|
Huggorm
07-11-2010, 21:33
CITAT (omk @ 07-11-2010, 21:22)  Hahaha, jag har googlat mitt nick här på Odla (vilket jag för övrigt använder annorstädes också) och hittat SÅ många roliga träffar !! Vad sägs om; Oh, My Kittens, One More Knot´s race, Operation Military Kids, United Metallurgical Company (ryskt, varför de bytt U till O och C tilll K vet jag ej), och så det bästa : Onani Master Kurosawa !!!  Har dock inte (ännu) hittat mej själv .... Däremot är det hur lätt som helst att hitta dig utifrån bostadsort och födelsedatum som du har fyllt i på din profil här på odla. Du är den enda i din kommun som är född på just den dagen faktiskt.
CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 21:33)  Däremot är det hur lätt som helst att hitta dig utifrån bostadsort och födelsedatum som du har fyllt i på din profil här på odla. Du är den enda i din kommun som är född på just den dagen faktiskt. Pma mig om du hittar mig med den info jag lämnat, skulle vara kul att veta !
CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 21:33)  Däremot är det hur lätt som helst att hitta dig utifrån bostadsort och födelsedatum som du har fyllt i på din profil här på odla. Du är den enda i din kommun som är född på just den dagen faktiskt. Fast nu bor jag i en kommun, har postadress i en annan och riktnummer för en tredje ! (Ja, tro det eller ej, men det ÄR så !) Du hittar mej ändå, Huggorm ?
CITAT (Anma @ 07-11-2010, 21:42)  Pma mig om du hittar mig med den info jag lämnat, skulle vara kul att veta !  Jag säger samma sak, Huggorm ! Det skulle faktiskt vara väldigt kul att veta ! Sitt inte upp hela natten !
Huggorm
07-11-2010, 23:42
CITAT (omk @ 07-11-2010, 21:56)  Jag säger samma sak, Huggorm ! Det skulle faktiskt vara väldigt kul att veta ! Sitt inte upp hela natten !  Inga problem, du är fortfarande den jag hittade på en gång. Det stämmer bra med olika bostadskommun, riktnummerkommun och det där  CITAT (Anma @ 07-11-2010, 21:42)  Pma mig om du hittar mig med den info jag lämnat, skulle vara kul att veta !  Det var desto knepigare, men det gick också till slut. Jag hängde upp mig på att du blivit gratulerad på fel datum här på forumet för flera år sedan. Men jag skickar PM till dig med så du får se att det stämmer
Huggorm; du hittade mej (på mindre än en timma) !! Kanske gav jag dej för mkt info i sista inlägget ?? Jag har iofs inget att dölja, men jag litar ändå på din diskretion ...  PS: ÄR jag verkligen den ENDA med "min" födelsedag i HELA kommunen ??
Gossen Ruda
08-11-2010, 07:51
CITAT (Huggorm @ 07-11-2010, 23:42)  Inga problem, du är fortfarande den jag hittade på en gång. Det stämmer bra med olika bostadskommun, riktnummerkommun och det där  Det var desto knepigare, men det gick också till slut. Jag hängde upp mig på att du blivit gratulerad på fel datum här på forumet för flera år sedan. Men jag skickar PM till dig med så du får se att det stämmer  Jag brukar anklagas för att snoka i medlemmars identitet men här har jag en överman.  Varsågod och testa.
CITAT (Gossen Ruda @ 08-11-2010, 07:51)  Jag brukar anklagas för att snoka i medlemmars identitet men här har jag en överman.  Varsågod och testa. Jag visste att jag skulle hittas, trodde däremot att det inte gick på en kvart, och det var ju rätt det.  Huggorm hittade jag på den tid det tog att skriva in uppgifterna på rätt sida på internet. Men var osäker på om det var rätt, visste ju inte om de uppgivna uppgifterna var de rätta uppgifterna. Tog ytterligare en googling för att bli säker.
fuchsian
08-11-2010, 09:21
CITAT (Markus_H @ 07-11-2010, 20:45)  Du kommer bli förvånad när någon pm:ar dig och frågar om dina uppgifter stämmer. (själv orkar jag inte bry mig leta men det är ofta ganska lätt). Hej du, Ingen har googlat mig ännu, och har inte fått nåt PM ang. mig????? Konstigt eller? Fuchsian ......
Anki på Öland
08-11-2010, 09:45
Kanske ingen som är intresserad.....
Gossen Ruda
08-11-2010, 09:51
CITAT (Anki på Öland @ 08-11-2010, 09:45)  Kanske ingen som är intresserad..... Det räcker nog med att finnas överallt i alla trådar.
För en tid sedan var jag nybliven medlem i ett annat fora och då diskuterades just detta med anonymiteten. Jag hade ett alias som inte gick att binda till mig och hade knappt gjort några inlägg. Dock hade jag berättat att jag gått en kurs på ett visst ställe och berättat att jag hade 2 söner och papegojor. Döm om min förvåning när jag fick ett mail till min vanliga mail med alla mina uppgifter från en av medlemmarna (ja jag hade givit mitt tillstånd att de fick snoka reda på mig då jag var nyfiken). Så inte är man anonym på nätet inte!!
Nu har jag ingenting att dölja och är densamme både här och på riktigt och alls inte rädd för att någon ska få reda på vem jag är. Men det är lite kittlande att veta att det är så plättlätt att få fram information! Och man behöver inte alls vara särskilt kunnig på datorer för att hitta en massa information om någon.
CITAT (Suz @ 08-11-2010, 09:53)  Och man behöver inte alls vara särskilt kunnig på datorer för att hitta en massa information om någon. Nej man behöver inte vara ett dugg kunnig om datorer behöver inte ens veta vad en hårddisk är eller moderkort, men man bör kunna använda en dator och veta var man ska söka.
CITAT (Anma @ 08-11-2010, 09:55)  men man bör kunna använda en dator och veta var man ska söka.  Knappt det heller, det finns så mycket tjänstvilliga människor ute på internet
CITAT (Suz @ 08-11-2010, 09:57)  Knappt det heller, det finns så mycket tjänstvilliga människor ute på internet  Sant, men då gör man inte jobbet själv.
fuchsian
08-11-2010, 10:17
CITAT (Anki på Öland @ 08-11-2010, 09:45)  Kanske ingen som är intresserad..... Desto bättre för min del. Ville endast kolla om det är sant. ...Fuchsian .....
herkules
08-11-2010, 10:30
CITAT (fuchsian @ 08-11-2010, 09:21)  Hej du,
Ingen har googlat mig ännu, och har inte fått nåt PM ang. mig????? Konstigt eller? Fuchsian ...... äh, det räcker med att jag vet vem du är
fuchsian
08-11-2010, 11:01
CITAT (herkules @ 08-11-2010, 10:30)  äh, det räcker med att jag vet vem du är  Det räcker gott för mig och jag har inte gjort några som helst försök att dölja det heller mellan oss. Jag blev lite extra nyfiken om det de har snackat om här att hur lätt det ska vara....har inte en pejling om det hur man gör, men ville veta. Inte för den delen att finna andra, det är oväsentligt, för jag ger ut mina signaler som, du vet.....? Fuchsian...
CITAT (Överbölingen @ 06-11-2010, 23:36)  Det mesta av det här parlerandet begriper jag inte och inte heller vad det går ut på och varför. För det första så skall man ha klart för sig precis som sagts att det jag skickar ut i syberrymden finns där för evigt. Elakheterna dömer var och en själv. Tolerans för oliktänkande är nog en grund för trivsam syberkontakt. Det är faktiskt inte nödvändigt att kasta tillbaka en snöboll med en sten i för att träffa. Man behöver inte käfta emot allt.
Väl medveten om det globala i internet så är jag inte rädd för att klara ut vem jag är. Om jag blir arg eller sur för något så är det viktigare att tala om orsaken till förargelsen än att vara elak tillbaka. De allra flesta gångerna handlar det om feltolkningar från det ena eller andra hållet.
Skall jag ha något vettigt utbyte av ett forum så skall det vara för att jag ha klartgjort vem jag är och vad jag står för. Kollar man personalia för många användare så är informationen minimal. Alltså i grund en operson och inget att bry sig om. Ibland bemöter jag inlägg trots att jag inte vet något om tyckaren i fråga, men oftast kollar jag så långt det går vem det är.
Att dölja sig bakom ett nickname eller flera tycker jag trots att möjligheten finns är falskt i högsta grad. Lågt att inte kunna stå för vem man egentligen är.Jag gör klavertramp ibland. Ok-då jag får skylla mig själv. Men hur mycket som helst bör inte ut i sybern. Har du skrivit något tokigt så berätta för grannarna att vissa tider lyser vissa lampor. Och vissa skall aldrig lysa. Har du inga grannar så ha en bil parkerad och ordnad snöröjning och fotspår (Norrland). Seriekoppla annars några timers så att radio och TV samt lampor tänds lite hur som helst och ganska hög volym. Bör höras när någon står på bron.
För övrigt så kåserar jag eller skriver krönikor av hjärtans lust bara för att det är kul. Läs den som vill. Lockar inte en tidningsrubrik, typ "AIK fick storstryk av Hammarby" "Mammografiundersökningarna avslutas", "Butikssnatterierna minskar/ökar" osv, intresserar mig väldigt lite och artikeln läser jag inte. Samma sak på forumet. Har jag inget att tillföra så yttrar jag mig inte.
Förmodligen är det här stöld av tråd, men det bryr jag mig inte om. Läsningen av många inlägg fick mig att reagera. Var fan finns den svenska tolleransen och trevligheten? Väldigt många som vet bäst av alla. Alltså tycker du att de flesta anv här på Odla.nu Forum är ena falska typer som inte kan stå för sina åsikter... Eller?
*Stintan*
08-11-2010, 23:22
CITAT (netha @ 08-11-2010, 22:09)  Alltså tycker du att de flesta anv här på Odla.nu Forum är ena falska typer som inte kan stå för sina åsikter... Eller? Vi finns tydligen inte heller
kerstin z5-6
08-11-2010, 23:23
läs en gång till kanske?
Skruttis
09-11-2010, 09:13
CITAT (Överbölingen @ 06-11-2010, 23:36)  Skall jag ha något vettigt utbyte av ett forum så skall det vara för att jag ha klartgjort vem jag är och vad jag står för. Kollar man personalia för många användare så är informationen minimal. Alltså i grund en operson och inget att bry sig om. Ibland bemöter jag inlägg trots att jag inte vet något om tyckaren i fråga, men oftast kollar jag så långt det går vem det är.
Att dölja sig bakom ett nickname eller flera tycker jag trots att möjligheten finns är falskt i högsta grad. Lågt att inte kunna stå för vem man egentligen är. Just den här delen i Överbölingens inlägg fick mig att reagera. Att en person som själv använder sig av ett nickname, tycker att andra ska ha sitt namn utskrivet. Samt att andra användare är falska p g a att de gör samma sak. Att själv ha väldigt lite "personalia" i sin profil men anse att andra är opersoner för att man inte skrivit en massa detaljer om sig själv. Förutom att jag tycker det är dubbelmoral så håller jag dessutom inte med Jag må "gömma" mig bakom ett annat namn, av vissa anledningar, men jag är då rakt inte falsk och jag ljuger inte bara för att jag skulle kunna. Det kan finnas en anledning till varför man inte vill "skylta" med sitt namn. Jag bryr mig inte om vad folk kallar sig. Vad spelar det för roll huruvida alla vet vad man heter, hur man ser ut, var man bor, jobbar osv. Tycker man kan ha ett givande utbyte av varandra trots anonymiteten. Hur mycket nyttig information, roliga stunder, stöttande samtal mm har vi inte på det här forumet!? Det trots att en del är anonyma. Kanske t o m -tack vare- att man kan vara anonym, som många törs prata om jobbiga saker t ex. Att några människor är falska och ljuger, det existerar ju också i den "riktiga" världen. Att man har ett ansikte till ett namn, är ju inget som garanterar ärlighet.
sqrulan
09-11-2010, 09:22
Bra skrivet Skruttis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|