paddel har inte en stödpunkt relingen, det gör en åra. Kyrkbåtarna på Siljan, drivs med åror som har en stödpunkt i relingen.
*Stintan*
19-07-2010, 21:30
Hallå där jag gillar att paddla kanot men det finns ju kanoter och kanoter.  Själv föredrar jag kanadensare.
ninnisky
19-07-2010, 21:34
CITAT (Ralf @ 19-07-2010, 20:15)  En kanot paddlas med paddlar. En paddel har inte en stödpunkt relingen, det gör en åra. Kyrkbåtarna på Siljan, drivs med åror som har en stödpunkt i relingen. ja, ja så var det... men det var ändå inge kanot - eller hur?
Gossen Ruda
19-07-2010, 21:38
Jo, definitionen på en kanot är att den är spestig i båda ändar och att den paddlas eller seglas. Det fanns stridskanoter i Söderhavet som tog många man.
Jag håller med malcolm! Du är inte alls tråkigt, tvärtom. Det är många kärringar här som kör verkligen håller i ratten här, mm, mm, mm. De tror att deras far äger odla.nu, och alla främlingar som skriver inlägg som dessa kommer inte undan med kommentarer efter kommentarer av personer som inte ger sig, en sådan medlem är bl a vår käre *Stintan* Har ni tittat in på andra forum? Hur är stämningen där? Tro mig, folk är otrevliga mot varandra, men skillnaden är den att det inte finns poliser där. För där verkar man ha bättre koll att forumen inte går att låsa mot främlingar  Själv är jag ung och har i stort sett inte samma humor som er. Ibland scrollar jag runt småprat för att se hur mycket ork ni lägger ner på att svara på varandra. Alla är på hugget och har alltid något att kommentera den andra med ser man. "Jag vet bäst, jag är bäst"! Jag visade mina vänner denna sida för att se hur de skulle reagera. Vill ni veta vad man tycker om odla.nu forums småprat? Surkärringstjafs helt enkelt! Det är så ni framstår. Ett bra tips som verkligen är väldigt, väldigt effektivt att använda sig av när det gäller sådana inlägg som jag gör och andra gör är att: Ignorera inläggen och personen totalt! Varför ska man ignorera? Jo, personen som är dum/elak mot dig är inte din son eller dotter, inte heller din mamma eller pappa. Det är ingen som du troligtvis känner och kommer känna. Det är knappt någon som existerar mer än vad orden här gör. Varför då bevisa att du har rätt. Varför då bry dig om denna och vägleda denna? Skulle någon här göra så skulle jag bara tänka, OCH? Än sen då? Vem är du som ska bestämam över mig, jag skriver vad jag vill. Jag skriver vad jag vill sålänge jag bara finns som ord för er. Anledningen till att det är så mycket "kärringar på hugget" är nog att dessa kärringar har haft det så trevligt på odla.nu med vissa. Tänk bara så många växter man har bytt med varandra, och julklappsbytartråd, påskpresentsbytartråd, mm. Vissa har känt ömhet för varandra. Men tänk nu som så, att här kan vem som helst läsa, det har det alltid gjort, även om många medlemmar haft det så gött och glatt med varandra. Här finns de som vill framstå som dumma, roliga och tycka si och så. Och dessutom så hakar ni alltid på de som drar alla över en kam. Och? Jag gör aldrig det, jag skriver bara det här, så det så. Se detta inlägg som ett test! Hur många kommer att klara av att nu ta till det jag har skrivit och verkligen ignorera det jag har skrivit? Eller är frestelsen för att attackera med full kärringkraft för hög för att motstå ett sådant saftigt inlägg som detta? Som jag sa, ta det lugnt, läs ovanstående igen. Slappna av. Ignorera är det bästa ni kan göra mot sådana inlägg som detta. Svara bara på det du tycker är kul istället. Bli vän, bråka inte. P.S för ditt eget bästa! Tack för mig!
ninnisky
19-07-2010, 22:02
CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2010, 20:38)  Jo, definitionen på en kanot är att den är spestig i båda ändar och att den paddlas eller seglas. Det fanns stridskanoter i Söderhavet som tog många man. ja, då hade jag fel igen! tror jag håller mig till vår gammaldags eka..
CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2010, 22:38)  Jo, definitionen på en kanot är att den är spestig i båda ändar och att den paddlas eller seglas. Det fanns stridskanoter i Söderhavet som tog många man. nej o ja Många roddbåtar är spetsiga i båda ändarna, men kallas ändå för roddbåt. Segelbåt som är spetsig i båda ändarna kan kallas för segelkanot. Så för att skilja dessa båda åt, måste man kolla om det man har i handen tar stöd av relingen eller inte.
malcolm
19-07-2010, 22:26
CITAT (gnon49 @ 19-07-2010, 21:52)  I småpratsavdelningen kan tempen åka berg o dalbana beroende på ämne. Kör du lite pennfäkning med stintan, det tål hon. Och gillar också, tror jag  . Du blir snart varm i kläderna och lär känna medlemmarna, så mycket man nu kan lära känna på ett forum. Jag gillar Stintan och uppfattar henne som en av de mer intelligenta och humoristiska medlemmarna här på Odla Visst.... vi har inte alltid samma åsikter om saker och ting men när det gäller att slänga käft så tror jag mig vara minst hennes jämlike. När det gäller att uttrycka mig med det skrivna ordet så struntar jag i Jante-lagen och tycker mig faktiskt behärska skrivandets konst rätt bra. Är inte på något sätt ute efter att skapa bråk eller osämja någonstans och det tror jag de flesta förstått men blir bedrövad när jag ser hur trådar med högst oskyldiga ämnen förvandlas till "krig". Vem hänger med på en paddeltur i sommar? Jag har campinggrill och stormkök och är en hejare på att laga mat ute i det fria. [attachment=52524:Bild010.jpg]
Kryddan03
19-07-2010, 22:46
@Malcolm En sådan grill har jag också. Fast jag odlar sallad i min.
malcolm
19-07-2010, 22:52
Hoppas den inte blir bränd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|