|
Det måste finnas många här som har egna bloggar,så det vore roligt om ni ville ge addressen här,d.v.s.om ni har lust. Och här är addressen till min egen blog. Först skrev jag på finska,men eftersom mina cybervänner inte kan finska så började jag skriva på svenska. Äntligen har jag förstått att mina skriverier inte passa här,eftersom de orsakar mänger av oro och bråk! Ni som vill följa mig,hur jag lever mitt liv är välkomna till min blog! http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/
Solstorm
27-08-2010, 08:50
Fina hundar! Snygg bakgrund på bloggen.
CITAT (Solstorm @ 27-08-2010, 09:50)  Fina hundar! Snygg bakgrund på bloggen. Tack Solstorm!
aanderss
27-08-2010, 10:45
jag bloggar inte men min katt nisse gör
CITAT (aanderss @ 27-08-2010, 11:45)  jag bloggar inte men min katt nisse gör Mycket söt och duktig katt du har!
Min blogg har gått igenom mga metamorfoser Det sista har det bara varit fjärilar och växter. http://zanza09.blogspot.com
Mycket vackra bilder du har tagit!
fuchsian
27-08-2010, 21:56
Har ingen plogg, ...fuchian...
Jag har tre bloggar. På http://lessontokig.blogspot.com hittar du adresserna till mina andra två. Den av bloggarna som uppdateras oftast är just nu den om mina hundar (träningar, tävlingar mm). Det går lite segt med bloggandet just nu. Har väl kommit in i en svacka. Bloggen om hundarna skriver jag på engelska. Anledningen är att jag har en del läsare från UK, USA, Tyskland, Ryssland mfl. När de tryckte på översättning (då jag skrev på svenska) så blev de väldigt fundersamma över vad jag egentligen gjorde med mina djur. Jag vallar får med mina hundar. När de tryckte på översättaren så skrev den WAXING. De undrade varför jag var ute och vaxade fåren med hundarna.
aanderss
28-08-2010, 05:07
CITAT (silos @ 27-08-2010, 15:45)  Mycket söt och duktig katt du har! vad kul att du tycker de
CITAT (Katie @ 27-08-2010, 23:15)  Jag har tre bloggar. På http://lessontokig.blogspot.com hittar du adresserna till mina andra två. Den av bloggarna som uppdateras oftast är just nu den om mina hundar (träningar, tävlingar mm). Det går lite segt med bloggandet just nu. Har väl kommit in i en svacka. Bloggen om hundarna skriver jag på engelska. Anledningen är att jag har en del läsare från UK, USA, Tyskland, Ryssland mfl. När de tryckte på översättning (då jag skrev på svenska) så blev de väldigt fundersamma över vad jag egentligen gjorde med mina djur. Jag vallar får med mina hundar. När de tryckte på översättaren så skrev den WAXING. De undrade varför jag var ute och vaxade fåren med hundarna.  Mycket fin sida du har och mycket att läsa och det kommer jag göra undan för undan! CITAT (fuchian @ 27-08-2010, 22:56)  Har ingen plogg, vad det nu är, men hoppas att du får vara i fred på den ffån mobben. ...fuchian... natti natti på dig! Snälla Fuchian,jag ber dig att sluta sriva om "mobben" i mina trådar,det blir så tråkigt och gör endast att andra medlemmar är efter dig igen och det vill du väl inte.
Fin blogg. Jag uppskattar dina spegelvända bilder och ditt öga för att se hur en spegelvänd kommer att se ut. Det syns att du är en konstnärssjäl. Lycka till med bloggandet.
CITAT (Rihane @ 28-08-2010, 09:07)  Fin blogg. Jag uppskattar dina spegelvända bilder och ditt öga för att se hur en spegelvänd kommer att se ut. Det syns att du är en konstnärssjäl. Lycka till med bloggandet. Tack så mycket! Jag måste säga att bloggandet passar mig alldeles perfekt,där kan jag skriva hur mycket eller hur liten som helst och visa bilder.Jag håller på att översätta hela sidan till svenska,eftersom varken mina barn eller mina cybervänner kan svenska.
ängsvädd
28-08-2010, 10:12
CITAT (silos @ 28-08-2010, 09:31)  Tack så mycket! Jag måste säga att bloggandet passar mig alldeles perfekt,där kan jag skriva hur mycket eller hur liten som helst och visa bilder.Jag håller på att översätta hela sidan till svenska,eftersom varken mina barn eller mina cybervänner kan svenska.  Jättebra att du översätter till svenska
CITAT (Katie @ 27-08-2010, 23:15)  Jag har tre bloggar. På http://lessontokig.blogspot.com hittar du adresserna till mina andra två. Den av bloggarna som uppdateras oftast är just nu den om mina hundar (träningar, tävlingar mm). Det går lite segt med bloggandet just nu. 3 väldigt fina bloggar. Livsstilsmässor o liknande skulle jag vilja gå på. Du har ingen mässalmancka eller så?  CITAT (silos @ 27-08-2010, 17:05)  Mycket vackra bilder du har tagit! ..och tack för kommentar även på bloggen. Ser fram emot översättning!
fuchsian
28-08-2010, 12:20
CITAT (silos @ 28-08-2010, 08:58)  Mycket fin sida du har och mycket att läsa och det kommer jag göra undan för undan! Snälla Fuchian,jag ber dig att sluta sriva om "mobben" i mina trådar,det blir så tråkigt och gör endast att andra medlemmar är efter dig igen och det vill du väl inte. OK, förlåt mig. Då undviker jag dig helt och hållet.
ninnisky
28-08-2010, 12:35
CITAT (silos @ 28-08-2010, 07:31)  Tack så mycket! Jag måste säga att bloggandet passar mig alldeles perfekt,där kan jag skriva hur mycket eller hur liten som helst och visa bilder.Jag håller på att översätta hela sidan till svenska,eftersom varken mina barn eller mina cybervänner kan svenska.  Silos: nu tror jag inte du talar sanning helt- för, för ett par år sedan hade t o m din dotter en egen tråd på odla där hon skrev perfekt svenska. Inte sjutton glömmer man ett språk så fort. Din son bodde ju också i närheten och han kunde svenska. Din cyberkompis , namn som börjar på F, skriver också svenska, om än en bedrövlig sådan med massor av stavfel! Det är alltid bra att hålla sig till sanningen...
*Stintan*
28-08-2010, 12:41
CITAT (ninnisky @ 28-08-2010, 13:35)  Silos: nu tror jag inte du talar sanning helt- för, för ett par år sedan hade t o m din dotter en egen tråd på odla där hon skrev perfekt svenska. Inte sjutton glömmer man ett språk så fort. Din son bodde ju också i närheten och han kunde svenska. Din cyberkompis , namn som börjar på F, skriver också svenska, om än en bedrövlig sådan med massor av stavfel!
Det är alltid bra att hålla sig till sanningen... Tror att hon översätter till svenska för att dom andra inte kan finska. Att det blev en felskrivning helt enkelt. CITAT (fuchian @ 28-08-2010, 13:20)  OK, förlåt mig. Då undviker jag dig helt och hållet. Jag fattar inte detta med plogg ---men om du inte vill berätta så då må det vara. När jag är osäker om olika hänvisningar med massa "kinesiska" så har jag inte vågat öppna ens dom när medlemmarna bråkade med mig, så jag är rätt okunnig om dessa saker som har kommit till. facebook, plogg, osv. .....fuchian .... "den utstötta ängeln på jorden" Klicka på silos länk så kanske du förstår lite bättre. Det är faktiskt inte farligt alls. Silos, lycka till med bloggandet, det är ett bra sätt att dela med sig på.
CITAT (ninnisky @ 28-08-2010, 13:35)  Silos: nu tror jag inte du talar sanning helt- för, för ett par år sedan hade t o m din dotter en egen tråd på odla där hon skrev perfekt svenska. Inte sjutton glömmer man ett språk så fort. Din son bodde ju också i närheten och han kunde svenska. Din cyberkompis , namn som börjar på F, skriver också svenska, om än en bedrövlig sådan med massor av stavfel!
Det är alltid bra att hålla sig till sanningen... Är övertygad om att det är ett skrivfel. Hon översätter sidan till svenska från finska. Inte inte till svenska från svenska, det vore meningslöst. Om du tittar på bloggen är dom tidigare inläggen på finska
fuchsian
28-08-2010, 12:53
Det är alltid bra att hålla sig till sanningen... Hej där, Inte trodde jag att forumet var en skönlitterär forum.
ninnisky
28-08-2010, 13:02
CITAT (fuchian @ 28-08-2010, 11:53)  Hej där,
Inte trodde jag att forumet var en skönlitterär forum och att alla ska skriva peris som du vill. Har man friare sätt att skriva, kollar jag sällan hur stavningen ligger till, för jag trodde att det var inte det primära utan att höra av sig. Jag vet med mig att jag kan vända fel i meningar och jag har inte brytt mig om alla kommatecken och annat, men när jag inte skriver fortare än tanken, kommer dessa sk. fel fram på samma sätt. Vore det bättre om jag bytte till norsk? ..fuchian... Norsk är greit , fransk, tysk, engelsk og spansk i likemåde! Men ljug inte!
Det är alltid bra att hålla sig till sanningen... Oj oj,det blev jo fel,jag menar att jag översätter från finska till svenska,eftersom mina barn,mina vänner IRL och cybervänner kan inte finska.
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2010, 13:41)  Tror att hon översätter till svenska för att dom andra inte kan finska. Att det blev en felskrivning helt enkelt. Klicka på silos länk så kanske du förstår lite bättre. Det är faktiskt inte farligt alls.
Silos, lycka till med bloggandet, det är ett bra sätt att dela med sig på. Tack Stintan! Visst var det felskrivning! CITAT (fuchian @ 28-08-2010, 13:20)  OK, förlåt mig. Då undviker jag dig helt och hållet. Jag fattar inte detta med plogg ---men om du inte vill berätta så då må det vara. När jag är osäker om olika hänvisningar med massa "kinesiska" så har jag inte vågat öppna ens dom när medlemmarna bråkade med mig, så jag är rätt okunnig om dessa saker som har kommit till. facebook, plogg, osv. .....fuchian .... "den utstötta ängeln på jorden" Men,vad babblar du om nu då??? jag har tydligt skrivit att jag kommer att skriva på min blog och även satt dit addressen,så det är bara att trycka på den så kommer dut till min blog! Jag fattar inte att du skall tjata om bråkandet för du är jo själv lika duktig på den biten! Spela inte offer,det passar dig inte! Och dessutom kunde du börja betee dig mera som en "ängel" så skulle mycket vara annorlunda för dig,lita på det!
fuchsian
28-08-2010, 14:07
CITAT (ninnisky @ 28-08-2010, 14:02)  Norsk är greit , fransk, tysk, engelsk og spansk i likemåde! Men ljug inte!
MEN,NI KAN ALLA STARTA ERA TJAFSTRÅD och SLUTA MED ATT FÖRSTÖRA ALLA MINA TRÅD!!!!!!!!
fuchsian
28-08-2010, 14:38
CITAT (silos @ 28-08-2010, 15:00)  Tack Stintan! Visst var det felskrivning! Men,vad babblar du om nu då??? jag har tydligt skrivit att jag kommer att skriva på min blog och även satt dit addressen,så det är bara att trycka på den så kommer dut till min blog!
Jag fattar inte att du skall tjata om bråkandet för du är jo själv lika duktig på den biten!
Spela inte offer,det passar dig inte! Och dessutom kunde du börja betee dig mera som en "ängel" så skulle mycket vara annorlunda för dig,lita på det! Silos, låt det då bli som du vill, det har jag gett dig både stöd och tröst nu under senaste veckorna, men ack så fel jag hadde, ...fuchian....
CITAT (fuchian @ 28-08-2010, 15:38)  Silos, låt det då bli som du vill, det har jag gett dig både stöd och tröst nu under senaste veckorna, men ack så fel jag hadde, Sparka ut mig då! Slipper du mig och jag är ledsen att jag inte såg detta tidigare, men låter det hela passera som inget hänt. Kom bara inte och be om hjälp mera, för även en ängel kan få nog! ...fuchian.... Vet du vad Fuchian,en människa som stöder den andre tar aldrig upp det igen,utan stödet kommer från ett älskande hjärta! Och du skall veta att jag är mycket tacksam för ditt stöd och tröst härinne! Du verkar vilja bara missförstå mig och jag börjar tro att du gör det med flit:( Skall vänner inte kunna skriva vad de känner utan att bli bortslängda om det inte passar!?! Du kanske inte vill vara min vän? Jag vill INTE sparka ut dig eller slippa dig, för jag anser dig som min vän,har du ännu inte förstått detta??? Kommer du och ber om hjälp hos mig så kommer jag att hjälpa i den mån som jag bara kan,men det är inte lätt att hjälpa en helt och hållet anonym vän! Och äkta änglar ställer alltid upp så långt som de bara kan!
fuchsian
28-08-2010, 15:57
Silos,
Äkta änglar finns endast i fantasin. Äkta änglar sparkar inte den som ligger. så vänta dig inte något, för äkta änglar ber inte om att få något.
*Stintan*
28-08-2010, 16:29
Jag hade tänkt låta denna tråd vara ifred men jag kan faktiskt inte tillåta att fuchians lögner får förbli obesvarade. Jag har inte ens sett fuchians frågor i Trädgårdsavdelningen och har inget intresse av dem. Jag har aldrig bemött någon otrevligt i den avdelningen! Ja fuchian du ljuger! Din självömkan är lindrigt sagt patetisk, stackars människa!
silos, visa du dina dockor o bilder här på forumet. Skulle tro att dom allra flesta uppskattar det. Jag gör det i alla fall. Föresten, det är ju tåga i tjejen silos.
ninnisky
28-08-2010, 16:42
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2010, 15:29)  dem. Jag har aldrig bemött någon otrevligt i den avdelningen! Ja fuchian du ljuger! Din självömkan är lindrigt sagt patetisk, stackars människa! javisst ljuger du ..
*Stintan*
28-08-2010, 16:46
CITAT (ninnisky @ 28-08-2010, 17:42)  javisst ljuger du ..
fuchsian
28-08-2010, 17:03
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2010, 17:29)  Jag hade tänkt låta denna tråd vara ifred men jag kan faktiskt inte tillåta att fuchians lögner får förbli obesvarade. Jag har inte ens sett fuchians frågor i Trädgårdsavdelningen och har inget intresse av dem. Jag har aldrig bemött någon otrevligt i den avdelningen! Ja fuchian du ljuger! Din självömkan är lindrigt sagt patetisk, stackars människa! OK, då är det väl färdigmalet från dig att jag ljuger, så må så bli, men gnäll inte där utan ta din rollator och släpa dig ut innan du dammar helt bort.
*Stintan*
28-08-2010, 17:16
Du skrev att jag jagat dig i trädgårdsavdelningen och det är en lögn! Jag har inte sett dina frågor om minikiwis och klematis än mindre svarat på dom! Om du inte fått några svar på dina växtfrågor beror det inte på mig vilket du vill få det till!
ängsvädd
28-08-2010, 17:52
Suck, ännu en tråd som hade kunnat vara så trevlig är förstörd  Stackars dig Silos som får alla dina trådar förstörda av trollen - ja, jag kallar alla som bråkar på detta evinnerliga sätt för troll, ingen är värre än någon annan. FY FAN - skäms på er djävla bråkmakare Massor med styrke- o tröstkramar till dig Silos
fuchsian
28-08-2010, 18:03
CITAT (ängsvädd @ 28-08-2010, 17:52)  Suck, ännu en tråd som hade kunnat vara så trevlig är förstörd  Stackars dig Silos som får alla dina trådar förstörda av trollen - ja, jag kallar alla som bråkar på detta evinnerliga sätt för troll, ingen är värre än någon annan. FY FAN - skäms på er djävla bråkmakare Massor med styrke- o tröstkramar till dig Silos  Tänk lite till innan du börjar kalla mig troll! VH. fuchian....
Jahap...suck...here we go again  Stintan och Fuchian,kan inte ni starta en egen tråd där ni kan fajtas med varandra,detta har blivit så tröttsamt att se hur ni attackera varandra!!!!
ängsvädd
28-08-2010, 19:54
CITAT (silos @ 28-08-2010, 19:41)  Jahap...suck...here we go again  Stintan och Fuchian,kan inte ni starta en egen tråd där ni kan fajtas med varandra,detta har blivit så tröttsamt att se hur ni attackera varandra!!!! Ja, snälla gör det istället för att förstöra trådarna. Jag har också en blogg men jag skriver väldigt sällan i den. Den är skittråkig rent ut sagt, har tängt radera den men tycker det vore synd att göra det.
fuchsian
28-08-2010, 20:05
Ägsvädd och Silos
Blanda inte mig ihop med Stintan.
CITAT (fuchian @ 28-08-2010, 21:05)  Ägsvädd och Silos
Blanda inte mig ihop med Stintan för då exploderar jag. hon är elak,
men jag har velat hjälpa silos och andra.
Stintan och jag ligger så långt som möjligt om varandra och jag jagar inte henne utan där jag skriver då kommer hon efter. blanda inte ihop en ängel och en jävul! FÖRLÅT,åter igen tänkte jag inte efter utan skrev genast vad jag tänkte för egoistiska tankar
Anki på Öland
28-08-2010, 20:15
Att man blandar ihop er är ingen risk, du är ju så ovettig och otrevlig och du hjälper då ingen, och definitivt inte Silos, med ditt pladder. Låt tråden få fortsätta att handla om bloggar och inte om dig!!! Anki
Silos behöver ingen hjälp eller stöd. Hon klarar sig galant på egen hand. Och så har hon ju humor o självdistans. Änglar finns dom? ja inte på odla i alla fall.
CITAT (gnon49 @ 28-08-2010, 21:25)  Silos behöver ingen hjälp eller stöd. Hon klarar sig galant på egen hand. Och så har hon ju humor o självdistans. Änglar finns dom? ja inte på odla i alla fall.
fuchsian
29-08-2010, 09:15
CITAT (netha @ 28-08-2010, 21:27)  Netha, Ja, inga änglar finns på Odla ---- den sista körde ni ju bort och hon återkommer inte, även änglar avskyr bråk.
sqrulan
29-08-2010, 09:25
Du har ju flugit och farit flera gånger nu men ändå är du kvar? Du är nog snart tillbaks innan vi ens hinner sakna dej! Ängel!?
Hej! Jag har översatt alla sidor på min blog.Tänk att jag har lättare att utrycka mig på svenska än mitt eget modersmål.Kanske inte konstigt eftersom jag flyttade från Finland när jag var 16 år.Jag var tillbaka till Finland några ggr under korta perioder och här i Sverige har jag levt sedan 1968. Det är inte ofta som jag skriver eller talar finska så mitt modersmål har nog blivit ganska ordfattig....
ängsvädd
29-08-2010, 10:15
Vad roligt att du har lättare att uttrycka dig på svenska
CITAT (ängsvädd @ 29-08-2010, 11:15)  Vad roligt att du har lättare att uttrycka dig på svenska  Det är för mig sorgset eftersom finska är mitt kärleksspråk
fuchsian
29-08-2010, 10:25
[quote name='Anki på Öland' post='1281310' date='28-08-2010, 21:15']Att man blandar ihop er är ingen risk, du är ju så ovettig och otrevlig och du hjälper då ingen, och definitivt inte Silos, med ditt pladder. Låt tråden få fortsätta att handla om bloggar och inte om dig!!! Anki[/quote
???
Nu skall jag gå härifrån till min blog och sedan träffa min yngsta dotter och lillen.Vi skall gå på promenad med våra hundar,efteråt skall dottern klippa hundarnas klo.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|