Full version: Hyss
Sidor: 1, 2
Chamomille
CITAT (Katie @ 05-10-2010, 00:01) *
Nog hittade man på en massa hyss alltid.
Väldigt många i min familj/släkt börjar sina namn med J.

Min käre far blir alltid så förbaskad att när han ska skälla ut en så låter det oftast:
janjenjonjesjosjoh.... DU KOMMER HIT!!!!
Av någon konstig anledning så är det oftast mig han menar... än idag!

Några av hyssen på meritlistan:
*svärtat kanten på ett mynt varpå man bett någon att rulla det från pannan till hakan
*hartsfiol hos granntanten (hon var en elak sate så hon förtjänade allt j..ligt)
*kastat kottar på tanterna vid busshållsplatsen (jo, jag skämdes lite, jag lovar whistling.gif )
*pallat plommon och äpplen
*kollat om 'myrsyra brann' (läs myrstack - DET GJORDE DEN + lite mer)
*lurat småsyskon att dricka oboy spetsat med cayennpeppar (elakt men roligt naughty.gif , tills pappa kom hem fear.gif )
*lurat i lillebror en halv burk med koltabletter (mamma var inte glad)
*plastfolie på toastolen (tyvärr var det paps som gick dit först fear.gif )
*smällare i en brevlåda
*hjälpte en kompis att klippa hans hår, istället för att blöta med vatten tog jag blå karamellfärg. naughty.gif Han såg ut som Plupp. rotfl.gif färgen satt som berget. han var inte lycklig
*lurat en handfull godtrogna stackare att ta i eltråd

Och tyvärr mycket mer.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
TOKER a0a.gif
bergvallmo
Häftigt med det blåa Plupphåret Katie smile.gif

Vi brukade fira ner en walkie-talkie i en gatubrunn inne i stan. Sen så stog vi i huset bredvid å kollade och när någon gick förbi så ropade vi: "Hjälp mig snälla ni, jag kommer inte upp härifrån...snälla jag vill inte vara här längre"..

Ibland blev det jättemycket folk som stod där å en gång gick en gubbe iväg för att ringa, då var vi tvungen att komma fram smile.gif
malcolm
Min kompis som var lika tekniktokig som jag hade sitt rum en trappa upp, precis ovanför familjens kök. en gång skulle vi skoja med hans föräldrar som vi visste satt där och drack kaffe och sedan gå ner och kolla deras reaktion. Tanken var att vi skulle göra en tidsinställd "bomb" av smällare och hissa ner så den hamnade strax utanför köksfönstret och skrämma föräldrarna och nog small det alltid fast inte när den skulle. Smällaren exploderade innan vi fått ut den genom fönstret och satte fyr på gardinerna vilket skapade en viss panik men vi lyckades släcka innan hela huset sattes i brand men hans mamma undrade sedan vart gardinerna tagit vägen. whist.gif
malcolm
Ett annat roligt hyss som vi gjorde var att bygga FM-sändare, dvs. sändare som sände på FM-bandet vilket var högst olagligt. Hysset bestod i att en av oss gick ut med en vanlig transistorradio i en väska medan den andre satt i fönstret uppe i hans rum och kommenterade folk som den med väskan mötte på gatan nedanför. Dessa blev mycket förvirrade eftersom de inte förstod vem som pratade och varifrån det kom. Jösses vad kul vi hade med det där samtidigt som vi var rädda för att bli pejlade av Televerket (Telia).
Katie
Karamellfärg har jag haft mycket kul med.
Innan jag själv började på bageriet så jobbade redan min mams där så det var aldrig svårt att få tag på diverse färger. tongue.gif

En gång var jag vansinning på min farmor för hon gnällde som vanligt över nåt vi gjort eller inte gjort. ranting.gif
I och med min födelsedag så frågade hon om det var nåt särskilt som jag ville att hon skulle baka. Hon bakar gärna till födelsedagar.
Denna gången var jag förbannad och svarade surt att 'nej tack, jag bakar själv'. angry.gif
Vet inte hur gammal jag var. Tidig tonår tror jag.

Bakade gjorde jag också. Sockerkaka, muffins, småkakor, bullar och rulltårta. Min mams undrade vad som hänt men vågade inte säga nåt. Hon var glad att hon slapp baka. shy.gif Det hörde INTE till vanligheterna att jag bakade och definitivt inte SÅ mycket.

Födelsedagen kom och så även min farmor. devil.gif Trodde hon skulle få slaget när hon såg vad jag bakat. -fear-.gif
Min farmor är väldigt, hmm, ja nåt är hon. Hon kan inte äta nåt som ser en smula 'konstigt' ut.

På bordet var det belamrat med lila muffins, röda kanelbullar, grön sockerkaka, blå rulltårta med hallonsylt och småkakor i en uppsjö med färger. devil.gif Visst visste jag att hon inte skulle smaka på en endaste liten smula det var det som var meningen.

Vi har roligt åt det idag, farmor och jag. kompiskram.gif När hon börjar med nåt och är dum så frågar jag alltid om hon vill ha lite färgat kaffebröd. Då lugnar hon ner sig och fattar piken. tummenupp.gif
Olle A
En klassiker som alla fältbiologer måste genomgå är att smaka på "pärlsockerlav", en lav som växer på trädstammar och ser ut som en hög med pärlsocker eller florsocker. Till synes sött och gott alltså - fast i böckerna heter den bitterlav. rolleyes.gif

Olle
Meriona
CITAT (Olle A @ 07-10-2010, 21:45) *
En klassiker som alla fältbiologer måste genomgå är att smaka på "pärlsockerlav", en lav som växer på trädstammar och ser ut som en hög med pärlsocker eller florsocker. Till synes sött och gott alltså - fast i böckerna heter den bitterlav. rolleyes.gif

Olle

Och du tycker att den smakade? rolleyes.gif
Olle A
Det kan du få testa när du kommer hit någon gång. giggle.gif

Olle
Meriona
Låter inte så lockande! rolleyes.gif Ska akta mig för bullarna också tror jag. giggle.gif
Myosotis
CITAT (Olle A @ 07-10-2010, 21:45) *
"pärlsockerlav"

Jag läste "larv" sick.gif

Påminner om när folk utsattes för "sparvhökstestet" på Ottenby fstn, det gick ut på att man skulle få klorna i handen.
Meriona
Nämen AJ! Det var elakt! sad.gif
Myosotis
Ja, det tyckte jag också, men jag fattade inte vad som höll på att ske förrän killen som utsattes för skämtet redan hade sitt finger i hökens klor, men det gick bra.
Meriona
Det var ju för väl, skämt som kan skada någon tycker jag inte är så kul. sad.gif

Det var ju för väl, skämt som kan skada någon tycker jag inte är så kul. sad.gif
Myosotis
Har fortfarande inte skrivet något eget... Det beror inte på att jag är snäll, har bara inte orkat skriva så mycket wink.gif
En väldigt oskyldig grej, men ändå kul, var när jag kom på att om man sätter fast en knappnål i en springa någonstans i stolen man sitter på så kan man få fram ett mycket intressant och svårlokaliserat ljud genom att dra den hårt åt sidan och sedan släppa plötsligt. Vi använde det i skolan under tråkiga lektioner, först var det bara jag, och medeleverna var lika förbryllade som läraren, men sen spred det sig som en epidemi. Alla hade oskyldiga miner whistling.gif samtidigt som de plingade under bordet. När läraren närmade sig gjorde man ett uppehåll och någon annan plingade längre bort. Det var aldrig någon lärare som lyckades komma på det.

gnon49
Hur tänkte man egentligen. Pallade äpplen o jordgubbar o körsbär hos grannen när man hade det i sin egen trädgård. Och i sin egen trädgård fick man bara äta av vad vissa träd o buskar gav. Givetvis skulle man tvunget upp i dom träd, och på dom bärbuskar som var förbjudet område. Att bär o frukt faktiskt skulle inbringa inkomster o förstärka hushållskassan, var man olyckligt vetande om.
Myosotis
CITAT (Meriona @ 07-10-2010, 22:13) *

Nej, det är verkligen inte kul. Hörde en hemsk berättelse om en slöjdlärare som hade för vana att snabbt byta till trätofflor när han gick in i slöjdsalen, i farten liksom. En dag hade eleverna spikat fast tofflorna i golvet och han bröt båda benen.
bergvallmo
CITAT (Myosotis @ 07-10-2010, 22:31) *
Nej, det är verkligen inte kul. Hörde en hemsk berättelse om en slöjdlärare som hade för vana att snabbt byta till trätofflor när han gick in i slöjdsalen, i farten liksom. En dag hade eleverna spikat fast tofflorna i golvet och han bröt båda benen.

Å kära nån..
Meriona
CITAT (bergvallmo @ 08-10-2010, 10:34) *
Å kära nån..

Ja usch så läskigt! -fear-.gif
ryss_борис
Haha, det påminner mig om förra året när jag cyklade runt och slängde sten genom folks fönsterrutor biggrin.gif Året dessförinnan sågade jag och några kompisar sönder träd i folks trädgårdar. Vi var 19 år då.

Nej, jag var inte seriös tongue.gif Pallade dock äpplen när jag var yngre.
Motti
om du inte driver med oss så verkar det väldigt omoget !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon