Sidor: 1, 2, 3
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 11:24) *
Självklart inte. Visst kan du vara lite jobbig ibland med för mycket inlägg mm men du skriver inte inlägg eller startar trådar med syftet att ställa till med bråk. Det bara blir så ibland. Trollen däremot har som huvudsyfte med inlägg att ställa till med bråk och hålla igång meningslösa debatter.

Oj, jag agerade troll omedvetet häromdagen, jag var inblandad i en debatt som var synnerligen meningslös.
Solstorm
CITAT (Irene_L @ 31-08-2010, 11:31) *
Om du startar en tråd som heter ex "Silos undringar om allt möjligt" så kan du ju skriva allt i den tråden som du funderar över! Då kan du återkomma i den tråden när du har olika saker du funderar över och behöver inte göra en ny tråd för varje tanke du har!

Det tycker jag var en jättebra idé. Ibland kommer du med intressanta frågeställningar som inte passar någon annanstans.

"Silos undringar om allt möjligt" tummenupp.gif
skogstroll
det finns en tråd för meningslösa inlägg och en för bråk, det är ju bra att sila bort från trådar där ingen egentligen vill börja bråka biggrin.gif
ängsvädd
Om du startar en tråd som heter ex "Silos undringar om allt möjligt" så kan du ju skriva allt i den tråden som du funderar över! Då kan du återkomma i den tråden när du har olika saker du funderar över och behöver inte göra en ny tråd för varje tanke du har!

Det blir ju väldigt svåröverskådligt. Så Silos ska inte som alla andra medlemmar ha rätten att starta trådar med olika teman, skilda ämnen bara för att trollen har förstört hennes trådar???

thumbdown.gif i så fall sad.gif
Solstorm
Såklart har hon rätt till det, men ibland blir det många trådar som i slutändan blir rätt lika varandra.
Malvia
CITAT (Solstorm @ 31-08-2010, 11:52) *
Såklart har hon rätt till det, men ibland blir det många trådar som i slutändan blir rätt lika varandra.

Mycket upprepningar har vi läst i trådarna,ja.

Om och om igen samma, precis som om man glömt vad man skrev om tidigare.

Men nu prata jag inte bara om dig Solis. Det finns dom som är värre.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 08:35) *
En moderator är precis vad detta och alla andra fora behöver. Man kan iofs meddela Göran eller Ingemar men eftersom de dels inte ingriper förrän det närmast är olagligheter som skrivs, dels inte är här i realtid och då får man inte sammanhanget mellan olika trådar klart för sig. Därför kan forumtrollet(n) få verka fritt och ställa till med jävulskap.

Att försöka reda ut de härvor som blivit här på forumet är en allt annan än tacksam uppgift, och jag har full förståelse för att de båda administratörerna inte har lust att ge sig in i det
ängsvädd
CITAT (Solstorm @ 31-08-2010, 11:52) *

Ja, och det beror inte på Silos, det beror på de som bråkar OT.
Irene_L
CITAT (ängsvädd @ 31-08-2010, 11:50) *
Det blir ju väldigt svåröverskådligt. Så Silos ska inte som alla andra medlemmar ha rätten att starta trådar med olika teman, skilda ämnen bara för att trollen har förstört hennes trådar???

thumbdown.gif i så fall sad.gif

Jag gav bara Silos ett förslag eftersom hon undrade!
Solstorm
CITAT (ängsvädd @ 31-08-2010, 12:32) *
Ja, och det beror inte på Silos, det beror på de som bråkar OT.

Och här finns ju en som är mästare på att förstöra mer än någon annan. OBS! Ta det nu inte som jag menar dig Ängsvädd, det gör jag inte.
*Stintan*
På alla forum finns det skrivna och oskrivna regler. Stövlar man bara in och börjar gaffla och är kontroversiell utan att det minsta ha kollat av diskussionsnivån på forumet så leder det oundvikligen till tjafs.

Sitter man dessutom och tror att allt handlar om en själv och tar åt sig personligt av allt som skrivs så bäddar det ju knappast för någon trevlig stämning. Ska somliga behandlas med silkesvantar bara för att dom lämnar ut sig själva och sitt liv på ett sätt som är provocerande?

Kanske någon mer än jag som märkt att så fort somliga ligger lågt eller håller sig borta så lugnar allt ner sig. Jag tycker att det talar för sig självt.
skogstroll
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2010, 12:58) *
Kanske någon mer än jag som märkt att så fort somliga ligger lågt eller håller sig borta så lugnar allt ner sig.

Ja jag har helt klart märkt att när somliga ligger lågt så lugnar det ner sig.
sqrulan
duh.gif Tänk vad allt kan bli kompliserat! Jag tycker ju som ni kanske redan har sett att det är lite små roligt, jag tar inte sånt här på allvar. Dom flesta här känner inte varandra och det är bara ord nerskrivna i ett forum, ibland så dyker det upp udda personligheter och det är intressant.

Alla som har irriterat sig på vissa av trådarna har ju gjort ett eget val att ÖPPNA och läsa, ingen har då tvingat mej! Jag har öppnat och läst för att jag tycker att det är roligt!
Ja där ser ni hur lätt road jag är! giggle.gif

Jag tycker nog om dom flesta här på forumet, vissa skulle jag kanske avsky om jag mötte dom i det verkliga livet?! g.gif Vem vet allt är ju väldigt ytligt på ett forum.
Några har blivit riktiga vänner, då man har bytt växter eller fröer.
Mina tankar bara.
abbbe
CITAT (Motti @ 31-08-2010, 01:05) *
Hade jag varit Moderator här hade dom varit avstängda för länge sedan.Fattar inte varför ingen Moderator går in och säger stopp nu är det nog!och hur många "jag är inte skyldigtrådar! ska vi ha ?vad jag vet så är det fyra nu!finns det inget annat här som värt att prata om nu mer ?eller är det bara jag som är överkänslig ?tycker depresionen har tagit över här på odla.det finns massor av trevliga människor här och roliga !men jag tror de börja tröttna på alla skitrådar om gnäll och allt negativt här.Fyra trådar om gnäll 1det säger en del om vem som tagit över här,pessimisterna !Ja gösses nog tog jag mig ton fear.gif

Det är nog skrivet från ditt perspektiv. Alla har sina perspektiv och enligt mitt så tycker jag inget på odla.nu har gått överstyr. Jag har sett värre trådar på andra forum och där kan man verkligen tala om att man blir förvånad när man läser igenom trådarna.
Alltså, jag menar, ärligt talat nu. Tycker ni att Fuchian (ja, alla vet ju att det är hon som är "the hot spot" här) är ett troll som borde avstängas? Var går gränsen till att bli troll? Visst, jag läser hennes inlägg och ibland skriver hon sjuka saker, men jag bryr mig inte. Därför tror jag tror att allas synsätt blandas med varandras här. Vissa medlemmar vill att de som stör trådar med lögner ska avstängas, vissa tycker att de som skriver något provocerande ska stängas av, eller så tycker vissa att de som inte är kärringar nog borde stängas av. Och enligt vissa (om inte många) kan det räcka att vara en "abbbe" här på forumet för att bli avstängd. Men för mig ska man stängas av vid helt oacceptabla beteenden - spam, våld, hot och dylikt. Jag tror också att där går lagen till att bli medlem på ett forum. Annars tror jag inte att lögnhalsar, personer som skriver om sjuka saker och/eller de som inte har samma humor som Motti borde stängas av, då det är lättare att tolerera, samt att ignorera-funktionen finns och fungerar.

Så tycker jag!
silos

Det är precis vad jag har tänkt själv,men nu är det nog bäst att jag väntar ett bra tag,även fastän jag har massor av frågor!
Gossen Ruda
En moderator är inte till för att stänga av medlemmer utan skall vara ordningsman i klassen. Först sätter man gränser, exempelvis att inga personangrepp skall få förekomma. Bryter någon mot detta går moderatorn in och antingen hötter med näven eller direkt raderar inlägget. Om samma person bryter mot reglerna upprepade gånger kan moderatorn vända sig direkt till personen och kräva ändring. Går inte detta får man ta till avstängning.
silos
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2010, 12:58) *
På alla forum finns det skrivna och oskrivna regler. Stövlar man bara in och börjar gaffla och är kontroversiell utan att det minsta ha kollat av diskussionsnivån på forumet så leder det oundvikligen till tjafs.

Sitter man dessutom och tror att allt handlar om en själv och tar åt sig personligt av allt som skrivs så bäddar det ju knappast för någon trevlig stämning. Ska somliga behandlas med silkesvantar bara för att dom lämnar ut sig själva och sitt liv på ett sätt som är provocerande?

Kanske någon mer än jag som märkt att så fort somliga ligger lågt eller håller sig borta så lugnar allt ner sig. Jag tycker att det talar för sig självt.

Måste man verkligen kolla diskussion nivån först,jag menar nog ändras väl sådant från dag till dag eller har jag fel?

Jag vill inte att jag skall behandlas med silkesvantar,gör ni det så lär ni aldrig känna mig eller jag er andra här på forumet!

Jag tror inte att medlemmarna vill ha ett forum som är trist,utan diskussioner,även heta sådana!
Tänk Stintan om du inte la dig i somliga trådar så skulle det kunna vara lugnt eller vad tycker du själv?!?
*Stintan*
Ja jag tycker nog att man ska ha lite koll. Jag vet inte om du missuppfattar med flit eller om jag var otydlig men mitt inlägg handlar inte om dig silos. Hur var det med det där jag skrev om att ta åt sig allt personligt.

Vad menar du med lär känna? Lär känna varandra gör man nog inte speciellt mycket på forumet utan möjligen om man utvidgar en kontakt till att bli mer privat. Själv har jag inget behov av att vika ut mig på forumet för kreti och pleti. Har inte heller något behov av att lära känna alla. Däremot har jag vänner på forumet som jag träffat Irl och har en helt annan kontakt med än här. Jag tycker ibland att det är både pinsamt och obehagligt när människor öppet lämnar ut sig för mycket. Jag är inte på Odla för att hitta vänner även om man kan råka hitta någon.

Tyvärr skulle det nog inte hjälpa så mycket om bara jag höll tyst. Vem har sagt något om att vi vill ha ett trist forum utan diskussioner?
sqrulan
Jag anser att ni alla och även jag får vara här och bjabbla så mycket vi vill, Stintan tycker jag faktiskt ha samma värderingar som vad jag har. Så råkar det vara! Skriv vad ni vill om vad som helst!!!! Augusti månad har faktiskt varit underhållande. bravo.gif Jag skulle vilja välkomna alla Troll! rotfl.gif Fuchian och Silos har stått för mitt roliga, så snälla sluta inte jag gillar ju er!!!!!
Red Top
Silos är inget forumtroll!

sqrulan
g.gif Vem sa det?
silos
CITAT (sqrulan @ 31-08-2010, 20:33) *
Jag anser att ni alla och även jag får vara här och bjabbla så mycket vi vill, Stintan tycker jag faktiskt ha samma värderingar som vad jag har. Så råkar det vara! Skriv vad ni vill om vad som helst!!!! Augusti månad har faktiskt varit underhållande. bravo.gif Jag skulle vilja välkomna alla Troll! rotfl.gif Fuchian och Silos har stått för mitt roliga, så snälla sluta inte jag gillar ju er!!!!!

JIPPIAIJOOOOHUUUUU;DU ÄR OKEJ TJEJEN DÄR!!!!! smiley_small_hug.gif tummenupp.gif yaay.gif

Ha ha;då skulle du varit med för några år tillbaka när jag skrev om min stora stor tå,om potatisar i en kartong och framför allt om mina dockor för DÅ bröt helvetet loss...inte våga jag längre skriva om precis vad som helst! whist.gif

CITAT (Red Top @ 31-08-2010, 20:44) *
Silos är inget forumtroll!

MEN jag är faktiskt en snäll "Trollunge" wub.gif
Meriona

Det enda jag håller med om är att Stintan är en skön filur. wink.gif
sqrulan
CITAT (Meriona @ 31-08-2010, 21:10) *

tummenupp.gif Tycker jag med!
Ingela i Segersberg
Instämmer! yes.gif
*Stintan*
Vad ssvarar man på sånt? blush.gif

Edit: började stamma lite bara
herkules
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2010, 22:03) *

det är bara att tacka och ta emot, så länge det varar smile.gif
Chamomille

yes.gif
Meriona

Sug åt dig bara, du är en fin människa smile.gif
sqrulan
tummenupp.gif Jag har alltid gillat dina logiska inlägg. Du e ju en klok dj...l yes.gif
Cacki
CITAT (sqrulan @ 31-08-2010, 22:11) *
tummenupp.gif Jag har alltid gillat dina logiska inlägg. Du e ju en klok dj...l yes.gif

Tycker jag också även om vi kan ha lite olika åsikter i sakfrågor ibland....fast det är nog inte så ofta när man tänker efter...inte i dom viktiga i alla fall.
*Stintan*
thanks.gif smiley_small_hug.gif

Herkules jag delar gärna med mig lite till dig!
Aqvakul
Herre gud, är det vänliga veckan... visst kan man ilskna till, men man skulle sakna er väldigt fort..
gnon49

Ojoj Stintan vad du kan reta gallfeber på mig. -cry-.gif Men du åker inte slalom med dina åsikter.
sqrulan
smiley_small_hug.gif Se nu till att allt är frid o fröjd! Liiite trolltyg i tomteskogen VILL jag ha, så är det bara! Det blir ju så djäkla trist om alla tycker samma sak!
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 31-08-2010, 22:34) *
Ojoj Stintan vad du kan reta gallfeber på mig. -cry-.gif Men du åker inte slalom med dina åsikter.

Det bjuder jag på. flirting.gif Nä jag är en urdålig slalomåkare och dessutom höjdrädd.
sqrulan
Ibland så kan sanning och raka svar göra ont, tro mej jag vet! Jag är 52 år och har en hel del livserfarenhet, både mörkt och ljust! Ryggsäcken är 75% full. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (sqrulan @ 31-08-2010, 22:44) *
Ibland så kan sanning och raka svar göra ont, tro mej jag vet! Jag är 52 år och har en hel del livserfarenhet, både mörkt och ljust! Ryggsäcken är 75% full. flirting.gif

så ung och med livet framför sig... giggle.gif
sqrulan
CITAT (Aqvakul @ 31-08-2010, 22:45) *
så ung och med livet framför sig... giggle.gif

Ja det är sant! Än är det inte slut! OM jag är ung det lämnar jag över till betraktarens ögon. Ett foto kommer inte.
Inte faan blir man då snyggare med åren , men klokare vet jag att man blir!

Nu måste jag ju ändra IGEN! Vilket pucko man är, jag skriver o tänker sedan! help.gif
Man blir klok av erfarenhet o lär sig av erfarenheter. Dom som är riktigt kloka och bryr sig om att vara det är unga människor som nu ska gå vidare o ta hand om jorden. Fast jag vet ju att det hjälper inte för då "jorden" m.m sänger sitt så är det kört ändå hur fin en människa än är? crying.gif
herkules
CITAT (*Stintan* @ 31-08-2010, 22:20) *
thanks.gif smiley_small_hug.gif

Herkules jag delar gärna med mig lite till dig!

haha, det var snällt men min tid kommer nog också ska du se. om inte i detta liv så i nästa .. wink.gif
Aqvakul
Jag kan ta rätt mycket skit av folk som åtminstone ibland visar lite självkritik. Som tur var så gäller det ju nästan alla här. Men människor som alltid ska ha sista ordet som alltid anser att de har rätt och ser ner på de flesta, dom undviker jag så gott jag kan såväl IRL som på nätet.
Bettis

yes.gif tummenupp.gif
silos
VA;är inte jag en skön filur? -cry-.gif
xlxl67
Stintan rulez och silos äger. biggrin.gif Go girls!!
*Stintan*
CITAT (silos @ 01-09-2010, 09:31) *
VA;är inte jag en skön filur? -cry-.gif

http://www.hjalphunden.se/ trostar.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 09:41) *

confused.gif
*Stintan*
CITAT (silos @ 01-09-2010, 10:10) *
confused.gif

Tycker den är lite gullig bara flirting.gif
Red Top
Sällar mig till hyllningskören:

Stintan!

*Stintan*
CITAT (Red Top @ 01-09-2010, 10:57) *
Sällar mig till hyllningskören:

Stintan!

Jösses, tur att inte högfärd är min grej. kram2.gif
silos
Jag vill också bli hyllad..exehpionist som jag är yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon