Full version: Frökedja 3-2010
Sidor: 1, 2, 3
Margith
Nu är adresslistan och första kuvertet färdigt.
Nr 1 ska (om brevbärarna sköter sig) ha kuvertet på tisdag.

1. luca
2. hattstugan
3. flouee
4. lämås
5. Monica i Nässjö
6. kerstin z5-6
7. Gåsis
8. Solstorm
9. Irene L
10. Rosie05
11. ingrid fuxwall
12. lilla mamma
13. Ywonne
14. Crazy4Flowers
15. Margith

Skriv gärna en liten kommentar i den här tråden, när ni får kuvertet, eller när ni skickar det vidare. Då kan vi följa kuvertets gång och vet på ett ungefär när det beräknas landa i den egna brevlådan.
Vi är alla lika nyfikna på vad som finns i kuvertet när vi får det, så snälla, försök att skicka kuvertet vidare senast dag 3.

Förra året var det så många som ville ha kuvertet en gång till, att det slutade med att vi skickade kuverten 3 gånger (sen sa jag stopp)
Om det nu kommer att bli önskemål på fler varv med kuvertet även i år: vet du redan när du får kuvertet att du inte vill vara med på ett andra varv: var snäll och stryk över ditt namn i adresslistan innan du skickar det vidare.

Nu hoppas jag att ni hittar nya spännande favoriter i kuvertet, sånt som ni aldrig har haft en tanke på att köpa fröer till, men som visar sig vara växter som ni absolut inte vill vara utan hädanefter.

Mycket nöje!
hattstugan
Det här ska bli riktigt kul!!
kerstin z5-6
HOHO smile.gif jag har en del oinsamlat så jag hoppas denna går MÅÅÅnga varv
Gåsis
Ja, i år får ni inte ha för bråttom. Jag har heller inte hunnit samla klart.

/Åsa
kerstin z5-6
Bra Gåsis då e vi två .. jag väntar på en torr period.. kanske onsdag ?
Ywonne
Då är vi ännu fler...jag har flera sorter jag inte samlat in...
I dag är det fint väder så jag hoppas jag får in några sorter i kväll...

//Ywonne
ingrid fuxwall
Sedan blommar ju ganska mycket fortfarande men jag är långt ner på listan så det löser sig säkert
kerstin z5-6
och var är vi nu? smile.gif Igår var det torrt så jag fick in lite fler frö
flouee
Jag har iaf inte sett till ngt kuvert smile.gif
Margith
Till alla er som blir stressade över att kedjan redan har startat: vi skickar kuvertet minst 2 varv, så fortsätt plocka fröer i den takt de mognar, så att ni har nåt att byta bort i nästa sväng smile.gif

Flouee: håll ut! Du är nr 3 på listan, kuvertet kommer säkert till dig nästa vecka. Tänk på mig som är sist, jag får vänta länge ännu -cry-.gif
Irene_L
Oj vad långt ner den här tråden hade kommit! Var är kuvertet nu? Är ju såååå nyfiken! kompiskram.gif
luca
Hej på er,

Jag var först i listan men som fler säger så väntade jag på torrare tider.
Nu är kuvertet klar och ska skickas till nästa på lsitan idag.

Ha det bra allihoppa
kerstin z5-6
utmärkt -då kör vi! coolgleam.gif
hattstugan
Har inte sett till något frökuvert ännu!
kerstin z5-6
Nu får vi pinna på så vi inte blir sist naughty.gif
Solstorm
Ni har väl sett att det är tävling vilken av frökedjorna som hinner först. Så nu gäller det att ha fröpåsarna klara att stoppa i när kuvertet kommer. De fröer som inte är mogna får vänta till varv 2 på frökedjan. Jag är långt ner på listan och det känns verkligen drygt att vänta. biggrin.gif
Irene_L
Det är så tyst i den här kedjan! Jag tycker det är sååå roligt när det skrivs var kuvertet är! Snälla...stilla min nyfikenhet flirting.gif
kerstin z5-6
Angående rensade /orensade är det bra om de är rensade för min del, men inte alls en total nödvändighet
Jag försöker med de som går
Gåsis
Till och med jag som inte samlat klart när kedjan drog igång börjar undra var den är? Ingen som fått nåt litet kuvert?

/Åsa
Solstorm
Ni som har fått eller skickat kuvertet får gärna tala om ifall ni har eller har skickat det. Jag tycker att det börjar kännas oroligt. När lade du kuvertet på lådan Luca? Har du fått kuvertet Hattstugan? Kanske rent av skickat vidare?
hattstugan
Vet ej ännu om kuvertet kom igår! Ska kolla om någon timme!

Om det har kommit ska jag försöka att få iväg det idag!
Solstorm
Blev så fundersam över ditt svar. Såg ju att du var inloggad igår kväll. Kunde inte fatta varför du inte kollat posten när det väntas sådan värdepost. Så slog det mig, du kanske inte bor där din brevlåda är.
Monica i Nässjö
Hå hå ja ja, känns nästan som om det är mitt fel. Jag lyckas alltid ställa mig i fel kö. giggle.gif
hattstugan
Jo kollade brevlådan men min mor hade redan hämtat posten när jag åkte iväg och jag hade inte möjlighet att gå dit eftersom jag vart sen hem igår kväll!! Ska gå dit nu!!
hattstugan
Nix inget kuvert igår heller!

Var är det??????
Irene_L
Men vad konstigt!! confused.gif
Solstorm
Såg att luca varit inloggad imorse men hon har nog inte läst i den här tråden eftersom hon inte svarat på när hon postat brevet.
Fjortispower
Tagit alla fröer och stoppat i fickan kanske? hihi!
Solstorm
CITAT (Fjortispower @ 06-10-2010, 11:49) *
Tagit alla fröer och stoppat i fickan kanske? hihi!

Man ska inte ha så bråttom att tro det värsta. Det dyker säkert upp någon naturlig förklaring.
luca
Hej på er alla,

Har skickat kuvertet på fredag den första Oktober.
Det var konstigt att det inte har kommit än.
Ska gå och kolla med posten.

\luca
Solstorm
På så många dagar så borde ju posten absolut hunnit få fram kuvertet. Skumt.
Om du och din mor delar brevlåda hattstugan så kanske det kommer mycket post. Finns det ingen risk att kuvertet gömt sig bland reklam eller annat tro? Låter jag otålig? Det är bara förnamnet kan jag säga. De andra kedjorna har ju hunnit jättelångt redan.
Crazy4Flowers
Åhhh jag känner igen mig från tidigare kedja...... wacko.gif
Gåsis
Jag känner oxå igen det här, vi kanske inte slog rekord att kommar runt först men banne mig rekordet i att tappa bort kuvertet fort. Slå det här den kedja som kan tummenupp.gif

/Åsa
kerstin z5-6
Jissus jag hoppas det kommer tillrätta snart!
hattstugan
Hm jo en del post kommer det men mor är informerad om detta viktiga kuvert!

Kan säga att hon är lika nyfiken som jag på vart det tagit vägen!!
Margith
CITAT (Gåsis @ 06-10-2010, 19:12) *
Jag känner oxå igen det här, vi kanske inte slog rekord att kommar runt först men banne mig rekordet i att tappa bort kuvertet fort. Slå det här den kedja som kan tummenupp.gif

/Åsa

rotfl.gif
Du har rätt Gåsis, det hade jag glömt!

Jag PM:ar luca. Hon och jag kan säkert reda ut vad som mest troligt har hänt.
Är det så att vi bestämmer oss för att det här kuvertet är förlorat, skickar jag ett nytt till helgen.
Ja, jag har fröer så att det räcker till ett nytt kuvert smile.gif

Och bara för det här lilla missödet ska ni inte räkna ut er i "tävlingen" om vilket kuvert som kommer runt först.
Ni har ingen aning om hur många magsjukor, brutna ben, sista-minuten-resor och felskrivna adresser som kommer att drabba de andra 2 kedjorna laugh.gif
Peztis
Nä tack du Margith, det där vill vi ine råka ut för! rtfm.gif
sqrulan
Nix inte händer det oss! whistling.gif Nä fy, jag lider med er sånt här är ju inte kul. confused.gif
Crazy4Flowers
Nä det kan ju bara inte hända en gång till, vad är odsen??
kerstin z5-6
det är lugnt Margit vi är coola personer np whist.gif
Solstorm
CITAT (Margith @ 06-10-2010, 20:02) *
Är det så att vi bestämmer oss för att det här kuvertet är förlorat, skickar jag ett nytt till helgen.
Ja, jag har fröer så att det räcker till ett nytt kuvert smile.gif

Jag lägger mig platt och bugar för vår moderplanta. Dags att helgonförklara henne! Sankta Margith rose.gif
Ywonne
smiley_small_hug.gif
Jag är visserligen på plats 13 i listan...men jag började vänta så fort jag såg att kedjan var i gång yes.gif
Ska bli sååååå spännande att se vad som finns i kuvertet när det når mig...jag fortsätter att samla fröer...jag tom "stjäl" fröer från grannar och parker duh.gif

wink.gif

//Ywonne
kerstin z5-6
hihi.. allvarligt..
hattstugan
Nu är det här!!!! yahoo.gif
Irene_L
Åhhh vad skönt!! sweatingbullets.gif tummenupp.gif
Ywonne
yahoo.gif
hattstugan
Nu har jag valt det jag vill ha och kan byta ut så nu bär det av till postkontoret!! coolgleam.gif

Håller tummarna att det kommer till nästa på listan imorgon!!! -fear-.gif
Margith
Det var för väl att det dök upp!

Mest för lucas skull trostar.gif , skulle det här hända er skulle ni också vara lite ledsna, eller hur? Vi diskuterade saken igår och luca har gjort allt hon kunnat för att kuvertet skulle komma iväg till nästa person. Men hon kan ju inte påverka postgången.

Nu är det ingen större katastrof om nåt kuvert försvinner, värre saker kan faktiskt hända här i världen -cry-.gif och det mesta går att lösa på ett eller annat sätt.
Men snälla ni, kom ihåg att skriva avsändare på kuvertet innan ni skickar det!!

Nu får ni lägga på en rem så ni inte hamnar sist i "tävlingen" laugh.gif

Fast frökedja 3 har ett litet handikapp, för det är 1 mer i den listan än i de övriga.
kerstin z5-6
Bra jobbat Tjejer nu tar vi dom smile.gif
hattstugan
Brevet är postat!! Men jag skäms för jag glömde avsändare!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon