|
Äh! Ni har ingen chans mog vår kedja (nr 1)!
Margith
07-10-2010, 19:42
Nu skriver jag det här inlägget i alla 3 kedje-trådarna. Jag kan ha skrivit fel adress i adresslistan, trots att jag korrekturläst tills ögonen nästan blött. Jag kan ha fått fel adress av er, det har faktiskt hänt. Ni kan råka skriva fel adress på kuvertet. Skriv en avsändare på kuvertet!Skulle nåt vara fel i adressen kommer kuvertet tillbaka till avsändaren. Hellre det än att det bara försvinner i "tomma intet" och ingen vet vad som har hänt. Tänk er själv: ni har skickat kuvertet men mottagaren får det aldrig; hur kul skulle det kännas? Har jag skrämt upp er tillräckligt nu för att ni ska komma ihåg att: skriva en avsändare på kuvertet!!  till er alla Margith
kerstin z5-6
07-10-2010, 20:17
Note to self : Skriv avsändare ..
Solstorm
07-10-2010, 21:57
 Åh, vad härligt att kuvertet dök upp. Ni har väl era fröpåsar redo nu flouee och lämås så att ni bara behöver välja bland påsarna när de kommer. När jag skulle posta förra årets kuvert så upptäckte jag att de tömmer brevlådorna flera timmar tidigare på söndag mot vad de har gjort tidigare så där tog det en dag längre när jag skickade mot vad det skulle blivit om jag vetat om det. Om vi är snabba som sjutton så kommer vi kanske ikapp de andra kedjorna. Där är säkert någon som har åkt på någon ointressant och löjlig semester eller nått så de missar livets verkliga realiteter med fröpåsar.
kerstin z5-6
07-10-2010, 22:22
semester?? det e förbjudet under den här tiden ! vet folk inte det ??
Ja nu får ni allt sätta fart om ni ska slå kedja 1! Jag skickar det nämligen vidare till nr 7 nu i helgen eller på måndag.
Irene_L
08-10-2010, 16:01
Peztis......Nu ska du inte vara stöddig! Vi kommer igen med stoooora steg!!!
Solstorm
08-10-2010, 16:09
CITAT (Peztis @ 08-10-2010, 14:35)  Ja nu får ni allt sätta fart om ni ska slå kedja 1! Jag skickar det nämligen vidare till nr 7 nu i helgen eller på måndag. Oj, jag har fått reda på att Joulanta har fått virus eller om det var coloradoskalbaggar i sin brevlåda. Därför ska du skicka till Lillpluttan istället, hennes brevlåda är frisk.
Irene_L
08-10-2010, 16:13
kerstin z5-6
08-10-2010, 16:23
LOL!jag sitter i min brevlåda med mina påsar, så jag gör bytet medan lantbrevbäraren väntar..o han kör jättefort! pilutta dej Peztis
sqrulan
08-10-2010, 21:33
 Bra att ni har vaknat upp nu så vi får lite aktion!
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-10-2010, 17:23)  LOL!jag sitter i min brevlåda med mina påsar, så jag gör bytet medan lantbrevbäraren väntar..o han kör jättefort! pilutta dej Peztis Roligt!  Vi har också lantbrevbärare, och jag förstår precis hur detta skulle gå till!!! Jag är i kedja 2 och jag tror inte att vi pratat om tävlingen, inte särskilt mycket i alla fall. Ni ettor och treor verkar helt galna tävlare, hehehehe. Men vem vet, det kanske blir TVÅORNA i slutändan som tar hastighetspriset! ................. Efter snabbkoll: Nummer 7 postar idag, söndag. Är vi sist?
Jag är också i 2.an och någon tävlingsdjävul har jag inte sett till…… Förra året när jag beräknade att kuvertet skulle komma till mig så flexade jag ut två timmar tidigare för att hinna få iväg fröna samma dag igen. Året före var jag så snabb att jag missade att ta några frön när kuvertet kom andra varvet.…..Jag lade bara dit  . /Anki
CITAT (Anki V @ 10-10-2010, 09:02)  Året före var jag så snabb att jag missade att ta några frön när kuvertet kom andra varvet.…..Jag lade bara dit  ./Anki Haha, detta tar priset!
Irene_L
10-10-2010, 08:56
CITAT (Anki V @ 10-10-2010, 09:02)  Året före var jag så snabb att jag missade att ta några frön när kuvertet kom andra varvet.…..Jag lade bara dit  . /Anki Den var bra!!!
CITAT (kerstin z5-6 @ 08-10-2010, 17:23)  LOL!jag sitter i min brevlåda med mina påsar, så jag gör bytet medan lantbrevbäraren väntar..o han kör jättefort! pilutta dej Peztis Jisses! Undrar vad min lantbrevbärare skulle göra om jag gjorde så.  Hon skulle nog bli mest sur för att jag tog upp hennes dyrbara tid. Och fort kör hon med! CITAT (RitRat @ 10-10-2010, 08:43)  Roligt!  Vi har också lantbrevbärare, och jag förstår precis hur detta skulle gå till!!! Jag är i kedja 2 och jag tror inte att vi pratat om tävlingen, inte särskilt mycket i alla fall. Ni ettor och treor verkar helt galna tävlare, hehehehe. Men vem vet, det kanske blir TVÅORNA i slutändan som tar hastighetspriset! ................. Efter snabbkoll: Nummer 7 postar idag, söndag. Är vi sist? Nä, jag kommer att posta till nummer 7 i kedja 1 imorgon så just nu leder de icke tävlingsinriktade tvåorna!  CITAT (Anki V @ 10-10-2010, 09:02)  Året före var jag så snabb att jag missade att ta några frön när kuvertet kom andra varvet.…..Jag lade bara dit  . OK, jag tror du har missuppfattat det hela lite. Meningen var väl inte att alla skulle förse Margith med fröer...  Fast hon är visserligen värd det!
Jag sitter som bäst och tittar igenom (fick det i fredags men har varit borta hela helgen)! Jag måste dock säga att jag är lite besviken eftersom jag inte är intresserad av ettåringar - och det är en hel del sådana i kuvertet. Är det nytt för i år?
Jag ska iaf lägga det på posten imorgon, så bör det komma fram till nästa på tisdag!
I kedja 1 var det blandat.
Och som jag förstår det så kom det önskemål om att det SKULLE vara fler ettåringar då det förra året var mest perenner.
CITAT (Peztis @ 10-10-2010, 18:19)  I kedja 1 var det blandat. Och som jag förstår det så kom det önskemål om att det SKULLE vara fler ettåringar då det förra året var mest perenner. I kedja 2 var det också blandat. Och mycket riktigt, det fanns önskemål från flera att det skulle vara mera 1-åringar i år, så Margith skrev det i början.
Där ser man  Nu är kuvertet kittat och klart för postning! Nästa person på listan är lämås.
kerstin z5-6
10-10-2010, 19:14
Jag kommer enbart att lägga i perenner  vänta till omgång 2 Flouee
Jag är oxå en sån som tyvärr bara har perenner att lägga i kuvertet. Andra rundan kanske blir perennomgången?
/Åsa
kerstin z5-6
13-10-2010, 13:26
Jag var ju inte med förra året, skriver ni inget här om vad ni tog och sådant? Kommer det sen ?Är väldigt nyfiken
Solstorm
13-10-2010, 14:44
Förra året skrev vi inget. Tror att de flesta ville att det skulle bli en överraskning. Tror att det är bäst så. Nu slipper man att gräma sig ifall någon annan tar något frö som man väldigt gärna vill ha.
Margith
13-10-2010, 14:50
CITAT (kerstin z5-6 @ 13-10-2010, 14:26)  Jag var ju inte med förra året, skriver ni inget här om vad ni tog och sådant? Kommer det sen ?Är väldigt nyfiken  Vi brukar nog inte skriva så mycket om det. Det är upp till var och en att avgöra själv. Tänk så här Kerstin: Jag skickar kuvertet med 20 fröpåsar till nr 1, nr 1 tar alla mina och lägger in 20 nya. Nr 2 skriver att hon inte hittat nåt hon ville ha. Hur kul var det för nr 1? Den här kedjan är tänkt för alla! Man behöver inte ha några konstiga, okända fröer. Det räcker att man tycker att det är roligt att plocka fröer i den egna trädgården. Förhoppningsvis hittar vi alla nån ny favorit bland påsarna. Och kanske vi kan dra ner nån inte ont anande i frösåddsträsket Vad man skriver i tråden avgör man själv, det finns inte ens ett krav att skriva över huvud taget, men det är önskvärt. Alla sitter vi ju och väntar på kuvertet, en del har ju tydligen tom flyttat ut till brevlådan Den här kedjan är lite av ett lotteri, bara den som skickat kuvertet vet vad kuvertet innehåller, men lottpriset är 2 frimärken Eftersom jag är lite av mamma till den här kedjan, tycker jag att det är jätteroligt när nån skriver att de behållit X antal påsar, eller att ni hittat en påse av nåt som ni letat länge, men som sagt: ni avgör helt och hållet själva vad ni vill skriva.
Jag har haft påsen/kuvertet 1 gång .
Påsen var väldigt "använd " så jag hoppas den finns kvar till nästa omgång .
kerstin z5-6
13-10-2010, 15:03
Okey bra, jag ville bara veta hur ni gjort förr.Sen lär ju allt starta om när folk börjar så igen.Och jag tycker denna metod är trevlig och inte så tillkrånglad.Alla lär nog hitta någon sorts frö de inte visste att de saknat:) svarar jag från postlådan
Jag tog iaf tre påsar (och lade i fyra). Eftersom jag är en så pass ny odlare har jag inte hunnit skapa en önskelista, men blir desto mer inspirerad att testa saker jag inte ens visst fanns
Solstorm
15-10-2010, 08:36
CITAT (flouee @ 10-10-2010, 18:29)  Nu är kuvertet kittat och klart för postning! Nästa person på listan är lämås. Det skrevs den 10:e det är den 15:e idag. Hur långt har kuvertet hunnit nu? Är det lämås eller Monica i Nässjö som har det?
Monica i Nässjö
15-10-2010, 12:37
Jag har inte fått den ännu... men kanske, posten kommer först på em. Väntar otåligt med påsarna klara
Monica i Nässjö
15-10-2010, 19:17
Jodå, visst låg där ett kuvert i brevlådan  ! Jag skickar vidare till Kerstin i morgon så med lite tur har hon det på måndag.
kerstin z5-6
15-10-2010, 19:35
ohhhhhhhhhhhhhhhhh
Irene_L
16-10-2010, 10:52
Härligt...nu rullar det på!!
kerstin z5-6
16-10-2010, 12:31
Jobbar till sex på kvällen men tittar o sänder tisdag morron hur som
kerstin z5-6
18-10-2010, 19:30
Sorry inget än men det kommer nog i morron , i så fall går det iväg Onsdag
kerstin z5-6
19-10-2010, 17:43
DET ÄR HÄR! Det har plockats ur och i en del Det skickas med vändande brevbärare
Irene_L
19-10-2010, 19:38
Härligt!!
Solstorm
20-10-2010, 05:14
Gåsis, är du standby vid brevlådan nu eller?
Klart jag är /Åsa
Solstorm
20-10-2010, 10:14
Tycker nästan synd om dig i det här kalla vädret. Hoppas posten kommer tidigt.
Stand by eller inte men nåt kuvert kom inte med posten idag. Kanske brevbärarn skottar snö...
/Åsa
kerstin z5-6
20-10-2010, 16:15
Då kommer det i möra! Jag lovar och jag kom ihåg att skriva avs med
Kuvertet kom till mig på torsdag men eftersom jag är mitt emellan två nattpass hann jag inte till lådan innan den tömde. Men nu ligger den där för transport fredag.
/Åsa
Solstorm
22-10-2010, 08:41
Det räcker ju om du lägger på brevet på lördagen eller söndag förmiddag. Jisses så snabb du är, du har väl hunnit titta igenom fröerna ordentligt?
Förhoppningsvis har jag fröerna här på måndag och kan posta vidare på tisdag.
Solstorm
25-10-2010, 12:49
Inget kuvert idag.
Solstorm
26-10-2010, 21:51
Det kom fram idag och jag sitter och tittar på fröpåsarna nu.
Solstorm
27-10-2010, 12:54
Nu ligger brevet på lådan som töms om några timmar. Irenes namn och adress på framsidan, min adress som avsändare, adresslistan ligger i och det är två frimärken på.
Jag tog fem påsar och lade i sex sorter med två påsar av varje. Visserligen blir det dubletter men de sorterna fanns inte med innan och på så sätt så kommer det ju att finnas fler sorter kvar att välja på även efter någon har tagit mina första påsar.
Irene L nu är det dags för dig att vakta brevlådan imorgon.
Vad duktig du var nu Solstorm!  Och det räckte med två frimärken?
Irene_L
27-10-2010, 18:37
Härligt!!! Jag kommer ha stenkoll på brevlådan imorgon!!
Irene_L
28-10-2010, 10:09
 Jippie!! I brevlådan låg ett underbart kuvert! 33 st härliga fröpåsar låg det i så nu ska jag googla och kolla vad jag vill ha! Sen går kuvertet vidare..idag eller imorgon!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|