|
CITAT (silos @ 29-08-2010, 11:57)  Nu skall jag gå härifrån till min blog och sedan träffa min yngsta dotter och lillen.Vi skall gå på promenad med våra hundar,efteråt skall dottern klippa hundarnas klo.  En promenad är stärkande för hälsan o själen och säkert en hel del annan också. Själv rensar jag hjärnan och mår bättre helt enkelt efter en promenad.
fuchsian
29-08-2010, 12:33
???
Fuchan : När någon länkar till en tråd på odla så händer inget farligt med datorn, du hamnar bara i en tråd som hänvisas så att du kan förstå resten av inlägget. Var du fått ifrån att det skulle vara kinesiska tecken förstår jag inte, öppna bara länkarna som ges dig så hittar du svaren på dina förfrågningar.
fuchsian
29-08-2010, 12:52
CITAT (Pia L @ 29-08-2010, 12:41)  Fuchan : När någon länkar till en tråd på odla så händer inget farligt med datorn, du hamnar bara i en tråd som hänvisas så att du kan förstå resten av inlägget. Var du fått ifrån att det skulle vara kinesiska tecken förstår jag inte, öppna bara länkarna som ges dig så hittar du svaren på dina förfrågningar. Pia L, Detta har jag inte förstått.
Det finns ursäker och så finns det undanflykter. Ibland väl genomskinliga.
fuchsian
29-08-2010, 14:21
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2010, 17:16)  Du skrev att jag jagat dig i trädgårdsavdelningen och det är en lögn! Jag har inte sett dina frågor om minikiwis och klematis än mindre svarat på dom! Om du inte fått några svar på dina växtfrågor beror det inte på mig vilket du vill få det till! Har redan fått fler svar av samma person.
Solstorm
29-08-2010, 14:48
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 13:52)  Detta har jag inte förstått för rätt som det är så funkar det inte och min karl blir galen på att rätta till mina misstag, och har sagt att inga fler öppnanden vilket det månne vara. = lika med "kinesiska tecken" för honom. Eftersom maken uppenbarligen är så okunnig att han tror att man inte ska öppna några länkar (det är ju precis det som surfandet på nätet går ut på) så var det ju bättre om du fick tag i någon som är datakunnig som hjälper dig. Den här tråden handlar om Silos blogg och hon har länkat till den. Om du inte vågar titta på länken så har du ju ingen anledning att skriva i denna tråd som handlar om blogg som länkas till.
fuchsian
29-08-2010, 15:23
CITAT (Solstorm @ 29-08-2010, 14:48)  Eftersom maken uppenbarligen är så okunnig att han tror att man inte ska öppna några länkar (det är ju precis det som surfandet på nätet går ut på) så var det ju bättre om du fick tag i någon som är datakunnig som hjälper dig.
Den här tråden handlar om Silos blogg och hon har länkat till den. Om du inte vågar titta på länken så har du ju ingen anledning att skriva i denna tråd som handlar om blogg som länkas till.
Gunilla T
29-08-2010, 17:05
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 16:23)  Solstorm,
OK, då gör vi så för jag är nu trött på det hela och när jag får min dotter hit, så får hon ta tid så att hjälpa mig i det ena och det andra. Hon har inte gett nån besked än när hon kan komma loss fr, jobbet (bytte jobb nyligen och fick ingen semester, men har tänkt att ta kompledigt, men hon har många fler att besöka än oss, men jag ska börja lirka med henne. hon kan åtminstone säga/lära vad som är ofarligt och vad som är mer komplicerad, så jag hoppas på hjälp, mina kompissar jobbar, har barn barnbarn så även dom har fullt upp. ..fuchian... Man kan inte vara nog försiktig...jag hörde om en som tryckte på fel knapp och hela datorn började fibrera och barapolen ramlade från taket... ..slut depatterat för den personen iaf...
sqrulan
29-08-2010, 17:13
fuchsian
29-08-2010, 17:19
CITAT (gnon49 @ 29-08-2010, 13:35)  Det finns ursäker och så finns det undanflykter. Ibland väl genomskinliga. du vet inget om det.
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 18:19)  du vet inget om det och kan inte påstå något, endast ha din egen mening, vilket jag inte bry mig om. .F. Om du inte brydde dig skulle du inte svara... Mvh Fenja
fuchsian
29-08-2010, 17:23
helt rätt, jag varken bryr mig och kommer inte att svara ----- sagan är slut --fuchian.
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 18:23)  helt rätt, jag varken bryr mig och kommer inte att svara ----- sagan är slut --fuchian. Det har du sagt så många gånger att det inte är trovärdigt längre, precis som om du sitter och tragglar med ett radband... Mvh Fenja
Chamomille
29-08-2010, 18:37
CITAT (Gunilla T @ 29-08-2010, 18:05)  Man kan inte vara nog försiktig...jag hörde om en som tryckte på fel knapp och hela datorn började fibrera och barapolen ramlade från taket...
..slut depatterat för den personen iaf... Nää, nu ska jag plogga lite.
ängsvädd
29-08-2010, 21:07
Silos, jag försökte skicka en kommentar till din blogg men det funkade inte  Får pröva igen vid ett annat tillfälle.
CITAT (Gunilla T @ 29-08-2010, 18:05)  Man kan inte vara nog försiktig...jag hörde om en som tryckte på fel knapp och hela datorn började fibrera och barapolen ramlade från taket...
..slut depatterat för den personen iaf... Det var väl ingenting. Jag tryckte på en länk och då startade tvättmaskinen.
Anki på Öland
29-08-2010, 21:27
Faktiskt, alldeles sant, när jag tände taklampan igår bytte TVn kanal.... Anki
Chamomille
29-08-2010, 21:29
Det är mycket märkligt det här. Jag provade en plogg igår och då försvann min lap top. Så nu sitter jag med sambons.
Hjälper det att ringa till länkarna måntro.
Men allvarligt alltså ... det finns en person till som är med i "leken" (fuchian/PiaL s alltså ... som är medveten om ...)
netha : Så länge du inte har några bevis för dina påståenden så tycker jag att du kan hålla inne med ett sånt inlägg, dra inga paralleller mellan mig och Fuchian tack, det finns ingen koppling mellan henne och mig och som jag uppfattat det så skiljer det över 100 mil emellan oss också.
CITAT (gnon49 @ 29-08-2010, 22:34)  Hjälper det att ringa till länkarna måntro.   Den var bra - är du ute o surfar för mycket? Ring länkarna.
Gunilla T
30-08-2010, 09:41
CITAT (gnon49 @ 29-08-2010, 22:18)  Det var väl ingenting. Jag tryckte på en länk och då startade tvättmaskinen.  Nämen ojdå  får nog ringa länkarna tror jag. Kollade en länk och då smällde det till i datorn och tangenten f flög i taket...tur att jag heter Gunilla och inte behöver den så ofta
Har ni ingen respekt överhuvudtaget här,gå och lek nån annanstans!
sqrulan
30-08-2010, 15:01
 Oj så roligt! Men Silos du skriver ju "att leka är livet"??
CITAT (sqrulan @ 30-08-2010, 16:01)   Oj så roligt! Men Silos du skriver ju "att leka är livet"?? Oops! Där ser jag hur insnöad i mig själv jag är  Inte att undra på att jag tyckte att det hade blivit så kallt och jag behövde lite mer ved till min brasa vinter vinter 2.jpg
CITAT (silos @ 30-08-2010, 11:08)  Har ni ingen respekt överhuvudtaget här,gå och lek nån annanstans! Ursäkta Silos att det blir lite galghumor i tråden. Inget illa ment. Men det förstår du säkert. Ha överseende med oss lite tramsiga o smågalna medlemmar.
CITAT (gnon49 @ 30-08-2010, 16:16)  Ursäkta Silos att det blir lite galghumor i tråden. Inget illa ment. Men det förstår du säkert. Ha överseende med oss lite tramsiga o smågalna medlemmar.  Men då passar jag bra i gänget,eller hur?
Det är tråkigt när en tråd urartar så som denna gjorde ett tag. Tyvärr är det ett vanligt 'forumproblem' som förmodligen hänt i de flesta forum vad de än handlar om. Tillbaka till ämnet... Kul att ni gillade mina bloggar.  Har hamnat lite i en bloggtorka (vilket är den totala motsatsen till hur jag såg ut i lördags  , det är nåt att blogga om) Jag har ingen mässkalender. Vart får man tag på det? Jag blev inbjuden till att stå på livsstilsmässan av tjejen som arrangerade alltihop. Vi känner varandra sen innan då vi varit arbetskamrater. Nu till helgen ska jag vara på Bondens Dag på Backamo söder om Uddevalla. Där deltar jag med två grejer. Jag kommer vara där med TNI men även vara med på uppvisningen av fårvallning.
Jag har kommit underfund med viktiga saker om mitt liv så här kan ni läsa,de som vill så klart! http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/201...in-sanning.html
Jag glömde skriva att jag förkasta ingenting av varken min konst eller händelse i mitt liv,utan allting är ,har och kommer att bli lärdomar för mig själv.....
silos ensam hon här går hon önskar svar men det lär hon inte få silos är för stor för att rymmas i människo sinnen hon bar skriver skriver skriver ingen vill veta av hennes iver hon har många frågor men det är bara besvärligt silos vill allas väl kan det verkligen vara sant det är det men då anses hon att bara vara en fjant men vad gör det,silos hon vandra på emot nya äventyr som få..... 5_5_2009 030.jpg
Chamomille
04-09-2010, 09:03
 Du skulle kunna bli kompis med Robert Broberg
CITAT (Chamomille @ 04-09-2010, 10:03)   Du skulle kunna bli kompis med Robert Broberg  Honom gillar jag verkligen!Han har vågat följa sitt hjärtas röst!
Chamomille
04-09-2010, 09:40
CITAT (silos @ 04-09-2010, 10:31)  Honom gillar jag verkligen!Han har vågat följa sitt hjärtas röst! Japp! En underbar människa.
Chamomille
04-09-2010, 09:48
fuchsian
04-09-2010, 10:15
SILOS, Jag undrar hur du har det? Det är så fin höstdag här ovh inte så kallt i solen, ca +16. .......  ... fuchian...
Fuchian! Nu skall jag iväg till skogen med mina vovvar,när jag kommer hem igen skall jag läsa och svara på din kommentar.. Kram//Kyllikki
fuchsian
04-09-2010, 10:38
CITAT (silos @ 04-09-2010, 11:26)  Fuchian! Nu skall jag iväg till skogen med mina vovvar,när jag kommer hem igen skall jag läsa och svara på din kommentar.. Kram//Kyllikki Ha det så gott med skogen och vovvarna och ingen stress! jag går ut och in och låter min dator vara öppen. fuchian...
Red Top
04-09-2010, 10:49
CITAT (fuchian @ 04-09-2010, 11:15)  SILOS,
Jag undrar hur du har det? Jag haf haft lite tufft och ändå mindre ork för att jag gjorde ett diet/livsstilsbyte och den knockade mig.
Det behövdes att göra pga. flera små faktorer har påverkat mig och när jag inte må bra, så äter jag inte, eller enbart frukt, och det är inte bra, så nu har jag gått på en vecka och det värsta är över, matthet, illamående, ingen ork för att nämna, men idag vaknade jag och även jag känner mig svag, mår jag bättre i knoppen.
Det har varit en del av orsaker för de uteblivna "berättelser" till dig.Jag vill fråga lite råd; när jag har tömt min kamera och mina bilder ligger i mappen "mina bilder", så hur får jag någon av dessa till forum?Jag har en del blombilder (och dockor ev.) som jag skulle vilja visa.
Ta nu ingen stress av detta, det hinns med, så bråttom är det inte, men hade tänkt fota lite mer i trädgården och jag har inte bilder av mina dockor, så jag tänkte nu under helgen ha kameran med och göra slag på sak.
Jag har haft flera beskymmer och frågor om de växter som ska vinterförvaras och Flazss är en gudagåva med sin generositet, så att om han såg på bild växten, skulle han ha lättare se vad det borde göras.
Jag ska plantera så mycket jag orkar de sista av mina lökar, som jag köpte i torsdags, och maken har "rymt" upp till vinden med sin städdille under denna helg. Jag blev lite putt på honom för att han vill ta ner min vävstol och förvara den i en garderob, men jag har filtar på gång, så det blir inget av det just nu. ska väva dom färdigt och sen får vi titta på hur vi gör med vävstolen. Jag vill lägga en enfärgad varp och väva avlånga dukar. När varpen är enfärgad, kan jag bestämma färgerna till var och en och jag kommer solva den så att jag kan väva munkabälte om det faller in. Min dockkompis har haft en väv/handarbetsaffär, så hon hjälper mig att komma igång.
Det är så fin höstdag här ovh inte så kallt i solen, ca +16.
....... ... fuchian... Om du tittar i den här länken från forumet så finns det en utförlig förklaring på hur du kan göra. http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1229178
officinalis
06-09-2010, 12:03
Jag bloggar också en del. Se min signatur.
fuchsian
06-09-2010, 12:53
Jag har gjort mina försök med bilder, men jag har en annan bildhantering på denna dator och jag kan den inte än. Tömnde min camera med nytagna bilder av gott och smått, men sedan fick jag inte nån ordning på dom, och ansåg att tillfället var fel, inte krånglA MED DATORN NÄR MAN ÄR IRRITERAD. så jag ska se efter dom så fort jag får lite mer tid. Har fotat mina växter och dockor som Silos frågade efter, men det kommer......! ..fuchian...
aanderss
06-09-2010, 20:32
jag missade detta för jag kollade på ullared
http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/201...-chow-chow.htmlLite mera att läsa finns det igen på min blog.Det är faktiskt riktigt roligt att blogga. Äntligen har jag fattat att det är dumt att komma hit och skriva om mitt liv,eftersom småprat är nog för medlemmar här som skriver i trädgårdsavdelning...eller har jag fel nu!? Och att här på småprat är det meningen att just diskutera och DET har jag tyvärr inte riktigt fattat!
CITAT (silos @ 09-09-2010, 10:30)  http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/201...-chow-chow.htmlLite mera att läsa finns det igen på min blog.Det är faktiskt riktigt roligt att blogga. Äntligen har jag fattat att det är dumt att komma hit och skriva om mitt liv,eftersom småprat är nog för medlemmar här som skriver i trädgårdsavdelning...eller har jag fel nu!? Och att här på småprat är det meningen att just diskutera och DET har jag tyvärr inte riktigt fattat!  http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/sea...;max-results=50
fuchsian
09-09-2010, 11:05
Silos,
Snälla vän, det finns väl inget hinder att du inte ska skriva här i forumet, precis som alla andra. Du kanske har märkt att det är nu 2 medlemmar som jag sett, som skriver om sina liv, så varför skulle det inte få vara också du med? Detta får du själv tänka på hur du vill ha det, men du kan väl använda både din plogg och en del i forumet, det du själv tycker att det passar.
CITAT (fuchian @ 09-09-2010, 12:05)  Silos, Snälla vän, det finns väl inget hinder att du inte ska skriva här i forumet, precis som alla andra. Du kanske har märkt att det är nu 2 medlemmar som jag sett, som skriver om sina liv, så varför skulle det inte få vara också du med? Detta får du själv tänka på hur du vill ha det, men du kan väl använda både din plogg och en del i forumet, det du själv tycker att det passar. Jag har inte kunnat föra över bilder trots hjälp, men det kommer väl med tiden. Jag har fotat mina växter och dockor och de finns redan i min dator, men längre än så kommer jag inte. .....  ..fuchian... Nej,jag skriver inte längre här,men de som vill kan komma till min blog och läsa om mitt liv och titta på bilderna.  För dem som vill! http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/201...01_archive.html
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|