Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
sqrulan
Åh vilket vackert kök!
skånepåg
Mitt vardagsrum fönster, dags för lite julpynt ^^

[attachment=66147:f_nster.jpg]

Katten ville vara med wub.gif

[attachment=66148:sotiz98625.jpg]
omk
CITAT (Klint @ 13-11-2011, 10:55) *
Kardborreband ja det låter ju bra för lite gardiner får det allt bli! Tack för alla tips!

Jag skulle nog inte använda gardinstång alls.

Gardinen kommer "ut" från fönstret, visst, men du har rel djupa fönsterbrädor. Dessutom, kommer den inte för nära spottarna och skymmer ljuset från dem ?

Skulle göra som många redan föreslagit = kardborrband så högt upp det går och så långt mot skåpssidorna som möjligt.

Att rynka en hissgardin blir nog inte bra. De som fanns på länken var jättesnygga !
Ska du ha rynkade kappor, så rynka tyget först och sy sen på kardborrbandet, så är det bara att "trycka upp" kappan.

Edit; otroligt fint kök du har, Klint !!!
omk
CITAT (skånepåg @ 14-11-2011, 12:23) *
Mitt vardagsrum fönster, dags för lite julpynt ^^
[attachment=66148:sotiz98625.jpg]

Du är tidigt ute, Skånepåg !
Både julgirlang och påsk-kärring ! flirting.gif

(Kisen vill väl kolla var hon får plats, när det är dags att dra till Blåkulla ... giggle.gif )
Klint
mmmm fast jag tänkte inte rynka hissgardinen bara hänga upp den i kirsbandskrokarna för då kan jag dra ut stången ända till skåpen alltså inte med böjar inåt utan rakt.... g.gif
omk
Aha, SÅ tänkte du ! En gardinstång, helt rak, som bara sticker ut kanske 3 cm (= väggfästet). Men det blir ju jättebra !!!
Ser fram emot lite bilder !
Klint
giggle.gif giggle.gif Fast vet du nu är det snart 1a advent jag kanske syr om några jul gardiner jag har eftersom mina fönster (eller mellanrummet mellan skåp är olika stort.Sen kan jag kanske sy hissgardiner g.gif vet inte om jag ska ha hiss i "matrummet" också och då finns det inga mått på färdiga slap.gif Det är mycket nu....
Klint
Här är mina fönster Bättre sent än aldrig

[attachment=68146:IMG_0787j.jpg]

[attachment=68147:IMG_0840.JPG]

det kommer nog att vara hissgardiner där, jag trivs väldigt bra med dem och tillbringade mycket av julnatten (till julafton) med att få till det så nu får det vara så!
*Stintan*
Jättesnyggt!

Hur blev det på andra väggen där vid spiskåpan? Kanske jag har missat det. g.gif
Meriona
Mycket stilfullt och snyggt, Klint! bravo.gif
mosquito
Fint kök, känns som att den har lite av en klassisk stil tycker jag smile.gif

Förresten, är det någon som har tänkt besöka Retromässan nästa helg på Munchenbryggeriet?
Skruttis
Kanonsnyggt kök Klint! Precis som jag själv skulle vilja ha det.
Extra plus för "dekoren" i mitten på första bilden. tongue.gif
Biggan_
Det blev ju hur snyggt som helst! Verkligen ett kanonfint jobb ni gjort!
Klint
yes.gif Kul med alla snälla kommentarer! "Dekoren" Det är Tilda jaa hon ligger på det mest otroliga ställen och vi som var litte oroliga att hon inte skulle känna sej hemma flirting.gif hon var ju inte med här och grejade.
merlin68
Ansluter mig till alla andra! Ni har ett kanonfint kök, gratulerar tummenupp.gif Och katten är ju jättesöt också.. wub.gif
Klint
CITAT (*Stintan* @ 25-02-2012, 20:25) *
Jättesnyggt!

Hur blev det på andra väggen där vid spiskåpan? Kanske jag har missat det. g.gif

[attachment=69041:IMG_0784p.jpg]

ja är dålig på att ta hand om mina bilder när jag väl klickat lägger in några länkar på byggsidan och ett här

https://picasaweb.google.com/221.pia/DetSis...feat=directlink
*Stintan*
Verkligen snyggt!
Klint
Va roligt att du tycker det *Stintan*! Vi disskuterade ju den där spisen en del och ja jag tycker också det blev bra!
Anki på Öland
Jättefint!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon