|
Irene_L
28-10-2010, 11:29
Nu har jag valt! Kuvertet läggs på brevlådan i eftermiddag!! Rosie05..var beredd!
Rosie05
29-10-2010, 13:21
Kuvertet kom idag! Skickar det vidare i morgon.
Solstorm
04-11-2010, 10:10
Det har varit tyst i den här tråden ett tag nu. Hur långt har kuvertet hunnit?
Snurriga jag vet inte vilken kedja jag är med i  men har bara haft kuvertet här 1 gång !
Haha, aldo. Ja lite snurrig är du nog allt! Du tillhör kedja 2 i det första varvet. Varje "kedje-tråd" börjar med en lista på vilka som tillhör just den tråden.
När alla tre kuverten har kommit tillbaka till vår frömoder (Margith) så skakar hon om bland både fröpåsar och deltagare och skapar nya kedjor. Så i varv två kanske du kommer hamna i en annan kedja...
Ännu är det endast din kedja som har gått varvet runt. Vi har någon kvar i kedja 1 och här i kedja 3 är det ju också några till som vill gotta sig åt innehållet.
sqrulan
05-11-2010, 16:18
Ohhh, snaaart kommer en ny runda! aldo: Vi måste vänta lite till på nästa varv med gobitar!
Margith
09-11-2010, 12:17
Vad har hänt här då??? 29/10 skickade Rosie05 kuvertet vidare. Var är kuvertet nu? Vända 2 startar inte förrän alla 3 frökedjorna har gått 1 varv runt. Vi är många som väntar på att den här frökedjan ska gå i mål också
Solstorm
10-11-2010, 08:27
Konstigt att ingen hör av sig. Den som har eller har haft och den som väntar på kuvertet, tala gärna om om ni har haft det. Vi väntar! Rosie05 har haft det och skickat vidare.
Ingrid Fuxwall har du fått kuvertet? Ser att du inte varit inloggad sedan 2 november. Lilla mamma har du fått kuvertet? Ser att du inte varit inloggad sedan 12 oktober Ywonne har du fått kuvertet? Ser att du inte varit inloggad sedan 22 oktober Crazy4Flowers har du fått kuvertet? Ser att du var inloggad igår.
kerstin z5-6
10-11-2010, 10:31
Hoppas det kommer tillrätta snart !  Har flera olika påsar som väntar på nästa omgång
Crazy4Flowers
10-11-2010, 19:00
Jag har inte fått något kuvert. Hoppas allt är ok med kjedjan.
sqrulan
10-11-2010, 19:14
 Mysko, har det hänt Ingrid nåt?
Skulle man kunna besvära Margith att ringa den som borde ha fått kuvertet? Hon har ju alla namn och adresser. Hör säkerligen inte till vanligheterna att göra så, men nu har det gått länge....
sqrulan
10-11-2010, 19:30
 Om det känns bra för henne så!?
Nu får ni i kedja 2 snabba på lite, vi i kedja 2 väntar otåligt på varv 2. Vet ni att varv 2 startade ifjor den 17/11, visst skall vi väl slå det datumet.
Margith
11-11-2010, 11:33
Jag måste ärligt säga att det inte känns så där jättebra att börja leta telefonnummer till okända människor Jag tror att kuvertet rör på sig, det är bara det att jag lyckats lägga 3 personer, som inte är inne på Odla så ofta, efter varandra i adresslistan. Om kuvertet har rört på sig i "normal" takt, borde Crazy4Flowers ha kuvertet i nästa vecka. Vi kan väl vänta till dess? Och nu har jag lärt mig att när jag skriver adresslistan, ska jag inte bara försöka att få kuvertet att åka så långt som möjligt varje gång. Jag ska också försöka att peta in de som jag vet läser och skriver på Odla, med jämna mellanrum i adresslistan.
CITAT (Solstorm @ 10-11-2010, 09:27)  Konstigt att ingen hör av sig. Den som har eller har haft och den som väntar på kuvertet, tala gärna om om ni har haft det. Vi väntar! Rosie05 har haft det och skickat vidare.
Ingrid Fuxwall har du fått kuvertet? Ser att du inte varit inloggad sedan 2 november. Lilla mamma har du fått kuvertet? Ser att du inte varit inloggad sedan 12 oktober Ywonne har du fått kuvertet? Ser att du inte varit inloggad sedan 22 oktober Crazy4Flowers har du fått kuvertet? Ser att du var inloggad igår. Nope, jag har inte fått kuvertet...hoppade in i dag, för att jag kände att det snasrt är dags... Jag ska läsa tråden bakifrån för att uppdatera mig lite.... Ser att det har fastnat på Ingrid ??? Så fort jag fått brevet lovar jag att jag hojtar till här inne...
Margith
11-11-2010, 14:51
Det var snällt av dig Ywonne att skriva en liten kommentar Jag vet att Ingrid har lite bekymmer att ta sig till brevlådan, hennes brevlåda är tydligen lika långt bort som min  men det finns en mottagare till mellan Ingrid och Ywonne. Förhoppningsvis kommer kuvertet till Ywonne under nästa vecka, så Crazy4Flowers; stå inte vid brevlådan på måndag, det enda du åstadkommer är att förfrysa fötterna
Solstorm
11-11-2010, 18:10
Nu har jag ringt till Ingrid, jag har hennes telefonnummer sedan tidigare. Hon har ju en sjuk man, håller på att renovera huset och det är mycket med hantverkare och annat runt omkring. Hon har haft kuvertet och det har legat hos henne ett tag. Det är skickat till lilla mamma, minns inte om hon sade igår eller förrgår. Så nu är kuvertet på gång i alla fall.
Hon längtar till forumet men har inte haft möjlighet att få till tiden att titta in här.
Lilla mamma har du fått kuvertet ännu? Var beredd annars för då kommer det imorgon.
Åh vad bra solstorm!!! Då vet vi att det är på gång igen.
Snart är det dags för varv 2!!!!!
Margith
12-11-2010, 08:21
Tack Solstorm!
Hur går det i denna kedja då? Vi väntar ju ivrigt på att andra varvet ska komma igång!
ingrid fuxwall
16-11-2010, 22:56
Har brevet hittat fram till lilla mamman? Vet med mig att jag det blev liggande här lite länge och att jag inte varit här på ett tag - har 17 sidor med nya inlägg. Ha det så bra! ingrid som målar vidare - det blir bedrövligt  så jag får göra om gång på gång
kerstin z5-6
17-11-2010, 00:33
Ingen fara Ingrid, livet är strul.. ofta o det kommer i vägen.
Ok...då stryker jag Ingrid på listan  ) Bara en kvar sedan är det hos mig ...jippi !!!
Solstorm
20-11-2010, 00:40
Lilla mamma, HALLÅ
Lämna gärna ett livstecken ifrån dig och tala om ifall du har fått fröerna eller inte.
Lilla mamma verkar inte ha varit på Odla sedan 12 oktober...
ingrid fuxwall
20-11-2010, 20:32
Samtidigt som jag postade brevet till Lilla mamman postade jag lappen om att jag ville ha lokaltidningen och den har jag nu haft nästan en vecka så lilla mamman borde ha fått fröna - har hon det?
Undrar om man kan få "cheferna" på Odla att sända vidare ett privat e-mail till henne? Om hon nu har klickat i att hon tar emot information från dem, vill säga.
Nu komemr jag in som inte ens har med tråden att göra. Prova skicka mail. Det går ju klicka i profilen att även skicka mail - inte bara PM. Hon kanske har det öppet för alla.
Jag har nu skickat ett e-mail till lilla mamma så får vi se vad som händer. Hoppas bara att allt är bra med henne, man undrar ju alltid när folk varit borta ett tag från detta beroendeframkallande forum! Och Alba, det är heeelt ok!
Hoppas hon skickade det i helgen...
lilla mamma
22-11-2010, 09:42
Kanske hon varit borta från forumet för att det pratas för mycket skit om sånt som inte tillhör trädgård och växter... Kanske kuvertet ligger på postlådan redan. Kanske det kan vara så att en liten mamma blev opererad i magen i onsdags och tyckte det var en bragd att gå till postlådan i fredags. Vem vet? NU kan ni sluta skicka mail nu.
Man kan nästan tro att nån dött när ni ska blanda in ägarna till Odla för att efterlysa ett kuvert med frön. Jag strök mig från nästa omgång för säkerhets skull så får ni jaga varandra p egen hand/anita
Men... snälla... Det är absolut ingen som har velat dig något ont. Om det var någon som opererade magen i onsdags, hoppas jag att det har gått bra och att det känns bättre. Och om det var så, tycker jag också att det var en bragd att posta brevet.
Och jag har det nog i min brevlåda i dag...
Tack så mycket !
Margith
22-11-2010, 10:37
Att bli opererad på onsdag och gå till brevlådan på fredag, det ÄR en bragd. Den här tråden blev bara för trist. Som trådskapare ber jag nu att den här tråden får falla i glömska. Krya på dig lilla mamma Varv 2 av frökedjorna kommer sannolikt i gång under nästa vecka. Då skapar jag nya trådar.
lilla mamma
22-11-2010, 15:18
Vi låter den gå till handlingarna med en kram till Margit som håller oss alla välförsedda med frön.. Anita
Lilla mamma, det var inte meningen att du skulle känna det som en häxjakt på dig! Det är bara det att vi vet att ibland så kommer kuvertet på avvägar, att man glömmer bort det med allt annat man ska göra eller att posten tar sin lilla rundliga tid. Och eftersom vi sagt att vi skulle försöka få iväg kuvertet inom tre dagar och vi inte hört något så var vi några som undrade... Jag visste faktiskt inte att man kunde maila direkt till medlemmarna men jag vet att man har en mailadress registrerad och det var därför som jag undrade om de som sköter det hela här på Odla kanske kunde vidarebefordra ett mail... Så enkelt var det... Och som jag även skrev till dig så blir man ju alltid lite orolig när man ser att någon inte varit inne på ett tag. Och oron var ju befogad, operera sig gör man ju knappast för att man tycker att det är skoj. Jag tycker verkligen att du ska vara med i nästa varv, låt inte detta förstöra glädjen med förkedjan. Usch, då skulle jag må så dåligt för jag känner mig så skyldig...  Jag hoppas i alla fall att du nu mår bättre efter operationen och allt!
Crazy4Flowers
23-11-2010, 21:22
 till dig Lilla mamma, hoppas att du repar dig snabbt och smidigt efter operationen och att det inte var något allvarligt. Klart att du ska vara med igen, tänk om det ligger en sort i som du bara toklängtar efter att så Skönt att höra att kuvetet rör på sig igen, det är ju så efterlängtat av många för att det är så kul, tycker att det är lite trist att det ska tävlas om vilket kuvert som kommer fram först = onödig stress som tar bort lite av det roliga med att hänge sig åt alla fröpåsar och googla välja, göra om prossesen för man har en jättehög som man bara MÅSTE ha. Fast det är ju inte heller bra att kuvertet ligger för länge hos någon så jag förstår ändå att man snabbar på lite med att tävla.... Det är ändå ett tag kvar innan det är dags att så, fast vi vill väl även hinna med en runda till eftersom det har säkert hamnat ännu mera MÅSTE fröer i påsen........
sqrulan
24-11-2010, 09:52
Krya på dej Lilla mamma! Nån riktig tävling var det väl ändå inte utan det var ju bara en rolig grej, visst vill man väl ha brevet så fort som det är möjligt för jag är ganska nyfiken av mej!
Jag har inte fått brevet ännu...tänkte jag skulle meddela...hoppas det ligger i lådan i dag...
ThereseTT
24-11-2010, 13:57
CITAT (Margith @ 11-11-2010, 11:33)  Jag måste ärligt säga att det inte känns så där jättebra att börja leta telefonnummer till okända människor Jag tror att kuvertet rör på sig, det är bara det att jag lyckats lägga 3 personer, som inte är inne på Odla så ofta, efter varandra i adresslistan. Om kuvertet har rört på sig i "normal" takt, borde Crazy4Flowers ha kuvertet i nästa vecka. Vi kan väl vänta till dess? Och nu har jag lärt mig att när jag skriver adresslistan, ska jag inte bara försöka att få kuvertet att åka så långt som möjligt varje gång. Jag ska också försöka att peta in de som jag vet läser och skriver på Odla, med jämna mellanrum i adresslistan. Bäst är väl så det går fortare med adresserna som ligger i rätt färdrikning. Jag själv läser ofta och följer trådarna men inte är skribent som säkert fler andra. Skulle jag få kuvertet är det självklart jag skriver som tidigare att jag fått och skickat det vidare.
Tjillevippen !!! I går kom frökuvertet...och i dag går det vidare ...ligger på lådan och väntar på att bli upphämtad
Crazy4Flowers
25-11-2010, 14:21
Åhhhh då är det min tur nu, dags att kolla på fröerna då så dom är klar inför resan.
Crazy4Flowers
26-11-2010, 11:08
Idag kom den efterlängtade brevet. Nu har man lite att gå igenom......
Vad skoj!
Ska du resa någonstans, förresten?
Crazy4Flowers
28-11-2010, 00:17
 tänkte mer på fröernas resa vidare i landet. HAHAHAHA
Margith
01-12-2010, 13:36
Nu har frökedja 3 kommit fram till mig.  och  till er alla. Kuvertet innehöll 40 fröpåsar, så nu har jag lite att välja bland. Varv 2 av frökedjorna kommer igång i början av nästa vecka. Om det nu inte händer nåt elände. Jag har ett heltidsarbete att sköta, jag står med ena foten i bilen, på väg till min arbetsgivare, 25 mil enkel väg, men på lördagkväll är jag förhoppningsvis hemma igen. Så på söndag räknar jag med att kunna skriva nya adresslistor och blanda om frökuverten, så gissningsvis är varv 2 framme hos första mottagare tisdag-onsdag nästa vecka. Om vi inte hörs av innan: Jag önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt Odlingsår Margith
Skönt att alla är i mål!
Ta det lugnt Margith, tänk på att de flesta har mycket annat att pyssla med nu i december ändå.
I januari är det betydligt lugnare. Fast det klart, det kanske finns frön som ska sås redan i januari?
God Jul och Gott Nytt år till dig.
sqrulan
02-12-2010, 09:34
 Åhhh vad roligt att alla kommit fram, jag ser fram emot nästa runda!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|