|
malcolm
25-09-2010, 20:33
Titta på reprisen av "Här är ditt liv" eller se programmet på SVT-play, det är värt det! En kvinna utan armar och bara ett ben som slagit sig fram i världen med ett glatt leende på läpparna.
mamamaggan
25-09-2010, 20:42
Har sett en del redan och hon är verkligen värd att se !
fuchsian
25-09-2010, 20:53
En riktig solstråle till människa! Man blir glad av att se henne igen och det var hon också som liten. Henne glömmer man inte i första taget och hon är ändå mer lysande själ i verkligheten än man ser i TV. Detta väckte upp minnen som är anknytna till henne och b.la. som jag inte går in på, men mer av oss borde ta till sig den livsglädje som denna lilla unge har gett ut till mig och alla andra och lära sig att prakticera det i sin vardag. Har alltid älskat henne! ....  .... fuchian .....
Aqvakul
25-09-2010, 20:54
Jo, Lena Maria Klingvall är verkligen en fantastisk person, inte bara för vad hon presterat utan också för sitt livsbejakande sätt..
fuchsian
25-09-2010, 21:04
AQVA,
Där är vi ense, vilken tjej! Men livet har inte varit lätt för henne när hon föddes och växte upp, men trots tårar kunde hon snabbt börja stråla igen. Tur det, annars skulle det ha gått annorlunda. det var inte lätt alla gånger, men hon gav sig inte och det tror jag beror på hennes medfödda stora optimism för att ta itu med det mest omöjliga saker och lyckas med det. Hon har varit en stor själ och föredömme för oss som känner henne och nu till alla andra. Har alltid älskat den tjejen! .... fuchian ....
CITAT (Aqvakul @ 25-09-2010, 21:54)  Jo, Lena Maria Klingvall är verkligen en fantastisk person, inte bara för vad hon presterat utan också för sitt livsbejakande sätt.. Har också sett tidigare program med henne ... en fantastisk människa ... sån livsglädje.
mamamaggan
25-09-2010, 21:31
CITAT (netha @ 25-09-2010, 22:09)  Har också sett tidigare program med henne ... en fantastisk människa ... sån livsglädje.  Tänkte ni på vad hon sa om att vara född när hon var ? Hade det varit tidigare så hade det inte gåt så bra och hade det varit senare så hade det kunnat vara så att hon aldrig fötts utan blivit " bortsortetar " som foster . Vad vi hade gått miste om om det hade varit så !
Eva i Skåne
25-09-2010, 21:55
Ett fantastikt program. Vilken livsglädje hon utstrålade!!!
netaave
25-09-2010, 22:11
Såg en dokumentär med henne för flera år sen, hur hon trots sitt handikapp klarade sig själv utan hjälp. En fantastisk liten människa med en stor röst och ännu större utstrålning. Bästa "Här är ditt liv" i år.
Drar mig till minnes över en Engelsk kvinna som var nevrosedynskadad fick barn också ,hon hade varken armar eller ben,kom i håg att hon hade problem med hemhjälpen  .I alla fall så står hon staty utanför Londons motsvarighet till "Moderna muset" en avgjutning av hennes kropp i ett ganska enormt format,såg statyn när vi var i London för ett par år sedan,det slående var hur vacker hennes kropp var trots avsaknad av lemmar,vill tillägga att hon också hade ett vackert innre )precis som Lena Klingvall:)vi har mycket att lära från dom.Fantastiska kvinnor som inte låter något hindra dom !
CITAT (mamamaggan @ 25-09-2010, 22:31)  Tänkte ni på vad hon sa om att vara född när hon var ? Hade det varit tidigare så hade det inte gåt så bra och hade det varit senare så hade det kunnat vara så att hon aldrig fötts utan blivit " bortsortetar " som foster . Vad vi hade gått miste om om det hade varit så ! Visst tänkte jag på det hon sa ... har ju CP-skadad rullstolsburen supersmart syster och liten grannpojk som kanske med nutida testmetoder inte skulle fått finnas till (de tog aldrig några tester) Han är en riktig solstråle som vi kommer att sakna mycket den dag de flyttar ... de söker hus. Och Ja ... visst hade vi gått miste om mycket.
mamamaggan
25-09-2010, 23:21
CITAT (netha @ 25-09-2010, 23:55)  Visst tänkte jag på det hon sa ... har ju CP-skadad rullstolsburen supersmart syster och liten grannpojk som kanske med nutida testmetoder inte skulle fått finnas till (de tog aldrig några tester) Han är en riktig solstråle som vi kommer att sakna mycket den dag de flyttar ... de söker hus. Och Ja ... visst hade vi gått miste om mycket. När jag vara gravid i 5.e månaden med vår yngste son så var det , som vanligt , nära att vi förlorade honom. Det togs prov och de visade att det skulle vara " fel " på honom . Läkarna ville gå vidare och ta fostervattensprov för att få veta mer men jag vägrade . De tyckte att om det var " fel " på honom så skulle vi få chansen att bestämma hur vi ville ha det. Finns inte minsta fel på honom men även om det varit så så skulle jag älskat honom minst lika mycket som jag gör idag. Som sagt , vi ska vara glada för att hon finns , Lena - Maria !
ninnisky
26-09-2010, 06:30
Ja, vi ska verkligen vara glada över att hon finns Lena-Maria!
fuchsian
26-09-2010, 08:55
Det är nu minst 10 år sedan jag träffade henne sist, men att se henne igen, när man har tänkt på hur ska det gå för henne i fortsättningen, så när jag såg henne på TV så jag skäms inte för mina tårar. Hon berör oss alla och dem hon känner. Önskade så in i vassen att få krama om henne igen, men jag kommer att möta henne igen i framtiden, och då har vi mycket att prata om. Hon är så olik sina anhöriga i just denna punkt att ge villkorlöst av sig själv till alla .... ..fuchian....
malcolm
26-09-2010, 21:35
CITAT (malcolm @ 26-09-2010, 22:35)  Inte för att hon var okänd ... men jag vill också se andra än sk TV-stjänor som t.ex har varit med i olika såpor.
malcolm
27-09-2010, 01:01
Jag hade i alla fall aldrig hört talas om henne förut, minns ett program med Lasse Holmqvist med en von Rosen som gäst, förnamnet har jag glömt. Denne man var hårt kritiserad av media för att han "lagt sig i" kriget i Biafra men det han hade gjort var att släppa ner mediciner och förnödenheter från sitt lilla sportflygplan till den lidande befolkningen. Det var ett av de mest minnesvärda "här är ditt liv" Jag någonsin sett. Bra mycket intressantare än Lill-Babs alla karlar, von Rosen blev fö. nedskjuten sedan och omkom.
fuchsian
27-09-2010, 08:24
Du har något bra i det du säger, Malcom,
Kunde de inte ta både och, så alla blir nöjda? Ett program med nån ovanlig, rolig el. på annat sätt utmärkande kändis och sedan en okänd med ett speciell levnadsöde. Detta skulle bli intressat att följa, för jag har inte tittat på dessa program mer än lite i förbifarten så att säga, men jag visste att Anna-Maria skulle vara med så inte kunde jag slita mig, utan såg hela programmet. Det som man inte hade hört, var att hon hade skillt sig, annars finns det folk som kan hålla en uppdaterad när man inte själv har träffat på dom senaste 10 åren, och nu förstår jag orsaken till det. ...fuchian... (jag visste att jag blir retad av att känna henne av andra i forum, såg det igår, men jag hymmar inte med detta)
CITAT (malcolm @ 27-09-2010, 02:01)  Jag hade i alla fall aldrig hört talas om henne förut, minns ett program med Lasse Holmqvist med en von Rosen som gäst, förnamnet har jag glömt. Denne man var hårt kritiserad av media för att han "lagt sig i" kriget i Biafra men det han hade gjort var att släppa ner mediciner och förnödenheter från sitt lilla sportflygplan till den lidande befolkningen. Det var ett av de mest minnesvärda "här är ditt liv" Jag någonsin sett. Bra mycket intressantare än Lill-Babs alla karlar, von Rosen blev fö. nedskjuten sedan och omkom. Det är ofta de okända som ger den bästa behållningen. Jag kände till Lena-Maria sedan tidigare och fick nu ytterligare bekräftelse på vilken fantastisk tjej hon är.
Aqvakul
27-09-2010, 16:23
CITAT (fuchian @ 27-09-2010, 09:24)  Du har något bra i det du säger, Malcom,
Kunde de inte ta både och, så alla blir nöjda? Ett program med nån ovanlig, rolig el. på annat sätt utmärkande kändis och sedan en okänd med ett speciell levnadsöde. Detta skulle bli intressat att följa, för jag har inte tittat på dessa program mer än lite i förbifarten så att säga, men jag visste att Anna-Maria skulle vara med så inte kunde jag slita mig, utan såg hela programmet. Det som man inte hade hört, var att hon hade skillt sig, annars finns det folk som kan hålla en uppdaterad när man inte själv har träffat på dom senaste 10 åren, och nu förstår jag orsaken till det. ...fuchian... (jag visste att jag blir retad av att känna henne av andra i forum, såg det igår, men jag hymmar inte med detta) Trevligt att du är känner henne, men konstigt att du inte vet vad hon heter...
malcolm
27-09-2010, 16:27
CITAT (Aqvakul @ 27-09-2010, 17:23)  Trevligt att du är känner henne, men konstigt att du inte vet vad hon heter... Alla kan skriva fel nå´n gång.
Aqvakul
27-09-2010, 16:55
CITAT (malcolm @ 27-09-2010, 17:27)  Alla kan skriva fel nå´n gång. Absolut, men inte mest hela tiden och inte namn på människor man känner väl...
malcolm
27-09-2010, 17:00
Det stör inte mig i alla fall så länge jag vet/förstår vad/vem som menas.
Aqvakul
27-09-2010, 17:13
CITAT (malcolm @ 27-09-2010, 18:00)  Det stör inte mig i alla fall så länge jag vet/förstår vad/vem som menas. "Namedropping" är jobbigt, särskilt om man droppar fel namn...
malcolm
27-09-2010, 17:46
CITAT (Aqvakul @ 27-09-2010, 18:13)  "Namedropping" är jobbigt, särskilt om man droppar fel namn...  Lika bra att dra igång ett stort bråk då...
Aqvakul
27-09-2010, 17:55
CITAT (malcolm @ 27-09-2010, 18:46)  Lika bra att dra igång ett stort bråk då...  knappast..
sommarhumla
27-09-2010, 18:27
Ni har väl inte flyttat bråktråden hit nu? Nä nu får ni skärpa er gossar...
Tyvärr missade jag Oldsberg den här gången. Men vad jag förstår av tidningarna så blev det succe. Hoppas verkligen att de nu skippar alla dessa kändisar, eller iallafall försöker ha en bra blandning.
Aqvakul
27-09-2010, 18:38
Oldsberg kan man gott missa, men Lena Maria var härlig!
sommarhumla
27-09-2010, 18:41
CITAT (Aqvakul @ 27-09-2010, 19:38)  Oldsberg kan man gott missa, men Lena Maria var härlig! Hehe, ja du har rätt...men det är ju lite svårt att se ett program och blunda så fort programledaren kommer i bild.
Aqvakul
CITAT (sommarhumla @ 27-09-2010, 19:41)  Hehe, ja du har rätt...men det är ju lite svårt att se ett program och blunda så fort programledaren kommer i bild.  Visst är det..
malcolm
CITAT (Aqvakul @ 27-09-2010, 19:38)  Oldsberg kan man gott missa, men Lena Maria var härlig! Gillar Oldsberg också!
Aqvakul
27-09-2010, 18:43
CITAT (malcolm @ 27-09-2010, 19:41)  Gillar Oldsberg också!  Tyvärr en blek kopia av Lasse Holmqvist i denna programidén. På spåret så uppskattade jag dock honom mycket. Ingvar är bra på rappa repliker, men ingen vidare intervjuare.
malcolm
27-09-2010, 18:59
Jag tycker Oldsberg har en underbar humor och jag älskar de progam där han är med fast Filip och Fredrik skulle han ha struntat i.
Piccante
27-09-2010, 19:18
CITAT (Aqvakul @ 27-09-2010, 17:23)  Trevligt att du är känner henne, men konstigt att du inte vet vad hon heter... Fuchian blandade nog ihop henne med ana-Maria Corazza Bildt. Hon ingår säkert i bekantskapskretsen med
Aqvakul
27-09-2010, 19:19
CITAT (Markus_H @ 27-09-2010, 20:18)  Fuchian blandade nog ihop henne med ana-Maria Corazza Bildt. Hon ingår säkert i bekantskapskretsen med  Naturligtvis, att jag inte fattade det..
fuchsian
27-09-2010, 19:28
Nej och åter nej...... Här har inte blandats ihop något. Men är det fel att jag känner henne sen hon var liten och har följt hennes liv????? ÄR DET FEL ATT NÄMNA DEN MAN KÄNNER OCH ÄLSKAR???????`Närmare än så går jag inte med denna situation pga. att jag håller det som inte hör hit privat för min och hennes skull.
Vad faasen ska det vara fel med er, era klantskallar som inte fattar den glädjen denna lilla tös har spritt omkring och jag känner mig lycklig att ha fått ta del i det.
Vem av er har haft kuckeliku med Tom Jones i början av -90-talet???? Han var som en bläckfisk, men härlig kyssare!!!!!! ....fuchian.... inte nämna fler just nu, men tom finns på bild med mig.
Du kallade henne Anna-Maria - kolla vad du själv skrivit.
fuchsian
27-09-2010, 19:34
CITAT (Alba @ 27-09-2010, 20:30)  Du kallade henne Anna-Maria - kolla vad du själv skrivit. Endast en felskrivning i all hast för vi hade ett smeknamn på henne, så det höll på att slinka med utan att jag såg upp med det. Förresten vad faasen är det för att hålla och bråka om. Ni vet inget om mig och mitt liv!!!! fuchian....
Aqvakul
27-09-2010, 19:46
CITAT (fuchian @ 27-09-2010, 20:28)  Vem av er har haft kuckeliku med Tom Jones i början av -90-talet???? Han var som en bläckfisk, men härlig kyssare!!!!!! ....fuchian.... inte nämna fler just nu, men tom finns på bild med mig. Inte jag iaf..
CITAT (fuchian @ 27-09-2010, 20:28)  Vem av er har haft kuckeliku med Tom Jones i början av -90-talet???? Han var som en bläckfisk, men härlig kyssare!!!!!! ....fuchian.... inte nämna fler just nu, men tom finns på bild med mig. Jag har kuckelurat med en stor 80-tals artist i en av de största hårdrock/rockbanden från den tiden. Men jag kommer inte att skvallra om vem. Inte ens om någon gissar rätt.
Red Top
27-09-2010, 19:53
CITAT (Anma @ 27-09-2010, 20:49)  Jag har kuckelurat med en stor 80-tals artist i en av de största hårdrock/rockbanden från den tiden. Men jag kommer inte att skvallra om vem. Inte ens om någon gissar rätt.
Biggan_
27-09-2010, 19:58
CITAT (fuchian @ 27-09-2010, 20:28)  Nej och åter nej...... Här har inte blandats ihop något. Men är det fel att jag känner henne sen hon var liten och har följt hennes liv????? ÄR DET FEL ATT NÄMNA DEN MAN KÄNNER OCH ÄLSKAR???????`Närmare än så går jag inte med denna situation pga. att jag håller det som inte hör hit privat för min och hennes skull.
Vad faasen ska det vara fel med er, era klantskallar som inte fattar den glädjen denna lilla tös har spritt omkring och jag känner mig lycklig att ha fått ta del i det.
Vem av er har haft kuckeliku med Tom Jones i början av -90-talet???? Han var som en bläckfisk, men härlig kyssare!!!!!! ....fuchian.... inte nämna fler just nu, men tom finns på bild med mig. Du måste vara jäkligt gammal som har hunnit med så mycket i livet!
*Stintan*
27-09-2010, 20:20
CITAT (Biggan_ @ 27-09-2010, 20:58)  Du måste vara jäkligt gammal som har hunnit med så mycket i livet!
Fröken Klingvall är verkligen en beundransvärd människa!!! Har sparat en del kloka ord från denna positiva människa!
Ang. namedropping....jag vet inte, men jag tror att många sitter inne med en hel del smaskigheter ang. "kändisar" men varför ska man slänga ur sig att man känner den eller den? Vad är det som gör att man måste hävda sig genom en känd människa? Jag står gärna upp för mig själv och behöver inte hävda mig genom någon annan! Jag är jag och gillas jag inte för den jag är får det vara! Om någon skulle umgås med mig enbart för att jag är kompis med någon kändis (eller kanske känd själv) vill jag mena att de är inga vänner utan falska personer så varför ska jag ens nämna det? Är så trött på människor som inte kan/törs vara sig själva utan att slänga in "jag känner...jag har pratat med den eller den"! I mina ögon är det verkligen att nedvärdera sig själv!!
Men det är vad jag tycker!
mamamaggan
27-09-2010, 20:33
CITAT (Suz @ 27-09-2010, 21:24)  Fröken Klingvall är verkligen en beundransvärd människa!!! Har sparat en del kloka ord från denna positiva människa!
Ang. namedropping....jag vet inte, men jag tror att många sitter inne med en hel del smaskigheter ang. "kändisar" men varför ska man slänga ur sig att man känner den eller den? Vad är det som gör att man måste hävda sig genom en känd människa? Jag står gärna upp för mig själv och behöver inte hävda mig genom någon annan! Jag är jag och gillas jag inte för den jag är får det vara! Om någon skulle umgås med mig enbart för att jag är kompis med någon kändis (eller kanske känd själv) vill jag mena att de är inga vänner utan falska personer så varför ska jag ens nämna det? Är så trött på människor som inte kan/törs vara sig själva utan att slänga in "jag känner...jag har pratat med den eller den"! I mina ögon är det verkligen att nedvärdera sig själv!!
*Stintan*
27-09-2010, 20:57
CITAT (Suz @ 27-09-2010, 21:24)  Fröken Klingvall är verkligen en beundransvärd människa!!! Har sparat en del kloka ord från denna positiva människa!
Men det är vad jag tycker!  Precis! Jag har vänner som, tror jag ... de flesta här har läst om och känner till ... vänner som suttit vid middagsbord med Kung Carl Gustaf m.fl
fuchsian
27-09-2010, 22:14
Men då har vi nog träffats i några sammanhang, misstänker jag. ....fuchian....
*Stintan*
27-09-2010, 22:27
fuchsian
27-09-2010, 22:57
Detta är ju urlöjligt! Det finns säkert fler som levt/lever eller har anhöriga som synns i media, men för dens skull behöver man inte ge sig på den som nämner någon när det kom på TV. Man behöver inte vara gammal att hinna med det jag har gjort, men det är sällsynt att en person hinner med så mycket som 3 andra under samma tid. Men vi är olika skapade, tack gode gud för det. jag har varit med på makens affärsresor med musik/filmfolket så många gånger att tillfällen gavs att träffa dom alldra mesta, särskilt i USA och England, samt i lilla Sverige. Det var en rolig epok i mitt/vårat liv och att jag har tagit mer avstånd från det beror helt på att hinna med det jag ville och inte enbart vara ett kuttersmycke i hans själskap. Jag har inga behov att försöka vara mer än jag är, utan tvärtom, mest tona ner mig för att inte sticka ut för mycket. Men trots det har jag en stabil botten både fysiskt och psykiskt, men har alltid varit den som gör 511 saker på en gång, därför har man hunnit med mycket och mer hoppas jag uppleva. Om detta stör folk i forum, ger jag fasen i, men lyssnar först. ..fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|