Sidor: 1, 2, 3
Fenja
laugh.gif
Mvh
Fenja
Chamomille
[attachment=54512:gapflabb.gif]
Gunilla T
CITAT (fuchian @ 29-08-2010, 16:31) *
Är det en ny typ av dans? då är jag intresserad för är vansinning glad åt orientaliska och afrikanska danser..fuchian.....

Afrikansk vet jag inte men magdans är det definitivt för alla intresserade;

http://www.blinkx.com/watch-video/ballongd...iEx6pywCZj2BSOA
Rihane
CITAT (Gunilla T @ 29-08-2010, 17:24) *
Afrikansk vet jag inte men magdans är det definitivt för alla intresserade;

http://www.blinkx.com/watch-video/ballongd...iEx6pywCZj2BSOA

duh.gif Var placerar du magen någonstans?
Gunilla T
hmmm...svår fråga men ovanför w00t.gif
Rihane
Puuh! sweatingbullets.gif Började undra...
fuchsian
CITAT (Rihane @ 29-08-2010, 16:26) *
duh.gif Var placerar du magen någonstans?

Jo, det lilla jag har rullar jag med höfterna och hela kroppen, har du inte sett orientaliks dans? för då skulle du veta var den lilla maggen hamnar i rytmerna.

Den afrikanska är lite mer häftigare, men väldigt kul om man gillar de rytmer.

Jättebra motionsformer när man inte ids med något annat. Efter 2 timmars dansande orkar man endast åla sig till duschen, häftigt värre .... ...fuchian...
Suz
Om man läser ett inlägg på ett forum eller blogg och automatiskt tror att det handlar om just en själv då är det inte konstigt om man går till motattack!

Jag kan läsa en hel massa inlägg men tolkar det inte som det är riktat till mig som person, om mitt namn inte finns med då förstås.

Människor som tror att alla andra hoppar på den med illvilje, trots att det kanske inte alls var riktat till dem måste må väldigt dåligt!
Tänk er själva att ständigt ha alla kanaler öppna för att ta emot all världens bekymmer och vända dem mot sig själv!!

Vet att detta kallas för någonting....
Läste ett kanonbra inlägg i någon debatt (inte på Odla dock) som handlade just om det....att man tror att "alla andra bara pratar om mig hela tiden"

Att ha en så skev världsbild måste vara ansträngande och jag tror att en hel massa problem kan bottna i just att de personerna känner sig angripna i allt de läser!

Därav att de blir snarstuckna och suger åt sig som små tvättsvampar....och så uppstår en hel del bråk..... tror jag!
fuchsian
CITAT (Fenja @ 29-08-2010, 15:41) *
laugh.gif
Mvh
Fenja

Tack!
Anma
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 18:43) *
Om man läser ett inlägg på ett forum eller blogg och automatiskt tror att det handlar om just en själv då är det inte konstigt om man går till motattack!

Jag kan läsa en hel massa inlägg men tolkar det inte som det är riktat till mig som person, om mitt namn inte finns med då förstås.

Människor som tror att alla andra hoppar på den med illvilje, trots att det kanske inte alls var riktat till dem måste må väldigt dåligt!
Tänk er själva att ständigt ha alla kanaler öppna för att ta emot all världens bekymmer och vända dem mot sig själv!!

Läste ett kanonbra inlägg i någon debatt (inte på Odla dock) som handlade just om det....att man tror att "alla andra bara pratar om mig hela tiden"

Att ha en så skev världsbild måste vara ansträngande och jag tror att en hel massa problem kan bottna i just att de personerna känner sig angripna i allt de läser!

Därav att de blir snarstuckna och suger åt sig som små tvättsvampar....och så uppstår en hel del bråk..... tror jag!

Så sant!
abbbe
giggle.gif
Rihane
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 18:43) *

Tänkvärt!
Men hur bemöter man en sådan person?
Kanske förklara att man inte riktade sig till den personen...kanske bäst att låta vara. Jag vet inte.
fuchsian
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 17:43) *

Hej Suz,
Det kan jag hålla med om, man kan bli så in i vassen blind när man har blivit jagad så man vill bara undvika mer och mer, men så funkar ju det inte här som det funkar i det dagliga livet. Jag har inte kunnat skilja åt saker och ting och det klart att det ger en en tanke att näe -- inte en till.
Jag har gått igenom en skola att se in i mina mörkaste skrymslen och det var inte vackert och ont gjorde det, men jag fick en klarhet i många saker och efteråt har familjen sagt att det är en stor skillnad hur jag funkar nu än innan detta. Samtidigt kom jag ur offerrollen som kom fr. barndommen och att jag lärde mig sätta gränsser till de mina och främmande personer. Det är en trygg sak att man vet med sig att stå på sin plats utan att sjunka eller att låta någon annan sänka mig.
Mer av detta borde jag använt mig av redan i början av min forum-ingång, men nu har det kommit in min innersta sätt och den behåller jag. Har inte haft behov av uppmärksamhet, men får det trots allt och det pga. mina gåvor som är udda, men ack så verkliga, men har gått så många år att justera det så att kunna ha en vardag utan att bli störd av dem fr. andra dimentioner när jag inte vill.
Min världsbild är mycket mera större än normalt, så mycket som jag har fått vara med om, menar inget negativt utan alla människor som jag fått möta som ni ser på tv och inte enbart den delen utan har suttit många gånger hos en pratglad uteliggare, så jag har inte svårt för varken hög och låg, alla är människor och allas öden är olika, och jag har inga som helst svårigheter mellan allt detta. Jag har ingen hemsida, vill inte ha det heller och jag annonserar inte om något för jag vill vara fri och jag vet att dom som vill ha kontakt, kommer att hitta mig. Så sluta tycka synd om mig, det behöver jag inte alls ..................fuchian .....
Suz
CITAT (Rihane @ 29-08-2010, 19:01) *
Tänkvärt!
Men hur bemöter man en sådan person?
Kanske förklara att man inte riktade sig till den personen...kanske bäst att låta vara. Jag vet inte.

Ibland hjälper det inte hur mycket man än förklarar att det var faktiskt inte DIG det hela handlade om just nu...då kan man mala på i evighet för dessa personer ser, eller kan helt enkelt inte se, att det inte handlar om dem!
Dessa tror att ALLT handlar om dem, positivt eller negativt.

Att negligera tror jag, personligen, är det bästa...sen får man räkna men eftersläp och diverse påhopp (som ej heller det bör besvaras) och eftersom inget annat hjälper anser sig dessa personer att om man orsakar en storm eller slänger smuts på någon annan och hjälper inte det heller tar man till slut till självömkan, på ett i andras ögon simpelt vis, (detta görs endast för att få en bekräftelse)...DÅ får man respons och är med på banan igen....och så rullar det på....

Men jag är inte alls någon expert på detta, drar bara paralleller med egna erfarenheter och det jag läst!
sommarhumla
Hoppas det är ok att slänga in lite funderingar i den här tråden...

Jag upplever mig inte som snarstucken, ger mig heller aldrig in i diskussioner och när jag ser att trådar börjar ånga så lämnar jag dem helt enkelt, kan så vara att jag tittar tillbaka då och då för att se om känslorna slutat svalla.

När jag är på odlas forum så känner jag mig alltid välkommen och har alltid blivit vänligt bemött från dag 1, vare sig jag har ställt frågor eller i något enstaka fall till och med haft svar på någon fråga.

På forumet är jag "egen företagare" (eller hur man nu ska förklara det), jag mobbar inte någon, och tillhör inte någons "gäng".

Det jag gillar med det här forumet är tex att ena dan bråka loss som sjutton i bråktråden (den gillar jag skarpt, tack för den Malcolm tummenupp.gif ) och nästa dag kanske hoppa in i en tråd som tar upp något helt annat ämne. För mig är den här mixen som ju gör ett forum och ofta så konkurrerar odla skarpt med vad som visas på "dumburken".

Jag hoppas att ni alla får en trevlig fortsättning på kvällen, jag ska iallafall be till högre makter att det inte är måndag imorgon för min semester är nämligen slut nu -cry-.gif

/Sommarhumla
Rihane
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 19:11) *
Ibland hjälper det inte hur mycket man än förklarar att det var faktiskt inte DIG det hela handlade om just nu...då kan man mala på i evighet för dessa personer ser, eller kan helt enkelt inte se, att det inte handlar om dem!
Dessa tror att ALLT handlar om dem, positivt eller negativt.

Att negligera tror jag, personligen, är det bästa...sen får man räkna men eftersläp och diverse påhopp (som ej heller det bör besvaras) och eftersom inget annat hjälper anser sig dessa personer att om man orsakar en storm eller slänger smuts på någon annan och hjälper inte det heller tar man till slut till självömkan, på ett i andras ögon simpelt vis, (detta görs endast för att få en bekräftelse)...DÅ får man respons och är med på banan igen....och så rullar det på....

Men jag är inte alls någon expert på detta, drar bara paralleller med egna erfarenheter och det jag läst!

Det är min erfarenhet också. Det fungerar för mig, att negligera när förklaring inte hjälper och är ingen konst alls. Är jag inte i balans är det mycket svårare. Tror att på ett sånt här stort forum finns det en och annan som kanske inte är sitt vanliga, soliga, vänliga jag och då är gräl i full gång. Räcker faktiskt med bara en person som behöver försvara sig.

Men jag vet inte om det är rätt. Finns säkert andra som har andra erfarenheter och tror att annat fungerar.

Tänkte faktiskt gå tillbaka hit och ta tillbaka min fråga. Såg till min fasa framför hur det diskuterades här och sedan appliceras orden här i fortsatta gräl. Men jag gillade ditt svar som jag hoppas ingen tar åt sig av.
Suz
CITAT (Rihane @ 29-08-2010, 19:32) *
Tänkte faktiskt gå tillbaka hit och ta tillbaka min fråga. Såg till min fasa framför hur det diskuterades här och sedan appliceras orden här i fortsatta gräl. Men jag gillade ditt svar som jag hoppas ingen tar åt sig av.

Vet hur du tänker/tänkte...jag har suttit på händerna länge nu, just för att man är så rädd att få allting kastat tillbaka...trots att man inte alls menar något ont utan bara kommer med reflektioner.
Så jag uppskattar att du lät frågan stå kvar och är glad för att du kunde se mitt svar som en fundering, och inte som ett påhopp på kreti och pleti!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Och nej...jag är alls ingen allvetare utan bara framför min egen åsikt!
Rihane
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 19:42) *
Vet hur du tänker/tänkte...jag har suttit på händerna länge nu, just för att man är så rädd att få allting kastat tillbaka...trots att man inte alls menar något ont utan bara kommer med reflektioner.
Så jag uppskattar att du lät frågan stå kvar och är glad för att du kunde se mitt svar som en fundering, och inte som ett påhopp på kreti och pleti!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Och nej...jag är alls ingen allvetare utan bara framför min egen åsikt!

Både det du och jag har skrivit, kan ses som påhopp av den som är på det humöret. Men inte heller jag har menat något ont i mina reflektioner med dig.

Edit: lade till har skrivit,
fuchsian
CITAT (Rihane @ 29-08-2010, 19:56) *
Både det du och jag har skrivit, kan ses som påhopp av den som är på det humöret. Men inte heller jag har menat något ont i mina reflektioner med dig.

Inte alls, rätt vettigt skrivet av er, det erkänner jag och känner inte nån behov av detta än att säga att det är så många människor med sina öden och äventyr och ofta ser man inte det som finns en närmast.
Jag har svajat i humöret pga mor, men i början skulle jag vara den duktiga som fixar allt, men det var en fel väg att gå, men vaddå, det blir väl bättre dagar ..... tack för era synpunkter utan provokation...Fuchian..
Suz
CITAT (Rihane @ 29-08-2010, 19:56) *

Så sant Rihane, men jag hoppas och tror att eftersom vi gjort det i en lite ödmjuk ton där vi inte riktat oss till någon speciell individ så kanske forumfolket, de som lätt tar vid sig, förstår att det inte alls är illa ment eller något påhopp utan helt enkelt bara en ventilering av våra tyckanden och tänkanden!!
fuchsian
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 20:51) *
Så sant Rihane, men jag hoppas och tror att eftersom vi gjort det i en lite ödmjuk ton där vi inte riktat oss till någon speciell individ så kanske forumfolket, de som lätt tar vid sig, förstår att det inte alls är illa ment eller något påhopp utan helt enkelt bara en ventilering av våra tyckanden och tänkanden!!

Så rätt, som sagt. detta gillade jag att få känna att jag behöver inte göra nåt mer än att ge er en bamse
...... smiley_small_hug.gif fuchian... Tror att jag överlever i fortsättningen ..... angel_not.gif
Suz
Och som sagt, det jag skrivit är inte alls riktat till någon speciell person överhuvudtaget!!
Gossen Ruda
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 21:10) *
Och som sagt, det jag skrivit är inte alls riktat till någon speciell person överhuvudtaget!!

Tycker att du är den mest vettiga i den här tråden så jag hoppas att du inte blir provocerad av personen som låtsas ta åt sig allt.
Suz
CITAT (Gossen Ruda @ 29-08-2010, 21:27) *
Tycker att du är den mest vettiga i den här tråden så jag hoppas att du inte blir provocerad av personen som låtsas ta åt sig allt.

Tack Gossen det var mycket fina ord!
Jag provoceras inte så lätt, tror jag lärt mig, av olika anledningar wink.gif
Cacki
Jag brukar inte blanda mej i bråken (utom i bråktråden förstås flirting.gif ) men börjar också bli evinnerligt trött på alla personliga dispyter. Just nu läste jag i Silos bloggtråd och den hann inte vara igång speciellt länge förrän det brakade loss igen. Jag har varit ifrån Odla ett tag så jag har ingen aning om hur allt startade, men hädanefter kommer jag att se förste man som börjar skicka gliringar riktade till specifika person(-er) som bråkstake. Antingen man håller med i sak eller ej alltså, utan den som kastar första stenen i en ny tråd. Oftast är det ganska uppenbart att det är riktat till en specifika person(-er)er, även om det är inlindat. Tror ni att det skulle kunna hejda fejderna något om man tänker så? Det är så himla tråkigt när bråken fortsätter och fortsätter i tråd efter tråd.
Gossen Ruda
CITAT (Cacki @ 30-08-2010, 15:07) *
Jag brukar inte blanda mej i bråken (utom i bråktråden förstås flirting.gif ) men börjar också bli evinnerligt trött på alla personliga dispyter. Just nu läste jag i Silos bloggtråd och den hann inte vara igång speciellt länge förrän det brakade loss igen. Jag har varit ifrån Odla ett tag så jag har ingen aning om hur allt startade, men hädanefter kommer jag att se förste man som börjar skicka gliringar riktade till specifika person(-er) som bråkstake. Antingen man håller med i sak eller ej alltså, utan den som kastar första stenen i en ny tråd. Oftast är det ganska uppenbart att det är riktat till en specifika person(-er)er, även om det är inlindat. Tror ni att det skulle kunna hejda fejderna något om man tänker så? Det är så himla tråkigt när bråken fortsätter och fortsätter i tråd efter tråd.

Håller med om att det bråkas för mycket här men du behöver inte läsa speciellt långt i bloggtråden, till inlägg nr 8, för att fatta vem som ställer till med bråken. Förmodligen är det också vad individen bakom nicket är ute efter. Om alla, inklusive solis, kunde fatta det och helt negligera alla inlägg från F skulle nog bråken ebba ut. Jag kan skriva om "henne" men skulle aldrig gå i svaromål längre.
Suz
CITAT (Suz @ 29-08-2010, 21:32) *
Tack Gossen det var mycket fina ord!
Jag provoceras inte så lätt, tror jag lärt mig, av olika anledningar wink.gif

Ska förtydliga mig ang. ovanstående inlägg.
Känner att det är bäst att vara så tydlig som möjligt med tanke på alla spekulationer, påhopp mm.

Jag har två söner som rasslade igenom sina tonårsrevolter med dunder och brak! (ni som har eller har haft tonåringar, mer eller mindre jobbiga, vet vad jag menar med provokationer)
Jag själv är yngst i en väldigt stor barnaskara!
Har massor med "olika" människor runt mig i jobb och privat, med mera med mera.
Är van vid provokationer av alla de slag och att låta dem gå in genom ena örat/ögat och ut genom det andra fungerar bra för mig!
Finns det ingen "mening" bakom allting utan att det just är till för att få en reaktion (och oftast en dålig sådan) tror jag mig kunna hantera det!

Edit, stavfel
Malvia
CITAT (Suz @ 30-08-2010, 16:52) *
Ska förtydliga mig ang. ovanstående inlägg.
Känner att det är bäst att vara så tydlig som möjligt med tanke på alla spekulationer, påhopp mm.

Jag har två söner som rasslade igenom sina tonårsrevolter med dunder och brak! (ni som har eller har haft tonåringar, mer eller mindre jobbiga, vet vad jag menar med provokationer)
Jag själv är yngst i en väldigt stor barnaskara!
Har massor med "olika" människor runt mig i jobb och privat, med mera med mera.
Är van vid provokationer av alla de slag och att låta dem gå in genom ena örat/ögat och ut genom det andra fungerar bra för mig!
Finns det ingen "mening" bakom allting utan att det just är till för att få en reaktion (och oftast en dålig sådan) tror jag mig kunna hantera det!

Edit, stavfel

Helt rätt, kan man behärska sig och bemöta griniga, trotsiga eller aggresiva människor med ett mjukt och rart bemötande så har man verkligen vunnit.

silos
CITAT (Malvia @ 30-08-2010, 17:42) *
Helt rätt, kan man behärska sig och bemöta griniga, trotsiga eller aggresiva människor med ett mjukt och rart bemötande så har man verkligen vunnit.

Det kan jag skriva under att så är det!
malcolm
Fredsmäklare blir sällan populära hur bra budskap de än vill förmedla och det finns det många exempel på i världshistorien, Jesus, Malcolm X, John F Kennedy, Martin Luther King, Ganhdi, Olof Palme och säkert många fler.

Det är som om vissa människor hatar de som vill väl och gör allt för att förinta dessa, ser vi vad som händer här på Odla så stämmer mina teorier. Den eller de som vil skapa en trevligare sajt blr genast påhoppade och en vänlig tråd blir genast ett sammelsurium av gräl och elaka kommentarer. Det verkar som om allt skall analyseras och dissikeras till molekylnivå och den som inte kan bevisa till 100% att det som denna har sagt blir ett tillåtet villebråd.
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 30-08-2010, 20:12) *
Fredsmäklare blir sällan populära hur bra budskap de än vill förmedla och det finns det många exempel på detta i världshistorien, Jesus, Malcolm X, John F Kennedy, Martin Luther King, Ganhdi, Olof Palme och säkert många fler.

Det är som om vissa människor hatar de som vill väl och gör allt för att förinta dessa, ser vi vad som händer här på Odla så stämmer mina teorier. Den eller de som vil skapa en trevligare sajt blr genast påhoppade och en vänlig tråd blir genast ett sammelsurium av gräl och elaka kommentarer. Det verkar som om allt skall analyseras och dissikeras till molekylnivå och den som inte kan bevisa till 100% att det som denna har sagt blir ett tillåtet villebråd.

Jag håller med om att det är otacksamt att försöka medla. Annars tycker jag nog att du kanske överdriver lite. De sista månaderna har också varit en osedvanligt tråkig period...
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 30-08-2010, 20:15) *
Jag håller med om att det är otacksamt att försöka medla. Annars tycker jag nog att du kanske överdriver lite. De sista månaderna har också varit en osedvanligt tråkig period...

Nja, nu tycker jag det har lugnat ner sig. Trollet är avslöjat så det är inte så många som bryr sig om att nappa på bytet.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 30-08-2010, 21:39) *
Nja, nu tycker jag det har lugnat ner sig. Trollet är avslöjat så det är inte så många som bryr sig om att nappa på bytet.

Men,VEM är trollet då?
Bengalow
De existerar bara i Rudas fantasi - han ser sådana bakom varje namn. Kanske är det han själv?
sqrulan
Neeej fortsätt!!! -cry-.gif
Red Top
CITAT (Bengalow @ 30-08-2010, 22:18) *
De existerar bara i Rudas fantasi - han ser sådana bakom varje namn. Kanske är det han själv?

En fullständigt onödig kommentar. Har du inget annat att komma med, kan du lika gärna vara tyst.
netha
CITAT (Gossen Ruda @ 30-08-2010, 21:39) *

tummenupp.gif satt på händerna länge ... men ... laugh.gif
Motti
Måste säga att det finns en del märkliga männsikor här !som förhärliga sig själva och ger sig på andra så in i helvete när inte skorna passar,sen kan man också få PM frän de här "underbart gosiga älskvärda människorna" där det än en gång förhärliga sig själva,inte nog med det !de skriver "gosetrådar också" där de förklarar hur hemsk världen är och hur underbara människor de själva är och att de är absolut felfria och har inget med personanngrepp att göra alls på någon här.Och så fortsätter de gång på gång att himmlagöra sig på alla sätt.Hade jag varit Moderator här hade dom varit avstängda för länge sedan.Fattar inte varför ingen Moderator går in och säger stopp nu är det nog!och hur många "jag är inte skyldigtrådar! ska vi ha ?vad jag vet så är det fyra nu!finns det inget annat här som värt att prata om nu mer ?eller är det bara jag som är överkänslig ?tycker depresionen har tagit över här på odla.det finns massor av trevliga människor här och roliga !men jag tror de börja tröttna på alla skitrådar om gnäll och allt negativt här.Fyra trådar om gnäll 1det säger en del om vem som tagit över här,pessimisterna !Ja gösses nog tog jag mig ton fear.gif
Malvia
CITAT (Motti @ 31-08-2010, 01:05) *
Måste säga att det finns en del märkliga männsikor här !som förhärliga sig själva och ger sig på andra så in i helvete när inte skorna passar,sen kan man också få PM frän de här "underbart gosiga älskvärda människorna" där det än en gång förhärliga sig själva,inte nog med det !de skriver "gosetrådar också" där de förklarar hur hemsk världen är och hur underbara människor de själva är och att de är absolut felfria och har inget med personanngrepp att göra alls på någon här.Och så fortsätter de gång på gång att himmlagöra sig på alla sätt.Hade jag varit Moderator här hade dom varit avstängda för länge sedan.Fattar inte varför ingen Moderator går in och säger stopp nu är det nog!och hur många "jag är inte skyldigtrådar! ska vi ha ?vad jag vet så är det fyra nu!finns det inget annat här som värt att prata om nu mer ?eller är det bara jag som är överkänslig ?tycker depresionen har tagit över här på odla.det finns massor av trevliga människor här och roliga !men jag tror de börja tröttna på alla skitrådar om gnäll och allt negativt här.Fyra trådar om gnäll 1det säger en del om vem som tagit över här,pessimisterna !Ja gösses nog tog jag mig ton fear.gif

Jösses vad du ryter bra!

Känndes bra va!
Elisabeth-Västkustkolonisten

Motti mycket bra sagt/skrivet.
Gossen Ruda
En moderator är precis vad detta och alla andra fora behöver. Man kan iofs meddela Göran eller Ingemar men eftersom de dels inte ingriper förrän det närmast är olagligheter som skrivs, dels inte är här i realtid och då får man inte sammanhanget mellan olika trådar klart för sig. Därför kan forumtrollet(n) få verka fritt och ställa till med jävulskap.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 08:35) *
En moderator är precis vad detta och alla andra fora behöver. Man kan iofs meddela Göran eller Ingemar men eftersom de dels inte ingriper förrän det närmast är olagligheter som skrivs, dels inte är här i realtid och då får man inte sammanhanget mellan olika trådar klart för sig. Därför kan forumtrollet(n) få verka fritt och ställa till med jävulskap.

Anser du att jag är forumtroll?

Jadu Motti,världen är full av människor av alla de slag och detta gör att livet är spännande med detta muller av liv både här och IRL,men jag inser numera att jag har startat alldeles för många trådar under min tid här och jag har lovat mig själv att skärpa mig och har även skrivit till Odla ägarna om mitt felaktiga beteende.
smiley_small_hug.gif
skogstroll
CITAT (silos @ 30-08-2010, 21:40) *
Men,VEM är trollet då?

TROLLTROLL crazy.gif
silos
CITAT (skogstroll @ 31-08-2010, 11:22) *
TROLLTROLL crazy.gif

Men säg vem-vilka är troll...eller kanske är vi troll allihoppa..kan man undra confused.gif rotfl.gif wink.gif
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 31-08-2010, 11:20) *
Anser du att jag är forumtroll?

Självklart inte. Visst kan du vara lite jobbig ibland med för mycket inlägg mm men du skriver inte inlägg eller startar trådar med syftet att ställa till med bråk. Det bara blir så ibland. Trollen däremot har som huvudsyfte med inlägg att ställa till med bråk och hålla igång meningslösa debatter.
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 11:24) *
...................Trollen däremot har som huvudsyfte med inlägg att ställa till med bråk och hålla igång meningslösa debatter.

.... och tyvärr ofta dragits till Silos trådar.
Anki
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 31-08-2010, 11:24) *
Självklart inte. Visst kan du vara lite jobbig ibland med för mycket inlägg mm men du skriver inte inlägg eller startar trådar med syftet att ställa till med bråk. Det bara blir så ibland. Trollen däremot har som huvudsyfte med inlägg att ställa till med bråk och hålla igång meningslösa debatter.

Åå tack Gossen Ruda!Nu föll en sten från mina axlar!!!
Jag skall verkligen anstränga mig och INTE starta en massa nya trådar igen!Men hur skall jag göra att ställa alla mina frågor om allt möjligt som jag har om livet,har du något bra förslag?

CITAT (Anki på Öland @ 31-08-2010, 11:26) *
Anki

Men nu skall silos vara snäll och duktig! smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 31-08-2010, 11:27) *
Jag skall verkligen anstränga mig och INTE starta en massa nya trådar igen!Men hur skall jag göra att ställa alla mina frågor om allt möjligt som jag har om livet,har du något bra förslag?

Tjaa, försök tänka på om frågan är så viktig eller om du kan vänta ett tag med att ställa den. Det gör jag och ofta glömmer jag sen frågan.
Irene_L
CITAT (silos @ 31-08-2010, 11:28) *

Men nu skall silos vara snäll och duktig! smiley_small_hug.gif

Om du startar en tråd som heter ex "Silos undringar om allt möjligt" så kan du ju skriva allt i den tråden som du funderar över! Då kan du återkomma i den tråden när du har olika saker du funderar över och behöver inte göra en ny tråd för varje tanke du har!
ängsvädd
CITAT (Anki på Öland @ 31-08-2010, 11:26) *
Anki

Det är många som agerat troll i Silos trådar sad.gif

CITAT (Irene_L @ 31-08-2010, 11:31) *
Om du startar en tråd som heter ex "Silos undringar om allt möjligt" så kan du ju skriva allt i den tråden som du funderar över! Då kan du återkomma i den tråden när du har olika saker du funderar över och behöver inte göra en ny tråd för varje tanke du har!

Problemet är inte att Silos startat många trådar, det är att så många förstört dem sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon