|
Red Top
27-09-2010, 22:59
Jag mötte Lassie.............
*Stintan*
28-09-2010, 00:40
....föreningen för fåniga meriter.
fuchsian
28-09-2010, 08:25
Du är nog inte riktig Stintan, ingen reagerar så negativt på andras berättelser som du gör. Hur mår du egentligen? Har du så mycket hat och avundsjuka innom dig så du måste ge dig på andra?
Det kanske du vet att ingen kan leva det liv du lever, LIKA LITE kan du leva mitt/andras liv och vara insatt hur mitt liv har varit i verkligheten, så där biter du dig själv i svanssen.
Kan inte jag ha mitt liv ifred från dig?? Är du så jäkla envis och långsint jävel som du ger bild av? Tänk, Stinta, det tror jag inte, men något driver på dig att visa dom värsta sidorna hos dig.
Att jag har haft ett liv som många bara drömmer om, så är det dock mitt liv och som jag har sagt har jag hunnit med mycket redan och är klar för mera. Denna stillavaro under denna sommar har varit dötrist, men jag hade tvungen att sköta min hälsa så att jag inte kör huvudet i väggen, och det har börjat vända uppåt igen, som tur är.
Varken du eller jag kan säga vad som händer i morgon, utan ta vara på dagen som vi vaknat till. Jag önskar att du kan hålla dig i skinnet, eller låta bli att ge kommentarer som sårar mig, du vet det mycket väl att det är just därför du gör det du gör. Visst blir jag ledsen, men låter det inte stanna kvar. Har lärt mig att endast jag själv kan göra något för mig, inte du eller de andra "pissmyrorna" som hänger sig på dig.
Varför ett hatkamjang mot mig? Jag kommer att inte förklara detta mera, men jag har haft ett mycket bra liv efter flytten från hemmifrån, det kan ingen ta ifrån mig och jag anser att jag har rätt till det ..fuchian...
Anki på Öland
28-09-2010, 08:47
CITAT (fuchian @ 27-09-2010, 23:57)  ...............Jag har inga behov att försöka vara mer än jag är, utan tvärtom, mest tona ner mig för att inte sticka ut för mycket....................... Den sidan av dig har du verkligen inte visat här på Odla!
CITAT (Anki på Öland @ 28-09-2010, 09:47)  Den sidan av dig har du verkligen inte visat här på Odla!
fuchsian
28-09-2010, 09:10
Rätt, Anki,
Men vet du orsaken till det? Det tror jag inte att du el. de flesta kan inte veta eller få fram den delen av mig. Orsaken är ju uppenbar om man känner efter, men få har den kunskapen av er, vissa har upptäckt det, men med PM som jag använt i så fall. Jag har många sätt att se på världen och det är inte något unikt, men jag har alltig varit öppen av mig, men till en viss gränns när det gäller ER som endast bråkar i allt jag säger. Jag är inte den --"dra åt h..e" hållet typ alls, så löser man inte problem med, utan visar sin underlägsenhet utan att förstå det själv.
Jag har nu sett era lekar ett bra tag och då undrar jag är ni ens riktiga eller bara knäppa? Jag tror dock att det finns något bättre även hos dig än det du visar, liksom Red Top, som är med där, men jag behöver inte bry mig om det är så. Ta och hacka på andra, vet ja ... Jag är som den jag är. .... fuchian ... PS. att jag slängde ur mig om träffen med Tom Jones när vi var där, var att se om ni har nån eller noll tolerans. Det tyckte jag inte alls var nån stor sak, men den första bästa som poppade upp ur minnet, och han var för gammal för mig redan då, men har gillat vissa av hans sånger och att han fanns på plats då, så enkelt är det. .... fuchian ....
Irene_L
28-09-2010, 09:20
Men Fuchian....är det så konstigt om folk reagerar och ifrågasätter dig! När någon berättar något så har du varit med om liknande ..fast mycket mer, mycket finare, alltid värre! Många tycker nog att det verkar konstigt även om alla inte skriver det! Jag har tyckt det länge men har inte skrivit det...förrän nu!
fuchsian
28-09-2010, 09:45
CITAT (Irene_L @ 28-09-2010, 10:20)  Men Fuchian....är det så konstigt om folk reagerar och ifrågasätter dig! När någon berättar något så har du varit med om liknande ..fast mycket mer, mycket finare, alltid värre! Många tycker nog att det verkar konstigt även om alla inte skriver det! Jag har tyckt det länge men har inte skrivit det...förrän nu! OK, är det så ni uppfattar det? Så har inte jag menat det alls, men allt kan misstolkas av dem som inte gillar mig, den teorin tror jag mera på. Det som jag tolkar ur ditt svar är att jag skulle härma andra?! Då tror jag att vi är på hal is. Hur kan man ifrågasätta en sak som är personlig upplevelse, ni vet ju inte något om mitt verkliga liv!!!!!Om jag har varit med vissa saker som andra, får jag inte berätta om det? Är det så ni menar? Vad är tillåtet, ge mig det då!!!! Är det bättre att endast sätta dit en gul gubbe och ingen text när ni nu har bestämt er för att kunna och veta allt om mig? då behöver jag ju inte upprepa det, ni vet ju, eller hur? så jag endast ser glad ut. Även att du säger vad du tycker och inget sagt, säger mig en hel del om dig, men jag är inte ilsken, långsint person av mig, endast en spontan och glad och de 511 saker? Jag skulle vilja att "DE MÅNGA", du citerar till skulle då inte vara så himla skenheliga utan att säga mig det då. Det kallar jag falskhet och taskspel bakom min rygg, tål inte sånt i det verkliga livet. Detta är ingen kritik för dig eller andra, utan jag har försökt ge en förklaring hur jag funkar, men det var helt fel av mig när ni sedan gör löje av mitt liv. Det är dock endast jag som vet allt om mig. ..fuchian...
Chamomille
28-09-2010, 09:50
Jösses fuchian vad avund jag blir på dig. Du måste ha ett fantastiskt liv. Och har haft. Keep on going, vem du nu är?
*Stintan*
28-09-2010, 10:06
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 09:25)  Du är nog inte riktig Stintan, ingen reagerar så negativt på andras berättelser som du gör. Hur mår du egentligen? Har du så mycket hat och avundsjuka innom dig så du måste ge dig på andra?
Det kanske du vet att ingen kan leva det liv du lever, LIKA LITE kan du leva mitt/andras liv och vara insatt hur mitt liv har varit i verkligheten, så där biter du dig själv i svanssen.
Kan inte jag ha mitt liv ifred från dig?? Är du så jäkla envis och långsint jävel som du ger bild av? Tänk, Stinta, det tror jag inte, men något driver på dig att visa dom värsta sidorna hos dig.
Att jag har haft ett liv som många bara drömmer om, så är det dock mitt liv och som jag har sagt har jag hunnit med mycket redan och är klar för mera. Denna stillavaro under denna sommar har varit dötrist, men jag hade tvungen att sköta min hälsa så att jag inte kör huvudet i väggen, och det har börjat vända uppåt igen, som tur är.
Varken du eller jag kan säga vad som händer i morgon, utan ta vara på dagen som vi vaknat till. Jag önskar att du kan hålla dig i skinnet, eller låta bli att ge kommentarer som sårar mig, du vet det mycket väl att det är just därför du gör det du gör. Visst blir jag ledsen, men låter det inte stanna kvar. Har lärt mig att endast jag själv kan göra något för mig, inte du eller de andra "pissmyrorna" som hänger sig på dig.
Varför ett hatkamjang mot mig? Jag kommer att inte förklara detta mera, men jag har haft ett mycket bra liv efter flytten från hemmifrån, det kan ingen ta ifrån mig och jag anser att jag har rätt till det ..fuchian... Har du blockerat alla andra, utom mig, som reagerar negativt på dina skriverier? Om du vill ha ditt liv ifred och vill slippa kommentarer så sluta skriv om dig själv och vad du varit med om i varenda inlägg. Du berättar ju om ditt förträffliga liv hela tiden och gärna i repris i flera trådar med långa inlägg. På knappt 4 månader vet alla här mer om dig än vad vi vet om någon annan trots att andra varit medlemmar på forumet i åratal. Ett enkelt råd till dig är därför som sagt: sluta skriv om dig själv och allt du varit med om! Då kommer du inte heller att få beska kommentarer om ditt skryt. Du har så rätt i att endast du själv kan göra något för dig! Gör det och behåll ditt liv för dig själv!
Aqvakul
28-09-2010, 10:15
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2010, 11:06)  Har du blockerat alla andra, utom mig, som reagerar negativt på dina skriverier? Om du vill ha ditt liv ifred och vill slippa kommentarer så sluta skriv om dig själv och vad du varit med om i varenda inlägg. Du berättar ju om ditt förträffliga liv hela tiden och gärna i repris i flera trådar med långa inlägg. På knappt 4 månader vet alla här mer om dig än vad vi vet om någon annan trots att andra varit medlemmar på forumet i åratal. Ett enkelt råd till dig är därför som sagt: sluta skriv om dig själv och allt du varit med om! Då kommer du inte heller att få beska kommentarer om ditt skryt. Du har så rätt i att endast du själv kan göra något för dig! Gör det och behåll ditt liv för dig själv!
Chamomille
28-09-2010, 10:18
CITAT (*Stintan* @ 28-09-2010, 11:06)  Har du blockerat alla andra, utom mig, som reagerar negativt på dina skriverier? Om du vill ha ditt liv ifred och vill slippa kommentarer så sluta skriv om dig själv och vad du varit med om i varenda inlägg. Du berättar ju om ditt förträffliga liv hela tiden och gärna i repris i flera trådar med långa inlägg. På knappt 4 månader vet alla här mer om dig än vad vi vet om någon annan trots att andra varit medlemmar på forumet i åratal. Ett enkelt råd till dig är därför som sagt: sluta skriv om dig själv och allt du varit med om! Då kommer du inte heller att få beska kommentarer om ditt skryt. Du har så rätt i att endast du själv kan göra något för dig! Gör det och behåll ditt liv för dig själv!
Red Top
28-09-2010, 10:21
fuchsian
28-09-2010, 10:24
CITAT (Chamomille @ 28-09-2010, 10:50)  Jösses fuchian vad avund jag blir på dig. Du måste ha ett fantastiskt liv. Och har haft. Keep on going, vem du nu är?  Skoja du, Chamomille, så mycket du vill, men jag har haft enorm tur, men sedan finns det tillfällen då man blir illa behandlad och alltid är det nån som vill sätta sig på mig. Detta pga avundsjuka, men det är för mig förunderligt att jag inte har fått den egenskapen alls, bara önskar dom fler lycka i livet, för man vet ju inte vad som kan hända och mina vänner skulle inte hängt ihop med mig 20år och mer om de inte gillade mig, och de är helt normalt dubbelarbetande, med barn och även barnbarn. Japp ---- keep on going, men jag vet vem jag är, ... fuchian..
Chamomille
28-09-2010, 10:29
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 11:24)  Skoja du, Chamomille, så mycket du vill, men jag har haft enorm tur, men sedan finns det tillfällen då man blir illa behandlad och alltid är det nån som vill sätta sig på mig. Detta pga avundsjuka, men det är för mig förunderligt att jag inte har fått den egenskapen alls, bara önskar dom fler lycka i livet, för man vet ju inte vad som kan hända och mina vänner skulle inte hängt ihop med mig 20år och mer om de inte gillade mig, och de är helt normalt dubbelarbetande, med barn och även barnbarn.
Japp ---- keep on going, men jag vet vem jag är, ... fuchian..  Nä, lika söker lika. Avundsjuka  På vad?
fuchsian
28-09-2010, 10:42
CITAT (Aqvakul @ 28-09-2010, 11:15)  Jaa jisses AQVA, vad säger man om detta? Jag har inte menat illa, eller behandlat andra illa, men likväl ger dom sig inte. det är mig en gåta, även när mina vänner har läst en del av inläggen och sagt att finns det inget mer än en sandlåda, ödsla inte krafterna på sånt. Jag har fått mycket goda råd och hjälp härifrån från de kunniga som inte sitter fast i bråktråden, så det uppskattar jag enormt mycket. visst har det varit småroligt även i bråktråden, och gillat det. AQVA, får man inte vara glad åt det som är gott för det kommer hos var och en perioder som man helst ville slippa??? du brukar ju vara rätt klok, så tänkte jag skriva detta till dig. Jag är också lika värdig människa som alla andra, men alla har sina olika liv bakom sig, även jag. Kan du förklara varför du ger tummen upp för Stinans orediga och felaktiga berättelse? .. fuchian ... CITAT (Chamomille @ 28-09-2010, 11:29)   Nä, lika söker lika. Avundsjuka  På vad?  Just det undrar jag också på ....  .. fuchian... CITAT (Red Top @ 28-09-2010, 11:21)  OK. då har ni sagt det. Då berättar jag om andra istället! va bra .... ..fuchian...
Irene_L
28-09-2010, 10:43
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 10:45)  OK, är det så ni uppfattar det? Så har inte jag menat det alls, men allt kan misstolkas av dem som inte gillar mig, den teorin tror jag mera på. Det som jag tolkar ur ditt svar är att jag skulle härma andra?! Då tror jag att vi är på hal is. Hur kan man ifrågasätta en sak som är personlig upplevelse, ni vet ju inte något om mitt verkliga liv!!!!!Om jag har varit med vissa saker som andra, får jag inte berätta om det? Är det så ni menar? Vad är tillåtet, ge mig det då!!!!
Är det bättre att endast sätta dit en gul gubbe och ingen text när ni nu har bestämt er för att kunna och veta allt om mig? då behöver jag ju inte upprepa det, ni vet ju, eller hur? så jag endast ser glad ut.
Även att du säger vad du tycker och inget sagt, säger mig en hel del om dig, men jag är inte ilsken, långsint person av mig, endast en spontan och glad och de 511 saker?
Jag skulle vilja att "DE MÅNGA", du citerar till skulle då inte vara så himla skenheliga utan att säga mig det då. Det kallar jag falskhet och taskspel bakom min rygg, tål inte sånt i det verkliga livet. Detta är ingen kritik för dig eller andra, utan jag har försökt ge en förklaring hur jag funkar, men det var helt fel av mig när ni sedan gör löje av mitt liv. Det är dock endast jag som vet allt om mig. ..fuchian... Jag har rödfärgat en del av det du skrev som svar till mig! Här skriver du att man ska säga vad man tycker men när flera gör det så gillar du inte det heller........
fuchsian
28-09-2010, 10:47
CITAT (Irene_L @ 28-09-2010, 11:43)  Jag har rödfärgat en del av det du skrev som svar till mig! Här skriver du att man ska säga vad man tycker men när flera gör det så gillar du inte det heller........ Fel igen, kan du inte läsa? Ditt inlägg kom, men DE ALLA ANDRA vill jag veta om som du nämner om. Jag accepterar inte dig som en talesman för de andra. Nå kom ur gömmorna och tala ut! fuchian.. (era fegissar!)
Gunilla T
28-09-2010, 11:06
Nu är du igång igen fuchian...kalla inte folk för fegisar och inget annat heller för den delen, det blir inga poäng!
Du gjorde en väldigt dålig entré här på forumet och den bilden finns kvar även om du ändrat stil och inte är lika aggressiv längre. Svårt att lita på din nya stil som ibland tycker jag, kan verka inställsam.
Jag uppfattar dina inlägg som väldigt självcentrerade - du har svårt att hålla dig till ämnet utan hamnar lätt i långa utsvävningar om dig själv. Jag uppfattar oftast dina inlägg som skrytsamma och människor som ständigt behöver imponera på andra blir oerhört jobbiga i längden.
Vi har alla vår historia med erfarenheter men få berättar om dem så personligt som du gör på ett öppet forum. Det betyder inte att någon är avundsjuk som du ständigt tolkar det utan dina försök att imponera blir bara tröttsamma.
För min del får du gärna skriva hur mycket du vill här men räkna med mothugg om dina inlägg enbart handlar om dig och dina tillgångar. Du har ju ingen aning om hur andra lever heller...
titti49zon6
28-09-2010, 11:09
Nu kan inte jag heller hålla tyst längre. Tycker att det är ett lågvattenmärke att ge sig på alla gamla trevliga odlaiter bara för att dom har en annan uppfattning än dig fuchian Många har varit här på forumet länge, men nåt liknande har jag inte varit med om under min tid här. Alla som avviker från dina åsikter får ju skit av dig, även jag får väl lov att tåla det. Kasta inte skit på mina kompisar Jag tror att du är en mycket olycklig person som måste hävda dig och vara värst i allt.
caprifol
28-09-2010, 11:25
CITAT (Irene_L @ 28-09-2010, 10:20)  Men Fuchian....är det så konstigt om folk reagerar och ifrågasätter dig! När någon berättar något så har du varit med om liknande ..fast mycket mer, mycket finare, alltid värre! Många tycker nog att det verkar konstigt även om alla inte skriver det! Jag har tyckt det länge men har inte skrivit det...förrän nu! Och här en till. Alla behöver inte ge sig in i polemiken för att reagera. Det är, som synes, många flera än Stintan. Det börjar liksom bli svårt att föja en del diskussioner och trådar om man ska följa det som jag själv brukar hävda: "att låta bli att läsa!".
CITAT (caprifol @ 28-09-2010, 12:25)  Och här en till. Alla behöver inte ge sig in i polemiken för att reagera. Det är, som synes, många flera än Stintan. Det börjar liksom bli svårt att föja en del diskussioner och trådar om man ska följa det som jag själv brukar hävda: "att låta bli att läsa!".  ..och en till.
Ingela i Segersberg
28-09-2010, 11:59
Jag är också jäkligt trött på Fuchians skryt  och hennes tjat om att vi är såå avundsjuka på henne!!
Fuchian - du kanske skulle försöka ta till dig vad alla säger och inte hela tiden gå till försvar. Du borde försöka vara lite inkännande. Det kan ju inte undgå dig att dina inlägg skapar irritation - varför fortsätter du då ?
Anki på Öland
28-09-2010, 12:09
CITAT (Gunilla T @ 28-09-2010, 12:06)  .........Jag uppfattar dina inlägg som väldigt självcentrerade - du har svårt att hålla dig till ämnet utan hamnar lätt i långa utsvävningar om dig själv. Jag uppfattar oftast dina inlägg som skrytsamma och människor som ständigt behöver imponera på andra blir oerhört jobbiga i längden.................. Inte ens kondoleanstråden i husdjursavdelningen kunde du, fuchian, skriva i utan att komma med, inte bara ett utan flera inlägg om dig och dina hundar istället för att låta ts ha den tråden för sig själv. Alla vi andra som kanske också haft X antal husdjur kunde se sorgen utan att behöva bräcka ts med egna historier om ännu sorgligare öden.
CITAT (Anki på Öland @ 28-09-2010, 13:09)  . Alla vi andra som kanske också haft X antal husdjur kunde se sorgen utan att behöva bräcka ts med egna historier om ännu sorgligare öden. Jag brukar (tror jag) alltid försöka hålla mig opartisk och vill ogärna blanda mig i tjafs mm med direktriktad kritik men just nu frångår jag min egen devis. Ovanstående mening är precis så som det är! Om man vill ha lite medkänsla blir man inte hjälpt av att någon annan berättar sin egen historia, det är ingen tröst att veta att andra haft det värre! Just då och där skiter (ursäkta språket) jag nog högaktningsfullt i hur andra har/haft det för det är MIN sorg det handlar om! Att ständigt tala om sig själv och sitt eget leverne tror jag tyder på ett väldigt tråkigt liv och ett ego utan dess like med en stor oförmåga att kunna ta in andras känslor/liv/berättelser. Kan utveckla detta i oändlighet men nöjer mig så.
Aqvakul
28-09-2010, 13:17
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 11:42)  Kan du förklara varför du ger tummen upp för Stinans orediga och felaktiga berättelse? .. fuchian ... Just det undrar jag också på ....  .. fuchian... Därför att hon skriver precis som jag också upplever det!
ninnisky
28-09-2010, 14:03
CITAT (Ingela i Segersberg @ 28-09-2010, 10:59)  Jag är också jäkligt trött på Fuchians skryt  och hennes tjat om att vi är såå avundsjuka på henne!!  instämmer helt och hållet  Dessutom är jag så dj---- trött på allt ljug Fuchian skriver. Kan väl snart varenda barnunge förstå att allt är så långt från sanningen som det kan vara....
Meriona
28-09-2010, 14:20
Jag kryper också gärna fram från under stenen och säger:  för dina inlägg fuccian.
CITAT (caprifol @ 28-09-2010, 12:25)  Och här en till. Alla behöver inte ge sig in i polemiken för att reagera. Det är, som synes, många flera än Stintan. Det börjar liksom bli svårt att föja en del diskussioner och trådar om man ska följa det som jag själv brukar hävda: "att låta bli att läsa!". å en till
fuchsian
28-09-2010, 15:28
OK, och vad nu då? Ska ni nu försöka lära mig något nytt????? Jag tycker att i så fall bör ingen skriva om sina upplevelser, så blir det inget tjaffs om det. Ni påpekar ju det, men håller inte måttet själv!! Finns det ingen självkritik hos er själva eller ska det lassas på en enda????
att vara avundsjuk, vet jag inget om, har inte behövt att vara det. att skryta, låter också så löjligt för det förekommer även hos er själva. Får man inte skriva om sin sorg? det dräller ju flera som ömkar det ena eller det andra, här också bör ni avstå. Det är ju på lika villkor, men här råder det rasism för oliktänkande personer. Inte undra på att vissa inte klarar av det.... Jag har läst och tagit in och detta är sen min version av det hela. .fuchian...
Chamomille
28-09-2010, 15:31
ODLA. Här är fuchians liv.
fuchsian
28-09-2010, 15:37
CITAT (Chamomille @ 28-09-2010, 16:31)  ODLA. Här är fuchians liv. håller du på med en ny bok, eller?  ...fuchian..
*Stintan*
28-09-2010, 15:50
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 16:28)  OK, och vad nu då? Ska ni nu försöka lära mig något nytt????? Jag tycker att i så fall bör ingen skriva om sina upplevelser, så blir det inget tjaffs om det. Ni påpekar ju det, men håller inte måttet själv!! Finns det ingen självkritik hos er själva eller ska det lassas på en enda????
att vara avundsjuk, vet jag inget om, har inte behövt att vara det. att skryta, låter också så löjligt för det förekommer även hos er själva. Får man inte skriva om sin sorg? det dräller ju flera som ömkar det ena eller det andra, här också bör ni avstå. Det är ju på lika villkor, men här råder det rasism för oliktänkande personer. Inte undra på att vissa inte klarar av det.... Jag har läst och tagit in och detta är sen min version av det hela. .fuchian... Nej fuchian det finns ingen som är så egotrippad som du här på forumet. Det finns ingen här som pratar så mycket om sig själv som du och tjatar om samma saker i var och varannan tråd. Är du lika dominerande egoistisk när du kommer in i någons vardagsrum fyllt med främmande människor eller kollar du läget och anpassar dig till sällskapets nivå? Eller hur reagerar du själv om en främmande person bjuds på fest hos dig och formligen tar över med skryt och märkvärdigheter så att ingen kan föra en vettig diskussion. Fundera på det en stund för ett forum kan faktiskt liknas vid en sådan situation. Du säger att du tagit in men ändå verkar du ha svårt att förstå klartext. Mycket märkligt! Man visar inte medkänsla i någons sorg och bekymmer genom att börja prata om sig själv och något som är än värre!
fuchsian
28-09-2010, 16:06
Dra åt helskota, stintan, och ta med resten också, hur tror ni att jag ska ha respekt för er när ni vill göra om mig helt och hållet. Det kan jag dock lova att ni kommer inte få mer av mig mera, endast meningslöst babbel om jag hinner. Nu sätter jag foten i och tycker att ni gått för långt. Inga mer kommentarer från mig, är dock inte varken ledsen eller olycklig utan hämtat mig rätt bra ur min sorg som är en avslutat kapitel. Det som jag vet med mig är att jag har ett annat sätt att se saker och ting och har fått uppleva mer än nog, och om det är illa i era känsliga öron/ögon, så jag är den jag blev född till och mår gott. The End of Story ... by fuchian...
Gunilla T
28-09-2010, 16:23
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 16:28)  OK, och vad nu då? Ska ni nu försöka lära mig något nytt????? .fuchian... Javisst, att lära dig samspela med andra människor så att både du och andra har ett ömsesidigt utbyte av kontakten. Du frågade och fick svar....
*Stintan*
28-09-2010, 16:26
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 17:06)  Dra åt helskota, stintan, och ta med resten också, hur tror ni att jag ska ha respekt för er när ni vill göra om mig helt och hållet. Det kan jag dock lova att ni kommer inte få mer av mig mera, endast meningslöst babbel om jag hinner. Nu sätter jag foten i och tycker att ni gått för långt. Inga mer kommentarer från mig, är dock inte varken ledsen eller olycklig utan hämtat mig rätt bra ur min sorg som är en avslutat kapitel. Det som jag vet med mig är att jag har ett annat sätt att se saker och ting och har fått uppleva mer än nog, och om det är illa i era känsliga öron/ögon, så jag är den jag blev född till och mår gott. The End of Story ... by fuchian... Ja ja vi får väl se... det är ju inte första gången du säger farväl!
Chamomille
28-09-2010, 16:27
Oj då. Väntar med spänning. Personligen tycker jag att programmet som tråden handlar om var fantastiskt bra. Tittade på det idag  Vilken underbar människa.
*Stintan*
28-09-2010, 16:29
CITAT (Chamomille @ 28-09-2010, 17:27)  Oj då. Väntar med spänning. Personligen tycker jag att programmet som tråden handlar om var fantastiskt bra. Tittade på det idag  Vilken underbar människa.  Ja härlig människa!
Misstänker att F har en egen bild av oss odliater. En tv, en dator, 2-3 rum o kök och en volvo på uppfarten. Semesteresan går till Ullared och ekonomin är skral. Dessutom är vi avundsjuka och så inni vassen dumma att vi betalar skatt. Är det någon som känner sig träffad?
Meriona
28-09-2010, 16:49
CITAT (gnon49 @ 28-09-2010, 17:48)  Misstänker att F har en egen bild av oss odliater. En tv, en dator, 2-3 rum o kök och en volvo på uppfarten. Semesteresan går till Ullared och ekonomin är skral. Dessutom är vi avundsjuka och så inni vassen dumma att vi betalar skatt. Är det någon som känner sig träffad?  Kunde varit jag för det började bra men sket sig på slutet.  Har inte varit på Bullared på många herrans år.
Red Top
28-09-2010, 17:04
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 17:06)  Dra åt helskota, stintan, och ta med resten också, hur tror ni att jag ska ha respekt för er när ni vill göra om mig helt och hållet. Det kan jag dock lova att ni kommer inte få mer av mig mera, endast meningslöst babbel om jag hinner. Nu sätter jag foten i och tycker att ni gått för långt. Inga mer kommentarer från mig, är dock inte varken ledsen eller olycklig utan hämtat mig rätt bra ur min sorg som är en avslutat kapitel. Det som jag vet med mig är att jag har ett annat sätt att se saker och ting och har fått uppleva mer än nog, och om det är illa i era känsliga öron/ögon, så jag är den jag blev född till och mår gott. The End of Story ... by fuchian... Då blir det som vanligt, med andra ord.
Elisabeth-Västkustkolonisten
28-09-2010, 18:13
Men fuckian du frågade ju, kallada oss fegisar om vi inte säger vad vi tycker. Gör vi det så vräker du ur dig vad som helst och blir otrevligt
Att vi här inte tror på det du säger/skriver tål du inte höra. Jag tror i alla fall inte hälften. Och det där med att känna eller träffa kändisar är väl nästan ointressant. Har träffat så många i mitt jobb och genom min sambo så det rör mig inte i ryggen. För mig finns det trevliga människor och sen dom där lite mindre trevliga, allt annat är som sagt ointressant.
Elisabeth
Meriona
28-09-2010, 18:27
Mycket bra uttryckt Elisabeth!
fuchsian
28-09-2010, 18:33
CITAT (gnon49 @ 28-09-2010, 17:48)  Misstänker att F har en egen bild av oss odliater. En tv, en dator, 2-3 rum o kök och en volvo på uppfarten. Semesteresan går till Ullared och ekonomin är skral. Dessutom är vi avundsjuka och så inni vassen dumma att vi betalar skatt. Är det någon som känner sig träffad?  Det kan du ta och grunna på så ögorna blöder och ingen kommer ens nära sanningen utom jag. Vad resten av din text innefattar så förstår jag nu hur du bor och har det, stackarn. ..fuchian..
Chamomille
28-09-2010, 18:40
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 19:33)  Det kan du ta och grunna på så ögorna blöder och ingen kommer ens nära sanningen utom jag. Vad resten av din text innefattar så förstår jag nu hur du bor och har det, stackarn. ..fuchian..
fuchsian
28-09-2010, 18:44
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-09-2010, 19:13)  Men fuckian du frågade ju, kallada oss fegisar om vi inte säger vad vi tycker. Gör vi det så vräker du ur dig vad som helst och blir otrevligt
Att vi här inte tror på det du säger/skriver tål du inte höra. Jag tror i alla fall inte hälften. Och det där med att känna eller träffa kändisar är väl nästan ointressant. Har träffat så många i mitt jobb och genom min sambo så det rör mig inte i ryggen. För mig finns det trevliga människor och sen dom där lite mindre trevliga, allt annat är som sagt ointressant.
Elisabeth Ja visst, jag frågade och fick en massa tokigheter på halsen, men det skakar jag av mig. Detta var rätt intressant att se er att avslöja era tankar. Har haft roligt åt det hela, men några korn fanns där som jag har plockat till mig. Jag försvarar mig inte, det behövs inte och inte heller bryr jag mig om det som ni kallar lögner (ursäkta att jag skrattar åt det). Det är så som min kompis sade efter att läst det som skrevs tidigare, att ge faasen i sandlådeungar, och skit i dom. OK. församlingen har fått tala ut, och är nöjda med sina bedrifter så ta nu och beröm er själva för "ett gott jobb" och håll mig utanför det hela. har inte träffat några som jag skulle vilja lära känna och tänker hålla mig utom era åsikter, de som inte stämmer, men tänker på att ge en chans till det som jag kunde ta till mig som kändes att det bör jag tänka på. Slut med denna diskussion. Tackar och bugar!!!!! ..fuchian ..
Meriona
28-09-2010, 18:49
CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 19:44)  Ja visst, jag frågade och fick en massa tokigheter på halsen, men det skakar jag av mig. Detta var rätt intressant att se er att avslöja era tankar. Har haft roligt åt det hela, men några korn fanns där som jag har plockat till mig. Jag försvarar inget, det behövs inte och inte heller det som ni kallar ljögner (ursäkta att jag skrattar åt det). Det är så som min kompis sade efter att läst det som skrevs tidigare, att ge faasen i sandlådeungar, och skit i dom. OK. församlingen har fått tala ut, och är nöjda med sina bedrifter så ta nu och beröm er själva och håll mig utanför det hela. ..fuchian .. Jajamen, det blir väl bäst så.
titti49zon6
28-09-2010, 18:54
citerar:Ja visst, jag frågade och fick en massa tokigheter på halsen, men det skakar jag av mig. Detta var rätt intressant att se er att avslöja era tankar. Har haft roligt åt det hela, men några korn fanns där som jag har plockat till mig. Jag försvarar inget, det behövs inte och inte heller det som ni kallar ljögner (ursäkta att jag skrattar åt det). Det är så som min kompis sade efter att läst det som skrevs tidigare, att ge faasen i sandlådeungar, och skit i dom. OK. församlingen har fått tala ut, och är nöjda med sina bedrifter så ta nu och beröm er själva och håll mig utanför det hela. ..fuchian ..
Redigerat av fuchian: Idag, 19:45
Om det är det du vill så tycker jag att du skall sluta skriva en massa strunt !!! Du beter dig ju som en tjurig unge som inte vill ta åt sig av vad dom vuxna säger. OBS! Jag är en äldre dam som har jobbat med människor i hela mitt liv och har väl aldrig stött på något liknande förr!!!!
fuchsian
28-09-2010, 19:53
CITAT (titti49zon6 @ 28-09-2010, 19:54)  citerar:Ja visst, jag frågade och fick en massa tokigheter på halsen, men det skakar jag av mig. Detta var rätt intressant att se er att avslöja era tankar. Har haft roligt åt det hela, men några korn fanns där som jag har plockat till mig. Jag försvarar inget, det behövs inte och inte heller det som ni kallar ljögner (ursäkta att jag skrattar åt det). Det är så som min kompis sade efter att läst det som skrevs tidigare, att ge faasen i sandlådeungar, och skit i dom. OK. församlingen har fått tala ut, och är nöjda med sina bedrifter så ta nu och beröm er själva och håll mig utanför det hela. ..fuchian ..
Redigerat av fuchian: Idag, 19:45
Om det är det du vill så tycker jag att du skall sluta skriva en massa strunt !!! Du beter dig ju som en tjurig unge som inte vill ta åt sig av vad dom vuxna säger. OBS! Jag är en äldre dam som har jobbat med människor i hela mitt liv och har väl aldrig stött på något liknande förr!!!! Jag bryr mig inte hur gammal du är, men jag har ju skrivit att vissa saker har ni rätt i och det ska jag ta och tänka på. Läste du det???? En sak är konstig, varför enbart på mig, och de andra går på som bara den? Det är lite orättvist fördelad, men om det är så, borde det gälla dem flesta och inte bara mig. Jag fick svaren och har tagit till mig det som jag tror är svårt för er att ta emot och det kan jag låta bli, enkelt. tycker ni att det har blivit för mycket av mina upplevelser, skippar jag dom och ger enkla och ointressanta ord, då borde ingen känna sig åtsidosatt. har jag fattat rätt???? Jag kommer ändå vara på resande fot under vintern, så jag kommer inte ha möjlighet att vara här och det händer ju inte så mycket med växter under vintern att man behöver fråga om det. Jag vet med mig att jag är som jag är, men så är jag född och mitt mediala stör, så det har jag lagt undan, utom i bråktråden, där det går att driva med ett skratt. Jag är en annorlunda tjej, men trots det har även jag rätt att finnas till. Nu har vi gått igenom irritationen, vilket jag också har upplevt jobbigt, men jag har ett starkt psyke, annars skulle jag inte vara den jag är. Nog om mig, ville svara på ditt inlägg.. F...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|